Krasnoludy

Z Granica PBF Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
Krasnoludy

Rasa krasnolud.jpg

Grupa Nordowie
Rasa Krasnoludy
Przeciętna długość życia 450 lat
Grywalny wiek postaci 15-450 lat
Cechy rasowe Twardziel

Odporność na zimno

Odporność na magię

Mocna głowa

Przeciętne atrybuty Delikatne

Bardzo silne

Odporne

Zręczne

Powolne

Przytępiony zmysł magiczny

Silna Wola

Występowanie

Góy Thargorn


Wygląd

Krasnoludy to istoty niezwykle niskie, wzrostem sięgające około czterech i pół stopy, ale za to krępe, barczyste i muskularne. Ich twarze mają wyraźne, srogie rysy, jakby były wyciosane z kamienia. Bardzo wyróżniają się ich wielkie nosy, bulwiaste jak kartofel albo szlachetnie przygarbione. Więcej szczegółów dojrzeć nie sposób, gdyż resztę oblicza zakrywają zazwyczaj potężne, sumiaste wąsy i rozrośnięta nad podziw broda. Wbrew obiegowej na południu opinii, krasnoludy dzielą się na mężczyzn i kobiety, a nie wylęgają w jaskiniach. Krasnoludzkie kobiety są nieco od mężczyzn niższe, nie tak muskularne i oczywiście pozbawione zarostu, są za to zazwyczaj bardzo szerokie w biodrach. Zdarzają się wyjątki oid tej reguły, bowiem czasem można spotkać kobietę o zaroście. Takie krasnoludzice zazwyczaj bardzo dbają o swoje wąsy i brody i zaplatają je w przeróżne warkoczyki. Ich skóra jest szorstka i nieco grubsza niż u ludzi.

Pochodzenie

Krasnoludy pochodzą z Gór Thargorn na Północy. Tam mają swoje miasta i wioski. Skąd wzięli się na świecie? Ich bezpośrednimi krewniakami są Przodkowie, krasnoludowie wyewoluowali razem z ludźmi i elfami. Przodkowie, którzy udali się na północ osiedli w wielkich i mroźnych górach. Początkowo owe góry nie miały nazwy. Przodkowie, wtedy jeszcze długowieczni zaczęli kuć skały i budować w środku nich schronienia. Z czasem kopali co raz głębiej i głębiej, aż zaczęli budować w środku gór miasta. Komnaty rozrastały się do wnętrza ziemi. Krosnoludy w końcu dokopały się do „serca góry”, w którym znaleźli niesamowity kamień, którego nazwali Thargorn, stąd też późniejsza nazwa gór. Thargorn okazał się niezwykły z wielu względów. Okazało się bowiem, że jest on niesamowicie ciężki, co sprawiło, że w głębinach grawitacja była dużo silniejsza niż na ich powierzchni. Z tego powodu kolejne pokolenia przodków zacżęły się kurczyć, zachowując przy tym tą samą muskulaturę i wielkość kości, co pozwalało im łatwiejsze życie w środowisku zwiększonej grawitacji. Dodatkowo z czasem długotrwałe wystawienie na obecnosć skały sprawiło, że krasnoludy przejęły część jej antymagicznych właściwości.

Co zaś się tyczy ich gęstego, bardzo rozrośniętego zarostu, to cóż... po prostu sobie goi upodobali. Niektóre kobiety krasnoludzkie dziedziczą gen odpowiedzialny za zarost, który rośnie równie bujnie co u mężczyzn. W świecie ludzi, takie kobiety są piętnowane i golą się każdego dnia, u krasnoludów jest inaczej. Kobiety z brodami uważane są za piękne.

Kultura

Kultura krasnoludów jest bardzo podobna do kultury ludzi. Krasnoludowie tworzą zwarte społeczności najczęściej w miastach wykutych w kamieniu. Ich największe królestwa znajdują się w Górach Thargorn. Trzy najważniejsze miasta – królestwa to Durum – Eris, Stellar – Aurum i Berga-Argentum. Te trzy królestwa wykute są bezpośrednio w skale Gór Thargorn. Krasnoludowie mają określoną hierarchię społeczną. Na czele państw stoją krasnoludzcy królowie, pod nimi znajdują się lordowie, wojownicy, niżej szlachcice bez tytułów, mieszczanie i górnicy. Mogłoby się wydawać, że górnicy, jako najniżej w hierarchii cieszą się najmniejszym szacunkiem, ale jest inaczej. Górnicy są tak naprawdę trzonem całej cywilizacji, ponieważ to oni wydobywają z gór cenne materiały. Poza tym wśród górników są też tak zwani górnicy-budowniczowie, którzy wykuwają komnaty w skale. U krasnoludów jest bardzo niewielu magów, tylko nieliczny odsetek tej rasy para się tym rodzajem zawodu. Krasnoludy są znacznie bardziej oporne na magie niż inne rasy. Krasnoludy zdążyły sobie wyrobić opinię mężnego ludu srogich wojowników i mistrzów rzemiosła. Handel z nimi dawno zamarł, ale do dzisiaj w Alaranii krążą krasnoludzkie bronie, pancerze, a także biżuteria. Wiele można znaleźć przekazów na temat ich niezwykłej wytrzymałości, wytrwałości i odporności na trudy oraz znoje fizyczne.

Odżywianie

Głównym składnikiem diety krasnoludów są grzyby różnego rodzaju, które rosną w głębokich jaskiniach. Krasnoludy uprawiają wiele rodzajów grzybów, które później spożywane są w różnej formie. Smażone, zalewane octem, suszone, a także fermentowane. Z grzybów krasnoludy wytarzają różne rodzaje alkoholu. Najczęściej jest to jednak nalewka o bardzo dużej zawartości alkoholu, która jednak w smaku przypomina ludzkie piwo (z tego względu krasnoludy przebywające poza swoim krajem najczęściej spożywają właśnie je). Oprócz tego, że grzyby są fermentowane w kadziach, to po ich spożyciu, nawet jeśli są smażone, fermentują w żołądkach. Owocuje to tym, że krasnoludy są niezwykle oporne na działanie alkoholu w ogóle. Innymi słowy mają niesamowicie mocne głowy. Oprócz grzybów krasnoludy spożywają także w dużej ilości mięso, głównie kozic, które mieszkają w górach. Specjalnie wyszkolone jednostki polują w górach i poza nimi, tak by w skalnych miastach nigdy nie brakowało jedzeniach. Krasnoludy spożywają niezwykle mało warzyw i owoców, ich organizmy nie są przystosowane do ich trawienia, przez co większość z nich wywołuje u nich biegunkę.

Rozmnażanie

Krasnoludy rozmnażają się płciowo. Kobiety i mężczyźni łączą się w pary i płodzą dzieci. Nie jest prawdą to, że krasnoludy wylęgają się z ziemi, jest to jedynie mit funkcjonujący na południu kontynentu. Ciąża u krasnoludzicy trwa nieco krócej niż u ludzi, bo osiem miesięcy, ale pozatym nie różni się zbytnio od niej.

Śmierć

Krasnoludy umierają ze starości, lub od odniesionych ran. Dożywają zazwyczaj jakiś 450 lat, ale zdarzają się oczywiście wyjątki, które żyją kilka lat dłużej. Kolorem pogrzebowym krasnoludów jest niebieski. Na pogrzeby krasnoludy zakładają właśnie niebieskie szaty. Zamarłych grzebie się w głębi góry, w specjalnych cmentarzyskach. Są to ogromne jaskinie, na ich dnie wykuwa się głęboki dół, w którym składa się ciało, a potem przysypuje pokruszonymi kamieniami. Najbogatsi krasnoludwie nie są przysypywani kamieniami, a zalewani metalem, który tężeje na ich ciałach, uprzednio odpowiednio balsamowanych by nie spłonęły w zetknięciu z gorącym metalem. Królowie natomiast zalewani są nawet złotem i oczywiście nie są grzebani razem z niższymi warstwami społecznymi, a grzebie się ich w specjalnych kryptach królewskich. Szczerozłote grobowce stanowią łakomy kąsek dla hien cmentarnych, z tego względu są pilnie strzeżone i często najeżone pułapkami.

Cechy rasowe

Odporność na zimno 
Krasnoludowie są bardzo odporni na zimno, żyją w mroźnym klimacie, a i wnętrza gór są raczej chłodne, przez lata mieszkania w takich warunkach uodpornili się na niskie temperatury.
Odporność na magię 
Rasa ta posiada wrodzoną, częściową odporność na magię. Ta wciąż na nie wpływa, jednak magowie potrzebują większej mocy by wywoałać ten sam efekt na krasnoludzie, co na przedstawicielu innej rasy.
Twardziel 
Jak inni przedstawiciele swej rasy są bardzo wytrzymałe oraz odporne na zmęczenie, ból i choroby
Mocna głowa 
Ze względu na to iż krasnoludowie odżywiają się sfermentowanymi grzybami ich organizmy uodporniły się na alkohol. Krasnoludy mogą wypić bardzo dużego mocnego alkoholu, a on tylko w nieznacznym stopniu wpływa na ich układ nerwowy.
Rasy
Ludzie Alarianie - Tarianie - Mahińczycy - Eravallowie
Elfy Leśne Elfy - Morskie Elfy - Pustynne Elfy - Górskie Elfy - Mroczne Elfy - Lodowe Elfy
Pradawni Czarodzieje - Czarodzieje Opiekunowie - Smoki - Smoki Solarne - Smoki Lodu - Drakoni
Naturianie Fellarianie - Driady - Nimfy - Krydiany - Chochliki/Wróżki - Syreny/Trytony - Centaury - Maie - Minotaury - Eugony- Satyry - Harpie
Zmiennokształtni Wilkołaki - Kotołaki - Niedźwiedziołaki - Smokołaki - Panterołaki - Tygrysołaki - Lisołaki - Jeleniołaki - Leonidzi
Piekielni Diabły - Upadłe Anioły - Łowcy Dusz - Pokusy - Potępieńcy
Niebianie Duchy Światłości - Aniołowie Światła - Aniołowie Ducha - Dobre Duchy - Palladyni - Emisariusze - Błogosławieni
Demony Nemorianie - Kaer Natherini - Upiory - Przemienieni
Nieumarli Wampiry - Dhampiry - Liche - Zjawy
Nordowie Nordyjczycy - Krasnoludy
Rasy niegrywalne Akolici - Archaniołowie - Armahirowie i Protherianki - Cienie - Eskulapi - Lwy Sheriońskie - Mistrzowie i Mentorki - Motyle Etariońskie - Przodkowie - Serafini - Węże Periońskie