Syreny/Trytony

Z Granica PBF Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
Syreny/Trytony

Rasa syrena.jpg

Grupa Naturianie
Rasa Syreny/Trytony
Przeciętna długość życia 500 lat
Grywalny wiek postaci 15 - 400 lat
Cechy rasowe Przemiana

Znajomość morza

Przeciętne atrybuty Delikatne

Zręczne

Zwinne

Przytępiony smak

Godne

Występowanie

Ocean Jadeitów


Wygląd

Istoty wodne, strzegące morskich głębin. Od pasa w górę ich postać przypomina człowieka, od linii bioder zaś wyrasta im długi, rybi ogon, zakończony płetwą o bardzo dużej powierzchni. Ich skóra jest niezwykle blada, zdaje się być wręcz przezroczysta. Czasem może mieć lekko zielone lub niebieskie zabarwienie. Dość często skórę syren i trytonów pokrywają bardzo delikatne, mniej lub bardziej zauważalne łuski, które błyszczą zarówno pod wodą, jak i krótko po wynurzaniu się z wody. Syreny mogą mieć włosy o bardzo różnych barwach. Najczęściej są bardzo długie, poskręcane w naturalne fale lub loki. Trytony zaś mają zawsze krótsze włosy od syren, a ich odcień zazwyczaj jest bardzo jasny. Niezależnie od płci i koloru oczu tych istot, barwa ich tęczówek zdaje się mienić tak, jak powierzchnia wody w słoneczne dni. Na ich ciele często można także dostrzec płetwy grzbietowe czy błony między palcami, będące pozostałością po płetwach piersiowych. Bardzo charakterystycznym elementem ich wyglądu są także strzela, znajdujące się tuż za uszami, które najczęściej ukryte są pod włosami. Istoty te są niezwykle majestatyczne. W wodzie poruszają się z niezwykłą gracją, a każdy ich ruch na ziemi zdaje się być wykonywany z tak samo wielką dbałością o detale. Syreny i trytony bardzo dużą wagę przykładają do swojego wyglądu. Lubią stroić swe włosy, szyje i ręce różnymi błyskotkami, szlachetnymi kamieniami i morskimi kwiatami. Syreny w swej naturalnej postaci nie przywiązują wagi do ubrań. Nagość nie jest dla nich zazwyczaj niczym krępującym, niektóre jednak zakładają na siebie ubrania wykonane z morskich wodorostów czy innych wodnych roślin. Te z nich, które częściej przemieniają się w postać ludzką, zazwyczaj dysponują własną garderobą.

Pochodzenie

Pierwsze życie pojawiło się w wodzie. To właśnie tam zaczęło pojawiać się coraz więcej cudów natury, tajemniczych i dzikich, walczących między sobą lub żyjących w symbiozie. Właśnie pod powierzchnią wody, między rafami koralowymi i w zakamarkach podwodnych jaskiń pojawiły się pierwsze zwierzęta. Już wtedy Matka Natura wiedziała, że będzie musiała dać im zwierzchnika. Lata jednak mijały, różne światy rozwijały się, bogowie zaś pracowali nad swoimi dziełami, przyglądając się jednocześnie temu, co ich stworzenie tworzy na ziemi. Wtedy zapadła ostateczna decyzja. Matka pod wpływem olśnienia i z przypływu dobroci, stworzyła istotę doskonalszą od tych, które do tej pory pojawiły się wśród morskich fal. Syreny i trytony - istoty obdarzone wyjątkową gracją i dobrocią, uzdolnione i bardzo inteligentne, stworzone z morskiej wody, a według legend także z bursztynu. Od tamtej pory miały władać jej dziełem, współtworzyć je i strzec przed nieprzyjaciółmi.

Kultura

Syreny i trytony zazwyczaj żyją w dużych grupach, a nawet całych podwodnych wioskach, czy miastach. Większość z nich wybiera środowisko słonowodne, istnieją jednak nieliczne plemiona, które zamieszkują jeziora. Jedynie pojedyncze osobniki wybierają życie w samotności. Osady tych istot nie znajdują się najczęściej bardzo głęboko, gdyż to znacznie ograniczałoby dopływ naturalnego światła. Większe podwodne miasta, czy te domy, które znajdują się w wodach blisko ludzkich osad, najczęściej wyposażone są sprzęty używane także przez ludzi. Ich kultura kładzie duży nacisk na rozwój muzyki, co szczególnie widoczne jest u syren, które wyjątkowo umiłowały sobie gry na morskich fletach, a także śpiew. Jeśli zaś chodzi o walkę, szczególną wagę przykładają do tego trytony. Walczą najczęściej włóczniami, rzadziej mieczami. W przeciwieństwie do trytonów, syreny są istotami niezwykle towarzyskimi i otwartymi na inne rasy. Starają się jednak zachowywać bezpieczny dystans, by w razie takiej konieczności, mieć jak uciec. Do naturiańskich obowiązków syren i trytonów należy strzeżenie morskich głębin. Często bardzo agresywnie reagują, gdy widzą intruza na swoim terytorium. Morze słynie z tajemnic, jest jednak wiele surowców, które ze względu na swą wartość bardzo często kuszą zielarzy, jubilerów lub po prostu poszukiwaczy przygód. Przez wzgląd na to, iż morskie dobra bardzo często wykradane były przez takie osoby, obrońcy mórz stali się dużo bardziej terytorialni. Rozwijanie zdolności magicznych stało się dla nich wyjątkowo ważne. Ze względu na to, że mają ogromne predyspozycje do władania Dziedziną Wody, znajomości innych dziedzin magii jest dla nich bardzo cenna.

Odżywianie

Dieta syren i trytonów, którzy większość życia spędzają w swym naturalnym środowisku, opiera się na szeroko pojętych owocach morza. Jadają wszelkiego rodzaju drobne skorupiaki i mięczaki, a także wodorosty i ryby. Nigdy nie jadają za to ssaków żyjących w wodzie, unikają także mięsa innych zwierząt, gdy mają okazję, by takowe zjeść. Nie wszystkie ludzkie przysmaki przypadają im do gustu. Najczęściej przepadają za pieczywem i wszelkiego rodzaju owocami. Alkohol i przetwory mleczne nie przypadają do gustu wszystkim, są jednak czymś, co bardzo ich ciekawi. Często nie odpowiada im sposób, w jaki rasy z powierzchni przygotowują ryby. Ich zdaniem jedynie je marnują i psują smak. Zachwycają się za to ziemskimi przyprawami, choć i tak przez swój przytępiony smak odczuwają wszystkie smaki zdecydowanie słabiej, niż ludzie.

Rozmnażanie

U tych istot rozmnażanie przebiega tak, jak u ryb. Zawsze dochodzi do zapłodnienia zewnętrznego na odpowiednich terytoriach, zazwyczaj oddalonych od normalnych siedlisk. Ikra chowana jest w specjalnie strzeżonych przez trytony jaskiniach. Ze względu na brak instynktu macierzyńskiego, dziecko najczęściej nie są wychowywane przez swoją matkę. Bywa, iż małe syreny lub trytony wychowywane są przez pary rodziców jedynie przez krótki okres czasu, czasem w trakcie wychowania zmieniają rodziny, w których się wychowują, bywa jednak, iż dzieci wychowywane są przez całe społeczeństwo i ani na chwilę nie mają stałej rodziny. Jest to czymś zupełnie naturalnym w tamtym środowisku. Do rozmnażania dochodzi jedynie, gdy maleje liczba osobników lub gdy dane miasto chce się powiększy. Często jest więc wyznaczany określony, uroczysty dzień rozmnażania, w którym bierze udział większość młodych osobników. Ikra w przypadku większych plemion nie jest jednak rozdzielana, a co za tym idzie, narodzone dzieci zazwyczaj nie wiedzą, kim są ich prawdziwi rodzice. Wiąże się to z silną dezaprobatą ras z powierzchni, przez co coraz częściej syreny miewają urojony instynkt macierzyński.

W swej ludzkiej postaci trytony i syreny mogą uprawiać seks dla przyjemności. Osobniki, które jednak podejmują się czegoś takiego, są bardzo często z pogardą traktowane przez resztę plemienia.

Śmierć

Do śmierci może dojść ze starości, z powodu choroby lub obrażeń, z głodu lub wykończenia, a także w przypadku, gdy dany osobnik zbyt długo przebywa poza środowiskiem wodnym. Gdy syreny i trytony umierają poza wodą, zamieniają się w pianę morską, a ich ciało nigdy nie może zostać odzyskane. W wodzie zaś ciało nie przemienia się. Istoty te uważają pogrzeby za rzecz naturalną i konieczną. Według ich wierzeń, pochowana osoba zmienia się w perłę, która zdobi morze, tak jak dana syrena lub tryton zdobili je za życia. Podwodne cmentarze znajdują się bardzo daleko od osad, najczęściej pod ceremonii pogrzebowej bliscy już nigdy nie odwiedzają grobów zmarłych, by zapewnić im należyty spokój po śmierci.

Cechy rasowe

Przemiana
Zarówno syreny, jak i trytony zdolni są do przemiany w pełni ludzką posta. Wtedy ogony zastępowane są nogami, łuski na ich ciele zanikają, a skrzela stają się ledwo widoczne. Im dłużej przebywają poza wodą, tym bardziej sucha i twarda staje się ich skóra. Z czasem brak wody sprawia im nawet ból. Na lądzie mogą przebywać średnio około 12 godzin. Około godzinny pobyt w wodzie umożliwia im ponowną przemianę.
Znajomość morza
Doskonale znają morskie głębiny. Wiedzą, które rośliny i zwierzęta są niebezpieczne, wiedzą także jak porozumiewać się z każdym z morskich stworzeń.
Rasy
Ludzie Alarianie - Tarianie - Mahińczycy - Eravallowie
Elfy Leśne Elfy - Morskie Elfy - Pustynne Elfy - Górskie Elfy - Mroczne Elfy - Lodowe Elfy
Pradawni Czarodzieje - Czarodzieje Opiekunowie - Smoki - Smoki Solarne - Smoki Lodu - Drakoni
Naturianie Fellarianie - Driady - Nimfy - Krydiany - Chochliki/Wróżki - Syreny/Trytony - Centaury - Maie - Minotaury - Eugony- Satyry
Zmiennokształtni Wilkołaki - Kotołaki - Niedźwiedziołaki - Smokołaki - Panterołaki - Tygrysołaki - Lisołaki - Jeleniołaki - Leonidzi
Piekielni Diabły - Upadłe Anioły - Łowcy Dusz - Pokusy - Potępieńcy
Niebianie Duchy Światłości - Aniołowie Światła - Aniołowie Ducha - Dobre Duchy - Palladyni - Emisariusze - Błogosławieni
Demony Nemorianie - Kaer Natherini - Upiory - Przemienieni
Nieumarli Wampiry - Dhampiry - Liche - Zjawy
Nordowie Nordyjczycy - Krasnoludy
Rasy niegrywalne Akolici - Archaniołowie - Armahirowie i Protherianki - Cienie - Eskulapi - Lwy Sheriońskie - Mistrzowie i Mentorki - Motyle Etariońskie - Przodkowie - Serafini - Węże Periońskie