Krzepa

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj

Siła

Określa fizyczną siłę Twojej postaci - jej muskulaturę, siłę zadawanych przez nią ciosów, a także to ile jest ona w stanie udźwignąć. Duża siła niekoniecznie musi wynikać z potężnie zbudowanych mięśni - choć często idzie z nimi w parze. Magiczne golemy o skromnej posturze, dzięki magii mogą dysponować ogromną siłą.

  • Zanik mięśni - Siłą ledwo dorównuje stuletniej staruszce po ciężkiej chorobie - przeniesienie krzesła to już spore wyzwanie.
  • Słaby - Postać nie może się wspinać bez specjalnych urządzeń, a niesienie zbyt napakowanego plecaka jest bardzo trudne.
  • Niezbyt silny - Postać jest widocznie słabsza niż większość ludzi, nie jest to na tyle duża różnica by przeszkadzała w normalnym funkcjonowaniu.
  • Raczej silny - Postać jest silniejsza niż większość, może spokojnie podnieść te przedmioty, które dla innych są sporym wyzwaniem.
  • Silny - Postać może spokojnie ratować uwięzione pod głazami dzieci, jest zaliczana do najsilniejszych ludzi.
  • Stalowe Mięśnie - Rozbijanie skał gołymi rękami? Żaden problem.


Wytrwałość

Określa kondycję Twojej postaci - to ile w stanie jest ona przejść, przepłynąć czy też przelecieć (o ile rzecz jasna posiada skrzydła). Postać o wysokiej kondycji będzie w dodatku mogła przeżyć wiele tygodni na nieprzyjaznym pustkowiu, za pożywienie mając jedynie korzenie. Niektóre stworzenia - takie jak nieumarli - nie męczą się wcale.

  • Padaka - Trudno mówić o wytrwałości w przypadku takiej postaci. Dostanie zadyszki po wejściu na pierwsze piętro karczmy.
  • Chuderlawy - Taka postać męczy się bardzo szybko. Przebiegnięcie więcej niż kilkudziesięciu kroków graniczy z cudem.
  • Niezbyt wytrwały - To Twoja postać zawsze pada do snu pierwsza podczas postoju, mimo wszystko jednak udaje jej się nadążyć za innymi.
  • Raczej wytrwały - Przebiegnięcie kilku staj leży w zasięgu możliwości takiej postaci.
  • Wytrwały - Postać świetnie się spisuje w biegach długodystansowych, a całodzienny marsz to żaden problem.
  • Niezłomny - Nie do zdarcia. Bieg na przełaj przez Wschodnie Pustkowia to pestka.


Odporność

Określa odporność na rany, choroby a także na złe warunki pogodowe. Czy postać ta zginie po skoku z wyższego piętra czy też będzie się mieć zupełnie dobrze? Wysoka odporność zdecydowanie zwiększa szanse przeżycia i daje nadzieję na doczekanie późnej starości.

  • Kruchy - Postać jest niezwykle delikatna, nawet najmniejsza rana może okazać się śmiertelną, a wyjście na dwór w deszczowy, jesienny wieczór niechybnie skończy się dwutygodniowym pobytem w łóżku.
  • Delikatny - Postać nie zeskoczy z wysokości większej niż dwa kroki może okazać się nieprzyjemne w skutkach. Postać często choruje.
  • Wrażliwy - Leczenie takiej postaci jest trudniejsze i trwa dłużej, a kości łamią się częściej.
  • Wytrzymały - Postać potrafi wytrzymać znacznie więcej niż większość, wciąż jednak jest dość podatna na obrażenia.
  • Odporny - Taką postać naprawdę trudno zranić, a torturowanie jej wydaje się niemal niemożliwe.
  • Nie do zdarcia - Miecze i inne bronie zdają się odbijać od skóry postaci, nie pozostawiając prawie żadnego śladu. Cyjanek? Świetna przyprawa.


Krzepa Siła - Wytrwałość - Odporność
Zwinność Zręczność - Szybkość - Precyzja
Percepcja Wzrok - Słuch - Węch - Smak - Czucie - Zmysł Magiczny
Umysł Bystrość - Błyskotliwość - Siła Woli
Prezencja Wygląd - Postawa - Charyzma