Klucze Perspektywy

Z Grymuar
Wersja z dnia 17:09, 22 mar 2022 autorstwa Niara (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "{{Specyfikacja technikaliamagicznego | Klucze Perspektywy | Neutralne | Zaczarowany | Średnia| Zamek Czarodziejek | File: Przedmiot_klucze_perspektywy.jpg }...")
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacja, szukaj
Klucze Perspektywy

Przedmiot klucze perspektywy.jpg

Grupa Neutralne
Typ Zaczarowany
Ilość Średnia
Miejsce Powstania Zamek Czarodziejek

[[Category: Zaczarowany ]]

Wygląd

Klucze perspektywy to - jak nazwa wskazuje, klucze.

Ściślej mówiąc, są to trzy klucze wybrane przez właściciela i zaczarowane przez maga w odgórnie określony sposób. Ich wygląd, forma, a nawet materiały, z których są one wykonane, są w dużej mierze dobrowolne, ale nie znaczy to, że mogą to być trzy losowe klucze, istnieją bowiem warunki, które muszą zostać spełnione

Pierwszy klucz, zwany Kluczem Przeszłości, musi być w posiadaniu właściciela przez minimum dziesięć lat w momencie gdy jest on zaklinany magią, aby mógł on spełniać swoją funkcję, a przez to nieraz są to klucze zaniedbane, zardzewiałe, a nawet uszkodzone i niezdolne do spełniania swej oryginalnej funkcji

Drugi klucz, zwany Kluczem Teraźniejszości, musi być aktywnie używany przez właściciela w momencie gdy jest on zaklinany magią, aby mógł on spełniać swoją funkcję, a przez to są to zazwyczaj standardowe, niewyróżniające się niczym klucze.

Trzeci klucz, zwany Kluczem Przyszłości, musi być symbolicznym kluczem i nie może służyć do otwierania czegokolwiek, aby mógł on spełniać swoją funkcję, a przez to najczęściej są to klucze nadzwyczaj zdobione i niezwykle unikatowe, wielu bowiem uważa - bezpodstawnie - iż ich wygląd reprezentuje przyszłość posiadacza, a co za tym idzie takie osoby często używają absurdalnie ozdobnych pseudo-kluczy, nieraz zdobionych nie tylko przy pomocy drogocennych kruszców, ale też i z pomocą magii.

Właściwości

Klucze Perspektywy są z pozoru prostymi i nie groźnymi artefaktami, jednak ich stworzenie wiąże się z niebezpieczeństwem ze względu na ich właściwości.

Poprawnie wykonane, są one powiązane z właścicielem na tak głębokim poziomie, iż nazwanie ich fragmentem poza ciałem byłoby adekwatnym, nawet jeśli niepoprawnym pod względem technicznym stwierdzeniem. Połączenie to jest wykorzystywane, aby inne osoby mogły poprzez poszczególne klucze zdobyć perspektywę właściciela wobec konkretnego aspektu, jak sama nazwa tych artefaktów na to wskazuje.

Klucz Przeszłości pozwala innym ujrzeć wspomnienia właściciela tak, jakby te były ich własnymi, wliczając w to wszystkie uczucia, myśli i zmysły. Nawet jeśli właściciel kluczy posiada zmysły lub sposoby postrzegania świata, których osoba badająca wspomnienia nigdy nie miała, obserwator i tak zdoła w pełni z nich skorzystać, przemierzając echa przeszłości przekazywane przez klucz. Klucz Teraźniejszości tymczasem sprawia, iż można momentalnie widzieć i odczuwać rzeczywistość tak, jak w tej sekundzie odczuwa go właściciel. Wszystko, co widzi, słyszy, czuje i myśli istota, do której przywiązany jest klucz, jest bez opóźnień i zniekształceń przekazywane obserwatorowi.

Klucz Przyszłości tymczasem zamiast rzeczywistości ukazuje najgłębsze, najszczersze marzenia i żądze, które magia zdoła odnaleźć wewnątrz umysłu właściciela. Tak samo jak w przypadku poprzednich kluczy, ów informacje obserwator odczuwa i otrzymuje z perspektywy osoby, do której one należą, przez co można nie tylko poznać cudze pragnienia, ale też w pełni zrozumieć jakie emocje za nimi się kryją.

Aby aktywować którykolwiek z kluczy, wystarczy, aby osoba inna niż właściciel chwyciła dany klucz w dłoń, zamknęła oczy i skupiła się na nim. Nie wymaga to ani energii magicznej, ani też wyjątkowo silnej woli, dobrze wykonany klucz bowiem jest odpowiedzialny za bardziej skomplikowane szczegóły procesu, dzięki czemu nawet najprostsze umysły potrafią z tych artefaktów korzystać.

Po aktywacji użytkownik kluczy, czy też raczej obserwator, zapada w trans porównywalny do snu. Ciało przestaje reagować na lżejsze bodźce, bowiem umysł znajduje się nie w ciele, lecz przemierza połączenie między kluczem a osobą, do której ów klucz należy. Aby zakończyć trans, wystarczy, iż osoba korzystająca z klucza skupi się na tym, lub też, aby ktoś z zewnątrz spróbował wybudzić obserwatora z transu.

Jak zawsze, kiedy ma się do czynienia z umysłem i magią, która tych umysłów dotyka, używanie klucza może być katastrofalne w skutkach. Źle stworzone klucze doprowadziły ludzi do śmierci, szaleństwa, a nawet zdołały podmienić umysł właściciela tym należącym do obserwatora. Nawet klucze nieposiadające wad są artefaktami, których nie powinno się nadmiernie używać, o ile bowiem magia ich sama w sobie nie powinna być szkodliwa, o tyle nadmierne korzystanie z nich często sprawiało, iż obserwatorzy zatracają się w nich, zastępując swoje własne ‘ja’ tym które należało do właściciela kluczy. Na dodatek istnieje też ryzyko, iż osoba z zewnątrz zaburzy połączenie w czasie gdy to trwa, a to jest równie groźne, jeśli nie gorsze, niż gdyby klucz został wykonany przez kompletnego amatora.

Powstanie

Sama idea Kluczy Perspektywy powstała pewnej nocy w Zamku Czarodziejek, kiedy to grupa młodocianych użytkowniczek magii narzekała na to, jak ciężko jest, aby uzyskać zrozumienie od przedstawicieli płci przeciwnej. Sama idea krążyła przez dziesiątki, jeśli nie setki lat po tej akademii przybierając postać legendy. Pierwszy tryplet Kluczy Perspektywy powstał dopiero w 569 roku Ery Alarańskiej, kiedy to Prydefel Blish, jedna z wielu profesorek Zamku Czarodziejek, postanowiła uczynić z legendy rzeczywistość.

Sam proces tworzenia kluczy, choć banalny w swej prostocie, wymaga precyzji i jest paskudny w skutkach jeśli popełni się błąd. Do ich utworzenia należy bowiem z pomocą arkan Umysłu, Duszy i Emocji zrobić dokładnie to, co na co dzień robią użytkownicy magii Przestrzeni byle kiwnięciem palca i stworzyć stabilne połączenie między metafizycznym punktem A, czyli właścicielem kluczy, a metafizycznym punktem B, czyli potencjalnymi osobami, które będą z tych kluczy korzystały.

Użycie słowa ‘metafizyczne’ jest w tym przypadku nieprzypadkowe, w przeciwieństwie do teleportacji bowiem, której aspekty są w procesie tworzenia połączenia wykorzystywane, gdzie łączone są dwa punkty lub obszary w materialnym wszechświecie, tutaj mamy do czynienia z połączeniem, które dotyka umysłów, emocji i dusz, rzeczy równie niematerialnych co ciężkich do jednoznacznego określenia. Z jednej strony sprawia to, iż połączenie będzie działało na dowolną odległość, sama idea odległości zdaje się bowiem nie mieć znaczenia przy tych aspektach świata. Niestety oznacza to też, że byle głupi mógłby to spróbować zrobić, ale tylko osoba prawdziwie rozumiejąca to, co próbuje utworzyć, zdoła poprawnie uzyskać takowe połączenie.

Poza powyższymi komplikacjami sam proces tworzenia jest stosunkowo prosty. Uzyskanie kluczy, które spełniają konkretne, wcześniej wspomniane w wyglądzie, wymagania sprawia, iż zakotwiczenie ich do właściciela jest o wiele łatwiejsze i długotrwałe. Po utworzeniu stabilnego połączenia magowi pozostaje jedynie zapewnić, iż połączenie będzie prawdziwie aktywne tylko, gdy jest w użytku, oraz także że energia do utrzymywania połączenia będzie czerpana od właściciela gdy te nie są aktywne, oraz od obserwatora gdy te są wykorzystywane. Te ostatnie kroki nie są kluczową częścią tych zaczarowanych przedmiotów, jednak ze względów praktycznych i etycznych są na tyle powszechne, iż przyjmuje się je za obowiązkowe.

Informacje dodatkowe

Choć pierwotnie utworzone z myślą o tym, by pomóc w zrozumieniu w związkach, to jednak zostało odkryte o wiele więcej zastosowań dla tychże. Znane są przypadki, gdzie szpiedzy przyznawali się do tego, iż ich pracodawcy posiadają Klucze Perspektywy przypisane do danego szpiega, co by móc na bieżąco zbierać od niego informacje, coś, o czym wielu generałów i przywódców mogłoby jedynie pomarzyć. Wśród wyższych sfer w niektórych miastach można nieraz usłyszeć o domach rozkoszy, które oferują zamiast faktycznej cielesności możliwość skorzystania z Kluczy Perspektywy, co by móc bez skalania własnego ciała móc doznać co bardziej… ekstremalnych doznań, a nawet aby móc spędzić nieco miłych chwil w ciele należącym do innej płci, a nawet rasy.

Ze względu na powyższe przykłady, tworzenie Kluczy Perspektywy dla siebie jest często uznawane za skandaliczne wśród publiki, dlatego też jeśli ktoś z tego czy innego powodu zdecyduje się na utworzenie takowych, to robi to po kryjomu. Podobnie zresztą ma się sytuacja od strony producentów tychże, ci bowiem są okryci niezbyt przychylną sławą. Nie pomaga w tym też fakt, iż wokół Kluczy Perspektywy krążą legendy, jakoby wykorzystanie wszystkich trzech kluczy należących do danej osoby pozwalało mieć kontrolę nad takową. Nie wiadomo gdzie zaczęła się ta legenda, lecz wiadomo, iż zwykłe Klucze Perspektywy, bez znacznej ingerencji magicznej, są do tego niezdolne ze względu na to, iż połączenie przez nie tworzone jest za słabe.

Technikalia magiczne
Dobre Przykładowy przedmiot - Zagłada Setki Grotów
Złe Test
Neutralne Luneta Fantazmatyczna
Inne Klucze Perspektywy