Kryształowe Królestwo

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
Kryształowe Królestwo
Herb krysztalowe krolestwo.png
Flaga krysztalowe krolestwo.png
Położenie Szepczący Las, na południe od Gór Dasso
Mieszkańcy Elfy
Ustrój Monarchia dziedziczna

Władza

Ustrój: monarchia dziedziczna.

System władzy: królestwo.

Władca: król Denaweth.

Rodzina królewska: dziedzic Aelin Fearnatyy, Darriel Fearnatyy.

Wykonany niemal w całości z wytrzymałego, przeźroczystego bądź przydymionego kryształu pałac olśniewa swym wyjątkowym pięknem. Pełen przepychu i wykonany z dbałością o najdrobniejszy szczegół, pełni rolę siedziby władcy, jego rodziny, jak i bezpośrednich doradców króla.

Ustrój polityczny

{{{Ustrój}}}

Herb i flaga

{{{Herb}}}

Siedziba władcy

{{{Siedziba}}}

Ubiór

{{{Ubiór}}}

Architektura

{{{Architektura}}}

Geografia

Położenie: Szepczący Las, na południe od Gór Dasso.

Dominują subtelne i smukłe wieże, wielkie kryształowe okna, a niekiedy i całe budynki z niego wykonane. Osiedla współgrające z lasem i przyrodą o białych i delikatnych ścianach. Słowami poety: „Gdybyś mógł zobaczyć muzykę... wyglądałaby dokładnie tak.” Ulice oświetlane są specjalnymi, nasączonymi kryształami, które rzucają chłodne, błękitne światło. Dzięki nim miasto w nocy lśni niczym diament.

Wojsko

Oddziały lekkiej piechoty, bardzo mobilnej w gęstych lasach. Elfy słyną także z wyśmienitych łuczników. Miasto praktycznie pozbawione ciężkiej kawalerii i rycerstwa.

Stosunki dyplomatyczne

Handel: Szlak Niebieski.

Produkcje (wyroby eksportowe): wyroby srebrne i kryształowe, elfia sztuka (rzeźby, muzyka), magiczne przedmioty.

Stosunki dyplomatyczne: państwo neutralne w stosunku do osiedli ludzkich, przyjazne dla elfów.

Miasta Sojusznicze: Danae, Adrion.

Handel

{{{Handel}}}

Kuchnia

{{{Kuchnia}}}

Ciekawostki

Przez wielu ludzi, miasto to jest uważane za jedyną prawdziwą stolicę wszystkich elfów. Zachwyca swoim pięknem, a także mistrzostwem pracujących tu rzemieślników.

Państwa
Środkowa Alarania Adrion - Arturon - Danae - Demara - Efne - Ekradon - Elfidrania - Elisia - Et'Aurill - Fargoth - Irrasil - Karnstein - Katima - Kryształowe Królestwo - Leonia - Mauria - Menaos - Meot - Nandan-Ther - Nowa Aeria - Ostatni Bastion - Rapsodia - Renidia - Rododendronia - Rubidia - Serenaa - Shari - Soral - Thenderion - Trytonia - Turmalia - Valladon
Poza Środkową Alaranią Al-Atrah - Argentia - Arrantalis - Arrimm - Draconis - Et Iris - Kalim - Lillavo - Limaria - Lirin-Dahr - Lydia - Na'Zahir - Neverith - Nira - Oaza Kerendir- Revendor - Teandir - Teherruss - Trijou - Xan-Lovar
Zagłębie Artystów Arfaa - Arivela - Arnotai - Aurellie - Dafne - Eunice - Megara - Randil - Siv'Lead - Thalia - Zorica
Krainy
Krainy Geograficzne Daleka Północ - Góry Dasso - Góry Druidów - Góry Księżycowe - Jadeitowe Wybrzeże - Las Driad - Morze Cienia - Mroczne Doliny - Nizina Arkadyjska - Ocean Jadeitów - Opuszczone Królestwo - Pustynia Nanher- Równiny Andurii - Równina Drivii- Równina Magenar - Równina Maurat - Równiny Theryjskie - Szepczący Las - Szczyty Fellarionu - Śnieżny Las - Lasy Eriantur - Wybrzeże Cienia - Wielka Pustynia Słońca - Wulkany Sori-Andu - Wyspa Syren
Regiony Naturalne Astra i Luna - Czarna Puszcza - Dolina Umarłych - Jezioro Czarodziejek - Lisie Wodospady - Łzy Rapsodii - Wierzbowy Gaj - Nole'ara - Tęczowe Jeziora
Tajemnicze Miejsca Drzewo Jutrzenki - Drzewo Świata - Drzewo Zmierzchu - Hurma Dotkniętych - Klasztor Mrocznych Sekretów - Klasztor Zakonu Czterech - Krąg Magii Starej - Kryształowe Groty - Matrony z Mglistych Bagien - Nawiedzony Las - Ogrody Edenu - Piaski Czasu - Północna Brama - Przeklęta Irmilla - Ruiny Nemerii - Strażniczki Edenu - Świątynia Deszczu - Świątynia Węży - Twierdza Czarodziejów - Zamek Czarodziejek - Zatopione Miasto
Plany Zewnętrzne Otchłań - Niebiosa - Piekło