Północna Brama

Z Grymuar
Wersja z dnia 15:46, 5 wrz 2021 autorstwa Niara (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacja, szukaj
Północna Brama

Kraina polnocna brama.jpg

Lokalizacja Rododendronia
Typ Twierdza

Opis

Północna Brama, to tak naprawdę ogromna twierdza, a nie jedynie przejście pomiędzy Środkową Alranią, a Mroczną Puszczą i Dzikimi Ostępami. W wielu księgach nazwę Północna Brama zastępuje się nazwą Twierdza Północy, co dużo lepiej oddaje rzeczywistość. Głównym rdzeniem jest ogromny zamek, ale Twierdzę Północy stanowi też kompleks innych budynków. Zbudowano ją z jasnego kamienia i pokryto bardzo trwałą mieszaniną gładkiego tynku z magicznymi domieszkami, tak by czas i trudne warunki pogodowe nie niszczyły budowli. Do twierdzy przylega także mur ciągnący się od wzgórz Doliny Umarłych, aż po wzniesienia Szczytów Fellarionu. Długość muru, wraz z twierdzą i kompleksami budynków to około 17stu staj, czyli ponad 60 km. W najszerszym miejscu mur mierzy około 4 sążni, czyli w przybliżeniu 7,5 m. Wieże strażnicze wybudowano w mur tak, by w środku nich znajdowała się brama - otwór który w razie zagrożenia można zamknąć kratą. Bramy, nieustannie strzeżone, przez większość czasu pozostają otwarte, są one na tyle duże, by kurier konny mógł przejechać przez nie bez zwalniania biegu konia.

Centralna część uzbrojona jest w ogromną ilość wież strażniczych i mieszkalnych. W środku znajduje się między innymi świątynia Najwyższego i świątynie poświęcone Matce Naturze i Prasmokowi. W głównej części można odnaleźć także wielką bibliotekę, sale treningowe oraz komnaty, w których rekruci uczą się wiedzy ogólnej. Do bramy prowadzi ogromny most, ponieważ wejście znajduje się znacznie wyżej niż grunt. Pod twierdzą znajdują się lochy zbudowane w głównej mierze z aigamu i barachitu. Twierdza Północy od początku istnienia pozostaje pod jurysdykcją Rododendronii, jednak armia stacjonująca w jej murach składa się z wielu narodów i ras. Trzon obrony stanowią jeźdźcy smoków rododendrońskich. Konnica oraz zwiadowcy, którzy patrolują Szlak Samobójców to odziały złożone z mieszkańców Rododendronii, Renidii i Ostatniego Bastionu. Część twierdzy zajmują oddziały czarodziejek i łuczniczek z Rapsodii. Północy strzegą także jeźdźcy gryfów z Ekradonu, a nawet oddział magów-nekromantów z Maurii. Jest to jedyne przymierze, które Środkowa Alarania zawarła z tym krajem nieumarłych. Nowa Aeria, jako miasto kupców zamiast rekrutów wspomaga Twierdzę Północy zaopatrzeniem, głównie w postaci pożywienia. Podobną politykę zastosowała także Katima. Pozostała część Środkowej Alaranii chroniona jest przez Góry Druidów i Góry Dasso. Mimo to wszystkie królestwa Szepczącego Lasu wsparły Północną Bramę swoimi wojownikami. Kilka dekad wstecz do armii Północnej Bramy zostali wcieleni także aniołowie światła, aniołowie ducha i palladyni. Stało się tak, ponieważ na tronie zasiadła królowa-niebianka - Niara I Łaskawa.

Rekruci z różnych części świata mają swoje oddzielne kompleksy budynków, w których mieszkają, lecz szkolenia odbywają się w grupach mieszanych. Budynki oznaczone są chorągwiami z herbem danego kraju. Wszyscy mieszkańcy mają prawo poruszać się po całym kompleksie. Ze względu na tak ogromną różnorodność w twierdzę wbudowano świątynie wielu bóstw, o czym było już wspomniane. Centrum budowli oznaczone jest chorągwiami Rododendronni.

Ponieważ brama stanowi dom dla wielu osób, wewnątrz znajdują się dziedzińce z roślinnością, komnaty z instrumentami muzycznymi, grami, takimi jak szachy, czy warcaby, a biblioteka wyposażona jest nie tylko w księgi naukowe, ale także książki fabularne, baśnie, legendy, mity, a nawet poezję. Rekruci mają też miejsce by zajmować się innymi pasjami, jak rysunek, śpiew, czy taniec. Może wydawać się, że wojownicy powinni jedynie trenować i udoskonalać swoje umiejętności, jednak większość, która została wysłana na Północną Bramę pozostaje tam przez dziesięciolecia, jedynie odwiedzając od czasu do czasu swoje rodziny. Bez rozrywek i czasu dla siebie część wojowników zdążyłaby już postradać zmysły.

Lokalizacja

Północna Brama znajduje się pomiędzy wzgórzami odgradzającymi Dolinę Umarłych od północy, a pierwszymi wzniesieniami Szczytów Fellarionu. Gdyby na mapie Alaranii zaznaczyć pionową linię, Północna Brama znajduje się mniej więcej na tej samej wysokości, co Smocza Przełęcz, Menaos z Wodospadem Snów i Neverith. W poziomie zaś równa się z Katimą i Soralem. Odgradza Środkową Alaranię od Mrocznej Puszczy i Dzikich Ostępów, gdzie nadal grasują Potwory z Północy i inne dzikie bestie, których wtargnięcie do cywilizacji środka mogłoby skończyć się jej upadkiem. Należy też wspomnieć, że ciemne puszcze są siedliskiem Piekielnych. Północna Brama znajduje się w dolinie pomiędzy wzniesieniami. Wejście zaś umiejscowiono powyżej poziomu gruntu i prowadzi do niego most szeroki na jakieś 6 sążni.

Historia

Nie wiadomo kiedy rozpoczęto budowę Północnej Bramy. Wiadomo natomiast, że najpierw powstało Królestwo Rododendronii i Rapsodii, a budowę zainicjowała sama Rododendronia. Rozstrzał czasowy jest ogromny, ponieważ Czasy Wielkiego Rozwoju datuje się na 7510 r.e.ś. do 10000 r.e.ś. Magowie zajmujący się badaniem czasu zakładają jednak, że budowę rozpoczęto bliżej roku zerowego Ery Alarańskiej niźli w Czasach Wielkiego Rozwoju. Szacuje się, że pierwotny kompleks budowano około 50 lat przy pomocy architektów i budowniczych z Rododendronii, Rapsodii i Renidii. Bezpośrednią przyczyną budowy były bestie, potwory, duchy i inne stworzenia, które zaczęły zagrażać Środkowej Alaranii, a ze względu na bliskość, głównie wymienionym wyżej królestwom. Dopiero, kiedy nieopisane wcześniej stwory zaczęły pojawiać się na innych terenach poza Opuszczonym Królestwem, do armii Północnej Bramy zaczęli dołączać wojownicy innych krajów. To spowodowało, że twierdzę trzeba było rozbudować. Prawdopodobnie budowa muru i wszystkich kompleksów trwała ponad 150 lat.

Informacje dodatkowe

Północna Brama to jedyny ośrodek w którego skład wchodzi tak wielu obywateli różnych narodów i ras, choć część z nich pozostaje w konflikcie z Maurią w Twierdzy Północy zażegnano wszelkie spory i waśni, na rzecz większego dobra.

Ostatnie dwie dekady to czas względnego spokoju. Najazdy przeróżnych bestii na bramę zdarzają się sporadycznie, mimo to żaden kraj nie zdecydował się na wycofanie z twierdzy swoich wojsk. Dopiero niedawno okazało się, że w Mrocznej Puszczy powstało państwo nazwane Draconis, rządzone przez przemienionego - Archonta Meridiona I, który, dzięki swojej magii utrzymuje wszelkie bestie z dala od Środkowej Alaranii. Mimo to wątpliwe jest, by zjednoczone państwa zechciały opuścić bramę, ponieważ o ów władcy i jego mocach wiadomo nie wiele, a jak to mówią: "Strzeżonego Prasmok strzeże"

Krainy
Krainy Geograficzne Daleka Północ - Góry Dasso - Góry Druidów - Góry Ksiezycowe - Jadeitowe Wybrzeże - Las Driad - Morze Cienia - Mroczne Doliny - Nizina Arkadyjska - Ocean Jadeitów - Opuszczone Królestwo - Pustynia Nanher- Równiny Andurii - Równina Drivii- Równina Magenar - Równina Maurat - Równiny Theryjskie - Szepczący Las - Szczyty Fellarionu - Śnieżny Las - Lasy Eriantur - Wybrzeże Cienia - Wielka Pustynia Słońca - Wulkany Sori-Andu - Wyspa Syren
Regiony Naturalne Astra i Luna - Czarna Puszcza - Dolina Umarłych - Jezioro Czarodziejek - Lisie Wodospady - Łzy Rapsodii - Wierzbowy Gaj - Tęczowe Jeziora
Tajemnicze Miejsca Drzewo Jutrzenki - Drzewo Świata - Drzewo Zmierzchu - Hurma Dotkniętych - Klasztor Mrocznych Sekretów - Kryształowe Groty - Ogrody Edenu - Piaski Czasu - Ruiny Nemerii - Świątynia Deszczu - Świątynia Węży - Twierdza Czarodziejów - Zamek Czarodziejek - Zatopione Miasto
Plany Zewnętrzne Otchłań - Niebiosa - Piekło