Przewodnik po Granicy: Różnice pomiędzy wersjami
(Nie pokazano 14 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | Witaj | + | ==Witaj Nowicjuszu!== |
− | + | A tak serio: Cześć i czołem! Skoro tu jesteś, to pewnie pojęcia nie masz od czego zacząć ogarnianie forum - nie martw się, doskonale cię rozumiem, dlatego postaram ci się to ułatwić. Jeśli nie wiesz co to pbf zajrzyj tutaj: [[Play By Forum (PBF)|Czym jest PBF]], a potem wróć do mnie. | |
− | |||
− | + | ==Regulaminy== | |
− | + | Przeczytałeś regulamin? Stawiam, że nie. Kto czyta regulaminy? Ale radzę ci - zrób to - bo można nieźle się potem sparzyć. Zwłaszcza Regulamin Tworzenia KP jest ważny, jak nie przeczytasz, to jest duża szansa, że twoja KP nie dostanie akcepta, a przecież każdy chce jak najszybciej zacząć grać, prawda? | |
− | + | Granica posiada 3 regulaminy: | |
+ | # [https://granica-pbf.pl/app.php/rules#regulamin_forum Regulamin forum] | ||
+ | # [https://granica-pbf.pl/app.php/rules#rozdzial-2 Regulamin tworzenia Karty Postaci] | ||
+ | # [https://granica-pbf.pl/app.php/rules#rozdzial-5 Regulamin chatu] | ||
− | + | ==Zanim zaczniesz tworzyć postać== | |
− | + | '''1.Musisz wiedzieć kim jest [[Prasmok]], przeczytaj, to naprawdę bardzo ważne''' | |
− | + | 2.[[Alarania]] to nazwa kontynentu, na którym rozgrywa się akcja. Jest jedną z Łusek [[Prasmok|Prasmoka]]. Na forum wątki toczą się głównie w jej centralnej części nazywanej Środkową Alaranią, możesz zobaczyć ją na mapie, wystarczy kliknąć dużą mapę na stronie głównej Grymuaru, przeniesie cię ona do menu wszystkich map, tam wybierz te, ze zbliżeniem i już, to cała Środkowa Alarania. | |
− | ''' | + | 3.'''Koniecznie przeczytaj''', albo chociaż przejrzyj informację co to jest [[Aury|Aura]], ponieważ każda postać taką aurę będzie posiadać, napiszę ją moderator po tym jak dostaniesz akcepta. Ale spokojnie, grę możesz zacząć bez aury. Kliknij tutaj by przejść do [[Aury|Księgi Aur]] (no chyba, że kliknąłeś już pierwszy odnośnik). |
− | + | ==Jak działa ta gra== | |
+ | No dobra, wiesz już co to PBF, ogarnąłeś regulamin i podstawy, czas żebyś dowiedział się jak gra działa u nas. | ||
− | ''' | + | 1.Po pierwsze '''nie ma MG'''. Gracze dają sobie radę sami. Jedni grają z planem, inni wymyślają historię na bieżąco. Kolejne posty są jakby konsekwencją tych poprzednich. Czasem gracze umawiają się na jakiś konkretny temat wątku, a czasem ustalają, że tylko jeden z nich ciągnie główną linię, a pozostali się podpinają - i luz, nikt nie narzeka. |
− | == | + | 2.Wiadomo, że jak już się wejdzie to chciałby się zacząć grać, a żeby grać trzeba mieć postać. Tak naprawdę, jeśli klikniesz w kreator postaci, który znajduje się tutaj(patrz grafika) to on poprowadzi cię przez tworzenie bohatera. Tyle, że ilość informacji może przerazić, dlatego napiszę pokrótce co musisz wiedzieć, żeby zacząć grać.[[File: Kreator_Postaci.jpg|left|border]] |
+ | ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ | ||
+ | |||
+ | ==Wybierz rasę== | ||
+ | |||
+ | Mamy 64 rasy... Pewnie myślisz: "O ludzie! Chyba powariowali!" I niestety - możesz mieć rację - kto normalny zamiast leżeć do góry brzuchem kmini i rozbudowuje świat fantasy?! No my. Na szczęście napiszę ci trochę o rasach, żebyś nie musiał sprawdzać wszystkich nieznanych nazw. | ||
+ | |||
+ | I pamiętaj, jeśli wybierzesz rasę, która włada magią, lub chcesz by twoja postać potrafiła rzucać zaklęcia, zajrzyj chociaż do Skrótu po Magii. | ||
+ | |||
+ | ===[[Ludzie]]=== | ||
+ | Są 4 grupy podstawowe ludzi: | ||
+ | |||
+ | 1.[[Alarianie]] - ludzie o białej skórze, tacy zwyczajni, jak Polacy, Czesi, Grecy, zamieszkują cały świat. | ||
+ | |||
+ | 2.[[Tarianie]] - ludzie "pomarańczowi" mają bardziej śniadą skórę, są wzorowani na Indianach, wierzą w duchy, mają łapacze snów i żyją głównie na wschodzie kontynentu. | ||
+ | |||
+ | 3. [[Mahińczycy]] są czarni, czekoladowi, ciemno brązowi, jak Nigeryjczycy, ale zaliczają się też do nich ludzie o kolorze skóry śniadym, lub bardzo śniadym, więc jeśli chcesz żeby twoja postać wyglądała jak Egipcjanin, czy Syryjczyk, to też wybierz Mahińczyka. | ||
+ | |||
+ | 4.[[Eravallowie]] - wzorowani na Azjatach o bardzo jasnej karnacji. Jeśli chcesz żeby postać wyglądała jak hindus to wróć do Mahińczyków, ale jeśli chcesz kogoś w stylu japońskim, chińskim, koreańskim, no to [[Eravallowie]] są dla ciebie - zamieszkują głównie zachód i tam też odnajdziesz kulturę lekko japońską. | ||
+ | |||
+ | Piąta grupa, czyli [[Dotknięci]] to ludzie, którzy mogą mieć dowolny kolor skóry, ich wyjątkowość polega na tym, że po urodzeniu zostali dotknięci przez wróżkę, lub chochlika i mają z tego powodu dodatkowe cechy. | ||
+ | |||
+ | ===[[Elfy]]=== | ||
+ | O [[Elfy|Elfach]] nie ma się co zbytnio rozwodzić, bo każdy wie jak elf wygląda. Jeśli chcesz zwykłego biegacza, co strzela z łuku, wybierz [[Leśne Elfy|Elfa Leśnego]]. Jeśli wolisz coś w stylu High Elf - [[Górskie Elfy|Górskiego]]. Jeśli chcesz grać kimś bardziej finezyjnym, po prostu kliknij w odnośnik [[Elfy]], tam znajdziesz inne rasy długouchych. | ||
+ | |||
+ | ===[[Pradawni]]=== | ||
+ | [[Czarodzieje|Czarodziej]], jak czarodziej, może być młody, może być stary jak Gandalf. A [[Smoki|Smok]] to wielki, gadający gad, tyle że u nas potrafi przybierać humanoidalne formy. [[Drakoni|Drakon]] to taki bardziej wypasiony człowiek ze smoczą krwią. | ||
+ | |||
+ | ===[[Naturianie]]=== | ||
+ | Większość nazw na pewno znasz, nie ma co pisać kim jest [[Driady|driada]], ale jeśli chcesz nią grać to czytaj uważnie, bo większość ras różni się od wyobrażeń danego gracza. Ale do sedna: | ||
+ | |||
+ | 1.[[Fellarianie]] - ludzie ze skrzydłami w najróżniejszych kolorach. | ||
+ | |||
+ | 2.[[Krydiany]] - czarnoskóre mieszkanki leśnych jaskiń, nocny odpowiednik driad, tyle że z bronią w ręku. | ||
+ | |||
+ | 3.[[Eugony]] - meduzy, kobiety z wężowym ciałem, ale nie zamieniają w kamień wzrokiem. | ||
+ | |||
+ | 4.[[Feerie]] - piękne, kolorowe "wróżki" i "wróże" o rozmiarach człowieka, mają skrzydła i zdolność powietrznych ewolucji, są po prostu bardziej ludzkie rozmiarem. | ||
+ | |||
+ | ===[[Zmiennokształtni]]=== | ||
+ | Wszystko zapewne jest jasne oprócz [[Leonidzi|Leonidów]] - a to po prostu "łaki" lwów, czyli na głowie lwie uszka, na kości ogonowej ogon, mogą zmieniać formę. | ||
+ | |||
+ | ===[[Piekielni]]=== | ||
+ | O [[Piekielni|piekielnych]] chyba nie ma co za dużo gadać, jeśli chcesz grać którymś z nich po prostu kliknij w rasę. | ||
+ | |||
+ | ===[[Niebianie]]=== | ||
+ | Jeżeli zechcesz grać niebianinem, koniecznie zapoznaj się z opisem [[Niebiosa|Niebios]], znajdziesz tam hierarchię, historię, czy opis głównego bóstwa niebian: [[Najwyższy|Najwyższego]]. | ||
+ | |||
+ | 1.[[Dobre Duchy]] - jedynie mężczyźni służący Panu, są nieśmiertelni. | ||
+ | |||
+ | 2.[[Aniołowie Światła]] - tacy, którzy urodzili się aniołami. | ||
+ | |||
+ | 3.[[Aniołowie Ducha]] - dusze śmiertelnych, które po śmierci zamieniły się w aniołów. | ||
+ | |||
+ | 4.[[Emisariusze]] - głównie kapłani i kapłanki o rudych włosach, ale jeśli chcesz grać prostą postacią - niebianinem, to warto do nich zajrzeć. | ||
+ | |||
+ | 5.[[Błogosławieni]] - półaniołowie - nie mają skrzydeł, za to inne cechy specjalne. | ||
+ | |||
+ | Wbrew temu co można znaleźć w innych światach fantasy, [[Najwyższy]], który jest u nas głównym bóstwem [[Niebianie|Niebian]] nie karze za związki jednopłciowe, są one powszechne wśród niebiańskich ras, podobnie jak małżeństwa i adopcja dzieci, więc jeżeli chcesz zagrać niebiańskim bohaterem przeczytaj informacje o ich związkach: [[Związki: Niebianie|Piękno Miłowania: Niebianie]] | ||
+ | |||
+ | ===[[Demony]]=== | ||
+ | |||
+ | '''UWAGA:''' [[Demony]] to nie to samo co [[Piekielni]]. [[Piekielni]] są istotami zła, a Demony to egoiści i zależy im głównie na sobie. | ||
+ | |||
+ | 1.[[Nemorianie]] - arystokracja, piękni, szczupli, zielonoocy i bogaci. Nie wszyscy są skończonymi egoistami. Fajni do grania. | ||
+ | |||
+ | 2.[[Kaer Natherini]] - wyglądają dość osobliwie, najlepiej przeczytaj. Zostali stworzeni z magii i zależy im włącznie na wiedzy. | ||
+ | |||
+ | 3.[[Przemienieni]] - istoty humanoidalne, które z jakiś przyczyn zostały przemienione w demony. Ktoś mógł rzucić klątwę, albo za długo przebywali przy jakimś artefakcie. Przemiana ma zazwyczaj jakieś skutki fizyczne, zmienia się więc wygląd postaci. Na psychice też zostawia ślady - raczej dla zaawansowanych. | ||
+ | |||
+ | ===[[Nieumarli]]=== | ||
+ | U Nieumarłych wszystko jest znane, więc przeskakuje do [[Nordowie|Nordów]]. | ||
+ | |||
+ | ===[[Nordowie]]=== | ||
+ | |||
+ | [[Krasnoludy|Krasnoludów]] chyba wszyscy znają, ale są u nas inne rasy, których nie znajdziesz na innych forach. | ||
+ | |||
+ | 1.[[Nordyjczycy]] - można ich przyrównać do wikingów. | ||
+ | |||
+ | 2.[[Ragarianie]] - humanoidy z finezyjnymi rogami - nie mylić z [[Jeleniołaki|jeleniołakami]]. Widzą w ciemnościach i przystosowują się do klimatu | ||
+ | |||
+ | 3.[[Brevijczycy]] - niziołko-hobbito-gnomy. Jedni wolą uprawiać ziemię, inni wolą majsterkować. Wyglądają tak samo i są niscy jak hobbici. Nie mają owłosionych, wielkich stóp. | ||
+ | |||
+ | '''Na Granicy nie ma orków, goblinów, ogrów i nie ma od tego żadnych odstępstw, także zerknij jeszcze raz na inne rasy. Na pewno coś znajdziesz!''' | ||
+ | |||
+ | ==Pochodzenie== | ||
+ | Wybrałeś rasę, warto żebyś wiedział skąd postać pochodzi. Użyj do tego mapy Środkowej Alaranii, bo tam odbywa się główna rozgrywka. Nie musisz wybierać miasta, możesz wybrać region, wymyślić wioskę, miasteczko, średnie miasto i umiejscowić tam postać. Ale jeśli wybierzesz miasto z mapy, to wiedz, że jest to stolica danego państwa, o takiej samej nazwie, a jej opis znajdziesz tutaj: [[Państwa i Krainy]] | ||
+ | |||
+ | ==Towarzysz, czyli chowaniec== | ||
+ | Jeśli twoja postać chce mieć chowańca (zakładka towarzysz), możesz wybrać zwyczajnie zwierzę: kota, psa, papużkę, szczura. Możesz też skorzystać z [[Bestiariusz|bestiariusza]], gdzie opisane są fantastyczne istoty znane tylko w [[Alarania|Alaranii]], większość z nich ma jakieś cechy specjalne. | ||
+ | |||
+ | A co jeśli z twoją postacią ma podróżować humanoid z ras grywalnych? Otóż takowego nie wpisuje się do zakładki towarzysz, a umieszcza jego opis w historii. Jeśli chcesz opisać go bardziej szczegółowo, umieść to na końcu zakładki historia. Możesz też wpleść go w historię postaci jako tako. | ||
+ | |||
+ | ==Warto wiedzieć== | ||
+ | |||
+ | ===Waluta=== | ||
+ | Walutą obowiązującą w [[Alarania|Alaranii]] jest Ruen: | ||
+ | |||
+ | '''Miedziany Kruk''' – wartość 1 ruena | ||
+ | |||
+ | '''Srebrny Orzeł''' – wartość 25 ruenów | ||
+ | |||
+ | '''Złoty Gryf''' – wartość 500 ruenów | ||
+ | |||
+ | ===Miary i wagi=== | ||
+ | Miary i wagi są inne niż w naszym realnym świecie, także jeśli chcesz opisać jakąś odległość, czy nawet to jak wysoki jest twój bohater zajrzyj tutaj: [[System Miar|System Miar i Wag]] | ||
+ | |||
+ | ===Kalendarz=== | ||
+ | Rok dzieli się na 13ście miesięcy, a każdy miesiąc ma inną nazwę - nie ma stycznia, lutego, marca, jest Miesiąc Sowy, Niedźwiedzia, przeczytasz o tym tutaj: | ||
+ | Tydzień dzieli się na 7 dni, nazwy dni to: Nastria - Poniedziałek, Deria - Wtorek, Leria - Środa, Untria - Czwartek, Firia - Piątek, Sunria - Sobota, Sandria - Niedziela. Chcesz wiedzieć więcej o kalendarzu alarańskim, poznań nazwy miesięcy i ich opisy? Zajrzyj tutaj: [[Kalendarz]] | ||
+ | |||
+ | Czas w [[Alarania|Alaranii]] płynie nieliniowo, czyli w twoim wątku prowadzonym w lesie masz Sandrię miesiąca Sowy, a w wątku prowadzonym przez innych graczy w mieście jest zupełnie inny dzień i miesiąc. Ułatwia to granie, ponieważ gracze odpisują w różnym tempie. Wątku X na 3 bohaterów, na odpis można czekać 2 tygodnie, a w wątku Y towarzystwo pisze po 4 posty dziennie. Jeśli chcesz wiedzieć o tym więcej zajrzyj tutaj: [[Fizyka]] | ||
+ | |||
+ | ===Inne=== | ||
+ | |||
+ | '''Nie ma indukcji elektromagnetycznej.''' | ||
+ | |||
+ | '''Szkło, kakao, czekolada, herbata, kawa, są powszechnie znane.''' | ||
+ | |||
+ | '''Można używać pojęć: [[Cesarskie cięcie|cesarskie cięcie]], weterynarz, dredy.''' | ||
+ | |||
+ | '''Istnieją strzykawki i znieczulenia.''' | ||
+ | |||
+ | '''Okulary są powszechnie znane, ale działają na zasadach magicznych i są bardzo, bardzo drogie.''' | ||
+ | |||
+ | '''Broń palna istnieje tylko magicznie, a posiadanie jej jest praktycznie niemożliwe.''' | ||
+ | |||
+ | '''Sztuka Amani, to w Alaranii coś w rodzaju jogi połączonej z medytacją''' | ||
+ | |||
+ | W [[Alarania|Alaranii]] nie ma farb do włosów - ich kolor można zmienić tylko magicznie, albo używając barwników naturalnych, jak choćby sok z buraków. | ||
+ | Istnieją środki antykoncepcyjne np. zaklęte kolczyki, które można nosić w pępku, czy magiczne tatuaże, które uniemożliwiają zajście w ciąże, a także specyfiki roślinne, lub odzwierzęce, które mogą zapobiegać zapłodnieniu. | ||
+ | |||
+ | ===Nieistniejące współczesne słowa=== | ||
+ | Nie istnieją takie słowa jak: ciuchy, impreza, impra, telefon, komputer, telewizor (nazwy sprzętów elektronicznych, pojazdów silnikowych itp.), spoksik, nara, sebix, mem, viral, news, mieć bekę, labadziara, selfie, mega, lajkować, chillout, braffiterka, wrap, plastik, winda, długopis, menadżer, dżins, influencer, filmik, czat, dziara, dziarać się, lub dziabać się (w odniesieniu do tatuażu), papież, ksiądz, ministrant, pop, zakonnica, pastor i podobne, zdjęcia, asfalt, pub, przeglądarka itp. itd. | ||
+ | |||
+ | ==Stworzyłem postać!== | ||
+ | Okej, stworzyłeś postać i co dalej? Musisz napisać prośbę o sprawdzenie KP w tym temacie: https://granica-pbf.pl/viewtopic.php?f=66&p=93655#p93655 | ||
+ | Kiedy zobaczysz, że post został edytowany i ma dopisek: Przejmuję. Oznacza to, że admin zaklepał sobie twoją KP do sprawdzenia. Pamiętaj, że zaklepanie nie oznacza, że już tego samego dnia admin zdąży sprawdzić twoją kartę, ale kiedy już to zrobić wyślę ci PW z uwagami. Jeśli takowej nie dostaniesz, a kolor twojego nicku zmieni się na odpowiadający rasie i z KP zniknie informacja, że nie została ona zaakceptowana, oznacza, że twoja postać przeszła przez akcepta bez żadnych poprawek. Tak! Nareszcie! Możesz grać! | ||
+ | |||
+ | ==Jak zacząć?== | ||
+ | Na forum znajdziesz specjalny temat "Nie masz z kim pisać?" tam możesz wrzucić ogłoszenie, że poszukujesz towarzystwa do wątku. Dobrze jest też zaglądać na forumowy czat i tam pytać. Poza tym zapraszamy na naszego discorda. Tam również możesz zagaić o współtowarzyszy. Zajrzyj tutaj: https://granica-pbf.pl/viewtopic.php?f=319&t=3892 | ||
+ | |||
+ | ==Co z tą aurą?== | ||
+ | Aura będzie ci potrzebna, napiszę ją moderator, a prośbę o jej napisanie musisz zgłosić tutaj: https://granica-pbf.pl/viewtopic.php?f=66&t=1220&p=93648#p93648 | ||
+ | Spokojnie, możesz zacząć grę bez aury. Wiem, że było już o tym wcześniej, ale czasem warto przypomnieć. | ||
+ | |||
+ | ==Mam towarzystwo, chcę grać!== | ||
+ | '''To śmiało, do boju bohaterze!''' | ||
+ | |||
+ | Ale zaraz... Moment... Wróć... Tylko jak napisać pierwszego posta? Spokojnie, bez paniki, zobacz: [[Jak pisać poprawne posty]] |
Aktualna wersja na dzień 21:46, 23 mar 2022
Spis treści
Witaj Nowicjuszu!
A tak serio: Cześć i czołem! Skoro tu jesteś, to pewnie pojęcia nie masz od czego zacząć ogarnianie forum - nie martw się, doskonale cię rozumiem, dlatego postaram ci się to ułatwić. Jeśli nie wiesz co to pbf zajrzyj tutaj: Czym jest PBF, a potem wróć do mnie.
Regulaminy
Przeczytałeś regulamin? Stawiam, że nie. Kto czyta regulaminy? Ale radzę ci - zrób to - bo można nieźle się potem sparzyć. Zwłaszcza Regulamin Tworzenia KP jest ważny, jak nie przeczytasz, to jest duża szansa, że twoja KP nie dostanie akcepta, a przecież każdy chce jak najszybciej zacząć grać, prawda? Granica posiada 3 regulaminy:
Zanim zaczniesz tworzyć postać
1.Musisz wiedzieć kim jest Prasmok, przeczytaj, to naprawdę bardzo ważne
2.Alarania to nazwa kontynentu, na którym rozgrywa się akcja. Jest jedną z Łusek Prasmoka. Na forum wątki toczą się głównie w jej centralnej części nazywanej Środkową Alaranią, możesz zobaczyć ją na mapie, wystarczy kliknąć dużą mapę na stronie głównej Grymuaru, przeniesie cię ona do menu wszystkich map, tam wybierz te, ze zbliżeniem i już, to cała Środkowa Alarania.
3.Koniecznie przeczytaj, albo chociaż przejrzyj informację co to jest Aura, ponieważ każda postać taką aurę będzie posiadać, napiszę ją moderator po tym jak dostaniesz akcepta. Ale spokojnie, grę możesz zacząć bez aury. Kliknij tutaj by przejść do Księgi Aur (no chyba, że kliknąłeś już pierwszy odnośnik).
Jak działa ta gra
No dobra, wiesz już co to PBF, ogarnąłeś regulamin i podstawy, czas żebyś dowiedział się jak gra działa u nas.
1.Po pierwsze nie ma MG. Gracze dają sobie radę sami. Jedni grają z planem, inni wymyślają historię na bieżąco. Kolejne posty są jakby konsekwencją tych poprzednich. Czasem gracze umawiają się na jakiś konkretny temat wątku, a czasem ustalają, że tylko jeden z nich ciągnie główną linię, a pozostali się podpinają - i luz, nikt nie narzeka.
2.Wiadomo, że jak już się wejdzie to chciałby się zacząć grać, a żeby grać trzeba mieć postać. Tak naprawdę, jeśli klikniesz w kreator postaci, który znajduje się tutaj(patrz grafika) to on poprowadzi cię przez tworzenie bohatera. Tyle, że ilość informacji może przerazić, dlatego napiszę pokrótce co musisz wiedzieć, żeby zacząć grać.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Wybierz rasę
Mamy 64 rasy... Pewnie myślisz: "O ludzie! Chyba powariowali!" I niestety - możesz mieć rację - kto normalny zamiast leżeć do góry brzuchem kmini i rozbudowuje świat fantasy?! No my. Na szczęście napiszę ci trochę o rasach, żebyś nie musiał sprawdzać wszystkich nieznanych nazw.
I pamiętaj, jeśli wybierzesz rasę, która włada magią, lub chcesz by twoja postać potrafiła rzucać zaklęcia, zajrzyj chociaż do Skrótu po Magii.
Ludzie
Są 4 grupy podstawowe ludzi:
1.Alarianie - ludzie o białej skórze, tacy zwyczajni, jak Polacy, Czesi, Grecy, zamieszkują cały świat.
2.Tarianie - ludzie "pomarańczowi" mają bardziej śniadą skórę, są wzorowani na Indianach, wierzą w duchy, mają łapacze snów i żyją głównie na wschodzie kontynentu.
3. Mahińczycy są czarni, czekoladowi, ciemno brązowi, jak Nigeryjczycy, ale zaliczają się też do nich ludzie o kolorze skóry śniadym, lub bardzo śniadym, więc jeśli chcesz żeby twoja postać wyglądała jak Egipcjanin, czy Syryjczyk, to też wybierz Mahińczyka.
4.Eravallowie - wzorowani na Azjatach o bardzo jasnej karnacji. Jeśli chcesz żeby postać wyglądała jak hindus to wróć do Mahińczyków, ale jeśli chcesz kogoś w stylu japońskim, chińskim, koreańskim, no to Eravallowie są dla ciebie - zamieszkują głównie zachód i tam też odnajdziesz kulturę lekko japońską.
Piąta grupa, czyli Dotknięci to ludzie, którzy mogą mieć dowolny kolor skóry, ich wyjątkowość polega na tym, że po urodzeniu zostali dotknięci przez wróżkę, lub chochlika i mają z tego powodu dodatkowe cechy.
Elfy
O Elfach nie ma się co zbytnio rozwodzić, bo każdy wie jak elf wygląda. Jeśli chcesz zwykłego biegacza, co strzela z łuku, wybierz Elfa Leśnego. Jeśli wolisz coś w stylu High Elf - Górskiego. Jeśli chcesz grać kimś bardziej finezyjnym, po prostu kliknij w odnośnik Elfy, tam znajdziesz inne rasy długouchych.
Pradawni
Czarodziej, jak czarodziej, może być młody, może być stary jak Gandalf. A Smok to wielki, gadający gad, tyle że u nas potrafi przybierać humanoidalne formy. Drakon to taki bardziej wypasiony człowiek ze smoczą krwią.
Naturianie
Większość nazw na pewno znasz, nie ma co pisać kim jest driada, ale jeśli chcesz nią grać to czytaj uważnie, bo większość ras różni się od wyobrażeń danego gracza. Ale do sedna:
1.Fellarianie - ludzie ze skrzydłami w najróżniejszych kolorach.
2.Krydiany - czarnoskóre mieszkanki leśnych jaskiń, nocny odpowiednik driad, tyle że z bronią w ręku.
3.Eugony - meduzy, kobiety z wężowym ciałem, ale nie zamieniają w kamień wzrokiem.
4.Feerie - piękne, kolorowe "wróżki" i "wróże" o rozmiarach człowieka, mają skrzydła i zdolność powietrznych ewolucji, są po prostu bardziej ludzkie rozmiarem.
Zmiennokształtni
Wszystko zapewne jest jasne oprócz Leonidów - a to po prostu "łaki" lwów, czyli na głowie lwie uszka, na kości ogonowej ogon, mogą zmieniać formę.
Piekielni
O piekielnych chyba nie ma co za dużo gadać, jeśli chcesz grać którymś z nich po prostu kliknij w rasę.
Niebianie
Jeżeli zechcesz grać niebianinem, koniecznie zapoznaj się z opisem Niebios, znajdziesz tam hierarchię, historię, czy opis głównego bóstwa niebian: Najwyższego.
1.Dobre Duchy - jedynie mężczyźni służący Panu, są nieśmiertelni.
2.Aniołowie Światła - tacy, którzy urodzili się aniołami.
3.Aniołowie Ducha - dusze śmiertelnych, które po śmierci zamieniły się w aniołów.
4.Emisariusze - głównie kapłani i kapłanki o rudych włosach, ale jeśli chcesz grać prostą postacią - niebianinem, to warto do nich zajrzeć.
5.Błogosławieni - półaniołowie - nie mają skrzydeł, za to inne cechy specjalne.
Wbrew temu co można znaleźć w innych światach fantasy, Najwyższy, który jest u nas głównym bóstwem Niebian nie karze za związki jednopłciowe, są one powszechne wśród niebiańskich ras, podobnie jak małżeństwa i adopcja dzieci, więc jeżeli chcesz zagrać niebiańskim bohaterem przeczytaj informacje o ich związkach: Piękno Miłowania: Niebianie
Demony
UWAGA: Demony to nie to samo co Piekielni. Piekielni są istotami zła, a Demony to egoiści i zależy im głównie na sobie.
1.Nemorianie - arystokracja, piękni, szczupli, zielonoocy i bogaci. Nie wszyscy są skończonymi egoistami. Fajni do grania.
2.Kaer Natherini - wyglądają dość osobliwie, najlepiej przeczytaj. Zostali stworzeni z magii i zależy im włącznie na wiedzy.
3.Przemienieni - istoty humanoidalne, które z jakiś przyczyn zostały przemienione w demony. Ktoś mógł rzucić klątwę, albo za długo przebywali przy jakimś artefakcie. Przemiana ma zazwyczaj jakieś skutki fizyczne, zmienia się więc wygląd postaci. Na psychice też zostawia ślady - raczej dla zaawansowanych.
Nieumarli
U Nieumarłych wszystko jest znane, więc przeskakuje do Nordów.
Nordowie
Krasnoludów chyba wszyscy znają, ale są u nas inne rasy, których nie znajdziesz na innych forach.
1.Nordyjczycy - można ich przyrównać do wikingów.
2.Ragarianie - humanoidy z finezyjnymi rogami - nie mylić z jeleniołakami. Widzą w ciemnościach i przystosowują się do klimatu
3.Brevijczycy - niziołko-hobbito-gnomy. Jedni wolą uprawiać ziemię, inni wolą majsterkować. Wyglądają tak samo i są niscy jak hobbici. Nie mają owłosionych, wielkich stóp.
Na Granicy nie ma orków, goblinów, ogrów i nie ma od tego żadnych odstępstw, także zerknij jeszcze raz na inne rasy. Na pewno coś znajdziesz!
Pochodzenie
Wybrałeś rasę, warto żebyś wiedział skąd postać pochodzi. Użyj do tego mapy Środkowej Alaranii, bo tam odbywa się główna rozgrywka. Nie musisz wybierać miasta, możesz wybrać region, wymyślić wioskę, miasteczko, średnie miasto i umiejscowić tam postać. Ale jeśli wybierzesz miasto z mapy, to wiedz, że jest to stolica danego państwa, o takiej samej nazwie, a jej opis znajdziesz tutaj: Państwa i Krainy
Towarzysz, czyli chowaniec
Jeśli twoja postać chce mieć chowańca (zakładka towarzysz), możesz wybrać zwyczajnie zwierzę: kota, psa, papużkę, szczura. Możesz też skorzystać z bestiariusza, gdzie opisane są fantastyczne istoty znane tylko w Alaranii, większość z nich ma jakieś cechy specjalne.
A co jeśli z twoją postacią ma podróżować humanoid z ras grywalnych? Otóż takowego nie wpisuje się do zakładki towarzysz, a umieszcza jego opis w historii. Jeśli chcesz opisać go bardziej szczegółowo, umieść to na końcu zakładki historia. Możesz też wpleść go w historię postaci jako tako.
Warto wiedzieć
Waluta
Walutą obowiązującą w Alaranii jest Ruen:
Miedziany Kruk – wartość 1 ruena
Srebrny Orzeł – wartość 25 ruenów
Złoty Gryf – wartość 500 ruenów
Miary i wagi
Miary i wagi są inne niż w naszym realnym świecie, także jeśli chcesz opisać jakąś odległość, czy nawet to jak wysoki jest twój bohater zajrzyj tutaj: System Miar i Wag
Kalendarz
Rok dzieli się na 13ście miesięcy, a każdy miesiąc ma inną nazwę - nie ma stycznia, lutego, marca, jest Miesiąc Sowy, Niedźwiedzia, przeczytasz o tym tutaj: Tydzień dzieli się na 7 dni, nazwy dni to: Nastria - Poniedziałek, Deria - Wtorek, Leria - Środa, Untria - Czwartek, Firia - Piątek, Sunria - Sobota, Sandria - Niedziela. Chcesz wiedzieć więcej o kalendarzu alarańskim, poznań nazwy miesięcy i ich opisy? Zajrzyj tutaj: Kalendarz
Czas w Alaranii płynie nieliniowo, czyli w twoim wątku prowadzonym w lesie masz Sandrię miesiąca Sowy, a w wątku prowadzonym przez innych graczy w mieście jest zupełnie inny dzień i miesiąc. Ułatwia to granie, ponieważ gracze odpisują w różnym tempie. Wątku X na 3 bohaterów, na odpis można czekać 2 tygodnie, a w wątku Y towarzystwo pisze po 4 posty dziennie. Jeśli chcesz wiedzieć o tym więcej zajrzyj tutaj: Fizyka
Inne
Nie ma indukcji elektromagnetycznej.
Szkło, kakao, czekolada, herbata, kawa, są powszechnie znane.
Można używać pojęć: cesarskie cięcie, weterynarz, dredy.
Istnieją strzykawki i znieczulenia.
Okulary są powszechnie znane, ale działają na zasadach magicznych i są bardzo, bardzo drogie.
Broń palna istnieje tylko magicznie, a posiadanie jej jest praktycznie niemożliwe.
Sztuka Amani, to w Alaranii coś w rodzaju jogi połączonej z medytacją
W Alaranii nie ma farb do włosów - ich kolor można zmienić tylko magicznie, albo używając barwników naturalnych, jak choćby sok z buraków. Istnieją środki antykoncepcyjne np. zaklęte kolczyki, które można nosić w pępku, czy magiczne tatuaże, które uniemożliwiają zajście w ciąże, a także specyfiki roślinne, lub odzwierzęce, które mogą zapobiegać zapłodnieniu.
Nieistniejące współczesne słowa
Nie istnieją takie słowa jak: ciuchy, impreza, impra, telefon, komputer, telewizor (nazwy sprzętów elektronicznych, pojazdów silnikowych itp.), spoksik, nara, sebix, mem, viral, news, mieć bekę, labadziara, selfie, mega, lajkować, chillout, braffiterka, wrap, plastik, winda, długopis, menadżer, dżins, influencer, filmik, czat, dziara, dziarać się, lub dziabać się (w odniesieniu do tatuażu), papież, ksiądz, ministrant, pop, zakonnica, pastor i podobne, zdjęcia, asfalt, pub, przeglądarka itp. itd.
Stworzyłem postać!
Okej, stworzyłeś postać i co dalej? Musisz napisać prośbę o sprawdzenie KP w tym temacie: https://granica-pbf.pl/viewtopic.php?f=66&p=93655#p93655 Kiedy zobaczysz, że post został edytowany i ma dopisek: Przejmuję. Oznacza to, że admin zaklepał sobie twoją KP do sprawdzenia. Pamiętaj, że zaklepanie nie oznacza, że już tego samego dnia admin zdąży sprawdzić twoją kartę, ale kiedy już to zrobić wyślę ci PW z uwagami. Jeśli takowej nie dostaniesz, a kolor twojego nicku zmieni się na odpowiadający rasie i z KP zniknie informacja, że nie została ona zaakceptowana, oznacza, że twoja postać przeszła przez akcepta bez żadnych poprawek. Tak! Nareszcie! Możesz grać!
Jak zacząć?
Na forum znajdziesz specjalny temat "Nie masz z kim pisać?" tam możesz wrzucić ogłoszenie, że poszukujesz towarzystwa do wątku. Dobrze jest też zaglądać na forumowy czat i tam pytać. Poza tym zapraszamy na naszego discorda. Tam również możesz zagaić o współtowarzyszy. Zajrzyj tutaj: https://granica-pbf.pl/viewtopic.php?f=319&t=3892
Co z tą aurą?
Aura będzie ci potrzebna, napiszę ją moderator, a prośbę o jej napisanie musisz zgłosić tutaj: https://granica-pbf.pl/viewtopic.php?f=66&t=1220&p=93648#p93648 Spokojnie, możesz zacząć grę bez aury. Wiem, że było już o tym wcześniej, ale czasem warto przypomnieć.
Mam towarzystwo, chcę grać!
To śmiało, do boju bohaterze!
Ale zaraz... Moment... Wróć... Tylko jak napisać pierwszego posta? Spokojnie, bez paniki, zobacz: Jak pisać poprawne posty