Aydahar

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj

Czy słyszałeś kiedyś o Czyśćcu? O miejscu, do którego trafiają dusze, których grzechy można jeszcze odkupić? Tak? To świetnie! Aydahar bowiem jest krainą bardzo do Czyśćca podobną. To właśnie tutaj trafiają dusze śmiertelników, po śmierci, na których ciążą jeszcze jakieś grzechy. Jeżeli nie jesteś zbrodniarzem i nie mordowałeś dzieci, ale zdarzało Ci się kraść, bo nie miałeś ruenów na jedzenie Twoja dusza trafi właśnie tutaj, do Aydaharu.

Jak wygląda Aydahar? Na pewno frapuje Cię to pytanie. Otóż jest to gęsta puszcza nad którą ciągle panuje noc, a mrok rozświetla jedynie księżyc, który zawsze jest w pełni i nie zmienia swoich faz. Po gęstwinie zieleni rozrzucone są marmurowe ołtarze Najwyższego. Wyglądają one jak okrągłe obrośnięte bluszczem altany z białymi marmurowymi kolumnami o dachach w kształcie kopuł. Na środku takiej altany płonie niewielkie ognisko, w palenisku wyżłobionym w szarej, marmurowej podłodze, a płomień w nim nigdy nie gaśnie. Drwa nie wypalają się i wyglądają zawsze jak rozżarzone kawałki grubych gałęzi. Wokół unosi się intensywny zapach mięty, która wysokimi łodygami obrasta okrągłą altanę w około. Nigdzie w pobliżu nie ma źródła wody, puszcza istnieje, choć nigdy nie pada deszcz i nie świeci słońce. Zawieszona w półmroku, między zachodem a porankiem. Nie ma w niej zwierząt, ani wiatru. Ptaki nie śpiewają pomiędzy gałęziami, a liście nie szumią. Panuje przerażająca cisza przerywana tylko od czasu do czasu cichymi trzaskami z ogniska. Jeśli rozejrzeć się wokół Ołtarza dookoła panuje mrok, a im dalej chce się odejść tym drzewa rosną coraz bliżej siebie, aż w końcu tworzą wokół leśną palisadę, przez która nie da się przejść. Altana i ziemia wokół są więzieniem dla tego, kto tutaj trafił.

Jeśli byłeś grzesznikiem i trafiłeś właśnie tu, obudzisz się w Ołtarzu Najwyższego ubrany w jasnoniebieską, długą szatę z kapturem, przepasaną skromnym, szarym sznurem, a pierwszym co zobaczysz będzie blask ognia. Po przebudzeniu nie będziesz wiedział gdzie jesteś, zaczniesz więc szukać i sprawdzać możliwości wydostania się stąd. Po kilku godzinach zrozumiesz jednak, że nie ma ucieczki, powrócisz więc do ołtarza i tam będziesz czekał. Szybko spostrzeżesz się, że nie ma tu dnia, a noc panuje nad tym światem ciągle. Spędzisz tam kilka dni jedząc jedynie mięte, która rośnie wokół altany. Aż w końcu, kiedy Najwyższy uzna, że już czas, niedaleko ogniska pojawi się pergamin, w którym będzie wyjaśnione kim jesteś i jak dalej potoczą się twoje losy.

I tak, osoba, która trafiła do Aydaharu może zostać Męczennikiem, albo Miłosiernym, a zależy to nie tyle od popełnionych grzechów, a od woli samego Najwyższego (Chcesz wiedzieć więcej o Miłosiernych i Męczennikach, zajrzyj tutaj)