Alchemiczny Świetlik: Różnice pomiędzy wersjami

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
(Utworzono nową stronę "{{Specyfikacja receptury| Alchemiczny Świetlik | 400px }} {{Opis receptury | Przedmiot = mieszanina cieczy na bazie wody | Opis = Pocho...")
 
 
(Nie pokazano 1 pośredniej wersji utworzonej przez tego samego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
 
{{Specyfikacja receptury| Alchemiczny Świetlik
 
{{Specyfikacja receptury| Alchemiczny Świetlik
 
|
 
|
[[File: Bestia_arklys.jpg | 400px ]]
+
[[File: Alchemia_alchemiczny_swietlik.jpg | 375px ]]
 
}}
 
}}
  
 
{{Opis receptury | Przedmiot = mieszanina cieczy na bazie wody
 
{{Opis receptury | Przedmiot = mieszanina cieczy na bazie wody
 
| Opis =  
 
| Opis =  
Pochodna [[Źywy Płyn Dermena|Żywego Płynu Dermena]], o słabszych właściwościach luminescencyjnych, niewymagająca jednak dostępu powietrza podczas świecenia. Wykorzystywany do tworzenia małych, przenośnych lampek dla podróżników.  
+
Pochodna [[Żywy Płyn Dermena|Żywego Płynu Dermena]], o słabszych właściwościach luminescencyjnych, niewymagająca jednak dostępu powietrza podczas świecenia. Wykorzystywany do tworzenia małych, przenośnych lampek dla podróżników.  
  
 
| Właściwości =  
 
| Właściwości =  

Aktualna wersja na dzień 16:26, 5 maj 2019

Alchemiczny Świetlik

Alchemia alchemiczny swietlik.jpg

Przedmiot przemian: mieszanina cieczy na bazie wody

Opis ogólny

Pochodna Żywego Płynu Dermena, o słabszych właściwościach luminescencyjnych, niewymagająca jednak dostępu powietrza podczas świecenia. Wykorzystywany do tworzenia małych, przenośnych lampek dla podróżników.

Właściwości

Większość właściwości Alchemicznego Świetlika jest identyczna, jak w przypadku Żywego Płynu Dermena, który stanowił punkt odniesienia podczas tworzenia tejże substancji. Oba transmutowane płyny cechuje taka sama gęstość, słaba toksyczność i reakcje na zmianę temperatury, oba również wykazują silne właściwości luminescencyjne, które wzbudza się poprzez mieszanie cieczy. Świetlik w odróżnieniu od swego pierwowzoru rozświetli się również bez dostępu powietrza, co stanowi jego główną zaletę, która okupiona została relatywnie słabszą jasnością emitowanego światła i mniejszą różnorodnością jego barw, gdyż Świetliki występują tylko w odcieniach niebieskiego i zielonego.

Otrzymywanie

Świetliki tworzy się w analogiczny sposób jak Żywy Płyn Dermena, z kilkoma istotnymi modyfikacjami. Pierwszą z nich jest brak składników barwiących, które dodaje się do wywaru - dodanie czegokolwiek ponad podstawowe składniki (żelazo, rtęć w szkle oraz spirytus) skutkuje bardzo gwałtownym skokiem temperatury płynu i rozsadzeniem naczynia, w którym był on gotowany. Barwa światła zależy prawdopodobnie od składu chemicznego wody, nie jest to jednak potwierdzona hipoteza.

Kolejną istotną modyfikacją jest połączenie obu kręgów transmutacyjnych - w podstawowy krąg wpisuje się dodatkowy odwrócony symbol metalu jako przemianę kończącą, ponadto transmutacji poddaje się jeszcze ciepły płyn, od razu zamknięty w naczyniu docelowym, podwaja się też ilość ilość esencji z odwłoków świetlików. Jak w przypadku Żywego Płynu, tak i ta przemiana przebiega samorzutnie i trwa około doby.

Alchemia
Szkoły Stara Szkoła Południowa - Nowa Szkoła Południowa - Szkoła Laure Alda
Receptury Alchemiczny Świetlik - Areka Żelazna - Błogosławieństwo Ognia - Marmur słoneczny - Owoce Lanellego - Wina alchemiczne - Żywy Płyn Dermena - Kryształowa Królowa - Kajdannik - Kwas Skałożer - Kryształy Akceleracyjne - Serum Venis Venitis - Eliksir Miłosny - Trucizna Noctua - Nalewka Klarówka - Stal skrytobójców - Płynny Żar - Pożeracz Śmierci - Świeca Ciszy - Szkło Animowane - Kadzidło Demarigońskiego - Czarna Świeca Spiranta - Piorunnica - Driadowy Kryształ - Perfumy Kasseovein - Glina Akustyczna - Niebianka - Lewitująca Świeca - Skrzelokokt