Żywy Płyn Dermena: Różnice pomiędzy wersjami

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
(Utworzono nową stronę "{{Specyfikacja receptury| Żywy Płyn Dermena | 400px }} {{Opis receptury | Przedmiot = mieszanina cieczy na bazie wody | Opis = Żywy P...")
 
 
Linia 1: Linia 1:
 
{{Specyfikacja receptury| Żywy Płyn Dermena
 
{{Specyfikacja receptury| Żywy Płyn Dermena
 
|
 
|
[[File: Bestia_arklys.jpg | 400px ]]
+
[[File: Alchemia_zywy_plyn_dermena.jpg | 375px ]]
 
}}
 
}}
  

Aktualna wersja na dzień 16:26, 5 maj 2019

Żywy Płyn Dermena

Alchemia zywy plyn dermena.jpg

Przedmiot przemian: mieszanina cieczy na bazie wody

Opis ogólny

Żywy Płyn Dermena to substancja służąca do produkcji szeroko znanych lamp alchemicznych. Jego odmianą jest Alchemiczny Świetlik.

Właściwości

Żywy Płyn Dermena to substancja na bazie wody, nieznacznie od niej gęstsza i wykazująca szereg odmiennych cech fizycznych, które nie są jednak widoczne na pierwszy rzut oka. Nieruchoma jest przeźroczysta i bezbarwna, gdy jednak zostanie zmieszana, zaczyna wykazywać silne właściwości luminescencyjne i zmienia kolor, nie rozświetli się jednak bez dostępu powietrza, przez co nie można przechowywać jej w zamkniętych pojemnikach. Czas świecenia i moc światła są uzależnione od wielu czynników, w tym: stężenia substancji, ilości zanieczyszczeń, ilości samego płynu oraz powierzchni, jaką styka się z powietrzem. Najczęściej wytwarzane lampy zapewniają światło przez 3-6 godziny, po tym czasie stopniowo wygasają. Żywy Płyn Dermena przestaje świecić, gdy doleje się do niego zimnej wody. Jego barwa zależy od odczynników użytych podczas tworzenia, światło może mieć dowolny kolor, niemożliwe jest jednak stworzenie białego Żywego Płynu. Nawet podczas świecenia nie emituje on ciepła i przybiera temperaturę otoczenia. Zamrożony bądź podgrzany do wrzenia traci swoje alchemiczne właściwości. Nie jest toksyczny dla skóry, nie należy go jednak pić, gdyż powoduje silne wymioty.

Otrzymywanie

Żywy Płyn Dermena powstaje na bazie wody, która płynęła, stąd prawdopodobnie pochodzi jego nazwa. Wody odstanej, z jeziora, studni bądź innego podobnego źródła, nie da się wzbudzić do świecenia. Należy brać poprawkę na odparowywanie i zagęszczanie płynu - stosunek użytej bazy do ilości finalnego produktu wynosi 5:4. Pierwszy etap przemian polega na przefiltrowaniu wody, aby usunąć z niej większe zanieczyszczenia, można to zrobić dowolną metodą, klasyczną bądź alchemiczną. W następnej kolejności wykonuje się tak zwany “wywar” - przefiltrowaną wodę zagotowuje się ze składnikami, które zapewnią kolor, jasność i trwałość emitowanego światła. Na kwartę wody przypada mała sztabka alchemicznego żelaza, dwie drachmy rtęci zamkniętej w szkle kwarcowym oraz 1/10 kwaterki spirytusu wysokiej jakości, poza tym dodaje się również składniki barwiące, których rodzaj i proporcje można dobierać eksperymentalnie, pamiętając jednak, że na tym etapie płyn wykazuje wysoką pobudliwość i może zapłonąć; opis najczęściej stosowanych mieszanek barwiących można znaleźć w literaturze.

Gotowy wywar należy wystudzić i można poddać go pierwszej przemianie. Krąg transmutacyjny składa się z zewnętrznych symboli wody, w które wpisane są naprzemiennie dwa symbole metalu i trzy symbole powietrza oraz symbole wspomagające, które utrwalają właściwości Płynu. Przemiana dokonuje się samorzutnie i trwa pełną dobę, podczas niej można zaobserwować redukcję objętości płynu. Po zakończeniu transmutacji mieszanina jest jeszcze nieaktywna, w tej postaci można ją przewozić i przechowywać bez obaw o utratę właściwości, nawet podczas ekspozycji na niekorzystne czynniki środowiskowe, tak długo, aż nie zostanie ona zanieczyszczona. Finalną postać Płynu uzyskuje się dopiero po przelaniu go do naczynia docelowego i wzbudzeniu go ostatnią przemianą z wykorzystaniem esencji z odwłoku świetlika (drachma na kwartę Płynu) oraz kręgu transmutacyjnego z zewnętrznymi symbolami wody i wewnętrznym obróconym symbolem metalu. Aby przedłużyć czas użytkowania Płynu należy unikać gaszenia go wodą, gdyż rozcieńczanie mieszaniny obniża jej żywotność.

Alchemia
Szkoły Stara Szkoła Południowa - Nowa Szkoła Południowa - Szkoła Laure Alda
Receptury Alchemiczny Świetlik - Areka Żelazna - Błogosławieństwo Ognia - Marmur słoneczny - Owoce Lanellego - Wina alchemiczne - Żywy Płyn Dermena - Kryształowa Królowa - Kajdannik - Kwas Skałożer - Kryształy Akceleracyjne - Serum Venis Venitis - Eliksir Miłosny - Trucizna Noctua - Nalewka Klarówka - Stal skrytobójców - Płynny Żar - Pożeracz Śmierci - Świeca Ciszy - Szkło Animowane - Kadzidło Demarigońskiego - Czarna Świeca Spiranta - Piorunnica - Driadowy Kryształ - Perfumy Kasseovein - Glina Akustyczna - Niebianka - Lewitująca Świeca - Skrzelokokt