Dziedzina Pustki
- Alternatywne nazwy
- Iluzji
- Dziedzina
- Magia nieistnienia. Magia ta bada wszystko to, co niematerialne i nierzeczywiste. Zajmuje się także zgłębianiem tajemnic Pustki.
- Możliwości wykorzystania
- Dzięki niej możliwe staje tworzenie przedmiotów istniejących tylko z pozoru – iluzji. Może również służyć do unicestwiana i dezintegracji. Iluzje mogą wpływać na różne zmysły (włącznie z zmysłem wychwytującym aury), przy czym stworzenie takiej która będzie wpływać na wszystkie zmysły, będzie o wiele trudniejsze. Przywołane w ten sposób "byty" mogą poruszać się i zachowywać jak prawdziwe odpowiedniki (w szczególności możliwe jest tworzenie widmowych potworów).
Bardzo istotnym elementem tej dziedziny jest wiarygodność efektów przez nie wywoływanych: wiele zależy od wiary obserwatorów w ich prawdziwość. Jeśli osoba którą ugodziny widmowy mieczem będzie przekonana o jego prawdziwości to zostanie ona zraniona równie mocno co żelaznym orężem, z drugiej strony taki atak może nie przynieść żadnych efektów, a broń po prostu przeniknie przez ciało jeśli adwersarz będzie wiedział o jej pochodzeniu. Z względu na to, iż mag zawsze zna naturę stworzonych przez siebie iluzji, nigdy nie będzie w stanie nasycić się stworzonym przez siebie jedzeniem, czy nawet poczuć jego smaku, jednak jeśli nakarmi nim postronne osobny, będzie dla nich to w pełni wartościowy posiłek. Magia ta nie ma żadnego wpływu na istoty nie posiadające intelektu - takie jak chociażby golemy.
- Przykładowe zaklęcia
- dezintegracja, stworzenie iluzji, pochłonięcie