Demara

Z Grymuar
Wersja z dnia 23:42, 3 sty 2020 autorstwa Niara (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacja, szukaj
Demara
Herb demara.png
Flaga demara.png
Położenie Równina Maurat, pobliże trzech Wielkich Jezior
Mieszkańcy Ludzie
Ustrój Monarchia dziedziczna

Władza

Ustrój: monarchia dziedziczna.

System władzy: królestwo.

Władca: król Ildehar.

Rodzina królewska: współrządząca królowa Anahea, córka - księżniczka Rarda, syn - książę Archentar III, zaręczony z księżniczką z Serenai.

Zamek z główną sala w kształcie koła, od której biegną wąskie korytarze do mniejszych pomieszczeń. Nad całym kompleksem czuwają trzy wysokie wieże, z których widać podobno pustynię Nanher, co rzecz jasna jest jedynie mitem rozpowszechnionym wśród mieszkańców. Całość budowana z czerwonej cegły - każda z cegieł posiada stempel królewski odciśnięty w czasie budowy pałacu, natomiast każda dobudowana kondygnacja nosi stempel króla, który zdecydował się na jej wzniesienie, dzięki czemu wiadomo, które części pałacu zostały wzniesione za czyjego panowania.

Ustrój polityczny

{{{Ustrój}}}

Herb i flaga

{{{Herb}}}

Siedziba władcy

{{{Siedziba}}}

Ubiór

{{{Ubiór}}}

Architektura

{{{Architektura}}}

Geografia

Położenie: pobliże trzech Wielkich Jezior na Równinie Maurat.

Budynki lepione z gliny lub budowane z czerwonej, wypalanej w specjalnych piecach cegle. Bez wzniosłości, twarde i niskie budowle zapewniające ciepło i wygodę. Przy budowaniu miasta pierwszorzędną rolę grali pragmatycy, co jest widoczne w jego architekturze.

Wojsko

Oddziały lekkiej konnicy, w tym konni łucznicy, oraz w mniejszym stopniu piechoty. Brak maszyn oblężniczych oraz pieszych łuczników.

Stosunki dyplomatyczne

Handel: Szlak Żółty, Szlak Czerwony.

Produkcje (wyroby eksportowe): ryby słodkowodne, tytoń, zboża, chmiel, wełna, warzywa.

Stosunki dyplomatyczne: porozumienie handlowe z Fargoth, porozumienie królewskie, dotyczące przyszłego połączenie rodów królewskich z Serenaą.

Miasta Sojusznicze: Fargoth, Serenaa.

Handel

{{{Handel}}}

Kuchnia

Pobliskie jeziora zaopatrują Demarę w duże ilości ryb słodkowodnych, które w większości spożywa się tutaj pieczone bądź wędzone na sianie, dzięki czemu są one bardzo delikatne i aromatyczne. Z węgorza, który również jest tutaj poławiany, przyrządza się zupę ze smażonymi warzywami, zaciągniętą śmietaną i z dodatkiem pasty pomidorowej, jest to danie bardzo treściwe i często mylnie nazywane gulaszem. Z mięsa z wędzonych ryb przygotowuje się również pasty i musy serwowane z chrupiącym pieczywem. Oprócz ryb w Demarze je się dużo baraniny, a to dzięki ogromnej ilości owczych stad, których wełna jest pozyskiwana dla tutejszych przędzarń. Żeberka jagnięce w miodowej glazurze, udziec z sosem z wiśni lub przyprawione na ostro kotlety z siekanej baraniny to tylko niektóre z przykładowych dań. Na osłodę w Demarze serwuje się smażone na głębokim tłuszczu ciastka ptysiowe bądź mleczne ciągutki. Jesienią na straganach sprzedaje się smażone w karmelu jabłka.

Demara to jeden z czołowych krajów jeśli chodzi o browarnictwo, warzy się tu wiele jego odmian, a niektóre są typowe tylko dla tego rejonu. Pochodzi stąd szczególnie znane piwo pszeniczne oraz jedyny w swoim rodzaju koźlak dymny, który swój charakterystyczny aromat zawdzięcza procesowi suszenia słodu nad ogniem, zaś pomiędzy tymi dwoma rodzajami plasuje się koźlak pszeniczny. Wino czy mocniejsze alkohole są produkowane w Demarze w śladowych ilościach i głównie polega się na imporcie.

Ciekawostki

Pomimo położenia na wschodzie kontynentu, Demara nazywana jest miastem zachodzącego słońca. Jest to zapewne spowodowane czerwonawym kolorem miasta, gdyż głównym surowcem budowlanym w tym państwie jest właśnie czerwona cegła. Demara słynie również z doborowych oddziałów konnych, które to nieustannie przemierzają Wschodnie Równiny, trzymając z daleka od miast grasujące tam bandy koczowników.

Państwa
Środkowa Alarania Adrion - Arturon - Danae - Demara - Efne - Ekradon - Elfidrania - Elisia - Et'Aurill - Fargoth - Irrasil - Karnstein - Katima - Kryształowe Królestwo - Leonia - Mauria - Menaos - Meot - Nandan-Ther - Nowa Aeria - Ostatni Bastion - Rapsodia - Renidia - Rododendronia - Rubidia - Serenaa - Shari - Soral - Thenderion - Trytonia - Turmalia - Valladon
Poza Środkową Alaranią Al-Atrah - Argentia - Arrantalis - Arrimm - Draconis - Et Iris - Kalim - Lillavo - Limaria - Lirin-Dahr - Lydia - Na'Zahir - Neverith - Nira - Oaza Kerendir- Revendor - Teandir - Teherruss - Trijou - Xan-Lovar
Zagłębie Artystów Arfaa - Arivela - Arnotai - Aurellie - Dafne - Eunice - Megara - Randil - Siv'Lead - Thalia - Zorica
Krainy
Krainy Geograficzne Daleka Północ - Góry Dasso - Góry Druidów - Góry Księżycowe - Jadeitowe Wybrzeże - Las Driad - Morze Cienia - Mroczne Doliny - Nizina Arkadyjska - Ocean Jadeitów - Opuszczone Królestwo - Pustynia Nanher- Równiny Andurii - Równina Drivii- Równina Magenar - Równina Maurat - Równiny Theryjskie - Szepczący Las - Szczyty Fellarionu - Śnieżny Las - Lasy Eriantur - Wybrzeże Cienia - Wielka Pustynia Słońca - Wulkany Sori-Andu - Wyspa Syren
Regiony Naturalne Astra i Luna - Czarna Puszcza - Dolina Umarłych - Jezioro Czarodziejek - Lisie Wodospady - Łzy Rapsodii - Wierzbowy Gaj - Nole'ara - Tęczowe Jeziora
Tajemnicze Miejsca Drzewo Jutrzenki - Drzewo Świata - Drzewo Zmierzchu - Hurma Dotkniętych - Klasztor Mrocznych Sekretów - Klasztor Zakonu Czterech - Krąg Magii Starej - Kryształowe Groty - Matrony z Mglistych Bagien - Nawiedzony Las - Ogrody Edenu - Piaski Czasu - Północna Brama - Przeklęta Irmilla - Ruiny Nemerii - Strażniczki Edenu - Świątynia Deszczu - Świątynia Węży - Twierdza Czarodziejów - Zamek Czarodziejek - Zatopione Miasto
Plany Zewnętrzne Otchłań - Niebiosa - Piekło