Krasnoludy: Różnice pomiędzy wersjami

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
(Utworzono nową stronę " Krasnoludy to istoty niezwykle niskie, wzrostem sięgające około czterech i pół stopy, ale za to krępe, barczyste i muskularne. Ich twarze mają wyraźne, srogie r...")
 
Linia 1: Linia 1:
Krasnoludy to istoty niezwykle niskie, wzrostem sięgające około czterech i pół stopy, ale za to krępe, barczyste i muskularne. Ich twarze mają wyraźne, srogie rysy, jakby były wyciosane z kamienia. Bardzo wyróżniają się ich wielkie nosy, bulwiaste jak kartofel albo szlachetnie przygarbione. Więcej szczegółów dojrzeć nie sposób, gdyż resztę oblicza zakrywają zazwyczaj potężne, sumiaste wąsy i rozrośnięta nad podziw broda. Wbrew obiegowej na południu opinii, krasnoludy dzielą się na mężczyzn i kobiety, a nie wylęgają w jaskiniach. Krasnoludzkie kobiety są nieco od mężczyzn niższe, nie tak muskularne i oczywiście pozbawione zarostu, są za to zazwyczaj bardzo szerokie w biodrach.
+
Krasnoludy to istoty niezwykle niskie, wzrostem sięgające około czterech i pół stopy, ale za to krępe, barczyste i muskularne. Ich twarze mają wyraźne, srogie rysy, jakby były wyciosane z kamienia. Bardzo wyróżniają się ich wielkie nosy, bulwiaste jak kartofel albo szlachetnie przygarbione. Więcej szczegółów dojrzeć nie sposób, gdyż resztę oblicza zakrywają zazwyczaj potężne, sumiaste wąsy i rozrośnięta nad podziw broda. Wbrew obiegowej na południu opinii, krasnoludy dzielą się na mężczyzn i kobiety, a nie wylęgają w jaskiniach. Krasnoludzkie kobiety są nieco od mężczyzn niższe, nie tak muskularne i oczywiście pozbawione zarostu, są za to zazwyczaj bardzo szerokie w biodrach.
  
        W Alaranii mało informacji o krasnoludach dotrwało do dzisiejszych czasów. Zamieszkują one tereny położone na dalekiej północy, w otoczonej zewsząd górami, mroźnej krainie, w której śnieg niemal nigdy nie topnieje. Z nielicznych zachowanych źródeł wynika, jakoby budowały potężne miasta, kunsztownie wykute w zboczach gór, które darzą ogromnym szacunkiem. Krasnoludy zdążyły sobie wyrobić opinię mężnego ludu srogich wojowników i mistrzów rzemiosła. Handel z nimi dawno zamarł, ale do dzisiaj w Alaranii krążą krasnoludzkie bronie, pancerze, a także biżuteria. Wiele można znaleźć przekazów na temat ich niezwykłej wytrzymałości, wytrwałości i odporności na trudy oraz znoje fizyczne.
+
W Alaranii mało informacji o krasnoludach dotrwało do dzisiejszych czasów. Zamieszkują one tereny położone na dalekiej północy, w otoczonej zewsząd górami, mroźnej krainie, w której śnieg niemal nigdy nie topnieje. Z nielicznych zachowanych źródeł wynika, jakoby budowały potężne miasta, kunsztownie wykute w zboczach gór, które darzą ogromnym szacunkiem. Krasnoludy zdążyły sobie wyrobić opinię mężnego ludu srogich wojowników i mistrzów rzemiosła. Handel z nimi dawno zamarł, ale do dzisiaj w Alaranii krążą krasnoludzkie bronie, pancerze, a także biżuteria. Wiele można znaleźć przekazów na temat ich niezwykłej wytrzymałości, wytrwałości i odporności na trudy oraz znoje fizyczne.
  
        Krasnoludy słynęły ponoć z niezwykłego uwielbienia do trunków i wesołych biesiad, a także prostoty, rubaszności i często braku poszanowania dla podstawowych zasad savoir-vivre'u i dobrego wychowania. Całkiem popularna była opowieść o gwardii Esterada, jednego z nemeryjskich możnowładców, którego krasnoludzka gwardia urządziła sobie konkurs w pluciu na odległość, podczas gdy przyjmował on oficjalne poselstwo z odległego Nandan-Ther. Nie jest jednak pewne, czy to prawda, czy też mocno przesadzona opowieść wyrosła na kanwie plotek o krasnoludach. Tematem wielu innych opowieści został także kult, jakimi otaczali bogactwo - blask złota miał wywoływać w nich rozczulenie większe, niżli spotkanie z dawno niewidzianym krewniakiem. Miały żyć długo - około siedmiuset lat, a niektóre miały dożywać nawet tysiąca.
+
Krasnoludy słynęły ponoć z niezwykłego uwielbienia do trunków i wesołych biesiad, a także prostoty, rubaszności i często braku poszanowania dla podstawowych zasad savoir-vivre'u i dobrego wychowania. Całkiem popularna była opowieść o gwardii Esterada, jednego z nemeryjskich możnowładców, którego krasnoludzka gwardia urządziła sobie konkurs w pluciu na odległość, podczas gdy przyjmował on oficjalne poselstwo z odległego Nandan-Ther. Nie jest jednak pewne, czy to prawda, czy też mocno przesadzona opowieść wyrosła na kanwie plotek o krasnoludach. Tematem wielu innych opowieści został także kult, jakimi otaczali bogactwo - blask złota miał wywoływać w nich rozczulenie większe, niżli spotkanie z dawno niewidzianym krewniakiem. Miały żyć długo - około siedmiuset lat, a niektóre miały dożywać nawet tysiąca.
  
        Wszystkie przekazy są jednak nie do końca dowiedzione i pewne, w końcu skrybowie nieraz popisywali się aż nadgorliwą fantazją. W Alaranii od setek lat nie widziano jednak żadnego krasnoluda, a więc nikt nie jest w stanie możliwych błędów skorygować.
+
Wszystkie przekazy są jednak nie do końca dowiedzione i pewne, w końcu skrybowie nieraz popisywali się aż nadgorliwą fantazją. W Alaranii od setek lat nie widziano jednak żadnego krasnoluda, a więc nikt nie jest w stanie możliwych błędów skorygować.
  
 
Atrybuty:
 
Atrybuty:

Wersja z 12:53, 18 kwi 2018

Krasnoludy to istoty niezwykle niskie, wzrostem sięgające około czterech i pół stopy, ale za to krępe, barczyste i muskularne. Ich twarze mają wyraźne, srogie rysy, jakby były wyciosane z kamienia. Bardzo wyróżniają się ich wielkie nosy, bulwiaste jak kartofel albo szlachetnie przygarbione. Więcej szczegółów dojrzeć nie sposób, gdyż resztę oblicza zakrywają zazwyczaj potężne, sumiaste wąsy i rozrośnięta nad podziw broda. Wbrew obiegowej na południu opinii, krasnoludy dzielą się na mężczyzn i kobiety, a nie wylęgają w jaskiniach. Krasnoludzkie kobiety są nieco od mężczyzn niższe, nie tak muskularne i oczywiście pozbawione zarostu, są za to zazwyczaj bardzo szerokie w biodrach.

W Alaranii mało informacji o krasnoludach dotrwało do dzisiejszych czasów. Zamieszkują one tereny położone na dalekiej północy, w otoczonej zewsząd górami, mroźnej krainie, w której śnieg niemal nigdy nie topnieje. Z nielicznych zachowanych źródeł wynika, jakoby budowały potężne miasta, kunsztownie wykute w zboczach gór, które darzą ogromnym szacunkiem. Krasnoludy zdążyły sobie wyrobić opinię mężnego ludu srogich wojowników i mistrzów rzemiosła. Handel z nimi dawno zamarł, ale do dzisiaj w Alaranii krążą krasnoludzkie bronie, pancerze, a także biżuteria. Wiele można znaleźć przekazów na temat ich niezwykłej wytrzymałości, wytrwałości i odporności na trudy oraz znoje fizyczne.

Krasnoludy słynęły ponoć z niezwykłego uwielbienia do trunków i wesołych biesiad, a także prostoty, rubaszności i często braku poszanowania dla podstawowych zasad savoir-vivre'u i dobrego wychowania. Całkiem popularna była opowieść o gwardii Esterada, jednego z nemeryjskich możnowładców, którego krasnoludzka gwardia urządziła sobie konkurs w pluciu na odległość, podczas gdy przyjmował on oficjalne poselstwo z odległego Nandan-Ther. Nie jest jednak pewne, czy to prawda, czy też mocno przesadzona opowieść wyrosła na kanwie plotek o krasnoludach. Tematem wielu innych opowieści został także kult, jakimi otaczali bogactwo - blask złota miał wywoływać w nich rozczulenie większe, niżli spotkanie z dawno niewidzianym krewniakiem. Miały żyć długo - około siedmiuset lat, a niektóre miały dożywać nawet tysiąca.

Wszystkie przekazy są jednak nie do końca dowiedzione i pewne, w końcu skrybowie nieraz popisywali się aż nadgorliwą fantazją. W Alaranii od setek lat nie widziano jednak żadnego krasnoluda, a więc nikt nie jest w stanie możliwych błędów skorygować.

Atrybuty: -bardzo silni -odporni -zręczny -powolny -nieco przytępione zmysły -silna wola

Cechy specjalne: -Twardziel - Jak inni przedstawiciele swej rasy jest bardzo wytrzymały oraz odporny na zmęczenie, ból i choroby.