Dotknięci

Z Granica PBF Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
Dotknięci

Rasa dotknieci.jpg

Grupa Ludzie
Rasa Dotknięci
Przeciętna długość życia 90 lat
Grywalny wiek postaci 15-90 lat
Cechy rasowe

Niezwykła pojemność płuc

Radość (dotknięci przez wróżki)

Żal (dotknięci przez chochliki)

Więź

Przeciętne atrybuty

Silna wola/Słaba wola

Ładny/Brzydki

Godny/Nieokrzesany

Przekonywujący/Szarak

Występowanie

Alarania

Wygląd

Zazwyczaj wyglądają, jak zwykli ludzie, odpowiednio do swojej rasy oraz do cech odziedziczonych po rodzicach. Zwłaszcza Dotknięci za życia nie zmieniają swojego wyglądu. Zdarza się jednak, że Dotknięci rodzą się już z innym, nietypowym kolorem oczu lub włosów. Często są to barwy wyraziste – niebieskie, różowe, zielone włosy, oczy równie barwne lub wielobarwne. Poza tym wyróżniać ich może mimika. Dotknięci przez wróżki będą osobami pogodnymi, żywymi, energicznymi. Dotknięci przez chochlików mogą być posępni, niespieszni czy nieatrakcyjni.

Pochodzenie

Dotknięci rodzą się tylko ze związków ludzi, lub gdy chociaż jeden rodzic jest człowiekiem. Mogą też urodzić się, jako ludzie i zostać dotknięci za życia, ale tylko do ukończenia przez nich 3 roku życia.

Przemiana następuje poprzez „dotknięcie” dziecka, ciężarnej matki lub kobiety, która w przyszłości ma stać się matką, przez chochlika lub wróżkę. W większości przypadków są to dotknięcia intencjonalne. Wróżki dokonują tego w ramach swoistego błogosławieństwa dziecka, często w podzięce za pomoc. Chochliki czynią to głównie ze złośliwości, rzadko mając na celu faktyczne obdarowanie dziecka. Może zdarzyć się, że dotknięcie nastąpi bez wiedzy wróżki czy chochlika, w wyniku silnego związku z dzieckiem lub jego matką. Dziecko dotknięte lub zrodzone z pobłogosławionej matki nadal pozostaje zwykłym człowiekiem, wyróżnia się jednak pewnymi cechami fizycznymi oraz charakterem. Ten ostatni zależy oczywiście od tego, czy Dotknięty był przez wróżkę czy chochlika. W tym pierwszym przypadku mamy do czynienia z osobą pełną empatii, wrażliwą, dobrą, troskliwą dla zwierząt i dbałą o roślinność. Często są to osoby łatwo zawierające nowe znajomości, lubiane i towarzyskie. W przypadku osób dotkniętych przez chochlika… są to raczej osoby niezbyt szczęśliwe. Może się zdarzyć, że mimo wszystko mają dobre intencje, tylko niespecjalnie im w życiu wychodzi, a mogą urodzić się z podobnym charakterem, jak wspomniani naturianie, tj. chcąc spędzić życie na uprzykrzaniu go innym.

Kultura

Dotknięci nie stanowią społeczności. Są jednostkami rozsypanymi po Łusce, stworzonymi w ramach wyjątku lub w ogóle przez przypadek, rzadko kiedy spotykają innego przedstawiciela swojej rasy. Żyją tak, jak wychowali ich rodzice i środowisko, a także jak ukształtował ich uzyskany charakter. Może zdarzyć się, że wskutek zmiany ciągnie ich w stronę chochlika lub wróżki, które ich dotknęło, jednak nawet wtedy dzieje się to nieświadomie. Z pewnością jednak Dotknięty rozpozna istotę, dzięki której stał się tym, kim jest, podobnie jak Wróżka lub Chochlik rozpozna osobę zrodzoną z dotkniętej przez nich matki lub dorosłe dotknięte dziecko.

Czasami zdarza się, że wróżki powracają do Dotkniętych, by brać udział w ich życiu. Czynią to z dobrej woli, wspierając dorastające dziecko lub towarzysząc dorosłemu. Jeśli chodzi natomiast o Dotkniętych przez chochliki - te czasem również powracają, ale by porwać niemowlę i wychować je samodzielnie. Ludzie mają w zwyczaju wiązanie przy kołysce czerwonej wstążki, by ochronić dzieci przed porwaniem.

Odżywianie

Dotknięci odżywiają się normalnie. Tak jak ludzie, mogą mieć swoje preferencje, jednak żadne nie wynika z dotknięcia.

Rozmnażanie

Dotknięci mogą rozmnażać się z każdą rasą (która może rozmnażać się z człowiekiem). Ciekawostką jest wzmożona płodność u Dotkniętych przez wróżkę i zmniejszona u Dotkniętych przez chochlika. Inaczej sprawa ma się na Morzu Cieni, gdzie do niedawna panował podobny zwyczaj, jednak został on uniemożliwiony przez polowania. Rzeka w głębi lądu zastąpiona została kilkunastoma wyspami, z których nigdy nie ma pewnej. Każdy udaje się jedynie na jedną, dlatego o wiele ciężej jest odnaleźć partnera.

Śmierć

Dotknięci chorują i umierają tak jak ludzie. Zazwyczaj jednak są odporniejsi na choroby i żyją nieco dłużej, jednak nie jest to zauważalne. Wróżka lub Chochlik mogą odczuć śmierć swojego Dotkniętego.

Cechy rasowe

Radość 
Dotknięci przez wróżkę rzadko kiedy są przygnębieni. Zazwyczaj mają silniejszy charakter, prężniej dążą do wytyczonych sobie celów, a porażki traktują jako okazję do nauki, a nie przeszkodę. Wyróżniają się promiennym spojrzeniem, energiczną postawą i naturalną życzliwością.
Żal 
Dotknięci przez chochlika mają problem z osiągnięciem w życiu szczęścia. Nie mają pecha, ale łatwiej dostrzegać im niepowodzenia, trudniej skupiać się na wytyczonych celach. W oczach innych zdają się przygaszeni, nieinteresujący. Trudno dostrzec ich w tłumie. Charakteryzują się raczej nieciekawym charakterem, a ci stanowiący wyjątek, często nawet chcąc czynić dobro, osiągają odmienny skutek.
Więź 
nietypowa więź Dotkniętego z jego wróżką lub chochlikiem nie jest intensywna, ale na tyle wyraźna, że obie strony zawsze rozpoznają się, jeśli kiedykolwiek się spotkają, nawet jeśli wróżka lub chochlik nie dotknęli dziecka, a jego matkę i nigdy Dotkniętego nie widzieli. Podobnie odczują śmierć Dotkniętego, nawet jeśli nigdy go nie spotkali, a Dotknięty będzie świadom śmierci chochlika i wróżki, jak gdyby drobna część jego osoby odeszła.
Rasy
Ludzie Alarianie - Tarianie - Mahińczycy - Eravallowie - Dotknięci
Elfy Leśne Elfy - Morskie Elfy - Pustynne Elfy - Górskie Elfy - Mroczne Elfy - Lodowe Elfy - Półelfy
Pradawni Czarodzieje - Czarodzieje Opiekunowie - Smoki - Smoki Solarne - Smoki Lodu - Drakoni
Naturianie Fellarianie - Driady - Nimfy - Krydiany - Chochliki/Wróżki - Syreny/Trytony - Centaury - Maie - Minotaury - Eugony- Satyry - Harpie - Feerie
Zmiennokształtni Wilkołaki - Kotołaki - Niedźwiedziołaki - Smokołaki - Panterołaki - Tygrysołaki - Lisołaki - Jeleniołaki - Leonidzi
Piekielni Diabły - Upadłe Anioły - Łowcy Dusz - Pokusy - Potępieńcy
Niebianie Duchy Światłości - Aniołowie Światła - Aniołowie Ducha - Dobre Duchy - Palladyni - Emisariusze - Błogosławieni
Demony Nemorianie - Kaer Natherini - Upiory - Przemienieni
Nieumarli Wampiry - Dhampiry - Liche - Zjawy
Nordowie Nordyjczycy - Krasnoludy
Rasy niegrywalne Akolici - Archaniołowie - Armahirowie i Protherianki - Cienie - Eskulapi - Lwy Sheriońskie - Mistrzowie i Mentorki - Motyle Etariońskie - Przodkowie - Serafini - Węże Periońskie