Atrybuty: Różnice pomiędzy wersjami

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
(UWAGA! Zastąpienie treści hasła bardzo krótkim tekstem: „Atrybuty określają wrodzone predyspozycje postaci. Określają sprawność ciała, umysłu i hart ducha. Atrybuty dzielą się...”)
 
(Nie pokazano 8 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
==Wprowadzenie==
 
 
 
Atrybuty określają wrodzone predyspozycje postaci. Określają sprawność ciała, umysłu i hart ducha. Atrybuty dzielą się na pięć głównych grup, z których każda opisuje inny aspekt postaci, a każda z nich (oprócz percepcji) dzieli się na trzy atrybuty opisujące dany element. Wszystkie zostały opisane poniżej, wraz z wartościami jakie mogą przybierać:
 
Atrybuty określają wrodzone predyspozycje postaci. Określają sprawność ciała, umysłu i hart ducha. Atrybuty dzielą się na pięć głównych grup, z których każda opisuje inny aspekt postaci, a każda z nich (oprócz percepcji) dzieli się na trzy atrybuty opisujące dany element. Wszystkie zostały opisane poniżej, wraz z wartościami jakie mogą przybierać:
  
''Krzepa: siła/wytrwałość/odporność''
+
{{Tabela Atrybutów}}
 
 
''Zwinność: zręczność/szybkość/precyzja''
 
 
 
''Percepcja: wzrok/słuch/węch/smak/czucie/zmysł magiczny''
 
 
 
''Umysł: bystrość/błyskotliwość/siła woli''
 
 
 
''Prezencja: wygląd/postawa/charyzma''
 
 
 
==Krzepa==
 
 
 
'''''SIŁA'''''
 
 
 
Określa fizyczną siłę Twojej postaci - jej muskulaturę, siłę zadawanych przez nią ciosów, a także to ile jest ona w stanie udźwignąć. Duża siła niekoniecznie musi wynikać z potężnie zbudowanych mięśni - choć często idzie z nimi w parze. Magiczne golemy o skromnej posturze, dzięki magii mogą dysponować ogromną siłą.
 
 
 
'''Zanik mięśni''' – Siłą ledwo dorównuje stuletniej staruszce po ciężkiej chorobie - przeniesienie krzesła to już spore wyzwanie.
 
 
 
'''Słaby''' – Postać nie może się wspinać bez specjalnych urządzeń, a niesienie zbyt napakowanego plecaka jest bardzo trudne.
 
 
 
'''Niezbyt silny''' – Postać jest widocznie słabsza niż większość ludzi, nie jest to na tyle duża różnica by przeszkadzała w normalnym funkcjonowaniu.
 
 
 
'''Raczej silny''' – Postać jest silniejsza niż większość, może spokojnie podnieść te przedmioty, które dla innych są sporym wyzwaniem.
 
 
 
'''Silny''' – Postać może spokojnie ratować uwięzione pod głazami dzieci, jest zaliczana do najsilniejszych ludzi.
 
 
 
'''Stalowe Mięśnie''' – Rozbijanie skał gołymi rękami? Żaden problem.
 
 
 
 
 
'''''WYTRWAŁOŚĆ'''''
 
 
 
Określa kondycję Twojej postaci - to ile w stanie jest ona przejść, przepłynąć czy też przelecieć (o ile rzecz jasna posiada skrzydła). Postać o wysokiej kondycji będzie w dodatku mogła przeżyć wiele tygodni na nieprzyjaznym pustkowiu, za pożywienie mając jedynie korzenie. Niektóre stworzenia - takie jak nieumarli - nie męczą się wcale.
 
 
 
'''Padaka''' – Trudno mówić o wytrwałości w przypadku takiej postaci. Dostanie zadyszki po wejściu na pierwsze piętro karczmy.
 
 
 
'''Chuderlawy''' – Taka postać męczy się bardzo szybko. Przebiegnięcie więcej niż kilkudziesięciu kroków graniczy z cudem.
 
 
 
'''Niezbyt wytrwały''' – To Twoja postać zawsze pada do snu pierwsza podczas postoju, mimo wszystko jednak udaje jej się nadążyć za innymi.
 
 
 
'''Raczej wytrwały''' – Przebiegnięcie kilku staj leży w zasięgu możliwości takiej postaci.
 
 
 
'''Wytrwały''' – Postać świetnie się spisuje w biegach długodystansowych, a całodzienny marsz to żaden problem.
 
 
 
'''Niezłomny''' – Nie do zdarcia. Bieg na przełaj przez Wschodnie Pustkowia to pestka.
 
 
 
 
 
'''''ODPORNOŚĆ'''''
 
 
 
Określa odporność na rany, choroby a także na złe warunki pogodowe. Czy postać ta zginie po skoku z wyższego piętra czy też będzie się mieć zupełnie dobrze? Wysoka odporność zdecydowanie zwiększa szanse przeżycia i daje nadzieję na doczekanie późnej starości.
 
 
 
'''Kruchy''' – Postać jest niezwykle delikatna, nawet najmniejsza rana może okazać się śmiertelną, a wyjście na dwór w deszczowy, jesienny wieczór niechybnie skończy się dwutygodniowym pobytem w łóżku.
 
 
 
'''Delikatny''' – Postać nie zeskoczy z wysokości większej niż dwa kroki może okazać się nieprzyjemne w skutkach. Postać często choruje.
 
 
 
'''Wrażliwy''' – Leczenie takiej postaci jest trudniejsze i trwa dłużej, a kości łamią się częściej.
 
 
 
'''Wytrzymały''' – Postać potrafi wytrzymać znacznie więcej niż większość, wciąż jednak jest dość podatna na obrażenia.
 
 
 
'''Odporny''' – Taką postać naprawdę trudno zranić, a torturowanie jej wydaje się niemal niemożliwe.
 
 
 
'''Nie do zdarcia''' – Miecze i inne bronie zdają się odbijać od skóry postaci, nie pozostawiając prawie żadnego śladu. Cyjanek? Świetna przyprawa.
 
 
 
 
 
==Zwinność==
 
 
 
 
 
==Percepcja==
 
 
 
 
 
==Umysł==
 
 
 
 
 
==Prezencja==
 

Aktualna wersja na dzień 19:43, 1 mar 2018

Atrybuty określają wrodzone predyspozycje postaci. Określają sprawność ciała, umysłu i hart ducha. Atrybuty dzielą się na pięć głównych grup, z których każda opisuje inny aspekt postaci, a każda z nich (oprócz percepcji) dzieli się na trzy atrybuty opisujące dany element. Wszystkie zostały opisane poniżej, wraz z wartościami jakie mogą przybierać:

Krzepa Siła - Wytrwałość - Odporność
Zwinność Zręczność - Szybkość - Precyzja
Percepcja Wzrok - Słuch - Węch - Smak - Czucie - Zmysł Magiczny
Umysł Bystrość - Błyskotliwość - Siła Woli
Prezencja Wygląd - Postawa - Charyzma