Krąg Materii
Dziedzina Struktury
Alternatywne nazwy: Przemian, Polimorfii Dziedzina: Magia zajmująca się badaniem i kontrolowaniem wewnętrznej struktury przedmiotów.
Możliwości wykorzystania: Dzięki jej znajomości staje się możliwe kontrolowanie kształtów, zmieniania wyglądu, formy, rozbijanie przedmiotów na części składowe, zmiana ich stanu skupienia.
Przykładowe zaklęcia: zmiana kształtów, zmiana metalu
Dziedzina Przestrzeni
Alternatywne nazwy: Manipulacji, Transportu Dziedzina: Magia zajmująca się położeniem przedmiotów w przestrzeni.
Możliwości wykorzystania: Dzięki niej staje się możliwe poruszania przedmiotami na odległość (telekineza) oraz przenoszenie ich na duże odległości (teleportacja). Możliwa staje się również fizyczna podróż na inne plany egzystencji.
Przykładowe zaklęcia: teleportacja, telekineza, lewitacja
Dziedzina Energii
Alternatywne nazwy: Magów, Mistyczna Dziedzina: Magia zajmująca się badaniem energii zgromadzonych w przedmiotach jak i tej krążącej w przestrzeni, oraz jej wykorzystywaniem.
Możliwości wykorzystania: Po opanowaniu tej dziedziny magii, przed magiem staje możliwość tworzenia wielu energetycznych efektów. Wyładowania energii, pociski magicznej mocy. Czarodziej zyskuje również możliwość wysysanie energii z istot żywych doprowadzając tym samym do ich śmierci.
Przykładowe zaklęcia: tarcza maga, magiczny pocisk
Dziedzina Sił
Alternatywne nazwy: Mocy Dziedzina: Magia zajmująca się badaniem sił istniejących w świecie i oddziaływań pomiędzy przedmiotami i istotami. Zajmuje się badaniem takich zjawisk jak grawitacja czy magnetyzm.
Możliwości wykorzystania: Pozwala uzyskać kontrolę nad grawitacja. Może również zostać użyta do wzmocnienia lub osłabienia sił wiążących budowle w całości, a także do tworzenia magicznych pchnięć mocą, lub otaczania się magiczną zbroją odpychającą ataki wrogów.
Przykładowe zaklęcia: zmiażdżenie, uderzenie mocy, zmiana grawitacji, zbroja maga