Zakon Krwawej Matki: Różnice pomiędzy wersjami
Z Grymuar
(UWAGA! Zastąpienie treści hasła bardzo krótkim tekstem: „{{Specyfikacja religii | Zakon Krwawej Matki| Monoteizm| Krwawa Matka| Wielka Świątynia Krwawej Matki| [[Opuszczone Królestwo]...”) Znacznik: Zastąpiono |
|||
Linia 5: | Linia 5: | ||
{{Opis religii | {{{Główne}}} = | {{Opis religii | {{{Główne}}} = | ||
− | + | Krwawa Matka, choć nierzadko nazywana też Krwawą Panią lub po prostu Matką, jest głównym i jedynym bóstwem | |
+ | wyznawanym przez Zakon. W dawnych czasach została zesłana do Świata Materialnego, stała się boginią przychylną | ||
+ | ludzkości, obserwującą ich i dbającą o to, żeby jej kapłani – za pośrednictwem przekazanych im rytuałów, również | ||
+ | przez Nią – nie dopuścili do tego, aby Prasmok przebudził się i tym samym unicestwił świat. | ||
+ | Istnieje wiele relacji kapłanów, którym, w wyjątkowych sytuacjach, objawiała się Krwawa Matka. Relacje te, choć mogą | ||
+ | różnić się od siebie niewielkimi szczegółami, to mają wiele cech wspólnych, zwłaszcza jeśli chodzi o to, w jakiej postaci | ||
+ | Matka postanowiła im się ukazać. Pojawia się w białym świetle, w pierwszej chwili wydaje się mieć ciało w tym samym | ||
+ | kolorze, co światło, z którego się zmaterializowała, choć po krótkim czasie jej skóra zaczyna przygasać i staje się | ||
+ | ciemna, niemalże czarna. Bardzo jasne włosy, przykryte czymś, co można było było nazwać welonem, rozmieszczone | ||
+ | są na nim ozdoby, do złudzenia przypominające gwiazdy. Ubrana jest w długą suknię, przynoszącą na myśl | ||
+ | rozgwieżdżone niebo. Ciągnie się ona do światła, z którego przyszła Krwawa Matka i znika w nim. Piękna kobieta, to | ||
+ | pojawia się w każdej relacji. A gdy przemawia, z jej ust wydobywa się ten sam blask, jakby wnętrze jej ciała było | ||
+ | stworzone właśnie z niego. Zawsze, gdy objawia się kapłanowi, ten widzi też linię krwi, która łączy go z Matką. | ||
| {{{Opis}}} = | | {{{Opis}}} = | ||
− | + | Religia monoteistyczna, której członkowie wyznają Krwawą Matkę. Wierzą w to, że obarczyła ich ona bardzo ważnym | |
+ | zdaniem – nie dopuszczeniem do Wojny Koszmarów, do której doszłoby, gdyby nie wykonywali oni Rytuału Snów. Nie | ||
+ | jest to duża religia i nie ma wielu miejsc kultu, choć świątynie i kapliczki rozsiane są właściwie po całej Środkowej | ||
+ | Alaranii. Kapłani nie kryją się z tym, że należą do Zakonu i bez problemu opowiedzą o nim komuś, kto byłby | ||
+ | zainteresowany, ale jednocześnie nie będą też namawiać nikogo do tego, żeby również dołączył. Niestety, nie zmienia | ||
+ | to nastawienia niektórych ludzi i kapłani wędrujący po świecie często muszą czyścić lub nawet naprawiać kapliczki, | ||
+ | które padają ofiarami tych, którym nie podoba się, że kapliczki te zostały pozostawione właśnie w tej okolicy. Ataki na | ||
+ | kapłanów, te związane konkretnie z wiarą, na szczęście zdarzają się rzadko. Sami kapłani dzielą się też ze względu na | ||
+ | to, jakie zadanie otrzymali w czasie Rytuału, w którym stają się kapłanami – wtedy otrzymują też nowe imię. Są | ||
+ | kapłani, którzy dbają o świątynie, są ci, którzy zbierają wiedzę i relikwię, tacy, którzy wędrują po świecie i świątyniach, | ||
+ | aby wykonywać zadania zlecone przez innych kapłanów, szerzący słowa samej Matki, a także ci, którzy odpowiedzialni | ||
+ | są za sam Rytuał i czytanie z ognia. | ||
| {{{Założenia}}} = | | {{{Założenia}}} = | ||
− | + | Głównym, najważniejszym i właściwie jedynym założeniem jest to, że każdy kapłan raz w miesiącu musi odprawić | |
+ | Rytuał Snów, w przeciwnym razie do snu Prasmoka zaczną wkradać się koszmary, które powoli doprowadzą w końcu | ||
+ | do zniszczenia świata. | ||
| {{{Historia}}} = | | {{{Historia}}} = | ||
+ | Niewiele wiadomo o początkach Zakonu. Żaden z żyjących aktualnie kapłanów nie wie tego, kiedy Zakon został | ||
+ | założony. Wiadomo jedynie, że jest on starą organizacją, a gdzieś głęboko w archiwach może znajdować się coś, co | ||
+ | określiłoby dokładną datę jego założenia. Powstał on z polecenia Krwawej Matki, która dawno temu opisała ludziom | ||
+ | rytuały, które – odprawiane codziennie – mają zapewnić Prasmokowi spokojny sen, a powstałemu w jego snach światu | ||
+ | to, że będzie on istniał nadal. Po jakimś czasie powstała specjalna grupa kapłanów, których przeznaczeniem było | ||
+ | dbanie o to, aby ciągłość plecenia Snów była zachowana. Nazwali się Zakonem Krwawej Matki. Od samego początku | ||
+ | była to grupa licząca sobie niewielu członków, choć Najwyżsi Kapłani zawsze dbali o to, żeby ich liczebność wynosiła | ||
+ | minimum tyle, żeby każdy z kapłanów miał własny dzień, w którym będzie musiał wykonać Rytuał Snów. Z czasem | ||
+ | Zakon zaczął się rozrastać, co sprawiło, że na terenie Opuszczonego Królestwa powstała w końcu główna świątynia. Po | ||
+ | jakimś czasie, gdy wpływy Zakonu zaczęły powoli rosnąć, na terenie całej Środkowej Alaranii powstało też kilka | ||
+ | mniejszych świątyń. Kapłani na środkowej części kontynentu rozmieścili też niewielkie kapliczki poświęcone Krwawej | ||
− | | {{{ | + | Matce. Tych również nie było dużo i najczęściej można je zobaczyć w okolicy mniej uczęszczanych dróg handlowych. |
+ | Nie znajdują się w bezpośrednim ich sąsiedztwie, lecz wprawne oko bez problemu dostrzeże wydeptaną w trawie | ||
+ | ścieżkę, która ostatecznie zaprowadzi kroczącą nią osobę do małej polany z kapliczką znajdującą się na jej środku. | ||
+ | | {{{Centrum Kultu}} = | ||
+ | Wielka Świątynia Krwawej Matki – znajduje się ona na terenie Opuszczonego Królestwa i, oprócz bycia główną | ||
+ | świątynią, jest też największą ze świątyń Zakonu. To właśnie tutaj przebywa przewodzący całemu Zakonowi kapłan – | ||
+ | Powiernik Krwawej Matki – i tutaj też spotyka się on regularnie z Najwyższymi Kapłanami, aby, między innymi, omówić | ||
+ | bieżące sprawy Zakonu. Oprócz tego, miejsce to jest oczywiście domem dla wszystkich Krwawych Kapłanów, zarówno | ||
+ | mieszkających tam na stałe, jak i dla tych, którzy przybywają tu tylko na jakiś czas. Podróżnicy, jeśli akurat będą w | ||
+ | potrzebie i trafią do Wielkiej Świątyni, również zostaną ugoszczeni, choć mogą spotkać się z podejrzliwymi | ||
+ | spojrzeniami, dopóki nie będzie pewności, że nie mają złych zamiarów. | ||
+ | Trzypiętrowy budynek otoczony jest czymś w rodzaju niewysokiego muru, który bardziej sprawia wrażenie, że jest on | ||
+ | ścianą niższej budowli – przez widoczne, choć niewielkie, okna, belki podpierające dach i także sam dach, na który w | ||
+ | razie potrzeby oczywiście da się wejść. Do Wielkiej Świątyni można dostać się przez dwa wejścia – główne, które | ||
+ | stanowią duże, drewniane (ale wzmocnione stalą) drzwi i, które umieszczone są w niewysokiej wieży, na niej z kolei | ||
+ | zawsze można dojrzeć przeważnie dwóch kapłanów, którzy zwyczajnie obserwują stamtąd okolicę i boczne, które jest | ||
+ | mniejsze i także używane jest o wiele rzadziej. Konstrukcja oddzielająca Wielką Świątynię od reszty świata | ||
+ | zdecydowanie nie wygląda na mury obronne i także nimi nie jest, choć na pewno stawi ona opór pewnego stopnia, | ||
+ | gdyby okazało się, że ktoś chce się przez nią przebić. Sam budynek wielkością przypomina dużą, piętrową rezydencję, | ||
+ | którą mógłby posiadać władca jakiegoś państwa. Dach wykonany jest z czerwonej dachówki, co kontrastuje z bielą | ||
+ | ścian zewnętrznych. Ma on strych i rozległą piwnicę, poza tym na każdym z pięter znajduje się wiele okien. Strych jest | ||
+ | przechowalnią różnorakich rzeczy i narzędzi. Gabinet i kwatery Powiernika Krwawej Matki znajdują się w bocznej wieży | ||
+ | budynku, a tuż przed wejściem do nich znajduje się sala obrad. Pokoje, zarówno te należące do kapłanów, jak i te | ||
+ | gościnne, znajdują się na drugim piętrze. Pierwsze piętro stanowi rozległa biblioteka i sale naukowe, w których nie | ||
+ | tylko studiowane są teksty i badane artefakty, lecz także uczeni są w nich rekruci, którzy dopiero mają przed sobą | ||
+ | zostanie pełnym Krwawym Kapłanem. Parter to duża sala jadalna, kuchnia i zamknięte za kratą i drzwiami wejście do | ||
+ | piwnic. W tych ostatnich przechowywane są bowiem wszelakie artefakty związane pośrednio lub bezpośrednio z | ||
+ | Krwawą Matką. | ||
+ | | {{{Miejsca kultu}}} = | ||
+ | Świątynie Krwawej Matki – na terenie Środkowej Alaranii znajduje się ich kilka i właściwie są mniejszymi kopiami | ||
+ | Wielkiej Świątyni, zarówno jeśli chodzi o ich wygląd i budowę, jak i o rozmieszczenie pomieszczeń w budynku. W | ||
+ | świątyniach tych znajduje się po jednym Najwyższym Kapłanie, który dba zarówno o świątynie, osoby znajdujące się | ||
+ | na jej terenie, jak i o zbiory ksiąg, zwojów i także artefaktów, które akurat przechowuje dana świątynia. | ||
+ | Kamienie Kapliczne Krwawej Matki – potocznie nazywane po prostu „Kapliczkami”, są proste konstrukcje, o które | ||
+ | każdy przechodzący w ich pobliżu kapłan ma obowiązek dbać. Najczęściej znajdują się one w okolicy szlaków | ||
+ | handlowych i wiedzie do nich zbaczająca w bok ścieżka, dodatkowo oznaczona przeważnie tak, że celowo podążać nią | ||
+ | będzie tylko Krwawy Kapłan. Umieszczone są one na niewielkich polanach, które akurat znalazły się w miejscu z | ||
+ | podwyższoną zawartością energii magicznej, co pomagać ma w nawiązaniu kontaktu z Krwawą Matką i Prasmokiem. | ||
+ | Kamień o wysokości sięgającej połowie wzrostu dorosłego mężczyzny, ozdobiony jest pojedynczą runą symbolizującą | ||
+ | Krwawą Matkę, która może lekko świecić się nocą, gdy akurat padnie na nie światło księżyca. Umieszczony jest on na | ||
+ | niewysokim, kilkustopniowym postumencie, który pokryty jest mniejszymi kamieniami, lecz już bez znaku runicznego. | ||
+ | Z czasem zarówno postument, jak i mniejsze kamienie mogą porosnąć mchem i lekko się zniszczyć, poddane działaniu | ||
+ | zmieniającej się pogody, lecz niewskazane jest wymienianie ich. Można to zrobić jedynie wtedy, gdy kamień runiczny | ||
+ | zostanie w jakiś sposób zniszczony. | ||
| {{{Kapłani}}} = | | {{{Kapłani}}} = | ||
+ | Hierarchia w Zakonie wygląda następująco: Powiernik Krwawej Matki sprawuje władzę nad całym Zakonem i rozdziela | ||
+ | ją między Najwyższymi Kapłanami, których jest tylu, ile świątyń. Niżej są Znawcy Rytuału, których głównym zadaniem | ||
+ | jest przeprowadzanie Krwawego Rytuału – na jedną świątynię przypada ich dwóch. Następni są Krwawi Kapłani, którzy | ||
+ | dzielą się na kilkanaście grup ze względu na to, jakie zadanie wyznaczyła im Krwawa Matka w czasie ich Rytuału. Na | ||
+ | samym dole znajdują się Nowicjusze, zwani też Rekrutami – ich głównymi zajęciem jest nauka (trwająca przeważnie | ||
+ | kilka lat), której zwieńczeniem będzie przystąpienie do Krwawego Rytuału. | ||
+ | Rozpoznawalnym elementem ubioru każdego Kapłana jest czerwona peleryna z kapturem (Nowicjusze ubierają się w | ||
+ | długie, czerwone szaty), którą większość z nich zawsze nosi na sobie. Kolejna jest też biała maska, a jej wspólnymi | ||
+ | cechami dla każdego z Kapłanów – oprócz koloru – są ostro zakończone zęby, którymi jest ona ozdobiona u dołu. | ||
+ | Zniszczenie jej nie jest łatwym zdaniem, ale gdyby się to komuś udało, dostrzegłby, że pod warstwą bieli znajduje się | ||
+ | kolejna, choć przybiera ona kolor krwawej czerwieni. | ||
| {{{Obrzędy}}} = | | {{{Obrzędy}}} = | ||
− | + | Krwawy Rytuał – zwany jest też „Rytuałem Przejścia”. Obrzęd ten umożliwia stanie się pełnym Krwawym Kapłanem. | |
+ | Odbywa się on nocą, w dzień, który później staje się dniem, w którym dany kapłan odprawia Rytuał Snów. Sama noc | ||
+ | musi być też w pewien sposób wyjątkowa, a miejsce rytuału wypełnione magią otoczenia. Oprócz Znawcy Rytuału, | ||
+ | Najwyższego Kapłana i Nowicjusza stającego się Kapłanem, w rytuale tym udział bierze też każdy Krwawy Kapłan, | ||
+ | który akurat znajdował się w świątyni. Ubrani w czerwone peleryny i z białymi maskami na twarzach. Przed specjalnym, | ||
+ | drewnianym totemem z podobizną Krwawej Matki, twarzami kapłanów i innymi symbolami z nią związanymi, rozpala | ||
+ | się ognisko, przed którym nago staje przyszył Kapłan. Na ciele takiej osoby wymalowane są magiczne runy, które | ||
+ | chronią ciało przed płomieniami. Znawca Rytuału wzywa Krwawą Matkę i zachęca przyszłego Krwawego Kapłana do | ||
+ | wstąpienia w ogień i dotarcia do totemu. Następnie osoba taka przywiązywana jest do tegoż totemu, aby rytualny | ||
+ | sztylet przeciął jej gardło. Białe znaki na skórze okazują się mieć jeszcze jedno zadanie – podtrzymują przy życiu osobę | ||
+ | oddającą się Krwawej Matce, nawet, gdy już cała jej krew ścieknie do rytualnych naczyń. Upuszczona w ten sposób | ||
+ | krew sprawia, że przechodząca przez to osoba łączy swój los z Zakonem i Krwawą Matką. Wracająca do ciała krew nie | ||
+ | jest już też zwyczajna – ciężko jest jej wypłynąć z ran zadanych Kapłanowi, a przez to niemożliwe jest dla kogoś | ||
+ | takiego stracenie życia przez wykrwawienie. Gdy Krwawy Rytuał zostanie zakończony pomyślnie, wszyscy obecni | ||
+ | wznoszą słowa pieśni ku Krwawej Matce. Nowy Kapłan często doświadcza wizji w czasie Rytuału Przejścia, które są | ||
+ | jedynie potwierdzeniem tego, że połączenie to istnieje. Poza tym, w płomieniach, przez które osoba ta przeszła na | ||
+ | początku, ukazuje się też jej nowe imię i cel. Oba nadane przez Krwawą Matkę. | ||
+ | Rytuał Snów – jest to najważniejsza rzecz dla każdego Krwawego Kapłana. Odprawiany jest on codziennie, jednak | ||
+ | każdego dnia przez innego kapłana. Kapłan odprawiający ten obrzęd musi założyć maskę i wejść w tras, odmówić | ||
+ | modły i złożyć ofiarę z krwi ziemi – może to być zwierzę, lecz także można użyć w tym celu rośliny, gdyż we wszystkich | ||
+ | organizmach żywych można znaleźć esencję Prasmoka). Zakon wierzy, że w ten sposób Nić Snów zostanie zachowana, | ||
+ | a Prasmok będzie mógł w dalszym ciągu śnić i nie przebudzi się w wyniku koszmarów, które na jego umysł mogłoby | ||
+ | zesłać to, że Rytuał Snów nie zostałby odprawiony. | ||
| {{{Informacje dodatkowe}}} = brak | | {{{Informacje dodatkowe}}} = brak | ||
− | + | Brak. | |
}} | }} |
Wersja z 14:44, 27 maj 2022
Zakon Krwawej Matki | |
---|---|
Typ | Monoteizm |
Główne Bóstwo | Krwawa Matka |
Centrum Kultu | Wielka Świątynia Krwawej Matki |
Lokalizacja | Opuszczone Królestwo |
Występowanie | Środkowa Alarania |
Spis treści
Główne bóstwo
{{{Główne}}}
Opis Ogólny
{{{Opis}}}
Założenia
{{{Założenia}}}
Historia
{{{Historia}}}
Centra Kultu
{{{Centra kultu}}}
Kapłani
{{{Kapłani}}}
Obrzędy
{{{Obrzędy}}}
Informacje dodatkowe
{{{Informacje dodatkowe}}}
Religie | |
---|---|
Główne | Wiara w Najwyższego |
Pomniejsze | Aandhemalianizm - Zakon Krwawej Matki - Sferacyzm |