Smoki Lodu

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
Smoki Lodu

Rasa smok lodowy.jpg

Grupa Pradawni
Rasa Smoki Lodu
Przeciętna długość życia 8000 lat
Grywalny wiek postaci 50 - 2500 lat
Cechy rasowe Latanie

Plucie Lodem

Przeciętne atrybuty Niezwykle silne

Niezwykle wytrwałe

Niezwykle odporne

Bardzo zręczne

Wyostrzony węch

Wyostrzony zmysł magiczny

Występowanie


Wygląd

Ciała lodowych smoków są smuklejsze oraz piękniejsze od ciał innych smoków, a ich skrzydła wielokroć razy większe – na ziemi smok lodowy składa je w aż pięciu stawach. Nie osiągają aż tak kolosalnych rozmiarów co niektórzy z ich pobratymców, ich wysokość zazwyczaj nie przekracza trzydziestu stóp. Ich łuski najczęściej są białej barwy, choć zdarzają się także łuski jasnoniebieskie, jednak te są prawdziwą rzadkością. Ich oczy zmieniają barwę wraz z wiekiem. U najmłodszych smoków są najbardziej jaskrawej barwy, jaką jest się w stanie zobaczyć w Alaranii. Wraz z upływem czasu jednak ciemnieją, a naprawdę stare osobniki posiadają dodatkowo specjalną, białą błonę, która upodabnia ich do nierozumnych gadów.

Pochodzenie

Smoki lodu zamieszkują mroźną północ, jednakże nie tereny zajmowane przez lodowe elfy, a w lodowym imperium krasnoludów, gdzie panują najlepsze dla nich warunki. Większość uczonych twierdzi, iż lodowe smoki oddzieliły się od innych przez wyjątkowo trudne warunki środowiska, w którym przyszło im żyć, sprawiając iż stało się dla nich miejscem doskonałym.

Kultura

Smoki lodu są chyba najmniej rozumną spośród wszystkich ras. Zabawne jest to, że żyjąc z dala od granic Alaranii, doskonale pasują do wizerunku smoków przedstawianych małym dzieciom przez mieszkańców kontynentu. Są najdoskonalszymi znanymi drapieżnikami, zazwyczaj kierują się nie rozumem, a pierwotnymi instynktami. Zawsze żyją pojedynczo, wiążą się ze sobą tylko na krótki czas godowy. Jednakże nie łączą się w pary, zawsze to samotna matka wychowuje potomstwo. Posiadają typowy dla drapieżników sposób patrzenia na świat: dany obszar uważają za swoje terytorium łowne i zabiją każdego innego drapieżnika, który się na nim pojawi. Sprawia to iż niezwykle trudno jest się do takiego smoka w ogóle zbliżyć, jego zmysł terytorialny przygasa jedynie podczas godów, lecz wtedy próba zbliżenia się do niego staje się wielokroć bardziej niebezpieczna.

Bardzo blisko jest im do tego, aby były nazywane zwierzętami. Posiadają jednak rozum, który pozwala im komunikować się z innymi rasami (choć czynią to nadzwyczaj rzadko, a jeśli już, to zazwyczaj ogranicza się do to zastraszenia) oraz logicznie myśleć. Są w stanie z niezwykłą dokładnością określić zagrożenie oraz przewidzieć skutek zmierzenia się z nim. Ku ironi choć ich umysły są wielokroć słabsze od tych innych smoków, to jednak zastanawiają się o wiele więcej od swych pobratymców.

Ich łuski posiadają właściwość, którą nie da się spotkać u żadnego innego rodzaju smoka. Wydzielają niezwykły zapach, odbierany przez każdego człowieka w inny sposób. Zawsze jednak jest to najwspanialsza woń, jaką jest w stanie poczuć. Smoki lodu używają tego do zwabiania ofiar prosto do swoich paszcz, jak i dezorientowania innych drapieżników. Węch w końcu jest zmysłem, który posiada ogromny wpływ na żywe stworzenia, choć te zazwyczaj nie zdają sobie z tego sprawy.

Krasnoludy uznają smoki lodu za najgorszą plagę, jaka kiedykolwiek ich spotkała. Smoki lodu z wzajemnością nie cierpią niewielkich wynalazców, rozumiejąc, iż ci obrali za cel wybić całą ich rasę. Nie jednoczą się jednak, a przenoszą swoje rewiry łowieckie w okolice krasnoludzkich miast, zabijając każdego, kto oddali się od swoich pobratymców na odpowiednią odległość i niszcząc owoce ich prac, które nie są strzeżone przez zbyt wielką liczbę wojowników. Zmieniają rewiry średnio co miesiąc, przewidując, iż pozostanie zbyt długo w jednym miejscu szybko sprowadzi na nich całą armię. Rozsądnie oraz strategicznie wybierają następne miejsca. Można by stwierdzić, iż są w stanie otwartej wojny z krasnoludami, wojny, która nie przypomina żadnej innej. Najbliżej jej do partyzantki, lecz nie jest to dobre określenie.

Odżywianie

Smoki lodu żywią się tylko i wyłącznie zamrożonym mięsem. Gdy ich ciało zaczyna pochłaniać mięso nie zamrożone tak, jak ciało każdego innego żywego stworzenia, smoki lodu odczuwają poważne przytępienie oraz wielki ból. Sprawia to, iż za wszelką cenę starają się uniknąć takiej możliwości i wiele polują. Dlatego też zazwyczaj unikają cieplejszych klimatów. Zbyt wielkie ciepło sprawia, iż są zmuszone jeść tam znacznie więcej niż w swej ojczyźnie.

Rozmnażanie

Co dziesięć lat wszystkie smoki lodu poszukują kogoś, z kim mogłyby mieć potomka. Podczas tego okresu żaden z nich nie atakuje nikogo ani niczego ze względu na naruszenie terytorium, co najwyżej z głodu. Zazwyczaj relacje pomiędzy rodzicami ograniczają się do jednego współżycia, po którym samica składa jaja i przez kolejne kilkadziesiąt lat zajmuje się wychowywaniem dzieci.

Śmierć

Smoki lodu są w stanie umrzeć przez zbyt rozległe ich uszkodzenia ciała. Zazwyczaj wystarcza po prostu odciąć im głowę. Nie są w stanie umrzeć ze starości, ich ciała praktycznie się nie starzeją. Są także odporne na wszelakie trucizny czy choroby, zdawać by się wręcz mogło, że bliżej im do nieumarłych niż żywych istot.

Cechy rasowe

Latanie
Smoki lodu są znacznie lepsze w lataniu od swoich pobratymców z dalekiego południa. Na północy częstokroć dochodzi do straszliwych zawiei, przez co smoki lodu były zmuszone do udoskonalania swoich technik. W dodatku ich skrzydła nie tylko służą do latania, one także wyczuwają nawet najmniejsze zmiany powietrza, dzięki czemu taki smok jest w stanie przewidzieć wichurę bądź wykryć innego smoka.
Plucie lodem
W przeciwieństwie do swoich pobratymców, lodowe smok zieją nie ogniem, a lodem. Na północy są w stanie przemienić w bryłę lodu praktycznie wszystko, jednakże w cieplejszych miejscach przychodzi im to z trudem.
Rasy
Ludzie Alarianie - Tarianie - Mahińczycy - Eravallowie - Dotknięci
Elfy Leśne Elfy - Morskie Elfy - Pustynne Elfy - Górskie Elfy - Mroczne Elfy - Lodowe Elfy - Półelfy
Pradawni Czarodzieje - Czarodzieje Opiekunowie - Smoki - Smoki Solarne - Smoki Lodu - Drakoni
Naturianie Fellarianie - Driady - Nimfy - Krydiany - Chochliki/Wróżki - Syreny/Trytony - Centaury - Maie - Minotaury - Eugony- Satyry - Harpie - Feerie
Zmiennokształtni Wilkołaki - Kotołaki - Niedźwiedziołaki - Smokołaki - Panterołaki - Tygrysołaki - Lisołaki - Jeleniołaki - Leonidzi
Piekielni Diabły - Upadłe Anioły - Łowcy Dusz - Pokusy - Potępieńcy
Niebianie Duchy Światłości - Aniołowie Światła - Aniołowie Ducha - Dobre Duchy - Palladyni - Emisariusze - Błogosławieni
Demony Nemorianie - Kaer Natherini - Upiory - Przemienieni
Nieumarli Wampiry - Dhampiry - Liche - Zjawy
Nordowie Nordyjczycy - Krasnoludy
Rasy niegrywalne Akolici - Archaniołowie - Armahirowie i Protherianki - Cienie - Eskulapi - Lwy Sheriońskie - Mistrzowie i Mentorki - Motyle Etariońskie - Przodkowie - Serafini - Węże Periońskie