Maie

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
Maie

Rasa maie.jpg

Grupa Naturianie
Rasa Maie
Przeciętna długość życia 400 lat
Grywalny wiek postaci 15 - 350 lat
Cechy rasowe Instynkt natury

Energetyczność

Przemiana

Przeciętne atrybuty Wyczulony słuch i zmysł

magiczny

Przytępiony smak

Charyzmatyczne

Niezwykle szybkie

Zwinne

Niezbyt silna wola

Występowanie

Większość kontynentu


Wygląd

To rasa najbardziej nietypowa pod wyglądu spośród wszystkich naturiańskich ras. Są istotami energetycznymi, czyli nie mającymi faktycznego ciała. Mogą dowolnie zmieniać swój wygląd, najczęściej w celu wtopienia się w swoje otoczenie. Zmiana postaci wiąże się jednak z dużą utratą energii, dlatego maie najczęściej mają pewną ilość matryc - określonych form wyglądu, których przybieranie jest dla nich łatwiejsze i nie wymaga aż tak dużego nakładu energii. Mogą jednak zmienić się jedynie w formy żyjące, a więc istoty humanoidalne, zwierzęta i rośliny. Możliwa jest także przemiana w postać bezcielesną, co umożliwia im szybsze poruszanie się, a także przenikanie przez przeszkody pochodzenia naturalnego. Niemożliwe jest za to dla nich opętanie zwierzęcia, rośliny lub innej formy życia. Mogą się energetycznie regenerować, jest to jednak proces bardzo trudny i wymagający wielkich strat w zasobie energii, co może doprowadzić nawet do śmierci.

Pochodzenie

Gdy Matka Ziemi kończyła już swoje pierwotne dzieło i powołała do życia wszystkie z ras, które planowała oddać światu, zauważyła, iż istoty te jedynie w znikomy sposób mogą łączyć się ze swą Matką. Nie potrafiła do nich przemówi, widziała także, że jej dzieci nie wiedzą, jak mają się zwrócić do niej. Zaczerpnęła po cząstce energii z każdego dzieła natury i zrzuciła je na ziemię. Kropla energii rozbiła się na ziemi i rozpadła na drobne cząstki, z których zrodziło się istnienie. Każdy z elementów powstałych z energii Matki przywiązało się do natury na swój sposób, pozostała jednak niewidoczna dla innych. Każda z tych istot, podobnych do siebie, a jednocześnie zupełnie się różniących, miała swój cel, zdolności i słabości. Z czasem swojego rozwoju, o który musiały się same postara, zrozumiały, czym są i jaka jest ich rola na świecie. Każda z tych istot miała bowiem swój określony cel, związany z daną partią natury. Niektórzy maie - tak bowiem nazwały się owe istoty - mieli chronić zagrożone gatunki zwierząt, inni pilnować harmonii w głębinach rzek. Swego celu często nie odnajdywali od razu. Z czasem jednak zaczęli przybierać formy widoczne dla ludzi, a nawet humanoidalne. Z czasem właśnie ten wygląd stał się u nich dominujący. Maie - istoty obdarzone wielką miłością do przyrody, nieosiągalną dla innych istot intuicją i możliwością bezpośredniego kontaktowania się z Matką Naturą, stały się żyjącymi, energetycznymi pośrednikami między jednym z bogów, a światem śmiertelników.

Kultura

Maie nie są między sobą połączeni w żaden społeczny sposób. Nie tworzą wiosek, nie żyją w mniejszych grupach, rzadko poszukują innych przedstawicieli swojego gatunku. Nie są jednak wrogo nastawieni do żadnych istot. Zazwyczaj są nimi wręcz zafascynowani i chętnie nawiązują z nimi bliższe relacje. Szczególnie fascynują maie grupy ras, które bardzo różnią się od naturian. Tak jak większość ras, są zdolne do miłości i bardzo często obdarzają innych tym uczuciem. W przeciwieństwie do bardzo mało społecznego usposobienia, starają się być możliwie najbardziej ludzcy. Całe swe życie upływa im na spełnianiu powierzonej im przez Matkę Naturę funkcji. Najczęściej nie jest to jednak dla nich ograniczeniem. Strzeżenie lasu, morskich głębin czy wysokich gór jest na tyle elastycznym przedsięwzięciem, iż mogą sobie pozwolić na spełnianie własnych pragnień i marzeń. Są najbardziej przywiązane do Matki, mają ciągłą możliwość skontaktowania się z nią poprzez medytację, a nawet zwykłą rozmowę. Czasem taki dialog wygląda jak zwykły monolog, głos Matki słyszą bowiem jedynie w swojej głowie.

Odżywianie

Fakt, iż maie są istotami energetycznymi wpływa na to, że nie muszą jeść, pić czy spać. Robią to jednak chętnie, chcąc upodobnić się do innych ras i poznać ich kulturę. Odczuwają smak, choć w mniejszym stopniu niż ludzie, dlatego jedzenie sprawia im przyjemność. Może być ono u nich zamieniane na energię magiczną, zysk energetyczny jest jednak tak niski, iż maie nie wykorzystują tego sposobu często, nawet w celu wykonania najprostszych procesów, jak np. sam ruch. Cały zapas energii przyswajają ze swojego środowiska. Najczęściej dany maie przywiązany jest do jednego rodzaju środowiska - leśnego, górskiego, wodnego itd. Są nawet osobniki bezpośrednio związane z ogniem lub wiatrem. Im źródło energii bliższe naturalnemu środowisku tego maie, tym większy zysk będzie miał z pobrania energii, które swoją drogą nie jest takim prostym procesem. Wymaga spokoju, dobrych warunków otoczenia i skupienia się jedynie na tej czynności. Energia pobrana z przyrody może być wykorzystania do procesów życiowych samych maie, ale może także umożliwić uzdrawianie innych istot lub używanie którejś z dziedzin magii.

Rozmnażanie

Maie nie są zdolni do rozmnażania płciowego. Do życia może powołać ich jedynie Matka, zawsze nadając konkretny cel ich istnieniu. Przez pierwsze lata życia bywają bardzo zdezorientowane. Część ich instynktów, zdolności, a nawet możliwość porozumienia się z Matką, może obudzić się bardzo późno, czasem nawet kilkadziesiąt lat po narodzinach. Bywa, iż maie „wychowywani” są przez innych osobników tej rasy, dzieje się to jednak niezwykle rzadko i zazwyczaj wiąże się z chęcią silnego upodobnienia się do ras formujących społeczności. Młodzi maie bywają czasem przygarnięte przez zwierzęta. Zdarza się, iż na początku swojego życia nie wiedzą jeszcze, jakiej są płci. Choć w obliczu Matki wszystkie istoty są sobie równe, a każdy maie ma możliwość dowolnej zmiany wyglądu, zawsze przybiera mentalność którejś z płci już na pierwszym etapie swojego życia. Główną matrycę wyglądu wybierają natomiast dopiero, gdy osiągają dojrzałość.

Śmierć

Może być spowodowana jedynie dużą utratą życiowej energii. Do tego może dojść na wskutek silnych obrażeń, braku możliwości pobrania energii lub poprzez zbyt duże zużycie energii np. na rzecz uzdrowienia innej istoty lub użycia silnego magicznego zaklęcia. Wraz z wiekiem wzrasta możliwość pobierania dużej ilości energii, co czyni te istoty znacznie bardziej odporne na śmiercionośne czynniki. Gdy jednak maie zbliża się do kresu swego życia, zaczyna samoistnie tracić swą energię w powolny sposób, dzięki czemu jest w stanie przygotować się na własne odejście. Nie ma żadnego ziemskiego sposobu zatrzymania tego procesu. Maie nie choruje, a jedynie staje się coraz słabszy, aż w końcu znika ze świata śmiertelnych, a pozostała po nim energia zostaje zamieniona przez Matkę Naturę na inną istotę żywą. Matka może także zakończyć żywot maie niezależnie od wieku, jeśli buntuje się przeciwko niej lub szkodzi przyrodzie. Bywało, iż Matka Natura zsyłała na ziemię ponownie tą samą istotę. Były to jednak bardzo nieliczne przypadki i zawsze ciągnęło to za sobą jakieś konsekwencje.

Cechy rasowe

Instynkt natury
Pozwala na komunikację ze zwierzętami i roślinami, a także intuicyjne poznawanie terenu, przeczuwanie nadchodzącej pogody, wyczuwanie obecności innych istot itp.
Energetyczność
Możliwość wykorzystywania energii do uzdrawiania innych istot lub własnej regeneracji.
Przemiana
Cecha ta umożliwia maie przemianę w dowolną istotę żywą lub postać bezcielesną. Jest to jednak cecha ograniczona dużym kosztem energetycznym, przez co te istoty najczęściej dysponują jedynie kilkoma głównymi matrycami i możliwością drobnych modyfikacji (np. zmiany odcienia skóry, koloru włosów lub sierści).
Rasy
Ludzie Alarianie - Tarianie - Mahińczycy - Eravallowie - Dotknięci
Elfy Leśne Elfy - Morskie Elfy - Pustynne Elfy - Górskie Elfy - Mroczne Elfy - Lodowe Elfy
Pradawni Czarodzieje - Smoki - Drakoni - Rarogi
Naturianie Fellarianie - Driady - Nimfy - Krydiany - Chochliki/Wróżki - Syreny/Trytony - Centaury - Maie - Minotaury - Eugony- Satyry - Harpie - Feerie - Irminsulani
Zmiennokształtni Wilkołaki - Kotołaki - Niedźwiedziołaki - Smokołaki - Panterołaki - Tygrysołaki - Lisołaki - Jeleniołaki - Leonidzi -
Zwierzonidzi Anurai - Arachnidzi - Harenidzi
Piekielni Diabły - Upadłe Anioły - Łowcy Dusz - Pokusy - Potępieńcy
Niebianie Duchy Światłości - Aniołowie Światła - Aniołowie Ducha - Dobre Duchy - Palladyni - Emisariusze - Błogosławieni
Demony Nemorianie - Kaer Natherini - Upiory - Przemienieni
Nieumarli Wampiry - Dhampiry - Liche - Zjawy
Nordowie Nordyjczycy - Krasnoludy - Ragarianie - Brevijczycy
Rasy niegrywalne Akolici - Archaniołowie - Armahirowie i Protherianki - Eskulapi - Lwy Sheriońskie - Mistrzowie i Mentorki - Motyle Etariońskie - Przodkowie - Serafini - Węże Periońskie