|
|
(Nie pokazano 8 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) |
Linia 1: |
Linia 1: |
− |
| |
− | ==Wprowadzenie==
| |
− |
| |
| Atrybuty określają wrodzone predyspozycje postaci. Określają sprawność ciała, umysłu i hart ducha. Atrybuty dzielą się na pięć głównych grup, z których każda opisuje inny aspekt postaci, a każda z nich (oprócz percepcji) dzieli się na trzy atrybuty opisujące dany element. Wszystkie zostały opisane poniżej, wraz z wartościami jakie mogą przybierać: | | Atrybuty określają wrodzone predyspozycje postaci. Określają sprawność ciała, umysłu i hart ducha. Atrybuty dzielą się na pięć głównych grup, z których każda opisuje inny aspekt postaci, a każda z nich (oprócz percepcji) dzieli się na trzy atrybuty opisujące dany element. Wszystkie zostały opisane poniżej, wraz z wartościami jakie mogą przybierać: |
| | | |
− | ''Krzepa: siła/wytrwałość/odporność''
| + | {{Tabela Atrybutów}} |
− | | |
− | ''Zwinność: zręczność/szybkość/precyzja''
| |
− | | |
− | ''Percepcja: wzrok/słuch/węch/smak/czucie/zmysł magiczny''
| |
− | | |
− | ''Umysł: bystrość/błyskotliwość/siła woli''
| |
− | | |
− | ''Prezencja: wygląd/postawa/charyzma''
| |
− | | |
− | ==Krzepa==
| |
− | | |
− | '''''SIŁA'''''
| |
− | | |
− | Określa fizyczną siłę Twojej postaci - jej muskulaturę, siłę zadawanych przez nią ciosów, a także to ile jest ona w stanie udźwignąć. Duża siła niekoniecznie musi wynikać z potężnie zbudowanych mięśni - choć często idzie z nimi w parze. Magiczne golemy o skromnej posturze, dzięki magii mogą dysponować ogromną siłą.
| |
− | | |
− | '''Zanik mięśni''' – Siłą ledwo dorównuje stuletniej staruszce po ciężkiej chorobie - przeniesienie krzesła to już spore wyzwanie.
| |
− | | |
− | '''Słaby''' – Postać nie może się wspinać bez specjalnych urządzeń, a niesienie zbyt napakowanego plecaka jest bardzo trudne.
| |
− | | |
− | '''Niezbyt silny''' – Postać jest widocznie słabsza niż większość ludzi, nie jest to na tyle duża różnica by przeszkadzała w normalnym funkcjonowaniu.
| |
− | | |
− | '''Raczej silny''' – Postać jest silniejsza niż większość, może spokojnie podnieść te przedmioty, które dla innych są sporym wyzwaniem.
| |
− | | |
− | '''Silny''' – Postać może spokojnie ratować uwięzione pod głazami dzieci, jest zaliczana do najsilniejszych ludzi.
| |
− | | |
− | '''Stalowe Mięśnie''' – Rozbijanie skał gołymi rękami? Żaden problem.
| |
− | | |
− | | |
− | '''''WYTRWAŁOŚĆ'''''
| |
− | | |
− | Określa kondycję Twojej postaci - to ile w stanie jest ona przejść, przepłynąć czy też przelecieć (o ile rzecz jasna posiada skrzydła). Postać o wysokiej kondycji będzie w dodatku mogła przeżyć wiele tygodni na nieprzyjaznym pustkowiu, za pożywienie mając jedynie korzenie. Niektóre stworzenia - takie jak nieumarli - nie męczą się wcale.
| |
− | | |
− | '''Padaka''' – Trudno mówić o wytrwałości w przypadku takiej postaci. Dostanie zadyszki po wejściu na pierwsze piętro karczmy.
| |
− | | |
− | '''Chuderlawy''' – Taka postać męczy się bardzo szybko. Przebiegnięcie więcej niż kilkudziesięciu kroków graniczy z cudem.
| |
− | | |
− | '''Niezbyt wytrwały''' – To Twoja postać zawsze pada do snu pierwsza podczas postoju, mimo wszystko jednak udaje jej się nadążyć za innymi.
| |
− | | |
− | '''Raczej wytrwały''' – Przebiegnięcie kilku staj leży w zasięgu możliwości takiej postaci.
| |
− | | |
− | '''Wytrwały''' – Postać świetnie się spisuje w biegach długodystansowych, a całodzienny marsz to żaden problem.
| |
− | | |
− | '''Niezłomny''' – Nie do zdarcia. Bieg na przełaj przez Wschodnie Pustkowia to pestka.
| |
− | | |
− | | |
− | '''''ODPORNOŚĆ'''''
| |
− | | |
− | Określa odporność na rany, choroby a także na złe warunki pogodowe. Czy postać ta zginie po skoku z wyższego piętra czy też będzie się mieć zupełnie dobrze? Wysoka odporność zdecydowanie zwiększa szanse przeżycia i daje nadzieję na doczekanie późnej starości.
| |
− | | |
− | '''Kruchy''' – Postać jest niezwykle delikatna, nawet najmniejsza rana może okazać się śmiertelną, a wyjście na dwór w deszczowy, jesienny wieczór niechybnie skończy się dwutygodniowym pobytem w łóżku.
| |
− | | |
− | '''Delikatny''' – Postać nie zeskoczy z wysokości większej niż dwa kroki może okazać się nieprzyjemne w skutkach. Postać często choruje.
| |
− | | |
− | '''Wrażliwy''' – Leczenie takiej postaci jest trudniejsze i trwa dłużej, a kości łamią się częściej.
| |
− | | |
− | '''Wytrzymały''' – Postać potrafi wytrzymać znacznie więcej niż większość, wciąż jednak jest dość podatna na obrażenia.
| |
− | | |
− | '''Odporny''' – Taką postać naprawdę trudno zranić, a torturowanie jej wydaje się niemal niemożliwe.
| |
− | | |
− | '''Nie do zdarcia''' – Miecze i inne bronie zdają się odbijać od skóry postaci, nie pozostawiając prawie żadnego śladu. Cyjanek? Świetna przyprawa.
| |
− | | |
− | | |
− | ==Zwinność==
| |
− | | |
− | | |
− | ==Percepcja==
| |
− | | |
− | | |
− | ==Umysł==
| |
− | | |
− | | |
− | ==Prezencja==
| |