Magia: Różnice pomiędzy wersjami

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
 
(Nie pokazano 15 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
==Czym właściwie jest Magia?==
+
Czym jest Magia? Jest to sposób wpływania na otaczający nas świat za pomocą innych metod niż siła własnych mięśni lub urządzeń mechanicznych. Magia w [[Alarania|Alarani]] jest przy tym czymś równie naturalnym co wytapianie przedmiotów z żelaza, dlatego nikogo nie dziwią jej przejawy, a w większości kultur magowie stoją na równi z przedstawicielami innych zawodów. W zależności od maga, sposób używania magii może bardzo różnić się od siebie, co zostało wyjaśnione w [[Magia#Rodzaje Magii|Rodzaje Magii]]. Prócz zaklęć wywoływanych przez magów, mogą powstawać samoistne efekty magiczne tworzące się w miejscach niestabilnej magii, lub istnieć samo podtrzymujące się zaklęcia być, niekiedy stworzone eony temu. W obecnych czasach tworzenie tak długotrwałych efektów wymaga niesamowitego wysiłku i współpracy wielu potężnych istot, dlatego niezwykle rzadko powstają takie efekty.
Wiele osób zadawało sobie to pytanie i tyle samo ile było pytających, tyle znalazło się odpowiedzi. Dla każdego Magia jest czymś innym: energią, bożym narzędziem, siłą ducha. Pozostaje jednak faktem, iż dzięki temu nieodgadnionemu zjawisku możliwe staje się kształtowanie świata w sposób nieosiągalny innymi metodami. Dla niektórych to właśnie jest jej prawdziwą definicją.
 
  
Gdy wkroczysz w świat Sztuki sam przekonasz się, czym czytelniku jest dla Ciebie magia. Dla mnie jest ona jest przede wszystkim narzędziem. Narzędziem, dzięki któremu można zmieniać świat i dostosowywać go do swojej wizji. Narzędziem godnym bogów.
+
Używanie magii odbywa się zwykle poprzez kształtowanie '''Pierwotnej Energii''' zwanej też '''Energią Magiczną''', z której to powstał świat u zarania dziejów, gdy przybył do niego [[Prasmok]]. Energia ta wciąż obecna jest w surowej formie w otaczającym nas świecie, choć jest ona niedostrzegalna dla osób nieobdarzonych zmysłem magicznym. Ponadto każda rzecz oraz istota w [[Alarania|Alaranii]] powstała z tej pierwotnej woli i może zostać z powrotem w nią zamieniona, a następnie wykorzystana do tworzenia zaklęć, przy czym jest to zadanie znacznie trudniejsze niż kształtowanie zaklęć z niezwiązanej w przedmioty energii. Ponadto istoty obdarzone intelektem posiadają naturalną odporność na próby takiego zdematerializowania ich, gdyż ich podświadomość nieustannie podtrzymuje ich integralność, nawet podczas snu.
 
 
'''Niezależnie od tego, czym tak naprawdę jest magia i jakie jest jej pochodzenie, istnieje kilka dobrze zbadanych i opisanych jej aspektów:'''
 
 
 
* Po pierwsze, nie wszyscy mogą się nią posługiwać w równym stopniu. Jedni ludzie przejawiają wyjątkowe zdolności do posługiwania się tym narzędziem, inni zaś wykazują kompletne beztalencie. Jest to widoczne zarówno u różnych przedstawicieli tego samego gatunku jak i pomiędzy różnymi rasami.
 
 
 
* Po drugie, nie każdy obszar nadaje się w równym stopniu do uprawiania magii. Jedne z miejsc sprawiają, iż świat przy pomocy magii jest łatwiej kształtować, inne praktycznie to uniemożliwiają. Fakt ten jest jedną z głównych przyczyn, dlaczego za magię uważa się magiczną, surową energię wypełniającą ten świat. Nie jest to jednak argument wystarczający, by udowodnić ową teorię.
 
 
 
* Magia zdaje się nie być jednolita. Powszechnie dzieli się ją na dziedziny, a każda z dziedzin ma inne zastosowanie. Inny też jest sposób jej użytkowania. Wszakże istnieje pogląd, iż magia jest wszechstronna, a jedynie my dzielimy ją na kategorie – po to by łatwiej nam było się nią posługiwać. Zapiski o istnieniu Czystej Magii, zdają się potwierdzać tę opinię.
 
 
 
* Efekty wywołane przez magię nie są trwałe, aczkolwiek mogą się utrzymywać przez tysiąclecia. Jest to kolejny argument przemawiający za istnieniem Magii w formie energii wypełniającej świat, która z czasem się wyczerpuje. Jednakże niektórzy argumentują to zjawisko dążeniem świata do przyjmowania swojej pierwotnej formy.
 
 
 
* Wysiłek włożony w użycie magii jest zależny od wielkości skutków, jakie chcemy wywołać. Zaklęcia zmieniające rzeczywistość jedynie w drobnym stopniu są stosunkowo proste w wykonaniu. Te zmieniające ogromne obszary lub fundamentalne zasady świata, są osiągalne tylko dla najpotężniejszych.
 
  
 
==Rodzaje Magii==
 
==Rodzaje Magii==
Energię magiczną (przyjmijmy dla potrzeb tej księgi, iż magia w rzeczywistości jest pewną formą energii - ułatwi to znacznie wyjaśnienie pewnych kwestii) można kształtować na wiele różnych sposobów i żadne dwie osoby nie czynią tego w sposób identyczny. Niemniej jednak, można wyłonić cztery główne metody, które uważa się za kanony tej sztuki. Są to: Inkantacje, Moce, Rozkazy, Rytuały; znane również jako Magia Inkantacji, Magia Intuicji, Magia Woli, Magia Rytualna. W niniejszej książce będziemy się posługiwać drugim zestawem nazw. Poniżej zamieszczam ich ogólny opis. Znajdziecie w nich sposoby w jakich odbywa się dzięki nim uprawianie Sztuki, ich mocne i słabe strony oraz charakterystykę zaklęć wywoływanych przy ich pomocy.
+
Świat za pomocą magii można kształtować na wiele różnych sposobów i żadne dwie osoby nie czynią tego w sposób identyczny. Większość podpada jednak pod jedną z pięciu kategorii, które charakteryzują sposób jej formowania. Są to: Inkantacje, Moce, Rozkazy, Rytuały, Źródła; znane również jako Magia Inkantacji, Magia Intuicji, Magia Woli, Magia Rytualna i Magia Źródła. Poniżej znajduje się ich pobieżna charakterystyka, a pełny opis można znaleźć pod odnośnikami:
 
 
==Magia Inkantacji==
 
Jest to rodzaj magii najbardziej kojarzący się (i słusznie) z postacią tradycyjnego maga. Tajemnicze formuły, skomplikowane gesty, księgi zaklęć – oto przejawy uprawiania tej formy magii. Tutaj wykorzystywanie narzędzia, jakim jest magia, odbywa się przy pomocy innych instrumentów: gestów oraz słów. Niezwykle istotnym jest ich dobór, bowiem nie wszystkie dobrze zadziałają. Nie wystarczy po prostu powiedzieć: „Zapal się”, machnąć ręką i oczekiwać, że ognisko stanie w płomieniach. Do tego trzeba o wiele bardziej skomplikowanego gestu i słów mocy. Najlepiej do tego celu nadaje się Pradawna Mowa, jednakże Język Elfów, Smocza Mowa czy Mowa Demonów nie są wcale gorsze. Nie można też zapomnieć o Czarnej Mowie, która jest szczególnie przydatna w tkaniu zaklęć związanych ze złem. Odpowiednio dobrane, dobrze wykonane i zgrane w czasie gesty i słowa – zwane wspólnie inkantacjami – dadzą pożądany przez nas efekt. Nauczenie się ich, zwykle wymaga dobrych źródeł bądź nauczycieli oraz długich godzin praktyki, a opracowywanie własnych jest nie lada zadaniem.
 
 
 
Z magią Inkantacji można się spotkać również za pośrednictwem magicznych zwoi z zaklęciami. Zapisane na nich słowa i symbole, stanowią specyficzną odmianę tego rodzaju magii i pozwalają rzucać zaklęcia przygotowane uprzednio.
 
 
 
Do Inkantacji należy również - wyszczególniana przez niektórych jako osobna dziedzina Sztuki - Magia Run, nie zamierzam jednakże jej opisywać na łamach tej księgi.
 
 
 
'''Rzucanie zaklęć odbywa się przez:''' wykonywanie ściśle określonych gestów i wymawianie słów mocy
 
 
 
'''Od czego zależy potęga czaru:''' od dbałości, z jaką zostaną wykonane gesty i słowa, a także od dokładności z jaką zostały one opracowane
 
 
 
'''Charakterystyka zaklęć:''' Najbardziej precyzyjny sposób tkania czarów, ceną jest jednakże mała ich elastyczność. Czarownik zna dokładne efekty rzucanych przez niego zaklęć - jednak by jakieś wywołać musi wcześniej długo studiować.
 
 
 
==Magia Intuicyjna==
 
'''Alternatywne nazwy:''' Moce
 
Niektóre osoby - choć nie odbyły żadnych magicznych studiów - posiadają naturalną zdolność do używania magii. Powodowane silnymi uczuciami potrafią wyzwalać magiczną moc i wpływać tym samym na otaczający ich świat, w sposób trudny do przewidzenia, często samemu nie rozumiejąc sposobu, w jaki to czynią. Zwykle po prostu wyrażając pragnienie (świadomie lub podświadomie), aby coś się wydarzyło i to (w mniejszym lub większym przybliżeniu) się zdarza – oczywiście, jeśli ich magia jest wystarczająco silna.
 
 
 
Uczeni magowie zwykle gardzą – czy słusznie czy też nie, nie mnie rozstrzygać - tym rodzajem uprawiania Sztuki, twierdząc, iż nie ma ona nic wspólnego z kontrolowanym kształtowaniem świata. W tym względzie z pewnością mają rację – Magia Intuicji jest najbardziej nieprzewidywalna w efektach ze wszystkich.
 
 
 
'''Rzucanie zaklęć odbywa się przez:''' poprzez wyrażenie (często podświadomie) chęci, aby coś się wydarzyło lub pod wpływem silnych uczuć
 
 
 
'''Od czego zależy potęga czaru:''' od siły emocji, które wywołują magię
 
 
 
'''Charakterystyka zaklęć:''' Efekty zaklęć rzucanych tym sposobem są nieprzewidywalne i często bywają niebezpieczne dla otoczenia, a często także dla samego maga. Czarujący „określa” jedynie skutek, do jakiego ma doprowadzić zaklęcie, natomiast to, w jaki sposób się to odbędzie jedynie od kaprysu natury.
 
 
 
==Magia Woli==
 
'''Alternatywne nazwy:''' Rozkazy
 
 
 
Niektóre osoby zdają się naginać świat do własnej woli, a magia jest dla nich jedynie pośrednikiem, niejako dodatkową ręką posłuszną ich rozkazom. Magowie tacy twoją w swoim umyśle obraz rzeczywistości, jaką chcieliby ujrzeć, a później zmuszają świat by dostosował się do ich woli. Jest to niezwykle plastyczne wykorzystanie Sztuki, jednakże posiada swoją cenę. Wymaga ono niezwykle silnej woli i niemal żelaznej dyscypliny. Osobnicy, którzy nie posiadają wyżej wymienionych cech nie będą zdolni nagiąć świata do swych życzeń, a co gorsza może się okazać, iż to świat nagnie ich do własnej woli.
 
 
 
'''Rzucanie zaklęć odbywa się przez:''' kształtowaniu świata myślą, tak jak kształtuje się ciasto rękoma
 
 
 
'''Od czego zależy potęga czaru:''' od siły woli czarującego oraz jego determinacji
 
 
 
'''Charakterystyka zaklęć:''' zaklęcia stanowią kompromis pomiędzy Magią Inkantacji a Magią Intuicji. Efekty są dokładnie określane przez czarującego i można je wywoływać bez uprzedniego ich opracowywania. Ceną jest dość mała potęga zaklęć.
 
 
 
==Magia Rytualna==
 
'''Alternatywne nazwy:''' Rytuały
 
 
 
Rodzaj magii kojarzący się głównie z wiedźmami i demonologami, choć w równym stopniu posługują się nim tradycyjni magowie, o czym często się zapomina. Tajemnicze tańce, niezwykłe rekwizyty, specyficzne pory dnia i roku – oto, co stanowi rdzeń tego rodzaju magii, który przypomina pieczenie ciasta: weź składniki, zamieszaj, włóż do pieca i czekaj na wyniki.
 
 
 
Rzucanie zaklęć przy pomocy tego rodzaju wiąże się z wykorzystywaniem mocy miejsc, ułożenia gwiazd, zjawisk, a także mocy symboli nadawanych im przez różne istoty. Dzięki starannie odprawionym rytuałów staje się możliwe wyzwolenie zgromadzonej w tych rzeczach energii (lub, jak kto woli siły sprawczej).
 
 
 
Uzyskanie odpowiednich efektów wiąże się z odpowiedniego doboru i połączenia wszystkich elementów rytuału, które zwykle wymaga matematycznych i astrologicznych obliczeń.
 
 
 
'''Rzucanie zaklęć odbywa się przez:''' odprawianie starannie przygotowanych rytuałów, w których każda rzecz i gest ma znaczenie
 
 
 
'''Od czego zależy potęga czaru:''' od warunków, w których jest przeprowadzany rytuał, od ułożenia gwiazd, od tego jak dobrze do niego jest przygotowana postać, od rytualnych przedmiotów, których używa postać
 
  
'''Charakterystyka zaklęć:''' Dzięki temu sposobowi można uzyskać najpotężniejsze efekty, które mogą utrzymywać się przez bardzo długi czas i wpływać na wielkie obszary. Ceną jest długi czas przygotowania i odprawiania rytuałów, a także nie do końca przewidywalne skutki rytuałów.
+
; '''[[Magia Inkantacji]]''' '''(inkantacje)''' : zaklęcia kształtowane są poprzez odpowiednie słowa i gesty mocy, które formują magiczną energię w pożądane efekty.
 +
; '''[[Magia Intuicji]]''' '''(moce)''' : efekty wywoływane są poprzez silne emocje i chęci do wydarzenia się czegoś.
 +
; '''[[Magia Rozkazów]]''' '''(rozkazy)''' : świat naginany jest do ukształtowania się w wybraną formę, dzięki silnej woli maga.
 +
; '''[[Magia Rytualna]]''' '''(rytuały)''' : efekty wywoływane są poprzednio odprawianie skomplikowanych rytuałów, wymagających często uprzednio długich przygotowań, odpowiedniego czasu czy też miejsca.
 +
; '''[[Magia Źródła]]''' '''(źródło)''' : źródłem mocy jest wewnętrzna energia maga i rzuca on zaklęcia kształtując ją, zamiast magii obecnej w świecie.
  
 
==Wprowadzenie do Kręgów Magii==
 
==Wprowadzenie do Kręgów Magii==
Magia ze względu na aspekty świata do kształtowania, jakich można ją wykorzystać została podzielona na pięć kręgów magii tworzących pentagram mocy, który stanowi ogół dziedzin Sztuki. Każdy z kręgów dzieli się zaś na cztery dziedziny opisujące cztery przeciwstawne aspekty każdego kręgu. Kręgi Magii nazywane często również Różami Magii (przez analogię do róży wiatrów). Kręgi tworzące pentagram mocy to: Krąg Żywiołów, Krąg Bytu, Krąg Egzystencji, Krąg Przeznaczenia, Krąg Materii.
+
Prawie wszyscy obecnie żyjący magowie, dzielą arkana magiczne na '''pięć kręgów magii''' tworzących pentagram mocy, a każdy z nich na '''cztery dziedziny''', które zawierają dwie pary przeciwstawnych aspektów. Dziedziny są czasami nazywane również [[Róża Magii|Różami Magii]] przez analogię do róży wiatrów. Kręgi tworzące pentagram mocy to: [[Krąg Żywiołów]], [[Krąg Bytu]], [[Krąg Egzystencji]], [[Krąg Przeznaczenia]] i [[Krąg Materii]].
  
Niektóre z dziedzin kręgów wydają się być niezwykle do siebie podobne. Jednakże są one takie tylko z pozoru. Jakkolwiek efekty, które można dzięki nim uzyskać rzeczywiście w niektórych przypadkach wydają się być identyczne, to sposoby ich uzyskania są diametralnie różne. Czasami nie stanowi to żadnej różnicy, czasami jest niezwykle istotne.
+
Niektóre z dziedzin kręgów wydają się być niezwykle do siebie podobne. Jednakże są one takie tylko z pozoru. Jakkolwiek efekty, które można dzięki nim uzyskać rzeczywiście w niektórych przypadkach wydają się być identyczne, to sposoby ich uzyskania są diametralnie różne. Czasami nie stanowi to żadnej różnicy, niekiedy jednak jest niezwykle istotne. Przykładowo rany można leczyć zarówno za pomocą magii Życia jak i Harmonii, aczkolwiek niektóre istoty mogą być niepodatne na efekty jednej z tych dziedzin.
  
Powiada się, że osoba, która opanuje mistrzowsko wszystkie pięć ramion pentagramów, wykroczy poza granice śmiertelnego maga i stanie na równi z bogami. Prawdopodobnie jest to tylko legenda. Aczkolwiek nigdy w historii nie zanotowano przypadku osoby, która spełniłaby te wymagania, więc może czas zweryfikuje tą wersję.
+
Powiada się, że osoba, która opanuje po arcymistrzowsku wszystkie pięć ramion pentagramów, wykroczy poza granice śmiertelnego maga i stanie na równi z [[Prasmok|Prasmokiem]] zyskując możliwość podróżowania do innych wszechświatów. Nie wiadomo czy jest to prawda czy tylko legenda, niewielu jest magów którzy osiągnęli arcymistrzowskie opanowanie jednej z dziedzin, a takich którzy opanowali w tym sposób choć jedną różę magii można wyliczyć na palcach jednej ręki - z czego wszyscy albo już nie żyją, albo przepadli bez śladu.
  
Oprócz wyszczególnionych tutaj kręgów magii, które opisują doskonale wszystkie (poza magią demonów, która jest zupełnie obca dla tego świata i należy traktować ją całkiem indywidualnie) w dawnych czasach istniały jeszcze inne formy magii, jednakże większość z nich została albo zapomniana, albo jest jedynie legendami. Niemniej na końcu tej księgi, Żywiołów rozdziale Zapomniana Wiedza, przedstawiam krótki ich przegląd.
+
Dawniej istniały jeszcze inne podziały magii, jednak albo zostały one zapomniane, albo nie są już używane ze względu na zmiany, które zaszły w świecie lub niemożliwość ich opanowania przez obecnie żyjące rasy. Na szczególną uwagę zasługuje tutaj [[Magia Kolorów]] stosowana przez pierwszych [[Naturianie|naturian]], oraz [[Pierwotna Magia]], która pozwalała uzyskać niemal dowolne efekty (o ile posiadacz był odpowiednio potężny), ta ostatnia jednak nie jest już możliwa do stosowania ze względu na o wiele mniejszą ilość wolnej Energii Magicznej krążącej w świecie niż u jego początków.
  
 
{{Tabela Magii}}
 
{{Tabela Magii}}
  
 
[[Category: Magia]]
 
[[Category: Magia]]

Aktualna wersja na dzień 13:13, 23 sty 2019

Czym jest Magia? Jest to sposób wpływania na otaczający nas świat za pomocą innych metod niż siła własnych mięśni lub urządzeń mechanicznych. Magia w Alarani jest przy tym czymś równie naturalnym co wytapianie przedmiotów z żelaza, dlatego nikogo nie dziwią jej przejawy, a w większości kultur magowie stoją na równi z przedstawicielami innych zawodów. W zależności od maga, sposób używania magii może bardzo różnić się od siebie, co zostało wyjaśnione w Rodzaje Magii. Prócz zaklęć wywoływanych przez magów, mogą powstawać samoistne efekty magiczne tworzące się w miejscach niestabilnej magii, lub istnieć samo podtrzymujące się zaklęcia być, niekiedy stworzone eony temu. W obecnych czasach tworzenie tak długotrwałych efektów wymaga niesamowitego wysiłku i współpracy wielu potężnych istot, dlatego niezwykle rzadko powstają takie efekty.

Używanie magii odbywa się zwykle poprzez kształtowanie Pierwotnej Energii zwanej też Energią Magiczną, z której to powstał świat u zarania dziejów, gdy przybył do niego Prasmok. Energia ta wciąż obecna jest w surowej formie w otaczającym nas świecie, choć jest ona niedostrzegalna dla osób nieobdarzonych zmysłem magicznym. Ponadto każda rzecz oraz istota w Alaranii powstała z tej pierwotnej woli i może zostać z powrotem w nią zamieniona, a następnie wykorzystana do tworzenia zaklęć, przy czym jest to zadanie znacznie trudniejsze niż kształtowanie zaklęć z niezwiązanej w przedmioty energii. Ponadto istoty obdarzone intelektem posiadają naturalną odporność na próby takiego zdematerializowania ich, gdyż ich podświadomość nieustannie podtrzymuje ich integralność, nawet podczas snu.

Rodzaje Magii

Świat za pomocą magii można kształtować na wiele różnych sposobów i żadne dwie osoby nie czynią tego w sposób identyczny. Większość podpada jednak pod jedną z pięciu kategorii, które charakteryzują sposób jej formowania. Są to: Inkantacje, Moce, Rozkazy, Rytuały, Źródła; znane również jako Magia Inkantacji, Magia Intuicji, Magia Woli, Magia Rytualna i Magia Źródła. Poniżej znajduje się ich pobieżna charakterystyka, a pełny opis można znaleźć pod odnośnikami:

Magia Inkantacji (inkantacje) 
zaklęcia kształtowane są poprzez odpowiednie słowa i gesty mocy, które formują magiczną energię w pożądane efekty.
Magia Intuicji (moce) 
efekty wywoływane są poprzez silne emocje i chęci do wydarzenia się czegoś.
Magia Rozkazów (rozkazy) 
świat naginany jest do ukształtowania się w wybraną formę, dzięki silnej woli maga.
Magia Rytualna (rytuały) 
efekty wywoływane są poprzednio odprawianie skomplikowanych rytuałów, wymagających często uprzednio długich przygotowań, odpowiedniego czasu czy też miejsca.
Magia Źródła (źródło) 
źródłem mocy jest wewnętrzna energia maga i rzuca on zaklęcia kształtując ją, zamiast magii obecnej w świecie.

Wprowadzenie do Kręgów Magii

Prawie wszyscy obecnie żyjący magowie, dzielą arkana magiczne na pięć kręgów magii tworzących pentagram mocy, a każdy z nich na cztery dziedziny, które zawierają dwie pary przeciwstawnych aspektów. Dziedziny są czasami nazywane również Różami Magii przez analogię do róży wiatrów. Kręgi tworzące pentagram mocy to: Krąg Żywiołów, Krąg Bytu, Krąg Egzystencji, Krąg Przeznaczenia i Krąg Materii.

Niektóre z dziedzin kręgów wydają się być niezwykle do siebie podobne. Jednakże są one takie tylko z pozoru. Jakkolwiek efekty, które można dzięki nim uzyskać rzeczywiście w niektórych przypadkach wydają się być identyczne, to sposoby ich uzyskania są diametralnie różne. Czasami nie stanowi to żadnej różnicy, niekiedy jednak jest niezwykle istotne. Przykładowo rany można leczyć zarówno za pomocą magii Życia jak i Harmonii, aczkolwiek niektóre istoty mogą być niepodatne na efekty jednej z tych dziedzin.

Powiada się, że osoba, która opanuje po arcymistrzowsku wszystkie pięć ramion pentagramów, wykroczy poza granice śmiertelnego maga i stanie na równi z Prasmokiem zyskując możliwość podróżowania do innych wszechświatów. Nie wiadomo czy jest to prawda czy tylko legenda, niewielu jest magów którzy osiągnęli arcymistrzowskie opanowanie jednej z dziedzin, a takich którzy opanowali w tym sposób choć jedną różę magii można wyliczyć na palcach jednej ręki - z czego wszyscy albo już nie żyją, albo przepadli bez śladu.

Dawniej istniały jeszcze inne podziały magii, jednak albo zostały one zapomniane, albo nie są już używane ze względu na zmiany, które zaszły w świecie lub niemożliwość ich opanowania przez obecnie żyjące rasy. Na szczególną uwagę zasługuje tutaj Magia Kolorów stosowana przez pierwszych naturian, oraz Pierwotna Magia, która pozwalała uzyskać niemal dowolne efekty (o ile posiadacz był odpowiednio potężny), ta ostatnia jednak nie jest już możliwa do stosowania ze względu na o wiele mniejszą ilość wolnej Energii Magicznej krążącej w świecie niż u jego początków.

Kręgi Magii
Krąg Żywiołów Dziedzina Ognia - Dziedzina Wody - Dziedzina Powietrza - Dziedzina Ziemi
Krąg Przeznaczenia Dziedzina Chaosu - Dziedzina Harmonii - Dziedzina Dobra - Dziedzina Zła
Krąg Bytu Dziedzina Życia - Dziedzina Śmierci - Dziedzina Pustki - Dziedzina Istnienia
Krąg Egzystencji Dziedzina Demonów - Dziedzina Ducha - Dziedzina Emocji - Dziedzina Umysłu
Krąg Materii Dziedzina Struktury - Dziedzina Przestrzeni - Dziedzina Energii - Dziedzina Sił