Krąg Przeznaczenia: Różnice pomiędzy wersjami
(Nie pokazano 2 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 2: | Linia 2: | ||
==Dziedzina Chaosu== | ==Dziedzina Chaosu== | ||
− | + | {{:Dziedzina Chaosu}} | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
==Dziedzina Harmonii== | ==Dziedzina Harmonii== | ||
− | + | {{:Dziedzina Harmonii}} | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
==Dziedzina Dobra== | ==Dziedzina Dobra== | ||
− | + | {{:Dziedzina Dobra}} | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
==Dziedzina Zła== | ==Dziedzina Zła== | ||
− | + | {{:Dziedzina Zła}} | |
− | + | ==Połączenie dziedzin kręgu== | |
+ | Aczkolwiek dość często spotyka się magów praktykujących połączenia dwóch aspektów tego kręgu: chaosu + piekielnej oraz prawa + niebiańskiej, to inne połączenia są niezwykle rzadkie. Dziedziny tej magii stoją niejako w sprzeczności (tak naprawdę to osoby sięgające po każdą z dziedzin mają zgoła odmienne charaktery, sama magia nie stoi w sprzeczności, a zajmuje się czteroma aspektami tej samej rzeczy) i osoby potrafiące je ze sobą pogodzić są niezwykle rzadkie. Niemniej jednak w historii pojawiło się kilku magów którzy zdołali opanować wszystkie cztery dziedziny i stali się oni prawdziwymi kowalami przeznaczenia. | ||
− | + | {{Tabela Magii}} | |
− | |||
− | + | [[Category: Magia]] | |
− | + | [[Category: Kręgi Magii]] | |
− | |||
− | |||
− |
Aktualna wersja na dzień 18:02, 5 mar 2018
Ten krąg magii zajmuje się kontrolowaniem czterech głównych wpływów kierujących losami świata oraz ich połączenia. Magowie badający ten aspekt magii są w stanie kontrolować prawa rządzące tym światem i popychać uniwersum w jednym z kierunków: ku stabilności, chaosowi, dobru lub złu.
Spis treści
Dziedzina Chaosu
- Alternatywne nazwy
- brak
- Dziedzina
- Magia ta zajmuje się badaniami nad zmiennością świata, różnorodnością oraz losowością.
- Możliwości wykorzystania
- Po jej opanowaniu mag może zakłócać naturalny porządek rzeczy, przeważnie samemu nie wiedząc, jaki przyniesie to efekt. Może wywoływać ulewne deszcze na środku pustyni, sprowadzać susze nad lasy tropikalne, sprawiać by trwałe rzeczy zamieniały się w płynne i na odwrót. Może zmuszać wilki by żywiły się owocami, a owce by stały się nagle krwiożercze. Można ożywiać również martwe przedmioty.
- Przykładowe zaklęcia
- rozpad, losowa pogoda
Dziedzina Harmonii
- Alternatywne nazwy
- Prawa, Porządku
- Dziedzina
- Dziedzina obejmująca harmonię, równowagę, naturalny porządek rzecz. Również stabilność i niezmienność.
- Możliwości wykorzystania
- Dzięki tej magii staje się możliwe przywracanie naturalnego porządku rzeczy. Można sprawić by organizm powrócił do zdrowia, rzeka wróciła z powrotem do swego koryta. Dzięki niej można powstrzymywać trzęsienia ziemi, sprawiać by budowle stawały się bardzo wytrzymałe, oręż nigdy nie tępiał. Możliwe jest również odsyłanie istot, które nie powinny przebywać na tym planie: demonów, aniołów, diabłów. Możliwe jest również „zabijanie” nieumarłych, odsyłając ich tam gdzie ich miejsce: do krainy śmierci. Leczenie za jej pomocą różni się nieco od tego z dziedziny życia - tutaj procesy lecznicze nie są przyśpieszane, a jedynie komórki w rozciętej tkance wracają na swoje miejsce i ponownie łączą się ze sobą, końcowy efekt jest podobny i przez laików często nie rozróżnialny.
- Przykładowe zaklęcia
- integralność, wzmocnienie budowli, przywrócenie ładu
Dziedzina Dobra
- Alternatywne nazwy
- Niebiańska
- Dziedzina
- Dziedzina magii zajmująca się świetlistym przeznaczeniem świata – pełny szczęścia.
- Możliwości wykorzystania
- Uzdrawianie osób, naprawianie szkód wyrządzonych kataklizmem, zsyłanie pomyślności, polepszanie plonów – oto efekty możliwe do uzyskania przy pomocy tej magii. Magia niebiańska może również służyć do niszczenia złych istot i odwracania złych zaklęć.
- Przykładowe zaklęcia
- ulecznie, poświęcenie, zesłanie dobrego losu
Dziedzina Zła
- Alternatywne nazwy
- Piekielna
- Dziedzina
- Dziedzina magii zajmująca się mrocznym przeznaczeniem świata – tym dążących do zepsucia i rozpadu.
- Możliwości wykorzystania
- Zadawanie bólu, niszczenie, zabijanie, sprowadzanie nieszczęścia – oto dziedziny tej magii, specjalizującej się w wywoływaniu wszystkiego, co niszczące. Magia ta może służyć do odwracania dobrych zaklęć.
- Przykładowe zaklęcia
- zadawanie bólu, palec śmierci
Połączenie dziedzin kręgu
Aczkolwiek dość często spotyka się magów praktykujących połączenia dwóch aspektów tego kręgu: chaosu + piekielnej oraz prawa + niebiańskiej, to inne połączenia są niezwykle rzadkie. Dziedziny tej magii stoją niejako w sprzeczności (tak naprawdę to osoby sięgające po każdą z dziedzin mają zgoła odmienne charaktery, sama magia nie stoi w sprzeczności, a zajmuje się czteroma aspektami tej samej rzeczy) i osoby potrafiące je ze sobą pogodzić są niezwykle rzadkie. Niemniej jednak w historii pojawiło się kilku magów którzy zdołali opanować wszystkie cztery dziedziny i stali się oni prawdziwymi kowalami przeznaczenia.