Drakoni

Z Granica PBF Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
Drakoni

Rasa drakon.jpg

Grupa Pradawni
Rasa Drakoni
Przeciętna długość życia 200 lat
Grywalny wiek postaci 15 - 200 lat
Cechy rasowe Smocze Oko

Smocza krew

Przeciętne atrybuty Silni

Bardzo zręczni

Precyzyjni

Wyostrzony węch

Pozbawieni zmysłu magicznego

Nieokrzesani

Występowanie


Wygląd

Zasadniczo nie różnią się niczym od ludzi.

Pochodzenie

Każdy smok ma wygórowaną ambicję, którą stara się spełnić, czyniąc w życiu wielkie rzeczy. Smok Uren zapragnął stworzyć własną rasę, niektórzy zarzucają mu, że chciał jedynie powtórzyć czyn stworzyciela smokołaków. Uren jednak zapragnął, aby jego lud był idealny. Wyglądał dokładnie tak jak ludzie, a przewyższał ich pod każdym względem. W ten sposób, po wielu setkach lat eksperymentów, powstali drakoni, ludzie wzmocnieni dzięki przelaniu w ich ciała krwi samego Urena oraz zmiany ich dusz za pomocą prastarej magii, której tajniki dawno zapomniano. Początkowo Uren zadowalał się samą obecnością swych dzieci, jednak po jakimś czasie zrozumiał, że potrzebny im prawdziwy dom. Z tego powodu poprowadził drakonów na jedno z ludzkich państw, które szybko opanowali. W odpowiedzi na to powstała koalicja, która wspólnymi siłami pokonała niezwykłą armię. Uren został zabity, a jego dzieci rozpierzchły się na wszystkie części świata.

Kultura

Drakoni prowadzą koczownicy tryb życia. Stronią od innych ras, pamiętając o nauczce, jaka spotkała ich przodków: nie należy zakładać, że świat cię zaakceptuje. Dlatego żyją w ścisłych społecznościach, rzadko kiedy przyjmując do swego grona przedstawicieli innych ras. Zaproszenie do niego kogoś takiego można uznać za wielki honor oraz okazanie niezwykłego zaufania. Jedynymi istotami, do których nie posiadają żadnych uprzedzeń, są smoki oraz smokołaki, tych drugich nazywają nawet swoimi starszymi braćmi. Przedstawiciele tych dwóch ras mają prawo prosić drakonów o gościnę lub pomoc, a ci odmawiają tylko wtedy, gdy może to na nich sprowadzić kłopoty. Zazwyczaj żyją w kilkudziesięcioosobowych grupach, podróżujących po całej Alaranii. Posiadają specjalne wozy, które służą im za domy, magazyny oraz miejsca pracy. Nie są może zbyt szybkie, lecz nadzwyczaj pojemne i wytrzymałe. Ciągną je najróżniejsze zwierzęta, nieraz magiczne. Choć drakoni posiadają krew najbardziej magicznych istot w Alaranii, to same nie potrafią magią władać. Ponoć zdarzają się wyjątki, jednakże są one naprawdę rzadkie i zazwyczaj nie zdumiewają talentem.

Drakoni posiadają Smocze Oko. Jest to wrodzona umiejętność o szerokim wachlarzu zastosowań. Zazwyczaj jest niewidoczna, stanowi jedynie bierną część ich umysłu. W chwili używania jej jednakże jedno z ich oczu przyjmuje wygląd ślepia ognistego gada . Smocze Oko jest w stanie przechowywać wspomnienia poza samym umysłem, udostępniając je tylko na chwilę. To tak jakby przypominać sobie pewną wiedzę, wykorzystywać ją, po czym zapominać. Pozwala im także na nadzwyczaj dokładną analizę okolicy, a nawet dzięki zebranym informacjom na przewidzenie przyszłości. Oprócz tego korzystanie z niego znacznie wyostrza wzrok, pozwalając dostrzec nawet odległe rzeczy lub widzieć w ciemności. Jednakże korzystanie ze Smoczego Oka jest dosyć męczące, przeciętny drakon zazwyczaj nie potrafi z niego korzystać dłużej niż przez pół godziny. Choć znane są przypadki osób, które były w stanie całymi godzinami utrzymywać go przy działaniu. Niekiedy Smocze Oko sprawia jednak, iż jego użytkownicy doświadczają halucynacji, czasami nawet doprowadza ich do szaleństwa. Inną niezwykłą cechą drakonów jest smocza krew. Nie tylko zapewnia im odporność na ciepło, ale także na myślowe komunikowanie się z każdym innym drakonem. Pozwala to na lepszą organizację oddzielonych grup i organizowanie ich spotkań, jeśli akurat drogi się przecinają. Niekiedy jest to też droga przekazu innych informacji, choć skrajnie nieprywatna. Można przez nią wysłać ostrzeżenie, które trafi do każdego drakona, niektórzy odważniejsi za pośrednictwem smoczej krwi przekazują wyznania miłości. Ogółem wymaga się jednak, aby nie korzystać z tego daru zbyt często, gdyż potrafi być naprawdę rozpraszający. Drakon jest w stanie przelać swoją krew dla innej osoby, przyjmując go jednocześnie do swej rasy. Może to być nawet ktoś umierający.

Drakoni są zazwyczaj świetnymi wojownikami, choć nie należą do czołówki mistrzów Alaranii. Jednakże ich trening pozwala im się zmierzyć z większością zagrożeń. Są także wyśmienitymi kowalami i w tej dziedzinie nie mają sobie równych na całej łusce. Nawet krasnoludy ustępują przed ich kunsztem. Drakońscy kowale potrafią wykonywać niezwykłe zbroje, zarówno wytrzymałe, jak i lekkie, ich miecze są ostre niczym diament i idealnie wyważone. Sztukę wykonywania najlepszych swoich dzieł przechowują w Smoczym Oku, przez co sami właściwie nie wiedzą, jak to robią, uniemożliwia to także wyczytania ich sekretów z ich umysłów. Jednocześnie sprawia to, że prawdziwymi mistrzami kowalstwa mogą stać się tylko ci drakoni, którzy są na tyle wytrwali, aby długo korzystać ze Smoczego Oka.

Drakoni jako jedyni potrafią także wykonać specyficzny rodzaj zbroi. Są to pancerze, które może nosić tylko drakon, a który wspomaga niektóre z jego atrybutów. Można by je uznać za potężne artefakty gdyby nie to, że drakoni nie potrafią zaklinać przedmiotów, a magowie nie są w stanie wykryć w nich magicznej aury. Czym zatem są? Sami drakoni nie są w stanie powiedzieć, gdyż te sekrety ukryte są w Smoczym Oku i pilnie strzeżone. Zazwyczaj na jedną grupę przypada jedna taka zbroja, nie wytwarza się ich, choć tajniki te przekazywane są kolejnym kowalskim mistrzom. Drakoni podejrzewają, że zbroja Wybrańca jest właśnie takiego typu, lecz najdoskonalszą z doskonałych. Wiedza o istnieniu tych przedmiotów jest mało komu dostępna, poza drakonami wie o nich jedynie kilkanaście osób, z których większość to dociekliwi czarodzieje.

Drakoni sprzedają niektóre ze swoich wyrobów w napotkanych osiedlach ludzkich, w zamian zaś przyjmują strawę i materiały potrzebne do dalszej pracy. Jeśli zatrzymują się gdzieś na dłużej, ich świetni wojownicy rozglądają się za jakąś niezbyt wiążącą i dobrze opłacalną pracą, która pomogłaby całej grupie.

Odżywianie

Drakoni żywią się identycznie co ludzie, może za wyjątkiem tego, że o wiele bardziej upodobali sobie mięso. Jednakże potrafią bez jedzenia przetrwać nieco dłużej niż człowiek, trochę mniej potrzebują go także na co dzień.

Rozmnażanie

Drakoni są w stanie rozmnażać się tylko i wyłącznie poprzez podzielenie się z jakimś człowiekiem swoją smoczą krwią. Choć czerpią przyjemność ze współżycia, to są całkowicie bezpłodni. Drakoni zazwyczaj są wychowywani z bronią w ręku oraz w drodze, jeżeli wykażą odpowiednie predyspozycje są przyjmowani przez mistrza kowalskiego na uczniów.

Śmierć

Brak informacji.

Cechy rasowe

Smocze Oko
Używając go, są w stanie przechowywać wspomnienia, wyostrzać swój wzrok, analizować okolicę oraz przewidywać skutki w przeciągu ułamków sekund.
Smocza krew
Dzięki niej są odporni na ciepło, a także potrafią porozumiewać się pomiędzy sobą za pomocą myśli. Wiadomości wysłane w ten sposób słyszalne są przez wszystkich drakonów. Przelewając swą krew w ciało człowieka są w stanie uchronić go przed śmiercią oraz zamienić w drakona.
Rasy
Ludzie Alarianie - Tarianie - Mahińczycy - Eravallowie
Elfy Leśne Elfy - Morskie Elfy - Pustynne Elfy - Górskie Elfy - Mroczne Elfy - Lodowe Elfy
Pradawni Czarodzieje - Czarodzieje Opiekunowie - Smoki - Smoki Solarne - Smoki Lodu - Drakoni
Naturianie Fellarianie - Driady - Nimfy - Krydiany - Chochliki/Wróżki - Syreny/Trytony - Centaury - Maie - Minotaury - Eugony- Satyry
Zmiennokształtni Wilkołaki - Kotołaki - Niedźwiedziołaki - Smokołaki - Panterołaki - Tygrysołaki - Lisołaki - Jeleniołaki - Leonidzi
Piekielni Diabły - Upadłe Anioły - Łowcy Dusz - Pokusy - Potępieńcy
Niebianie Duchy Światłości - Aniołowie Światła - Aniołowie Ducha - Dobre Duchy - Palladyni - Emisariusze - Błogosławieni
Demony Nemorianie - Kaer Natherini - Upiory - Przemienieni
Nieumarli Wampiry - Dhampiry - Liche - Zjawy
Nordowie Nordyjczycy - Krasnoludy
Rasy niegrywalne Akolici - Archaniołowie - Armahirowie i Protherianki - Cienie - Eskulapi - Lwy Sheriońskie - Mistrzowie i Mentorki - Motyle Etariońskie - Przodkowie - Serafini - Węże Periońskie