Krąg Przeznaczenia: Różnice pomiędzy wersjami

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
 
(Nie pokazano 2 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 2: Linia 2:
  
 
==Dziedzina Chaosu==
 
==Dziedzina Chaosu==
'''Alternatywne nazwy:'''
+
{{:Dziedzina Chaosu}}
'''Dziedzina:''' Magia ta zajmuje się badaniami nad zmiennością świata, różnorodnością oraz losowością.
 
 
 
'''Możliwości wykorzystania:''' Po jej opanowaniu mag może zakłócać naturalny porządek rzeczy, przeważnie samemu nie wiedząc, jaki przyniesie to efekt. Może wywoływać ulewne deszcze na środku pustyni, sprowadzać susze nad lasy tropikalne, sprawiać by trwałe rzeczy zamieniały się w płynne i na odwrót. Może zmuszać wilki by żywiły się owocami, a owce by stały się nagle krwiożercze. Można ożywiać również martwe przedmioty.
 
 
 
'''Przykładowe zaklęcia:''' rozpad, losowa pogoda
 
 
 
 
 
 
==Dziedzina Harmonii==
 
==Dziedzina Harmonii==
'''Alternatywne nazwy:''' Prawa, Porządku
+
{{:Dziedzina Harmonii}}
'''Dziedzina:''' Dziedzina obejmująca harmonię, równowagę, naturalny porządek rzecz. Również stabilność i niezmienność.
 
 
 
'''Możliwości wykorzystania:''' Dzięki tej magii staje się możliwe przywracanie naturalnego porządku rzeczy. Można sprawić by organizm powrócił do zdrowia, rzeka wróciła z powrotem do swego koryta. Dzięki niej można powstrzymywać trzęsienia ziemi, sprawiać by budowle stawały się bardzo wytrzymałe, oręż nigdy nie tępiał.
 
Możliwe jest również odsyłanie istot, które nie powinny przebywać na tym planie: demonów, aniołów, diabłów. Dzięki niej można również „zabijać” nieumarłych, odsyłając ich tam gdzie ich miejsce: do krainy śmierci.
 
 
 
'''Przykładowe zaklęcia:''' integralność, wzmocnienie budowli, przywrócenie ładu
 
 
 
 
 
 
==Dziedzina Dobra==
 
==Dziedzina Dobra==
'''Alternatywne nazwy:''' Niebiańska
+
{{:Dziedzina Dobra}}
'''Dziedzina:''' Dziedzina magii zajmująca się świetlistym przeznaczeniem świata – pełny szczęścia.
 
 
 
'''Możliwości wykorzystania:''' Uzdrawianie osób, naprawianie szkód wyrządzonych kataklizmem, zsyłanie pomyślności, polepszanie plonów – oto efekty możliwe do uzyskania przy pomocy tej magii.
 
Magia niebiańska może również służyć do niszczenia złych istot i odwracania złych zaklęć.
 
 
 
'''Przykładowe zaklęcia:''' ulecznie, poświęcenie, zesłanie dobrego losu
 
 
 
 
 
 
==Dziedzina Zła==
 
==Dziedzina Zła==
'''Alternatywne nazwy:''' Piekielna
+
{{:Dziedzina Zła}}
'''Dziedzina:''' Dziedzina magii zajmująca się mrocznym przeznaczeniem świata – tym dążących do zepsucia i rozpadu.
+
==Połączenie dziedzin kręgu==
 +
Aczkolwiek dość często spotyka się magów praktykujących połączenia dwóch aspektów tego kręgu: chaosu + piekielnej oraz prawa + niebiańskiej, to inne połączenia są niezwykle rzadkie. Dziedziny tej magii stoją niejako w sprzeczności (tak naprawdę to osoby sięgające po każdą z dziedzin mają zgoła odmienne charaktery, sama magia nie stoi w sprzeczności, a zajmuje się czteroma aspektami tej samej rzeczy) i osoby potrafiące je ze sobą pogodzić są niezwykle rzadkie. Niemniej jednak w historii pojawiło się kilku magów którzy zdołali opanować wszystkie cztery dziedziny i stali się oni prawdziwymi kowalami przeznaczenia.
  
'''Możliwości wykorzystania:''' Zadawanie bólu, niszczenie, zabijanie, sprowadzanie nieszczęścia – oto dziedziny tej magii, specjalizującej się w wywoływaniu wszystkiego, co niszczące.
+
{{Tabela Magii}}
Magia ta może służyć do odwracania dobrych zaklęć.
 
  
'''Przykładowe zaklęcia:''' zadawanie bólu,
+
[[Category: Magia]]
 
+
[[Category: Kręgi Magii]]
 
 
==Połączenie dziedzin kręgu==
 
Aczkolwiek dość często spotyka się magów praktykujących połączenia dwóch aspektów tego kręgu: chaosu + piekielnej oraz prawa + niebiańskiej, to inne połączenia są niezwykle rzadkie. Dziedziny tej magii stoją niejako w sprzeczności (tak naprawdę to osoby sięgające po każdą z dziedzin mają zgoła odmienne charaktery, sama magia nie stoi w sprzeczności, a zajmuje się czteroma aspektami tej samej rzeczy) i osoby potrafiące je ze sobą pogodzić są niezwykle rzadkie. Niemniej jednak w historii pojawiło się kilku magów którzy zdołali opanować wszystkie cztery dziedziny i stali się oni prawdziwymi kowalami przeznaczenia.
 

Aktualna wersja na dzień 18:02, 5 mar 2018

Ten krąg magii zajmuje się kontrolowaniem czterech głównych wpływów kierujących losami świata oraz ich połączenia. Magowie badający ten aspekt magii są w stanie kontrolować prawa rządzące tym światem i popychać uniwersum w jednym z kierunków: ku stabilności, chaosowi, dobru lub złu.

Dziedzina Chaosu

Alternatywne nazwy 
brak
Dziedzina 
Magia ta zajmuje się badaniami nad zmiennością świata, różnorodnością oraz losowością.
Możliwości wykorzystania 
Po jej opanowaniu mag może zakłócać naturalny porządek rzeczy, przeważnie samemu nie wiedząc, jaki przyniesie to efekt. Może wywoływać ulewne deszcze na środku pustyni, sprowadzać susze nad lasy tropikalne, sprawiać by trwałe rzeczy zamieniały się w płynne i na odwrót. Może zmuszać wilki by żywiły się owocami, a owce by stały się nagle krwiożercze. Można ożywiać również martwe przedmioty.
Przykładowe zaklęcia 
rozpad, losowa pogoda

Dziedzina Harmonii

Alternatywne nazwy 
Prawa, Porządku
Dziedzina 
Dziedzina obejmująca harmonię, równowagę, naturalny porządek rzecz. Również stabilność i niezmienność.
Możliwości wykorzystania 
Dzięki tej magii staje się możliwe przywracanie naturalnego porządku rzeczy. Można sprawić by organizm powrócił do zdrowia, rzeka wróciła z powrotem do swego koryta. Dzięki niej można powstrzymywać trzęsienia ziemi, sprawiać by budowle stawały się bardzo wytrzymałe, oręż nigdy nie tępiał. Możliwe jest również odsyłanie istot, które nie powinny przebywać na tym planie: demonów, aniołów, diabłów. Możliwe jest również „zabijanie” nieumarłych, odsyłając ich tam gdzie ich miejsce: do krainy śmierci. Leczenie za jej pomocą różni się nieco od tego z dziedziny życia - tutaj procesy lecznicze nie są przyśpieszane, a jedynie komórki w rozciętej tkance wracają na swoje miejsce i ponownie łączą się ze sobą, końcowy efekt jest podobny i przez laików często nie rozróżnialny.
Przykładowe zaklęcia 
integralność, wzmocnienie budowli, przywrócenie ładu

Dziedzina Dobra

Alternatywne nazwy 
Niebiańska
Dziedzina 
Dziedzina magii zajmująca się świetlistym przeznaczeniem świata – pełny szczęścia.
Możliwości wykorzystania 
Uzdrawianie osób, naprawianie szkód wyrządzonych kataklizmem, zsyłanie pomyślności, polepszanie plonów – oto efekty możliwe do uzyskania przy pomocy tej magii. Magia niebiańska może również służyć do niszczenia złych istot i odwracania złych zaklęć.
Przykładowe zaklęcia 
ulecznie, poświęcenie, zesłanie dobrego losu

Dziedzina Zła

Alternatywne nazwy 
Piekielna
Dziedzina 
Dziedzina magii zajmująca się mrocznym przeznaczeniem świata – tym dążących do zepsucia i rozpadu.
Możliwości wykorzystania 
Zadawanie bólu, niszczenie, zabijanie, sprowadzanie nieszczęścia – oto dziedziny tej magii, specjalizującej się w wywoływaniu wszystkiego, co niszczące. Magia ta może służyć do odwracania dobrych zaklęć.
Przykładowe zaklęcia 
zadawanie bólu, palec śmierci

Połączenie dziedzin kręgu

Aczkolwiek dość często spotyka się magów praktykujących połączenia dwóch aspektów tego kręgu: chaosu + piekielnej oraz prawa + niebiańskiej, to inne połączenia są niezwykle rzadkie. Dziedziny tej magii stoją niejako w sprzeczności (tak naprawdę to osoby sięgające po każdą z dziedzin mają zgoła odmienne charaktery, sama magia nie stoi w sprzeczności, a zajmuje się czteroma aspektami tej samej rzeczy) i osoby potrafiące je ze sobą pogodzić są niezwykle rzadkie. Niemniej jednak w historii pojawiło się kilku magów którzy zdołali opanować wszystkie cztery dziedziny i stali się oni prawdziwymi kowalami przeznaczenia.

Kręgi Magii
Krąg Żywiołów Dziedzina Ognia - Dziedzina Wody - Dziedzina Powietrza - Dziedzina Ziemi
Krąg Przeznaczenia Dziedzina Chaosu - Dziedzina Harmonii - Dziedzina Dobra - Dziedzina Zła
Krąg Bytu Dziedzina Życia - Dziedzina Śmierci - Dziedzina Pustki - Dziedzina Istnienia
Krąg Egzystencji Dziedzina Demonów - Dziedzina Ducha - Dziedzina Emocji - Dziedzina Umysłu
Krąg Materii Dziedzina Struktury - Dziedzina Przestrzeni - Dziedzina Energii - Dziedzina Sił