Czarodzieje Opiekunowie

Z Granica PBF Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
Czarodzieje Opiekunowie

Rasa czarodziej opiekun.jpg


Grupa Pradawni
Rasa Czarodzieje Opiekunowie
Przeciętna długość życia 7400 lat
Grywalny wiek postaci 30 - 1200 lat
Cechy rasowe Polimorfia

Odosobnienie

Przeciętne atrybuty Zręczni

Bardzo precyzyjni

Nieokrzesani

Niezwykle bystrzy

Bardzo silna wola

Czuły zmysł magiczny

Wyostrzony słuch

Występowanie


Wygląd

W przeciwieństwie do zwykłych czarodziejów zazwyczaj nie starają się odwrócić procesu starzenia się i zachować wieczną młodość, nie przekształcają także swojego wyglądu wedle swej woli, uważając, iż jest to sprzeczne z naturą. Ich niezwykła długość życia sprawia, że starzeją się znacznie wolniej, jednakże widać po nich upływ czasu. Od ludzi w zasadzie da się ich odróżnić tylko po zazwyczaj dużym wzroście oraz oczach, które posiadają w sobie niezwykły blask. Lodowe elfy nazwałyby go podobnym do zórz, ale większość mieszkańców Alranii nie posiada żadnego trafnego porównania.

Pochodzenie

Wedle większości uczonych czarodzieje opiekunowie oddzielili się od swych pobratymców, gdyż uważali, iż ci zbytnio ignorują naturę oraz działają wbrew ich prawom. Wedle niektórych źródeł grupa czarodziejów zamieszkała ówczesny Las Driad i tam założyła pierwsze społeczeństwo czarodziejów w Alaranii, w którym żyła wedle zasad stworzonych w oparciu o naturalny porządek. Ich legendarnym przywódcą jest czarodziej nazywany Opiekunem, który ponoć był tak potężny i dobry, że jego magia wykarmiała całe państwa w czasach suszy. Od jego przydomka wywodzi się nazwa tej podrasy i na nim wzoruje się każdy z owych czarodziejów.

Kultura

Życie czarodziejów opiekunów o wiele bardziej podobne jest do życia druidów niźli ich żądnych wiedzy pobratymców. Żyją w zagajnikach, zamieszkiwanych i przepełnionych magią życia fragmentach lasu. Nigdy całkowicie ich nie opuszczają, bez względu na niepomyślne warunki lub zagrożenia. Uważają, iż w ich obowiązku jest opiekowanie się takim miejscem, a nie porzucanie go. Co prawda zdarza się, że grupa czarodziejów opiekunów opuszcza zagajnik, lecz robią to aby założyć nowy, nigdy gdy stary wymaga ich opieki i nigdy nie robią to wszyscy. Miejsce, które raz zostało wybrane za ich dom, nigdy nim być nie przestanie.

Żyjąc w zagajnikach, czarodzieje opiekunowie starają się zgłębić tajniki natury, magii życia oraz tego, jak żyć w idealnej synergii z obydwoma. W przeciwieństwie do swych pobratymców nie szukają wiedzy w księgach, które uważają za niedoskonałe jako twór ludzkich rąk, lecz w rozmyślaniach nad istotą świata oraz we wsłuchiwaniu się w głos samej natury, którą uważają za jedyne niezawodne oraz pewne źródło. Kierują się dwiema najważniejszymi zasadami. Pierwsza brzmi, iż nie wolno im odmawiać pomocy. Druga zaś, kontrolująca tę pierwszą, że nie wolno im w zbyt wielkim stopniu naruszać równowagi. Razem sprawiają, iż zawsze muszą pomóc temu, kto o pomoc poprosi, lecz rzadko kiedy są w stanie w pełni spełnić prośbę. W poważniejszych sprawach muszą się ograniczyć do pewnego stopnia, oni sami nie chcą wpływać na losy świata wierząc, iż natura sama doskonale wie, co ma się stać, a nie mogą się jej sprzeciwiać. Naprawdę duży wpływ mają jedynie wtedy, gdy jakieś stworzenie zakłóca równowagę. Wtedy są wręcz zmuszeni zrobić wszystko, aby ją przywrócić.

Czarodzieje opiekunowie nie prowadzą wymian z żadną inną rasą czy nawet osobami spoza swojego zagajnika, wszelkie potrzebne rzeczy wytwarzają sami bądź uzyskują z natury. Sprawia to, iż nie istnieje wśród nich chciwość czy zazdrość, nie pragną cudzych rzeczy, lecz jednocześnie są nadzwyczaj przywiązani do własnych. Nie wynika to z żądzy ich posiadania, a raczej z sentymentu do nich. Większość wytwarzanych przez nich rzeczy, dzięki użyciu odpowiedniej magii, jest niezwykle odporna na upływ czasu czy trudne warunki środowiska, dlatego nieraz służą im przez całe wieki.

Pojedynczy przedstawiciele rasy nieraz opuszczają swoje zagajniki i udają się w podróż, w czasie której pomagają napotkanym osobom i starają się przywrócić równowagę wszędzie tam, gdzie jest to możliwe. Nierzadko towarzyszy im uczeń, zabrany aby zdobył trochę doświadczenia. Choć czarodzieje opiekunowie opuszczają zagajniki przeciętnie raz na kilkadziesiąt lat, to ich podróże trwają przynajmniej rok, najczęściej zaś kilka lat. Sprawia to, że są dosyć rzadkim widokiem, a przyjmowani są z największą radością, szczególnie na wsiach, gdzie swoją magią wspomagają zarówno wzrost roślin, jak i prawidłowy rozwój młodych zwierząt. Dzięki swojej mądrości są też w stanie udzielać ludziom wielu cennych rad, dla prostych chłopów posiadają rangę niemal bóstwa, chłoną każde słowo z ich ust i zastosowują się do wszystkiego, co mówi. Niekiedy dochodzi jednak do nieporozumień, gdy nie najbłyskotliwszy wieśniacy dosłownie odczytują metaforę wiekuistego mędrca lub błędnie zrozumieją jego aluzję.

W zagajnikach nie panuje zbyt skomplikowana hierarchia. Na samym dole są uczniowie, czyli ci którzy nie przeszli jeszcze odpowiedniego rytuału oraz są zobowiązani wypełniać polecenia każdego z pełnoprawnych opiekunów, nie tylko zaś swego nauczyciela. Uczeń zyskuje tytuł podczas rytuału przejścia, kiedy to czarodziej przysięga żyć wedle dwóch zasad, przypieczętowując ją ofiarą z życia zwierzęcia (mawia się, iż dowolnego, lecz w rzeczywistości musi ono być odpowiednio duże, nie mniejsze niż złączone dłonie). Po zakończeniu rytuału istota zwierzęcia splata się z duszą czarodzieja, pozwalając mu od tej pory przemieniać się w nie. Jednocześnie sprawia to, iż naruszenie dwóch zasad sprawia mu okropny ból. Opiekunowie posiadają prawo do obradowania w Radzie Zagajnika, która może zostać zwołana przez dowolnego z nich w razie potrzeby podjęcia poważnej decyzji.

Istnieje do tego jeszcze tytuł Strażnika. Mało osób spoza zagajników wie o istnieniu kogoś takiego, a jeśli nawet już, to zazwyczaj bierze się go mylnie za przywódcę całego zagajnika. W rzeczywistości jednak jest on pozycją będącą pozornie poza całym społeczeństwem opiekunów, nikt nie jest w stanie wydawać mu rozkazów, nikomu rozkazywać także nie może. Zajmuje się opieką nad pradawną, tajemną wiedzą pochodzącą ponoć od samego Opiekuna. Gdy powstaje nowy zagajnik, zazwyczaj Strażnika mianuje sama natura, przekazując mu jednocześnie rzeczy potrzebne do piastowania tego stanowiska. W dalszym czasie tytuł ten jest przekazywany z rodzica na dziecko, ewentualnie wychowanka. Strażnik posiada księgę zawierającą wszystkie tajemnice danego zagajnika, a także najbliższej okolicy. Dla łowców nagród informacje z niej niekiedy mogłyby się okazać bezcenne. Drugim jego narzędziem jest Medalion Szeptów, artefakt pochodzący ze świata duchów oraz wyczulający na ów świat. Częstokroć sprawia, iż użytkownik zaczynają nakładać się świat materialny z duchowym, nie wszystkie umysły są gotowe na coś takiego. Medalion wzmacnia umiejętności Strażnika dotyczące magii ducha, a także zawiera duszę pradawnej istoty. Niektórzy podejrzewają, że jest to sama jaźń Opiekuna, podzielona na części i opiekująca się każdym z zagajników. Jednakże nigdy nie mówi o sobie, odpowiednie pytania po prostu ignoruje. Posiada niewyobrażalną wprost wiedzę, którą nawet ze Strażnikiem dzieli się skrupulatnie. Objawia się jako duch z rytuału przejścia danego Strażnika i jest widoczny tylko jemu, choć jest wyczuwalny przez zmysł magiczny, a wręcz boleśnie wyczuwalny.

Odżywianie

Czarodzieje opiekunowie posiadają awersję do mięsa, niektórzy twierdzą, że nie są w stanie go przetrawić, choć nigdy nie zostało to udowodnione. Niechęć przed nim jest dla nich zbyt wielka. Uwielbiają za to pokarm roślinny. Dzięki głębokiemu zrozumieniu magii życia są w stanie wyhodować każdą roślinę w każdym miejscu, choć zazwyczaj starają się ograniczać do tych, które mogą rosnąć bez ich pomocy, aby nie naruszać równowagi danego środowiska. Piją zaś głównie wodę, nie tolerują napojów alkoholowych, co nieraz staje się tematem żartów w pewnych kręgach.

Rozmnażanie

Czarodzieje opiekunowie nie różnią się od zwykłych czarodziei na tyle, aby uznawać ich za osobną rasę. Jednakże jest pewna rzecz, która sprawia, iż się nią stają. Są w stanie rozmnażać się tylko i wyłącznie w swoim gronie. Jedynie z kobiety i mężczyzny, którzy obydwaj przeszli rytuał przejścia, może narodzić się dziecko zdolne do tego samego. Opiekun nie jest też w stanie posiadać żadnego potomstwa z jakąkolwiek inną rasą. Dzieci zawsze wychowują w zagajnikach, dzięki odpowiedniemu trybowi życia przygotowując ich do rytuału oraz służbie samej naturze.

Śmierć

Jest jeszcze jedna rzecz, która łączy opiekunów z leśnymi elfami. Czarodzieje ci także zakopują swych zmarłych pod drzewami, choć nie posiadają kogoś takiego jak Przewodnik. Zamiast tego drzewa zaczyna strzec istota zwierzęcia, które zostało poświęcone podczas rytuału przejścia, widoczna dla osób o odpowiednio wyczulonych zmysłach. Po oddzieleniu się jej od duszy czarodzieja jedynym jej zadaniem pozostaje strzeżenie grobu za pomocą części mocy zmarłego. Jest to też jedna z przyczyn, dla których opiekunowie nie porzucają swych zagajników. W przypadku kłopotów nijako nawet ich umarli przyczynią się do obrony i wsparcia swych pobratymców we wszystkich trudnościach.

Cechy rasowe

Polimorfia
Są w stanie przybrać postać zwierzęcia, które poświęcili podczas rytuału przejścia. Zwierzę to zazwyczaj jest silniejsze, szybsze i wytrzymalsze od swego naturalnego odpowiednika, aczkolwiek jest niemal identyczne. Niemal. Oczy takiego zwierzęcia zachowują typowy dla czarodziejów opiekunów blask, jest to jedyna rzecz za wyjątkiem aury, dzięki której można rozpoznać kogoś takiego.
Odosobnienie
Wychowując się w zagajnikach, czarodzieje opiekunowie przyswoili sobie pewne wzorce oraz przyzwyczaili się do tego, że wszyscy wokół zachowują się i myślą w miarę podobnie do nich – starają się zrozumieć naturę. Dlatego też okropną trudnością jest dla nich życie w jakimkolwiek innym społeczeństwie, gdzie motywy oraz działania ludzi są dla nich niepojęte, nawet niektórych zdań, choć wypowiedzianych w tym samym języku, nie są w stanie zrozumieć.
Rasy
Ludzie Alarianie - Tarianie - Mahińczycy - Eravallowie - Dotknięci
Elfy Leśne Elfy - Morskie Elfy - Pustynne Elfy - Górskie Elfy - Mroczne Elfy - Lodowe Elfy - Półelfy
Pradawni Czarodzieje - Czarodzieje Opiekunowie - Smoki - Smoki Solarne - Smoki Lodu - Drakoni
Naturianie Fellarianie - Driady - Nimfy - Krydiany - Chochliki/Wróżki - Syreny/Trytony - Centaury - Maie - Minotaury - Eugony- Satyry - Harpie - Feerie
Zmiennokształtni Wilkołaki - Kotołaki - Niedźwiedziołaki - Smokołaki - Panterołaki - Tygrysołaki - Lisołaki - Jeleniołaki - Leonidzi
Piekielni Diabły - Upadłe Anioły - Łowcy Dusz - Pokusy - Potępieńcy
Niebianie Duchy Światłości - Aniołowie Światła - Aniołowie Ducha - Dobre Duchy - Palladyni - Emisariusze - Błogosławieni
Demony Nemorianie - Kaer Natherini - Upiory - Przemienieni
Nieumarli Wampiry - Dhampiry - Liche - Zjawy
Nordowie Nordyjczycy - Krasnoludy
Rasy niegrywalne Akolici - Archaniołowie - Armahirowie i Protherianki - Cienie - Eskulapi - Lwy Sheriońskie - Mistrzowie i Mentorki - Motyle Etariońskie - Przodkowie - Serafini - Węże Periońskie