Dhampiry: Różnice pomiędzy wersjami

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
(Utworzono nową stronę "{{Specyfikacja rasy | Dhampiry | Nieumarli| 600 lat | 15-550 lat | Pragnienie krwi Podatność na srebro Nadzwyczajna równowaga | ''Delikatne'' ''Zręczne'' ''Dokł...")
 
 
Linia 19: Linia 19:
 
''Godny'' |
 
''Godny'' |
 
[[Alarania]]
 
[[Alarania]]
 +
|
 +
[[File: Rasa_dhampir.jpg | 400px ]]
 
}}
 
}}
  

Aktualna wersja na dzień 10:20, 19 kwi 2018

Dhampiry

Rasa dhampir.jpg

Grupa Nieumarli
Rasa Dhampiry
Przeciętna długość życia 600 lat
Grywalny wiek postaci 15-550 lat
Cechy rasowe Pragnienie krwi

Podatność na srebro

Nadzwyczajna równowaga

Przeciętne atrybuty Delikatne

Zręczne

Dokładne

Czuły nos

Błyskotliwe

Wyostrzony zmysł magiczny

Piękny

Godny

Występowanie

Alarania


Wygląd

Dhampiry są bardzo podobne do wampirów, posiadają tak jak one wydłużone kły, jednak ich skóra nie jest tak blada jak u wampirów. Poza tym wydziela ciepło. Nie jest tak gorąca jak u ludzi, nie jest także lodowata. Poza tym dhampiry odznaczają się niezwykła urodą, mają piękne oblicza, gęste włosy, a ich kolor oczu zdaje się intensywniejszy niż u zwykłych śmiertelników, niezależnie od tego jaką barwę przybiera ich tęczówka. Ich wzrost, czy też kolor włosów jest uzależniony od tego jakie cechy posiadali ich rodzice. Trzeba pamiętać, że dhampir to potomek wampira i człowieka, jeśli jednak jedno z rodziców było przemienione np. Z elfa, to dhampir może odziedziczyć szpiczaste uszy. Poza tym dhampiry nie posiadają owłosienia na ciele, są całkowicie gładkie, tak na twarzy jak i w innych miejscach ciała, a tyczy się to zarówno kobiet jak i mężczyzn.

Pochodzenie

Nie wiadomo kiedy pierwszy wampir skrzyżował się z człowiekiem. Nie mówią o tym żadne pisma, nawet bardzo stare księgi nie opisują powstania dhampirów. Istnieje jednak legenda, że tysiące lat temu pewien wampirzy lord zakochał się w kobiecie i spłodził z nią pierwszego wampira półkrwi, są to jednak podania mało wiarygodne, gdyż przekazywane jedynie ustnie

Kultura

Dhampiry nie mają jako takiej kultury, żyją raczej samotnie. Są wykluczane z wampirzych społeczności szlacheckich ze względu na ich pochodzenie. Ponieważ są tylko półkrwi wampirami nie są akceptowani przez wysokie rody. Parają się rożnymi zawodami, jednak zazwyczaj mają predyspozycje do rzemiosła artystycznego, tudzież jego przeciwieństwa np skrytobójstwa. Ponieważ zazwyczaj dziedziczą po wampirzym rodzicu predyspozycje do magii zajmują się również i ją. W społeczeństwie ludzi są tak samo nieakceptowani jak w społeczeństwie wampirów. Ponieważ mają kły często są brani mylnie za krwiopijców. Są wyrzutami, dlatego żyją samotnie.

Odżywianie

Dhampiry pożywiają się w różnoraki sposób. Nie muszą nieustannie pić krwi, tak jak ich krewniacy, jednak odczuwają chęć jej spożywania. Nie mają jednak przymusu bo ją pić. Ich zmysły jednak pragną krwi tak ludzkiej jak i zwierzęcej. Poza tym jedzą też pokarmy przeznaczone dla ludzi. Pieczywo, mięso, sery, jajka, warzywa, czy owoce. Ludzka strawa im nie szkodzi, jest wręcz zalecana. Dhampiry bowiem muszę odżywiać się tak krwią jak i pokarmami stałymi. Co ciekawe ich organizmy słabo przyswajają zwykłą wodę. Jeżeli jest ona w pokarmach – nie szkodzi, jeśli mieliby pić prosto ze strumyka wtedy niestety ich organizm reaguje na nią niezbyt dobrze. Dhampiry pijące czystą wodę czują w niej specyficzny metaliczny posmak nieprzyjemny do podniebienia. Ze względu na tą niedogodność dhampiry najczęściej zamiast wody spożywają wina wszelkiej maści. Zarówno czerwone jak i białe. Bardzo dobrze trawią alkohol dzięki czemu nie są w stanie się upić.

Rozmnażanie

Dhampiry mogą rozmnażać się między sobą, z ludźmi oraz z wampirami, z czego ze związku z wampirem urodzi się także dhampir, nie jakby się mogło wydawać 2/3 wampira. Jeśli natomiast dhampir będzie miał potomstwo z człowiekiem to z takiego związku zawsze urodzi się również człowiek, jedyne co może odzidziczyć bo dhampirskim rodzicu to pewne, niewielkie predyspozycję do magii.

Śmierć

Dhampiry żyją około 600 lat, mogą więc umrzeć ze starości, mimo picia krwi i spożywania innych pokarmów. Poza tym można je zabić zwykłym orężem, nie musi być on wykonany ze srebra. Dhampiry są podatne na śmierć tak samo jak ludzie. Mogą zginąć w walce, czy w wypadku. Ich rany regenerują się jak u przeciętnego człowieka, nie posiadają żadnych dodatkowych darów. Co zaś się tyczy pochówku, jeżeli takowy dhampir miał bliskich to tradycja mówi, że ciało należy spalić, a prochy rozrzucić. Jest to obrządek tradycyjny, nie jak się to ma w stosunku do wampirów niejako wymóg, gdyż taki krwiopijca mógłby się odrodzić.

Cechy rasowe

Pragnienie krwi 
Dhampiry nie są uzależnione od picia krwi, jednak odczuwają pragnienie jej spożywania. Mają doskonały węch i wyczuwają z daleka nawet najdrobniejsze, krwawiące rany. Ich pragnienie bywa bardzo niebezpieczne, gdyż może przerodzić się w prawdziwy Głód Krwi jak u wampirów, przez co mogą chcieć spożywać krew jak ich pełnokrwiści krewniacy.
Podatność na srebro 
Dhampiry nie muszą bać się ani czosnku, ani słońca, inaczej sprawa ma się jeśli chodzi o srebro. Gdyby dhampir dotknał srebrnego przedmiotu na skórze natychmiast pojawiłaby się dotkliwe oparzenia. Rany zadane srebrną bronią goją się na dhampirach bardzo ciężko, są trudne do zaleczenia, jątrzą się i często powodują zakażenie całego organizmu.
Rasy
Ludzie Alarianie - Tarianie - Mahińczycy - Eravallowie - Dotknięci
Elfy Leśne Elfy - Morskie Elfy - Pustynne Elfy - Górskie Elfy - Mroczne Elfy - Lodowe Elfy
Pradawni Czarodzieje - Smoki - Drakoni - Rarogi
Naturianie Fellarianie - Driady - Nimfy - Krydiany - Chochliki/Wróżki - Syreny/Trytony - Centaury - Maie - Minotaury - Eugony- Satyry - Harpie - Feerie - Irminsulani
Zmiennokształtni Wilkołaki - Kotołaki - Niedźwiedziołaki - Smokołaki - Panterołaki - Tygrysołaki - Lisołaki - Jeleniołaki - Leonidzi -
Zwierzonidzi Anurai - Arachnidzi - Harenidzi
Piekielni Diabły - Upadłe Anioły - Łowcy Dusz - Pokusy - Potępieńcy
Niebianie Duchy Światłości - Aniołowie Światła - Aniołowie Ducha - Dobre Duchy - Palladyni - Emisariusze - Błogosławieni
Demony Nemorianie - Kaer Natherini - Upiory - Przemienieni
Nieumarli Wampiry - Dhampiry - Liche - Zjawy
Nordowie Nordyjczycy - Krasnoludy - Ragarianie - Brevijczycy
Rasy niegrywalne Akolici - Archaniołowie - Armahirowie i Protherianki - Eskulapi - Lwy Sheriońskie - Mistrzowie i Mentorki - Motyle Etariońskie - Przodkowie - Serafini - Węże Periońskie