Prezencja

Z Grymuar
Wersja z dnia 18:40, 1 mar 2018 autorstwa Meridion (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "==Wygląd== {{:Wygląd}} ==Postawa== {{:Postawa}} ==Charyzma== {{:Charyzma}} <noinclude> {{Tabela Atrybutów}}</noinclude>")
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacja, szukaj

Wygląd

Określa urodę danej osoby. To jak jest ona odbierana przez inne istoty - w szczególności przez przedstawicieli swojej rasy. Czy mogłaby pracować w królewskim domu uciech, a może na jej widok uciekają dzieci i musi zakrywać twarz kapturem? Osoby o niskiej urodzie mają trudności w znalezieniu swojego miejsca w społeczeństwie, choć mogą nadrabiać to charyzmą czy też postawą. Z drugiej strony nie wszyscy zwracają uwagę na wygląd. Osoby o wysokiej urodzie mogą uwodzić tłumy i mają zdecydowanie łatwiej. Z drugiej strony bandyci porwą i wykorzystają raczej wioskową piękność niż brzydką chłopkę.

  • Maszkaron - Aaaaaaaaa! Oślepłem!
  • Odpychający - Wygląd tej postaci był z pewnością źródłem wielu kpin w dzieciństwie.
  • Brzydki - Postać nie należy do najpiękniejszych.
  • Ładny - Postać jest ładniejsza od większości, jednak nie wyróżnia się za bardzo z tłumu.
  • Piękny - Postać wyróżnia się z tłumu niczym diament wśród szkiełek.
  • Olśniewający - Piękno tej postaci olśniewa i zniewala. Trudno zachować trzeźwość umysłu w jej obecności.


Postawa

Określa kulturę osobistą postaci oraz grację z jaką się porusza. To czy nadaje się one na wytworne przyjęcie i potrafi wyjść z trudnej sytuacji towarzyskiej, czy też jest niezwykle nietaktowna i lepiej niech siedzi w domu - to właśnie określa ten atrybut. Osoby o kiepskiej postawie będą miały trudności z odnalezieniem swojego miejsca w cywilizowanym społeczeństwie, z drugiej jednak strony w barbarzyńskich plemionach nikt nie przejmuje się takimi drobiazgami.

  • Odszczepieniec - Postać nie ma żadnego pojęcia o wymogach kultury, zachowuje się jak dzikus i naprawdę trudno ją znieść.
  • Barbarzyńca - Postać zachowuje się w sposób nieprzewidywalny, nie zna się na etykiecie i manierach, jednak potrafi się zmobilizować, jeśli jej bardzo zależy.
  • Nieokrzesany - Postać nie przejmuje się za bardzo kulturą i etykietą, wie jednak gdzie stoi granica przyzwoitości.
  • Godny - Postać postępuje zgodnie z wymogami kultury, jednak zdarzają się jej momenty, kiedy zachowuje się niestosownie.
  • Szarmancki - Postać zna się na etykiecie i przestrzega jej, z rzadka tylko zdarzają się jej drobne wpadki.
  • Arystokratyczny - Postać jest prawdziwym mistrzem, jeśli idzie o kulturę. Zawsze zachowuje się elegancko i wyrafinowanie.


Charyzma

Określa elokwencję postaci, jej zdolność przekonywania innych do swej racji. To czy bezwolnie słucha rozkazów czy też może ma świetne predyspozycje na władcę. Postać o wysokiej charyzmie znacznie swobodniej czuje się w towarzystwie innych i nie będzie miała problemów ze znalezieniem własnego miejsca w społeczności, w przeciwieństwie do osoby o małej wartości tego atrybutu, która to zapewne zostanie zepchnięta do roli sługi czy wręcz niewolnika.

  • Zbędna materia - Postać bez szemrania wykonuje wszelkie rozkazy i nie zastanawia się nad nimi. Nie potrafi wyrazić własnej opinii na dany temat.
  • Poddańczy - Postać zazwyczaj woli robić to, co jej się każe, a przekonywanie innych do swojego stanowiska przychodzi jej z prawdziwym trudem.
  • Szarak - Postać zwykle podąża za tłumem, aczkolwiek zanim coś zrobi, zastanowi się.
  • Przekonywujący - Postać potrafi dość dobrze przekonywać innych za pomocą dyskusji.
  • Charyzmatyczny - Postać jest naturalnym przywódcą. Potrafi przemówić do tłumu ich głosem albo zwyczajnie budzi strach.
  • Władczy - Śmiertelny wróg po krótkiej rozmowie stwierdza, że racja stoi jednak po stronie postaci.


Krzepa Siła - Wytrwałość - Odporność
Zwinność Zręczność - Szybkość - Precyzja
Percepcja Wzrok - Słuch - Węch - Smak - Czucie - Zmysł Magiczny
Umysł Bystrość - Błyskotliwość - Siła Woli
Prezencja Wygląd - Postawa - Charyzma