Zakon Krwawej Matki: Różnice pomiędzy wersjami

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
(Utworzono nową stronę "{{Specyfikacja religii | Zakon Krwawej Matki| Monoteizm| Krwawa Matka| Wielka Świątynia Krwawej Matki| Opuszczone Królestwo | Środkowe Królestwo | File: Besti...")
 
(UWAGA! Zastąpienie treści hasła bardzo krótkim tekstem: „{{Specyfikacja religii | Zakon Krwawej Matki| Monoteizm| Krwawa Matka| Wielka Świątynia Krwawej Matki| [[Opuszczone Królestwo]...”)
Znacznik: Zastąpiono
Linia 1: Linia 1:
{{Specyfikacja religii | Zakon Krwawej Matki| Monoteizm| Krwawa Matka| Wielka Świątynia Krwawej Matki| [[Opuszczone Królestwo]] | Środkowe Królestwo
+
{{Specyfikacja religii | Zakon Krwawej Matki| Monoteizm| Krwawa Matka| Wielka Świątynia Krwawej Matki| [[Opuszczone Królestwo]] | Środkowa Alarania
 
|
 
|
[[File: Bestia_arratoi.jpg | 400px ]]
+
[[File: Wierzenia_krwawa_matka.jpg| 400px ]]
 
}}
 
}}
  
 
{{Opis religii | {{{Główne}}}  =  
 
{{Opis religii | {{{Główne}}}  =  
  
| {{{Główne}}}  =
 
Krwawa Matka, choć nierzadko nazywana też Krwawą Panią lub po prostu Matką, jest głównym i jedynym bóstwem
 
wyznawanym przez Zakon. W dawnych czasach została zesłana do Świata Materialnego, stała się boginią przychylną
 
ludzkości, obserwującą ich i dbającą o to, żeby jej kapłani – za pośrednictwem przekazanych im rytuałów, również
 
przez Nią – nie dopuścili do tego, aby Prasmok przebudził się i tym samym unicestwił świat.
 
Istnieje wiele relacji kapłanów, którym, w wyjątkowych sytuacjach, objawiała się Krwawa Matka. Relacje te, choć mogą
 
różnić się od siebie niewielkimi szczegółami, to mają wiele cech wspólnych, zwłaszcza jeśli chodzi o to, w jakiej postaci
 
Matka postanowiła im się ukazać. Pojawia się w białym świetle, w pierwszej chwili wydaje się mieć ciało w tym samym
 
kolorze, co światło, z którego się zmaterializowała, choć po krótkim czasie jej skóra zaczyna przygasać i staje się
 
ciemna, niemalże czarna. Bardzo jasne włosy, przykryte czymś, co można było było nazwać welonem, rozmieszczone
 
są na nim ozdoby, do złudzenia przypominające gwiazdy. Ubrana jest w długą suknię, przynoszącą na myśl
 
rozgwieżdżone niebo. Ciągnie się ona do światła, z którego przyszła Krwawa Matka i znika w nim. Piękna kobieta, to
 
pojawia się w każdej relacji. A gdy przemawia, z jej ust wydobywa się ten sam blask, jakby wnętrze jej ciała było
 
stworzone właśnie z niego. Zawsze, gdy objawia się kapłanowi, ten widzi też linię krwi, która łączy go z Matką.
 
 
| {{{Opis}}}  =  
 
| {{{Opis}}}  =  
Religia monoteistyczna, której członkowie wyznają Krwawą Matkę. Wierzą w to, że obarczyła ich ona bardzo ważnym
+
 
zdaniem – nie dopuszczeniem do Wojny Koszmarów, do której doszłoby, gdyby nie wykonywali oni Rytuału Snów. Nie
 
jest to duża religia i nie ma wielu miejsc kultu, choć świątynie i kapliczki rozsiane są właściwie po całej Środkowej
 
Alaranii. Kapłani nie kryją się z tym, że należą do Zakonu i bez problemu opowiedzą o nim komuś, kto byłby
 
zainteresowany, ale jednocześnie nie będą też namawiać nikogo do tego, żeby również dołączył. Niestety, nie zmienia
 
to nastawienia niektórych ludzi i kapłani wędrujący po świecie często muszą czyścić lub nawet naprawiać kapliczki,
 
które padają ofiarami tych, którym nie podoba się, że kapliczki te zostały pozostawione właśnie w tej okolicy. Ataki na
 
kapłanów, te związane konkretnie z wiarą, na szczęście zdarzają się rzadko. Sami kapłani dzielą się też ze względu na
 
to, jakie zadanie otrzymali w czasie Rytuału, w którym stają się kapłanami – wtedy otrzymują też nowe imię. Są
 
kapłani, którzy dbają o świątynie, są ci, którzy zbierają wiedzę i relikwię, tacy, którzy wędrują po świecie i świątyniach,
 
aby wykonywać zadania zlecone przez innych kapłanów, szerzący słowa samej Matki, a także ci, którzy odpowiedzialni
 
są za sam Rytuał i czytanie z ognia.
 
 
| {{{Założenia}}}  =  
 
| {{{Założenia}}}  =  
  
Głównym, najważniejszym i właściwie jedynym założeniem jest to, że każdy kapłan raz w miesiącu musi odprawić
 
Rytuał Snów, w przeciwnym razie do snu Prasmoka zaczną wkradać się koszmary, które powoli doprowadzą w końcu
 
do zniszczenia świata.
 
 
| {{{Historia}}}  =  
 
| {{{Historia}}}  =  
Niewiele wiadomo o początkach Zakonu. Żaden z żyjących aktualnie kapłanów nie wie tego, kiedy Zakon został
 
założony. Wiadomo jedynie, że jest on starą organizacją, a gdzieś głęboko w archiwach może znajdować się coś, co
 
określiłoby dokładną datę jego założenia. Powstał on z polecenia Krwawej Matki, która dawno temu opisała ludziom
 
rytuały, które – odprawiane codziennie – mają zapewnić Prasmokowi spokojny sen, a powstałemu w jego snach światu
 
to, że będzie on istniał nadal. Po jakimś czasie powstała specjalna grupa kapłanów, których przeznaczeniem było
 
dbanie o to, aby ciągłość plecenia Snów była zachowana. Nazwali się Zakonem Krwawej Matki. Od samego początku
 
była to grupa licząca sobie niewielu członków, choć Najwyżsi Kapłani zawsze dbali o to, żeby ich liczebność wynosiła
 
minimum tyle, żeby każdy z kapłanów miał własny dzień, w którym będzie musiał wykonać Rytuał Snów. Z czasem
 
Zakon zaczął się rozrastać, co sprawiło, że na terenie Opuszczonego Królestwa powstała w końcu główna świątynia. Po
 
jakimś czasie, gdy wpływy Zakonu zaczęły powoli rosnąć, na terenie całej Środkowej Alaranii powstało też kilka
 
mniejszych świątyń. Kapłani na środkowej części kontynentu rozmieścili też niewielkie kapliczki poświęcone Krwawej
 
  
Matce. Tych również nie było dużo i najczęściej można je zobaczyć w okolicy mniej uczęszczanych dróg handlowych.
+
| {{{Centra kultu}}}  =  
Nie znajdują się w bezpośrednim ich sąsiedztwie, lecz wprawne oko bez problemu dostrzeże wydeptaną w trawie
+
 
ścieżkę, która ostatecznie zaprowadzi kroczącą nią osobę do małej polany z kapliczką znajdującą się na jej środku.
 
| {{{Zachowanie}}}  =  
 
Wielka Świątynia Krwawej Matki – znajduje się ona na terenie Opuszczonego Królestwa i, oprócz bycia główną
 
świątynią, jest też największą ze świątyń Zakonu. To właśnie tutaj przebywa przewodzący całemu Zakonowi kapłan –
 
Powiernik Krwawej Matki – i tutaj też spotyka się on regularnie z Najwyższymi Kapłanami, aby, między innymi, omówić
 
bieżące sprawy Zakonu. Oprócz tego, miejsce to jest oczywiście domem dla wszystkich Krwawych Kapłanów, zarówno
 
mieszkających tam na stałe, jak i dla tych, którzy przybywają tu tylko na jakiś czas. Podróżnicy, jeśli akurat będą w
 
potrzebie i trafią do Wielkiej Świątyni, również zostaną ugoszczeni, choć mogą spotkać się z podejrzliwymi
 
spojrzeniami, dopóki nie będzie pewności, że nie mają złych zamiarów.
 
Trzypiętrowy budynek otoczony jest czymś w rodzaju niewysokiego muru, który bardziej sprawia wrażenie, że jest on
 
ścianą niższej budowli – przez widoczne, choć niewielkie, okna, belki podpierające dach i także sam dach, na który w
 
razie potrzeby oczywiście da się wejść. Do Wielkiej Świątyni można dostać się przez dwa wejścia – główne, które
 
stanowią duże, drewniane (ale wzmocnione stalą) drzwi i, które umieszczone są w niewysokiej wieży, na niej z kolei
 
zawsze można dojrzeć przeważnie dwóch kapłanów, którzy zwyczajnie obserwują stamtąd okolicę i boczne, które jest
 
mniejsze i także używane jest o wiele rzadziej. Konstrukcja oddzielająca Wielką Świątynię od reszty świata
 
zdecydowanie nie wygląda na mury obronne i także nimi nie jest, choć na pewno stawi ona opór pewnego stopnia,
 
gdyby okazało się, że ktoś chce się przez nią przebić. Sam budynek wielkością przypomina dużą, piętrową rezydencję,
 
którą mógłby posiadać władca jakiegoś państwa. Dach wykonany jest z czerwonej dachówki, co kontrastuje z bielą
 
ścian zewnętrznych. Ma on strych i rozległą piwnicę, poza tym na każdym z pięter znajduje się wiele okien. Strych jest
 
przechowalnią różnorakich rzeczy i narzędzi. Gabinet i kwatery Powiernika Krwawej Matki znajdują się w bocznej wieży
 
budynku, a tuż przed wejściem do nich znajduje się sala obrad. Pokoje, zarówno te należące do kapłanów, jak i te
 
gościnne, znajdują się na drugim piętrze. Pierwsze piętro stanowi rozległa biblioteka i sale naukowe, w których nie
 
tylko studiowane są teksty i badane artefakty, lecz także uczeni są w nich rekruci, którzy dopiero mają przed sobą
 
zostanie pełnym Krwawym Kapłanem. Parter to duża sala jadalna, kuchnia i zamknięte za kratą i drzwiami wejście do
 
piwnic. W tych ostatnich przechowywane są bowiem wszelakie artefakty związane pośrednio lub bezpośrednio z
 
Krwawą Matką.
 
 
| {{{Kapłani}}}  =  
 
| {{{Kapłani}}}  =  
Świątynie Krwawej Matki – na terenie Środkowej Alaranii znajduje się ich kilka i właściwie są mniejszymi kopiami
+
 
Wielkiej Świątyni, zarówno jeśli chodzi o ich wygląd i budowę, jak i o rozmieszczenie pomieszczeń w budynku. W
 
świątyniach tych znajduje się po jednym Najwyższym Kapłanie, który dba zarówno o świątynie, osoby znajdujące się
 
na jej terenie, jak i o zbiory ksiąg, zwojów i także artefaktów, które akurat przechowuje dana świątynia.
 
Kamienie Kapliczne Krwawej Matki – potocznie nazywane po prostu „Kapliczkami”, są proste konstrukcje, o które
 
każdy przechodzący w ich pobliżu kapłan ma obowiązek dbać. Najczęściej znajdują się one w okolicy szlaków
 
handlowych i wiedzie do nich zbaczająca w bok ścieżka, dodatkowo oznaczona przeważnie tak, że celowo podążać nią
 
będzie tylko Krwawy Kapłan. Umieszczone są one na niewielkich polanach, które akurat znalazły się w miejscu z
 
podwyższoną zawartością energii magicznej, co pomagać ma w nawiązaniu kontaktu z Krwawą Matką i Prasmokiem.
 
Kamień o wysokości sięgającej połowie wzrostu dorosłego mężczyzny, ozdobiony jest pojedynczą runą symbolizującą
 
Krwawą Matkę, która może lekko świecić się nocą, gdy akurat padnie na nie światło księżyca. Umieszczony jest on na
 
niewysokim, kilkustopniowym postumencie, który pokryty jest mniejszymi kamieniami, lecz już bez znaku runicznego.
 
Z czasem zarówno postument, jak i mniejsze kamienie mogą porosnąć mchem i lekko się zniszczyć, poddane działaniu
 
zmieniającej się pogody, lecz niewskazane jest wymienianie ich. Można to zrobić jedynie wtedy, gdy kamień runiczny
 
zostanie w jakiś sposób zniszczony.
 
 
| {{{Obrzędy}}}  =  
 
| {{{Obrzędy}}}  =  
Hierarchia w Zakonie wygląda następująco: Powiernik Krwawej Matki sprawuje władzę nad całym Zakonem i rozdziela
 
ją między Najwyższymi Kapłanami, których jest tylu, ile świątyń. Niżej są Znawcy Rytuału, których głównym zadaniem
 
jest przeprowadzanie Krwawego Rytuału – na jedną świątynię przypada ich dwóch. Następni są Krwawi Kapłani, którzy
 
dzielą się na kilkanaście grup ze względu na to, jakie zadanie wyznaczyła im Krwawa Matka w czasie ich Rytuału. Na
 
samym dole znajdują się Nowicjusze, zwani też Rekrutami – ich głównymi zajęciem jest nauka (trwająca przeważnie
 
kilka lat), której zwieńczeniem będzie przystąpienie do Krwawego Rytuału.
 
  
Rozpoznawalnym elementem ubioru każdego Kapłana jest czerwona peleryna z kapturem (Nowicjusze ubierają się w
+
| {{{Informacje dodatkowe}}} = brak
długie, czerwone szaty), którą większość z nich zawsze nosi na sobie. Kolejna jest też biała maska, a jej wspólnymi
 
cechami dla każdego z Kapłanów – oprócz koloru – są ostro zakończone zęby, którymi jest ona ozdobiona u dołu.
 
Zniszczenie jej nie jest łatwym zdaniem, ale gdyby się to komuś udało, dostrzegłby, że pod warstwą bieli znajduje się
 
kolejna, choć przybiera ona kolor krwawej czerwieni.
 
| {{{Informacje dodatkowe}}} =  
 
  
 
}}
 
}}

Wersja z 14:49, 27 maj 2022

Zakon Krwawej Matki

Wierzenia krwawa matka.jpg

Typ Monoteizm
Główne Bóstwo Krwawa Matka
Centrum Kultu Wielka Świątynia Krwawej Matki
Lokalizacja Opuszczone Królestwo
Występowanie Środkowa Alarania

Główne bóstwo

{{{Główne}}}

Opis Ogólny

{{{Opis}}}

Założenia

{{{Założenia}}}

Historia

{{{Historia}}}

Centra Kultu

{{{Centra kultu}}}

Kapłani

{{{Kapłani}}}

Obrzędy

{{{Obrzędy}}}

Informacje dodatkowe

{{{Informacje dodatkowe}}}

Religie
Główne Wiara w Najwyższego
Pomniejsze Aandhemalianizm - Zakon Krwawej Matki - Sferacyzm