Waluta: Różnice pomiędzy wersjami
(Utworzono nową stronę "Podstawową walutą w Alaranii uznawaną przez większość krajów i kupców jest Ruen. Monety te są bite przez elfy, w Kryształowym Królestwie, a ich unikalny kszta...") |
m |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
Podstawową walutą w Alaranii uznawaną przez większość krajów i kupców jest Ruen. Monety te są bite przez elfy, w Kryształowym Królestwie, a ich unikalny kształt – z grubsza przypominający płaskie krążki – zapewnia im niepodrabialność, a także niemożliwość ich okrawania (głównie dzięki temu stały się tak popularne). Są akceptowane przez większość handlarzy i państw. Występują w różnych nominałach: | Podstawową walutą w Alaranii uznawaną przez większość krajów i kupców jest Ruen. Monety te są bite przez elfy, w Kryształowym Królestwie, a ich unikalny kształt – z grubsza przypominający płaskie krążki – zapewnia im niepodrabialność, a także niemożliwość ich okrawania (głównie dzięki temu stały się tak popularne). Są akceptowane przez większość handlarzy i państw. Występują w różnych nominałach: | ||
− | '''Miedziany | + | '''Miedziany Kruk''' – wartość 1 ruena |
− | '''Srebrny | + | '''Srebrny Orzeł''' – wartość 25 ruenów |
− | '''Złoty | + | '''Złoty Gryf''' – wartość 500 ruenów |
Niektóre z państw posiadają własne monety, jednak te są rzadko akceptowane poza ich granicami. | Niektóre z państw posiadają własne monety, jednak te są rzadko akceptowane poza ich granicami. |
Wersja z 18:24, 27 lut 2018
Podstawową walutą w Alaranii uznawaną przez większość krajów i kupców jest Ruen. Monety te są bite przez elfy, w Kryształowym Królestwie, a ich unikalny kształt – z grubsza przypominający płaskie krążki – zapewnia im niepodrabialność, a także niemożliwość ich okrawania (głównie dzięki temu stały się tak popularne). Są akceptowane przez większość handlarzy i państw. Występują w różnych nominałach:
Miedziany Kruk – wartość 1 ruena
Srebrny Orzeł – wartość 25 ruenów
Złoty Gryf – wartość 500 ruenów
Niektóre z państw posiadają własne monety, jednak te są rzadko akceptowane poza ich granicami.
Średnie ceny w Alaranii
Podane niżej ceny są tylko orientacyjne. Koszty większości towarów zależą od miejsca i aktualnej sytuacji politycznej i gospodarczej, a także od samego kupca. Zwykle jednak nie wahają się o więcej niż 25% przedstawionej ceny.
Utrzymanie:
- Prosty posiłek w karczmie: 2 rn
- Posiłek dobrej jakości: od 5 do 25 rn
- Butelka słabego wina: 3 rn
- Butelka dobrego wina: 20 rn
- Butelka starego wina: 70 rn
- Butelka wódki: 25 rn
- Kufel piwa: 3 rn
- Nocleg we wspólnej sali: 3 rn
- Pokój niskiej jakości z pojedynczym łożem: 10 rn (za dobę), 7 rn (za nocleg)
- Pokój średniej jakości z pojedynczym łożem: 15 rn (za dobę), 10 (za nocleg)
- Pokój dobrej jakości z podwójnym łożem: 30 rn (za dobę)
- Pokój wysokiej jakości z podwójnym łożem i balią: 60 rn (za dobę)
- Wynajęcie całej karczmy: zależnie od jej wielkości[/list]
Ubrania:
- Koszula płócienna: 20 rn
- Koszula dobrej jakości: od 50 do 120 rn
- Spodnie wełniane: 60 rn
- Spodnie skórzane: 200 rn
- Sandały: od 50 do 90 rn
- Buty skórzane dobrej jakości: od 120 do 250 rn
- Wysokie, skórzane buty: od 250 do 500 rn
- Kurtka wełniana: 100 rn
- Kurtka skórzana: 350 rn
- Rękawice skórzane długie: 120 rn
- Pas skórzany: od 200 do 400 rn
- Długi płaszcz z kapturem: 0d 750 do 2000 rn
- Suknia wełniana: 250 rn
- Suknia jedwabna: 450 rn
- Rękawiczki jedwabne: 135 rn
- Duża wełniana chusta: 50 rn
- Damski długi płaszcz z kapturem: od 750 do 3500 rn
Broń i inne
- Miecz: od 1200 do 6000 rn
- Łuk: od 300 do 2000 rn
- Łuk elficki: około 1300 rn
- Strzały: od 50 do 600 rn (za sztukę)
- Kołczan: od 200 do 1400 rn
- Sztylet: od 170 do 1800 rn
- Kusza: od 1400 do 4000 rn
- Bełty: 0d 200 do 1000 rn
- Topór: od 600 do 3000 rn
- Rapier: od 1000 do 6000 rn
- Szabla: 0d 900 do 5000 rn
- Koń: od 1300 do 7000 rn
- Koń z pełnym wyposażeniem: od 4000 do 10000 rn
Inne waluty
Moce – podłużne, wrzecionowate monety wykonane ze specjalnego stopu różnych metali szlachetnych. Tym, co odróżnia je od innych monet jest to, iż można w nich gromadzić magiczną moc, dzięki czemu mogą być wykorzystywane jako źródło wzmacniające potężniejsze zaklęcia lub rytuały. Używane są głównie przez magów.
Dusze – niektórzy piekielni i inne złe istoty używają do handlu dusz śmiertelników. Wymiana odbywa się dzięki podpisywanym kontraktom na mocy, których dusze będące w posiadaniu jeden ze stron przekazywane są drugiej.