Kryształowa Królowa: Różnice pomiędzy wersjami
(Utworzono nową stronę "{{Specyfikacja receptury| Alchemiczny Świetlik | 375px }} {{Opis receptury | Przedmiot = Róża Adriońska | Opis = Ró...") |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | {{Specyfikacja receptury| | + | {{Specyfikacja receptury| Kryształowa Królowa |
| | | | ||
[[File: Alchemia_krysztalowa_krolowa.jpg | 375px ]] | [[File: Alchemia_krysztalowa_krolowa.jpg | 375px ]] |
Aktualna wersja na dzień 00:22, 14 sie 2020
Kryształowa Królowa | |
---|---|
Przedmiot przemian: Róża Adriońska
Opis ogólny
Róża „Kryształowa Królowa” to odmiana alchemiczna powstała na drodze transmutowania róży adriońskiej. Są to kwiaty o niezwykłej urodzie, przypominające wyroby jubilerskie – zielone części rośliny, takie jak łodygi i liście, wyglądają jak wykonane z czystego złota, zaś duże, pełne kwiaty są przeźroczyste i mienią się barwnie niczym kryształy.
Właściwości
Kryształowa Królowa to roślina przede wszystkim dekoracyjna, nie wpływająca w żaden sposób na osoby, które będą z nią obcować – oczywiście poza doznaniami estetycznymi. Jej krzewy zdobią ogrody władców i bogaczy, a pojedyncze kwiaty można znaleźć we wnętrzach pałaców, stojące w wazonach niczym żywe kwiaty. Ze względu na relatywną kruchość płatków Kryształowa Królowa rzadko jest wykorzystywana do tworzenia biżuterii czy ozdób użytkowych, choć jej wygląd mocno by ją do tego predysponował. Próby podniesienia jej wytrzymałości z wykorzystaniem środków alchemicznych póki co nie przyniosły oczekiwanego rezultatu. Tak jak i zwykłe róże, tak i ta wymaga regularnego podlewania i nasłonecznienia, nie imają się jej jednak choroby ani robactwo. Ścięte kwiaty zachowują świeżość przez rok, po tym czasie kruszeją i zamieniają się w pył.
Otrzymywanie
Proces tworzenia Kryształowej Królowej należy do grupy przemian wysokiej energii i wymaga od przeprowadzającego go alchemika szczególnej ostrożności. Do przemiany wykorzystuje się dwuletnie krzewy róży adriońskiej - wyjęte z ziemi i dokładnie oczyszczone - oraz fragmenty górskich kryształów, których objętość będzie jak najbardziej zbliżona do objętości kwiatów i pąków znajdujących się na krzewie. Kamienie należy rozłożyć symetrycznie wokół rośliny, która będzie znajdowała się w centrum kręgu. Jeśli zaś chodzi o sam krąg, jego niezwykłość bierze się z tego, iż wychodzi on od dwóch ułożonych symetrycznie kręgów ziemi, na których zamykają się kolejne kręgi już zgodnie z zasadami sztuki. Stabilizacja wytworzonej przez ten podwójny start energii trwa mniej więcej do połowy przemiany i po tym czasie przestaje być niebezpieczna. Na tym początkowym etapie wykorzystywane są przede wszystkim kręgi i symbole z dziedziny metali oraz ziemi, które następnie łagodzone są przez kręgi powietrza oraz wody, zamknięte ostatecznie w podwójny symbol metalu.