Pożeracz Śmierci

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
Pożeracz Śmierci

Alchemia pozeracz smierci.jpg

Przedmiot przemian: Czaszka humanoida

Opis ogólny

Czaszka wzmocniona alchemią tak, żeby chroniła przed magią śmierci, a także przed opętaniem przez zjawę osobę, która ją stworzyła lub, której imię zapisane jest na jej tyle. Przedmiot ten, a raczej talizman, nie jest trudny do stworzenia, choć jednocześnie wymaga też zrobienia pewnej rzeczy, do której na pewno nie byłby zdolny każdy praktykujący alchemię.

Właściwości

Chroni ona posiadacza przed magią śmierci, ale nie znaczy to, że sprawia, iż osoba taka staje się całkowicie niewrażliwa na takie zaklęcia. Słabsze, owszem, mogą zostać przez nią wchłonięte, jednak silniejsze – czyli te wymagające wykorzystanie większej ilości energii magicznej przez osobę rzucającą – zostają pozbawione tylko części swojej magicznej siły. Co prawda, nadal docierają do posiadacza Pożeracza, jednak są wtedy słabsze, a przez to też są mniejszym zagrożeniem. Poza tym Pożeracz Śmierci nie pozwala też na to, żeby osoba przez niego ochraniana stała się opętana, choć dotyczy to wyłącznie zjaw. Gdy taka zjawa natknie się na kogoś, kto jest w posiadaniu tego przedmiotu i będzie chciała taką osobę opętać... zwyczajnie odbije się od ciała, a osoba, która miała zostać opętana poczuje jedynie krótkotrwałe mrowienie na obszarze całego ciała. Pożeracz ma też limit, jeśli chodzi o to, ile „energii śmierci” może w sobie przyjąć. Nie da się go określić liczbą, jednak da się to zrobić na podstawie tego, jak wygląda przedmiot. Chodzi o to, że im więcej energii w sobie przetrzymuje, tym bardziej zniszczona i „pomarszczona” się robi. Ostatecznie można zniszczyć ją samemu lub poczekać na to, aż Pożeracz sam się rozsypie. Przygasające światło, którym podkreślone są runy, jest drugim sygnałem, jeśli chodzi o pojemność przedmiotu – jeśli zgaśnie ono całkowicie, będzie oznaczać to, że czaszka przestała działać. Gdy zostaje ona zniszczona, uwalania ona z siebie już czystą i nie stanowiącą zagrożenia energię magiczną, która po prostu się rozprasza. Niektórzy alchemicy mówią też, że Pożeracz Śmierci ma trzecią właściwość. Nie jest to oficjalnie potwierdzone, więc tak naprawdę może to być jedynie teoria, lecz przedmiot ten ponoć nie pozwala też umrzeć posiadaczowi, gdy ten miałby zginąć przez coś, co związane jest z energią śmierci. Może to być zaklęcie, przedmiot zaklęty taką energią lub coś innego, co jest z nią w jakiś sposób powiązane. Ci, którzy wierzą w to, że jest to prawdziwa właściwość mówią też, że jest to tylko jednorazowe, a Pożeracz, gdy uratuje swego posiadacza przed śmiercią, od razu się rozsypuje.

Otrzymywanie

Pierwszym i zarazem najważniejszym krokiem jest pozyskanie czaszki. Alchemik, który chce stworzyć Pożeracza Śmierci musi własnoręcznie pozyskać przedmiot przemian... i nie chodzi tu o wysłanie kogoś po czaszkę lub zakupienie jej, należy wydobyć ją własnymi rękoma. Inaczej cały rytuał zakończy się niepowodzeniem. Oprócz głównego przedmiotu przemian, potrzebne będzie też coś, czym będzie można wyryć runy na czole czaszki, a także złoty lub srebrny proszek. Jako najlepszą porę do tworzenia Pożeracza Śmierci uznaje się północ, najlepiej w bezchmurną noc lub wtedy, gdy księżyc jest w pełni. Czaszkę należy umieścić na samym środku kręgu transmutacyjnego, składającego się z czterech poziomów. Pierwszy krąg, wejściowy, powinien składać się ze znaków ziemi i wody, co powinno zaburzyć strukturę kości i sprawić, że runy w niej będzie rzeźbiło się nieco łatwiej. W drugim kręgu, oprócz symboli metalu należy wpisać również symbole dodatkowe powiązane z nocą, w czasie której tworzy się przedmiot, czyli symbole pełni księżyca, a także symbole złota lub srebra – w zależności od tego, czego używa się do wypełnienia run. Oprócz wyrycia run, z tyłu czaszki należy też zapisać imię i nazwisko osoby, dla której tworzy się przedmiot ochronny, jeśli tego tam nie będzie, Pożeracz będzie ochraniał osobę, która go stworzyła. W trzecim kręgu powinny znaleźć się symbole ognia i symbole śmierci, to właśnie ten jest najważniejszy, gdyż nie tylko sprawia on, że srebrny/złoty proszek staje się płynny, to jeszcze powoduje, że zaczyna on lekko świecić. Oprócz tego, magia przepływająca przez krąg kierunkuje się też w stronę śmierci i dopiero później wzmacnia samą czaszkę. Dzięki temu będzie ona „rozpoznawała” to, przed czym ma chronić i pochłaniała będzie jedynie zaklęcia magii śmierci. Tutaj można też zdecydować, czy Pożeracz będzie znajdował się w jednym miejscu, czy może będzie bardziej talizmanem kieszonkowym lub naszyjnikiem. Przyjmując, że jedynka jest oznaczeniem wielkości oryginalnej, można „przełamać” ją z inną liczbą i wpisać taki ułamek w krąg (na przykład, 1/8 sprawi, że czaszka dodatkowo zmniejszy się osiem razy). Ostatni, wyjściowy krąg powinien składać się z symboli ziemi, jeśli Pożeracz ma mieć wytrzymałość kości (krótsze działanie), a także – dodatkowo – może zwierać w sobie symbole metalu, które wzmocnią strukturę kości (dłuższe działanie). Po pomyślnym procesie, znaki na czole przedmiotu powinny lekko świecić kolorem srebrnym lub złotym. Jeśli coś poszło nie tak, poświata nie będzie obecna, a czaszkę pozostałą po przemianie należy wrzucić do skórzanego worka i zniszczyć, a później zakopać na cmentarzu, najlepiej na tym, z którego pozyskało się ją wcześniej.

Alchemia
Szkoły Stara Szkoła Południowa - Nowa Szkoła Południowa - Szkoła Laure Alda
Receptury Alchemiczny Świetlik - Areka Żelazna - Błogosławieństwo Ognia - Marmur słoneczny - Owoce Lanellego - Wina alchemiczne - Żywy Płyn Dermena - Kryształowa Królowa - Kajdannik - Kwas Skałożer - Kryształy Akceleracyjne - Serum Venis Venitis - Eliksir Miłosny - Trucizna Noctua - Nalewka Klarówka - Stal skrytobójców - Płynny Żar - Pożeracz Śmierci - Świeca Ciszy - Szkło Animowane - Kadzidło Demarigońskiego - Czarna Świeca Spiranta - Piorunnica - Driadowy Kryształ - Perfumy Kasseovein - Glina Akustyczna - Niebianka - Lewitująca Świeca - Skrzelokokt