Serum Venis Venitis

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
Serum Venis Venitis

Alchemia Serum Venis Vitis.jpg

Przedmiot przemian: Odwar z kory drzewnej

Opis ogólny

Złoty, mieniący się perłowo płyn o lekko orzechowym smaku i zapachu stanowiący silną odtrutkę na większość znanych światu trucizn oraz toksyn. Nieskuteczny w przypadku zaklęć i klątw.

Właściwości

Serum Venis Venitis to silna odtrutka działająca na większość szeroko dostępnych trucizn. Jej działanie jest niezwykle skuteczne, aczkolwiek gwałtowne - detoksykacja następuje wszelkimi możliwymi drogami, osoba, która serum zażyje, bardzo szybko zacznie się obficie pocić, wymiotować, dostanie też biegunki. Gdy zagrożenie związane z obecnością trucizny w organizmie minie, otruty może wymagać kilku dni opieki przez silne osłabienie organizmu: należy podawać mu dużo płynów, lekkostrawne posiłki i zapewnić dużo snu. W skrajnych przypadkach serum może prowadzić do łysienia u osób, które farbują włosy oraz niegroźnego łuszczenia skóry w przypadku makijażu, częstym skutkiem ubocznym są również poronienia. Jeśli w ciele osoby, która wypiła serum, nie ma żadnych trucizn, eliksir po prostu nie da żadnego efektu.

Otrzymywanie

Serum Venis Venitis powstaje na bazie odwaru z kory dwunastu drzew znanych ze swoich właściwości detoksykujących. Odwary należy sporządzać osobno, a następnie zmieszać je w równych proporcjach. Już sama powstała w ten sposób mieszanina jest skuteczną odtrutką na słabe toksyny, jednak stworzenie serum wymaga jeszcze kilku kolejnych kroków. Pierwszym z nich jest dodanie do odwaru trzech drachm kawałków bursztynu na kwartę płynu - to należy zagotować na żywym ogniu (niewskazane jest stawianie naczynia na piecu ani tym bardziej marmurze słonecznym), a następnie wystudzić. Proces ten należy powtarzać przez dwanaście dni - płyn powinien zredukować się o połowę. Po ostatnim gotowaniu miksturę można zlać, a bursztyn wyrzucić bądź wykorzystać: nadaje się na nalewkę. Następnie przystępuje się do transmutowania eliksiru. Zmieszawszy go z wywarem z fioletowych liści Aruwianu w proporcjach 1:12 oraz dodaniu małej sztabki alchemicznej złota i trzech pędów jęczmienia (nie dłuższych niż palec) płyn umieszcza się w kręgu transmutacyjnym, składającym się z siedmiu kręgów, w tym sześciu wody i jednego - środkowego - ziemi. Wszystkie symbole pomocnicze pochodzą z podgrup życia i żadnego nie można odwrócić. Nasycenie energią jest niezwykle intensywne i może okazać się konieczne zasilenie kręgu dodatkową energią np. z kryształów, w ostateczności nada się również żywy ogień pochodzący z białych świec. Proces transmutacji jest niezależny od faz księżyca.

Gotowe serum należy przecedzić przez gazę i trzymać w szczelnie zamkniętym flakonie - nadaje się do spożycia tak długo, jak długo zachowuje perłowy połysk. Gdy zmatowieje, staje się zwykłym odwarem.

Gotowy wywar należy wystudzić i można poddać go pierwszej przemianie. Krąg transmutacyjny składa się z zewnętrznych symboli wody, w które wpisane są naprzemiennie dwa symbole metalu i trzy symbole powietrza oraz symbole wspomagające, które utrwalają właściwości Płynu. Przemiana dokonuje się samorzutnie i trwa pełną dobę, podczas niej można zaobserwować redukcję objętości płynu. Po zakończeniu transmutacji mieszanina jest jeszcze nieaktywna, w tej postaci można ją przewozić i przechowywać bez obaw o utratę właściwości, nawet podczas ekspozycji na niekorzystne czynniki środowiskowe, tak długo, aż nie zostanie ona zanieczyszczona. Finalną postać Płynu uzyskuje się dopiero po przelaniu go do naczynia docelowego i wzbudzeniu go ostatnią przemianą z wykorzystaniem esencji z odwłoku świetlika (drachma na kwartę Płynu) oraz kręgu transmutacyjnego z zewnętrznymi symbolami wody i wewnętrznym obróconym symbolem metalu. Aby przedłużyć czas użytkowania Płynu należy unikać gaszenia go wodą, gdyż rozcieńczanie mieszaniny obniża jej żywotność.

Alchemia
Szkoły Stara Szkoła Południowa - Nowa Szkoła Południowa - Szkoła Laure Alda
Receptury Alchemiczny Świetlik - Areka Żelazna - Błogosławieństwo Ognia - Marmur słoneczny - Owoce Lanellego - Wina alchemiczne - Żywy Płyn Dermena - Kryształowa Królowa - Kajdannik - Kwas Skałożer - Kryształy Akceleracyjne - Serum Venis Venitis - Eliksir Miłosny - Trucizna Noctua - Nalewka Klarówka - Stal skrytobójców - Płynny Żar - Pożeracz Śmierci - Świeca Ciszy - Szkło Animowane - Kadzidło Demarigońskiego - Czarna Świeca Spiranta - Piorunnica - Driadowy Kryształ - Perfumy Kasseovein - Glina Akustyczna - Niebianka - Lewitująca Świeca - Skrzelokokt