Typy przedmiotów

Z Grymuar
Wersja z dnia 21:57, 16 kwi 2021 autorstwa Niara (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "Typy przedmiotów magicznych: ==<b>Dobre:</b>== <span style="color:#0c0"><b>Baśniowy</b></span> - przedmiot o lekkim nasyceniu magicznym, który daje efekty krótko...")
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacja, szukaj

Typy przedmiotów magicznych:

Dobre:

Baśniowy - przedmiot o lekkim nasyceniu magicznym, który daje efekty krótkotrwałe i może zostać zużyty, jak na przykład fiolka z magicznymi perfumami, czy woreczek z usypiającym pyłem. Przedmiot ten może być trwały, ale jego magia jest bardzo ograniczona, na przykład bransoletka, która pozwala postaci zasnąć i działa tylko kiedy postać układa się do snu.

Zaczarowany - przedmiot, który posiada w sobie magię, jednak nie jest ona zbyt potężna, magii tej nie można kontrolować, jest ona zamknięta w przedmiocie, jednak może wpływać w jakiś sposób na właściciela, na przykład chroni go przed określonymi chorobami, wibruje przy zapadaniu zmierzchu, jarzy się określonym światłem gdy w pobliżu znajduje się niebezpieczna zwierzyna lub potwór. Taki przedmiot jednak nie ma działania o większym zasięgu, nie jest na przykład w stanie wykryć każdego niebezpieczeństwa, czy wpłynąć na większą ilość bohaterów.

Zaklęty - przedmiot jest nasycony magią do tego stopnia, że może, lecz nie musi współgrać z właścicielem, może to być na przykład miecz, którego dobyć jest w stanie tylko prawowity właściciel, czy umagiczniony wisior chroniący przed urokami, ale działający tylko gdy nosi go niebianin. Jeżeli przedmiot zaklęty nie jest „przywiązany” do właściciela może wpływać na większą ilość osób, np. jest w stanie wpłynąć na emocje do kilku bohaterów towarzyszących, czy ułagodzić jakieś zwierze, np. lochę z warchlakami, tak by nie zrobiła krzywdy właścicielowi przedmiotu, tudzież nie zniszczyła obozowiska.

Tajemny - przedmiot współgra z właścicielem na wielu poziomach, można go na przykład przywołać, zakląć w nim czyjąś dusze, czy magiczne stworzenie. Przedmioty te mogą, choć nie muszą zmieniać swój wygląd. Przedmioty tajemne mogą służyć do potężnych rytuałów. Do ich ich używania nie jest jednak potrzebna tak wysoka znajomość czarów, jak w przypadku legendarnych. Niestety używanie przedmiotów tajemnych przez osoby zupełnie nie znających się na magii może wywołać bliżej nieokreślone efekty, w tym krzywdę posiadacza.

Legendarny - przedmiot ogromnej potęgi, działa tylko i wyłącznie w rękach osoby, która go posiada, chyba, że ten przekaże władze nad nim komuś innemu. Skradziony najczęściej traci swoją moc, jeśli nie została ona „przeniesiona”. Moc uzależniona jest w ogromnej mierze od umiejętności i zdolności posiadacza, laik nieznający się na magii, próbujący użyć przedmiotu nie jest w stanie posiąść ich mocy głęboko umagicznionych. Przedmioty legendarne mogą wpływać na istoty materialne i niematerialne, ich działanie, w rękach potężnych właścicieli może mieć wpływ na duże obszary terytorialne i duże grupy istot żywych. Władanie nimi osiągalne jest zazwyczaj tylko dla doświadczonych znawców. Przedmioty legendarne mogą zostać aktywowane przez magię zgromadzoną w miejscu, w którym się znajdują. Wtedy mogą wpływać na swoje bliskie, a nawet bardzo dalekie otoczenie. Na wszystko co się w nim znajduje, w tym żywe istoty.

Złe:

Nawiedzony - przedmiot magiczny, który ewidentnie uprzykrza życie właścicielowi, ale nie wpływa na niego bezpośrednio. Może to być kompas, który raz pokazuje dobry, raz zły kierunek, ale jest przywiązany zaklęciem do właściciela. Przedmiot taki może na przykład powodować koszmary, sprawiać, że bohater kicha, kiedy jest speszony, albo dostaje alergii na określony składnik, gdy tylko się do niego zbliży.

Przeklęty - przedmiot, który nie dość, że utrudnia życie, to dodatkowo często wpływa na zdrowie fizyczne i psychiczne. Jest silniejszy od przedmiotu nawiedzonego, gdyż doprowadzać może właściciela do skrajnych stanów. Może powodować nieustanne bóle głowy, nie pozwalać właścicielowi zbliżać się do określonych osób, mącić mu w głowie, jednak przedmiot ten nie wpływa na inne istoty przebywające wokół.

Potępiony - przedmiot nasycony negatywną energia i magią, wpływa nie tylko na ewentualnego właściciela, może również oddziaływać na istoty wokół niego. Powodować nie tylko silne choroby fizyczne, ale też sukcesywnie pogarszać stan psychiczny i powoli doprowadzać do obłędu. Przedmiot taki może powodować agresję u właściciela i jednocześnie zmuszać otoczenie do takich samych wrogich uczuć. Powodować uszczerbek na zdrowiu. Bywa, że przedmioty potępione mają dodatkowe efekty na przykład w ręku właściciela są w stanie niszczyć istoty nieśmiertelne, czy niematerialne, a także wprowadzać postać w świat duchów.

Upiorny - przedmiot, który przykładowo jest w stanie niszczyć większość magii wokół siebie, nie licząc swojej własnej, może robić to sam z siebie, lub dzięki kontroli swojego właściciela. Przedmioty upiorne potrafią anihilować istoty niematerialne, niestety ich używanie może skończyć się śmiercią także dla posiadacza. Takie twory często trafiają do rąk najróżniejszych istot przypadkiem. Najczęściej wpływają one bardzo niekorzystnie na psychikę. Bywa, że w przedmiotach tych zaklęte są dusze zmarłych, zjawy, upiory, które są w stanie przemawiać do posiadacza przedmiotu.

Mroczny - przedmiot najgroźniejszy powodujący długotrwałe skutki i wpływający nie tylko na posiadacza, ale też na świat wokół niego. Nasycony negatywną, złą magią i złymi intencjami. Często wpływa na postrzegania świata przez właściciela, nawet istoty na wskroś dobre przez mroczne przedmioty widzą świat inaczej i stają się podatne na jego wpływ, przez co zaczynają postrzegać siat wokół siebie jako wrogi, przyjaciół jako zagrożenie. Przedmioty mroczne w rękach istot o słabej woli praktycznie natychmiast powodują szaleństwo. Im silniejsza wola tym dłużej posiadacz jest się w stanie opierać magii zaklętej w tworze. Posiadacze niezwykle silnej woli są w stanie używać mrocznych przedmiotów do okrutnych celów, na przykład mordowania istot niematerialnych znajdujących się w świecie ducha. Pozostawione same sobie mogą przez wieki być uśpione, ale przebudzenie może nastąpić nagle, bez większej przyczyny. Mogą wtedy niszczyć wszystko co się do nich zbliży, zatruwać ziemię, przekształcać rośliny w potwory i tym podobne.

Inne

Artefakty - to przedmioty, które zazwyczaj występują w jednym egzemplarzu. Ich siła często jest opisana tylko po części. Mogą być zarówno dobre, jak i złe. Natura niektórych jest ustalona przez tego, który jest stworzył. Nie jest to jednak regułą. Często artefakty są neutralne, dopiero przejęte przez jakąś istotę nabierają właściwości. A co za tym idzie, w dłoniach istoty dobrej zdobędą moc tworzenia, leczenia, otaczania opieką itp. W rękach kogoś złego stać się może maszyną do masowych morderstw, zsyłania kataklizmów. Trzeba jednak zaznaczyć, że jeżeli artefakt trafi w ręce kogoś słabego psychicznie, osoby nie znającej się na magii itp. może nie zadziałać, wywołać chaos, a nawet unicestwić właściciela.