Zakon Krwawej Matki: Różnice pomiędzy wersjami

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
(UWAGA! Zastąpienie treści hasła bardzo krótkim tekstem: „{{Specyfikacja religii | Zakon Krwawej Matki| Monoteizm| Krwawa Matka| Wielka Świątynia Krwawej Matki| [[Opuszczone Królestwo]...”)
Znacznik: Zastąpiono
Linia 5: Linia 5:
  
 
{{Opis religii | {{{Główne}}}  =  
 
{{Opis religii | {{{Główne}}}  =  
 
+
Krwawa Matka, choć nierzadko nazywana też Krwawą Panią lub po prostu Matką, jest głównym i jedynym bóstwem
 +
wyznawanym przez Zakon. W dawnych czasach została zesłana do Świata Materialnego, stała się boginią przychylną
 +
ludzkości, obserwującą ich i dbającą o to, żeby jej kapłani – za pośrednictwem przekazanych im rytuałów, również
 +
przez Nią – nie dopuścili do tego, aby Prasmok przebudził się i tym samym unicestwił świat.
 +
Istnieje wiele relacji kapłanów, którym, w wyjątkowych sytuacjach, objawiała się Krwawa Matka. Relacje te, choć mogą
 +
różnić się od siebie niewielkimi szczegółami, to mają wiele cech wspólnych, zwłaszcza jeśli chodzi o to, w jakiej postaci
 +
Matka postanowiła im się ukazać. Pojawia się w białym świetle, w pierwszej chwili wydaje się mieć ciało w tym samym
 +
kolorze, co światło, z którego się zmaterializowała, choć po krótkim czasie jej skóra zaczyna przygasać i staje się
 +
ciemna, niemalże czarna. Bardzo jasne włosy, przykryte czymś, co można było było nazwać welonem, rozmieszczone
 +
są na nim ozdoby, do złudzenia przypominające gwiazdy. Ubrana jest w długą suknię, przynoszącą na myśl
 +
rozgwieżdżone niebo. Ciągnie się ona do światła, z którego przyszła Krwawa Matka i znika w nim. Piękna kobieta, to
 +
pojawia się w każdej relacji. A gdy przemawia, z jej ust wydobywa się ten sam blask, jakby wnętrze jej ciała było
 +
stworzone właśnie z niego. Zawsze, gdy objawia się kapłanowi, ten widzi też linię krwi, która łączy go z Matką.
 
| {{{Opis}}}  =  
 
| {{{Opis}}}  =  
 
+
Religia monoteistyczna, której członkowie wyznają Krwawą Matkę. Wierzą w to, że obarczyła ich ona bardzo ważnym
 +
zdaniem – nie dopuszczeniem do Wojny Koszmarów, do której doszłoby, gdyby nie wykonywali oni Rytuału Snów. Nie
 +
jest to duża religia i nie ma wielu miejsc kultu, choć świątynie i kapliczki rozsiane są właściwie po całej Środkowej
 +
Alaranii. Kapłani nie kryją się z tym, że należą do Zakonu i bez problemu opowiedzą o nim komuś, kto byłby
 +
zainteresowany, ale jednocześnie nie będą też namawiać nikogo do tego, żeby również dołączył. Niestety, nie zmienia
 +
to nastawienia niektórych ludzi i kapłani wędrujący po świecie często muszą czyścić lub nawet naprawiać kapliczki,
 +
które padają ofiarami tych, którym nie podoba się, że kapliczki te zostały pozostawione właśnie w tej okolicy. Ataki na
 +
kapłanów, te związane konkretnie z wiarą, na szczęście zdarzają się rzadko. Sami kapłani dzielą się też ze względu na
 +
to, jakie zadanie otrzymali w czasie Rytuału, w którym stają się kapłanami – wtedy otrzymują też nowe imię. Są
 +
kapłani, którzy dbają o świątynie, są ci, którzy zbierają wiedzę i relikwię, tacy, którzy wędrują po świecie i świątyniach,
 +
aby wykonywać zadania zlecone przez innych kapłanów, szerzący słowa samej Matki, a także ci, którzy odpowiedzialni
 +
są za sam Rytuał i czytanie z ognia.
 
| {{{Założenia}}}  =  
 
| {{{Założenia}}}  =  
 
+
Głównym, najważniejszym i właściwie jedynym założeniem jest to, że każdy kapłan raz w miesiącu musi odprawić
 +
Rytuał Snów, w przeciwnym razie do snu Prasmoka zaczną wkradać się koszmary, które powoli doprowadzą w końcu
 +
do zniszczenia świata.
 
| {{{Historia}}}  =  
 
| {{{Historia}}}  =  
 +
Niewiele wiadomo o początkach Zakonu. Żaden z żyjących aktualnie kapłanów nie wie tego, kiedy Zakon został
 +
założony. Wiadomo jedynie, że jest on starą organizacją, a gdzieś głęboko w archiwach może znajdować się coś, co
 +
określiłoby dokładną datę jego założenia. Powstał on z polecenia Krwawej Matki, która dawno temu opisała ludziom
 +
rytuały, które – odprawiane codziennie – mają zapewnić Prasmokowi spokojny sen, a powstałemu w jego snach światu
 +
to, że będzie on istniał nadal. Po jakimś czasie powstała specjalna grupa kapłanów, których przeznaczeniem było
 +
dbanie o to, aby ciągłość plecenia Snów była zachowana. Nazwali się Zakonem Krwawej Matki. Od samego początku
 +
była to grupa licząca sobie niewielu członków, choć Najwyżsi Kapłani zawsze dbali o to, żeby ich liczebność wynosiła
 +
minimum tyle, żeby każdy z kapłanów miał własny dzień, w którym będzie musiał wykonać Rytuał Snów. Z czasem
 +
Zakon zaczął się rozrastać, co sprawiło, że na terenie Opuszczonego Królestwa powstała w końcu główna świątynia. Po
 +
jakimś czasie, gdy wpływy Zakonu zaczęły powoli rosnąć, na terenie całej Środkowej Alaranii powstało też kilka
 +
mniejszych świątyń. Kapłani na środkowej części kontynentu rozmieścili też niewielkie kapliczki poświęcone Krwawej
  
| {{{Centra kultu}}}  =  
+
Matce. Tych również nie było dużo i najczęściej można je zobaczyć w okolicy mniej uczęszczanych dróg handlowych.
 +
Nie znajdują się w bezpośrednim ich sąsiedztwie, lecz wprawne oko bez problemu dostrzeże wydeptaną w trawie
 +
ścieżkę, która ostatecznie zaprowadzi kroczącą nią osobę do małej polany z kapliczką znajdującą się na jej środku.
 +
| {{{Centrum Kultu}}  =
 +
Wielka Świątynia Krwawej Matki – znajduje się ona na terenie Opuszczonego Królestwa i, oprócz bycia główną
 +
świątynią, jest też największą ze świątyń Zakonu. To właśnie tutaj przebywa przewodzący całemu Zakonowi kapłan –
 +
Powiernik Krwawej Matki – i tutaj też spotyka się on regularnie z Najwyższymi Kapłanami, aby, między innymi, omówić
 +
bieżące sprawy Zakonu. Oprócz tego, miejsce to jest oczywiście domem dla wszystkich Krwawych Kapłanów, zarówno
 +
mieszkających tam na stałe, jak i dla tych, którzy przybywają tu tylko na jakiś czas. Podróżnicy, jeśli akurat będą w
 +
potrzebie i trafią do Wielkiej Świątyni, również zostaną ugoszczeni, choć mogą spotkać się z podejrzliwymi
 +
spojrzeniami, dopóki nie będzie pewności, że nie mają złych zamiarów.
 +
Trzypiętrowy budynek otoczony jest czymś w rodzaju niewysokiego muru, który bardziej sprawia wrażenie, że jest on
 +
ścianą niższej budowli – przez widoczne, choć niewielkie, okna, belki podpierające dach i także sam dach, na który w
 +
razie potrzeby oczywiście da się wejść. Do Wielkiej Świątyni można dostać się przez dwa wejścia – główne, które
 +
stanowią duże, drewniane (ale wzmocnione stalą) drzwi i, które umieszczone są w niewysokiej wieży, na niej z kolei
 +
zawsze można dojrzeć przeważnie dwóch kapłanów, którzy zwyczajnie obserwują stamtąd okolicę i boczne, które jest
 +
mniejsze i także używane jest o wiele rzadziej. Konstrukcja oddzielająca Wielką Świątynię od reszty świata
 +
zdecydowanie nie wygląda na mury obronne i także nimi nie jest, choć na pewno stawi ona opór pewnego stopnia,
 +
gdyby okazało się, że ktoś chce się przez nią przebić. Sam budynek wielkością przypomina dużą, piętrową rezydencję,
 +
którą mógłby posiadać władca jakiegoś państwa. Dach wykonany jest z czerwonej dachówki, co kontrastuje z bielą
 +
ścian zewnętrznych. Ma on strych i rozległą piwnicę, poza tym na każdym z pięter znajduje się wiele okien. Strych jest
 +
przechowalnią różnorakich rzeczy i narzędzi. Gabinet i kwatery Powiernika Krwawej Matki znajdują się w bocznej wieży
 +
budynku, a tuż przed wejściem do nich znajduje się sala obrad. Pokoje, zarówno te należące do kapłanów, jak i te
 +
gościnne, znajdują się na drugim piętrze. Pierwsze piętro stanowi rozległa biblioteka i sale naukowe, w których nie
 +
tylko studiowane są teksty i badane artefakty, lecz także uczeni są w nich rekruci, którzy dopiero mają przed sobą
 +
zostanie pełnym Krwawym Kapłanem. Parter to duża sala jadalna, kuchnia i zamknięte za kratą i drzwiami wejście do
 +
piwnic. W tych ostatnich przechowywane są bowiem wszelakie artefakty związane pośrednio lub bezpośrednio z
 +
Krwawą Matką.
 +
| {{{Miejsca kultu}}}  =  
 +
Świątynie Krwawej Matki – na terenie Środkowej Alaranii znajduje się ich kilka i właściwie są mniejszymi kopiami
 +
Wielkiej Świątyni, zarówno jeśli chodzi o ich wygląd i budowę, jak i o rozmieszczenie pomieszczeń w budynku. W
 +
świątyniach tych znajduje się po jednym Najwyższym Kapłanie, który dba zarówno o świątynie, osoby znajdujące się
 +
na jej terenie, jak i o zbiory ksiąg, zwojów i także artefaktów, które akurat przechowuje dana świątynia.
 +
Kamienie Kapliczne Krwawej Matki – potocznie nazywane po prostu „Kapliczkami”, są proste konstrukcje, o które
 +
każdy przechodzący w ich pobliżu kapłan ma obowiązek dbać. Najczęściej znajdują się one w okolicy szlaków
 +
handlowych i wiedzie do nich zbaczająca w bok ścieżka, dodatkowo oznaczona przeważnie tak, że celowo podążać nią
 +
będzie tylko Krwawy Kapłan. Umieszczone są one na niewielkich polanach, które akurat znalazły się w miejscu z
 +
podwyższoną zawartością energii magicznej, co pomagać ma w nawiązaniu kontaktu z Krwawą Matką i Prasmokiem.
 +
Kamień o wysokości sięgającej połowie wzrostu dorosłego mężczyzny, ozdobiony jest pojedynczą runą symbolizującą
 +
Krwawą Matkę, która może lekko świecić się nocą, gdy akurat padnie na nie światło księżyca. Umieszczony jest on na
 +
niewysokim, kilkustopniowym postumencie, który pokryty jest mniejszymi kamieniami, lecz już bez znaku runicznego.
 +
Z czasem zarówno postument, jak i mniejsze kamienie mogą porosnąć mchem i lekko się zniszczyć, poddane działaniu
 +
zmieniającej się pogody, lecz niewskazane jest wymienianie ich. Można to zrobić jedynie wtedy, gdy kamień runiczny
 +
zostanie w jakiś sposób zniszczony.
  
 
| {{{Kapłani}}}  =  
 
| {{{Kapłani}}}  =  
 +
Hierarchia w Zakonie wygląda następująco: Powiernik Krwawej Matki sprawuje władzę nad całym Zakonem i rozdziela
 +
ją między Najwyższymi Kapłanami, których jest tylu, ile świątyń. Niżej są Znawcy Rytuału, których głównym zadaniem
 +
jest przeprowadzanie Krwawego Rytuału – na jedną świątynię przypada ich dwóch. Następni są Krwawi Kapłani, którzy
 +
dzielą się na kilkanaście grup ze względu na to, jakie zadanie wyznaczyła im Krwawa Matka w czasie ich Rytuału. Na
 +
samym dole znajdują się Nowicjusze, zwani też Rekrutami – ich głównymi zajęciem jest nauka (trwająca przeważnie
 +
kilka lat), której zwieńczeniem będzie przystąpienie do Krwawego Rytuału.
  
 +
Rozpoznawalnym elementem ubioru każdego Kapłana jest czerwona peleryna z kapturem (Nowicjusze ubierają się w
 +
długie, czerwone szaty), którą większość z nich zawsze nosi na sobie. Kolejna jest też biała maska, a jej wspólnymi
 +
cechami dla każdego z Kapłanów – oprócz koloru – są ostro zakończone zęby, którymi jest ona ozdobiona u dołu.
 +
Zniszczenie jej nie jest łatwym zdaniem, ale gdyby się to komuś udało, dostrzegłby, że pod warstwą bieli znajduje się
 +
kolejna, choć przybiera ona kolor krwawej czerwieni.
 
| {{{Obrzędy}}}  =  
 
| {{{Obrzędy}}}  =  
 
+
Krwawy Rytuał – zwany jest też „Rytuałem Przejścia”. Obrzęd ten umożliwia stanie się pełnym Krwawym Kapłanem.
 +
Odbywa się on nocą, w dzień, który później staje się dniem, w którym dany kapłan odprawia Rytuał Snów. Sama noc
 +
musi być też w pewien sposób wyjątkowa, a miejsce rytuału wypełnione magią otoczenia. Oprócz Znawcy Rytuału,
 +
Najwyższego Kapłana i Nowicjusza stającego się Kapłanem, w rytuale tym udział bierze też każdy Krwawy Kapłan,
 +
który akurat znajdował się w świątyni. Ubrani w czerwone peleryny i z białymi maskami na twarzach. Przed specjalnym,
 +
drewnianym totemem z podobizną Krwawej Matki, twarzami kapłanów i innymi symbolami z nią związanymi, rozpala
 +
się ognisko, przed którym nago staje przyszył Kapłan. Na ciele takiej osoby wymalowane są magiczne runy, które
 +
chronią ciało przed płomieniami. Znawca Rytuału wzywa Krwawą Matkę i zachęca przyszłego Krwawego Kapłana do
 +
wstąpienia w ogień i dotarcia do totemu. Następnie osoba taka przywiązywana jest do tegoż totemu, aby rytualny
 +
sztylet przeciął jej gardło. Białe znaki na skórze okazują się mieć jeszcze jedno zadanie – podtrzymują przy życiu osobę
 +
oddającą się Krwawej Matce, nawet, gdy już cała jej krew ścieknie do rytualnych naczyń. Upuszczona w ten sposób
 +
krew sprawia, że przechodząca przez to osoba łączy swój los z Zakonem i Krwawą Matką. Wracająca do ciała krew nie
 +
jest już też zwyczajna – ciężko jest jej wypłynąć z ran zadanych Kapłanowi, a przez to niemożliwe jest dla kogoś
 +
takiego stracenie życia przez wykrwawienie. Gdy Krwawy Rytuał zostanie zakończony pomyślnie, wszyscy obecni
 +
wznoszą słowa pieśni ku Krwawej Matce. Nowy Kapłan często doświadcza wizji w czasie Rytuału Przejścia, które są
 +
jedynie potwierdzeniem tego, że połączenie to istnieje. Poza tym, w płomieniach, przez które osoba ta przeszła na
 +
początku, ukazuje się też jej nowe imię i cel. Oba nadane przez Krwawą Matkę.
 +
Rytuał Snów – jest to najważniejsza rzecz dla każdego Krwawego Kapłana. Odprawiany jest on codziennie, jednak
 +
każdego dnia przez innego kapłana. Kapłan odprawiający ten obrzęd musi założyć maskę i wejść w tras, odmówić
 +
modły i złożyć ofiarę z krwi ziemi – może to być zwierzę, lecz także można użyć w tym celu rośliny, gdyż we wszystkich
 +
organizmach żywych można znaleźć esencję Prasmoka). Zakon wierzy, że w ten sposób Nić Snów zostanie zachowana,
 +
a Prasmok będzie mógł w dalszym ciągu śnić i nie przebudzi się w wyniku koszmarów, które na jego umysł mogłoby
 +
zesłać to, że Rytuał Snów nie zostałby odprawiony.
 
| {{{Informacje dodatkowe}}} = brak
 
| {{{Informacje dodatkowe}}} = brak
 
+
Brak.
 
}}
 
}}

Wersja z 15:44, 27 maj 2022

Zakon Krwawej Matki

Wierzenia krwawa matka.jpg

Typ Monoteizm
Główne Bóstwo Krwawa Matka
Centrum Kultu Wielka Świątynia Krwawej Matki
Lokalizacja Opuszczone Królestwo
Występowanie Środkowa Alarania

Główne bóstwo

{{{Główne}}}

Opis Ogólny

{{{Opis}}}

Założenia

{{{Założenia}}}

Historia

{{{Historia}}}

Centra Kultu

{{{Centra kultu}}}

Kapłani

{{{Kapłani}}}

Obrzędy

{{{Obrzędy}}}

Informacje dodatkowe

{{{Informacje dodatkowe}}}

Religie
Główne Wiara w Najwyższego
Pomniejsze Aandhemalianizm - Zakon Krwawej Matki - Sferacyzm