Ekradon

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
Ekradon
Herb ekradon.png
Flaga ekradon.png
Położenie Zachodnia część Gór Dasso w pobliżu Smoczej Przełęczy
Mieszkańcy Ludzie
Ustrój Monarchia dziedziczna

Władza

Ustrój: monarchia dziedziczna (tron dziedziczy pierworodny, męski potomek rodu).

System władzy: miasto – państwo (przeradzające się w królestwo terytorialne).

Władca: król Harven, syn króla Daruena, z rodu Archajów.

Rodzina królewska: żona Yari – królowa, córka Eruen – księżniczka, synowie: Ivin – książę, następca tronu i Soren – książę.

Zamek Ekradoński położony w północno-wschodniej części miasta zbudowany z kamienia otoczony jest grubym murem i fosą. Budowla posiada ogromny dziedziniec, z wyrastająca pośrodku rzeźbioną fontanną, otoczony kamienna kolumnadą. Wschodnie skrzydło zamku stanowią komnaty królewskie, a zaraz za nimi znajdują się rozległe królewskie ogrody.

Ustrój polityczny

{{{Ustrój}}}

Herb i flaga

{{{Herb}}}

Siedziba władcy

{{{Siedziba}}}

Ubiór

{{{Ubiór}}}

Architektura

{{{Architektura}}}

Geografia

Położenie: zachodnia część gór Dasso w pobliżu Smoczej Przełęczy, do terytoriów Ekradonu od pewnego czasu przynależą także okoliczne wioski, głównie położone na zachodniej granicy Szepczącego Lasu.

Kamienne i drewniane, piętrowe budowle o charakterystycznych pomarańczowych dachach. Biedniejsze dzielnice zabudowane wyłącznie drewnianymi domostwami. Dachy dzielnic handlowych i domów znajdujących się w głównej części miasta pokryte są dachówką o charakterystycznym ciemnopomarańczowym kolorze dachówki glinianej, wypalana w specjalnych piecach.

Wojsko

Ekradon posiada ogromną armię składająca się z wielu formacji wojskowych: łucznicy, kusznicy, piechota, konnica, inżynierowie wojskowi, pikinierzy. Główny rdzeń armii stanowią jednak oddziały Gryfinów - są to specjalnie szkoleni jeźdźcy latający na udomowionych gryfach. Oddziały te stacjonują na ogromnych obszarach górskich. W zachodniej części Gór Dasso w skale zbudowane zostały trzy jednostki garnizonowe, przeznaczone do szkolenia jeźdźców oraz gryfów i dla już wyszkolonych, przygotowanych do walki Gryfinów. Zbrojenia i posiadanie ogromnej armii przez Ekradon jest uwarunkowane rosnącą w siłę potęgą Maurii i odbudowującym się Ostatnim Bastionem.

Stosunki dyplomatyczne

Handel: Szlak Niebieski, Szlak Błękitny.

Produkcje (wyroby eksportowe): kamień, naczynia gliniane, dachówka, glina, wyroby stolarskie, produkcja broni drzewcowej.

Stosunki dyplomatyczne: wrogie stosunki dyplomatyczne z Maurią, nieprzyjazne stosunki z Ostatnim Bastionem, pozostałe miasta pozostają z Ekardonem w stosunkach neutralnych.

Miasta Sojusznicze: Valladon, Menaos.

Handel

{{{Handel}}}

Kuchnia

{{{Kuchnia}}}

Ciekawostki

Na wschód od miasta znajdują się bagna z których mieszkańcy Ekradonu czerpią glinę do wyrobu dachówek. Dzięki temu w mieście rozwinęła się technologia budowy pieców do wypalania wyrobów glinianych.

Państwa
Środkowa Alarania Adrion - Arturon - Danae - Demara - Efne - Ekradon - Elfidrania - Elisia - Et'Aurill - Fargoth - Irrasil - Karnstein - Katima - Kryształowe Królestwo - Leonia - Mauria - Menaos - Meot - Nandan-Ther - Nowa Aeria - Ostatni Bastion - Rapsodia - Renidia - Rododendronia - Rubidia - Serenaa - Shari - Soral - Thenderion - Trytonia - Turmalia - Valladon
Poza Środkową Alaranią Al-Atrah - Argentia - Arrantalis - Arrimm - Draconis - Et Iris - Kalim - Lillavo - Limaria - Lirin-Dahr - Lydia - Na'Zahir - Neverith - Nira - Oaza Kerendir- Revendor - Teandir - Teherruss - Trijou - Xan-Lovar
Zagłębie Artystów Arfaa - Arivela - Arnotai - Aurellie - Dafne - Eunice - Megara - Randil - Siv'Lead - Thalia - Zorica
Krainy
Krainy Geograficzne Daleka Północ - Góry Dasso - Góry Druidów - Góry Księżycowe - Jadeitowe Wybrzeże - Las Driad - Morze Cienia - Mroczne Doliny - Nizina Arkadyjska - Ocean Jadeitów - Opuszczone Królestwo - Pustynia Nanher- Równiny Andurii - Równina Drivii- Równina Magenar - Równina Maurat - Równiny Theryjskie - Szepczący Las - Szczyty Fellarionu - Śnieżny Las - Lasy Eriantur - Wybrzeże Cienia - Wielka Pustynia Słońca - Wulkany Sori-Andu - Wyspa Syren
Regiony Naturalne Astra i Luna - Czarna Puszcza - Dolina Umarłych - Jezioro Czarodziejek - Lisie Wodospady - Łzy Rapsodii - Wierzbowy Gaj - Nole'ara - Tęczowe Jeziora
Tajemnicze Miejsca Drzewo Jutrzenki - Drzewo Świata - Drzewo Zmierzchu - Hurma Dotkniętych - Klasztor Mrocznych Sekretów - Klasztor Zakonu Czterech - Krąg Magii Starej - Kryształowe Groty - Matrony z Mglistych Bagien - Nawiedzony Las - Ogrody Edenu - Piaski Czasu - Północna Brama - Przeklęta Irmilla - Ruiny Nemerii - Strażniczki Edenu - Świątynia Deszczu - Świątynia Węży - Twierdza Czarodziejów - Zamek Czarodziejek - Zatopione Miasto
Plany Zewnętrzne Otchłań - Niebiosa - Piekło