Szkło Animowane

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
Szkło Animowane

Alchemia szklo animowane.jpg

Przedmiot przemian: Szkło kwarcowe

Opis ogólny

Niewielkie szklane odłamki różnych kształtów i kolorów pokryte runami mające szerokie zastosowanie - od zabawy do zastosowań militarnych - gdyż dzięki nim możliwe jest wywoływanie różnych widmowych zjawisk o różnym stopniu realności. Ich aktywacja jest niezwykle łatwa - wystarczy rozbić je o podłogę, wtedy uwolniona w szkle iluzja oraz dym, który nada jej większej wiarygodności.

Właściwości

Jeśli chodzi o właściwości fizykochemiczne, szkło animowane ma podobne właściwości co zwykłe szkło kwarcowe - jest twarde, kruche, przejrzyste, a w procesie produkcji łatwo daje się barwić na różne kolory. Można je przetapiać, traci jednak wtedy swoje właściwości alchemiczne. Po rozbiciu szkło przemienia się momentalnie w dym, istotnie wzmacniając jego właściwości iluzoryczne. Jeśli chodzi o widziadła możliwe do zaklęcia w szkle, mogą mieć one różnoraką formę, zależną jedynie od fantazji i potrzeb alchemika. Osoby znajdujące się poza zasięgiem działania dymu doświadczą działania iluzji przeciętnej jakości, kto jednak znajdzie się wystarczająco blisko, będzie mógł zobaczyć coś o wiele bardziej szczegółowego, doświadczyć woni, dźwięku a nawet wrażenia dotyku. Iluzje jednak nie będą mogły wywołać trwałych efektów i np. iluzoryczny ogień nie poparzy, a uderzenie nie pozostawi siniaka.

Otrzymywanie

Do przygotowania szkła animowanego potrzebne jest szkło kwarcowe z dowolnego źródła - mogą to być nawet pobite naczynia, byle był czyste. Przeciętny kawałek szkła animowanego ma wagę dwóch łutów, a do jego wytworzenia potrzeba półtora łutu surowca. Ewentualne dodatki kolorystyczne dobiera się jak w przypadku normalnego szkła i stanowią one jedynie walor estetyczny. Szkło należy roztopić w przeznaczonym do tego tygielku, a następnie przenieść do kąpieli parowej składającej się ze zmieszanych w równych proporcjach absyntu i naparu z ziaren lotosu zaprawionych porcją dowolnego katalizatora alchemicznego (ilości i proporcje dostępne w stosownej literaturze). W takiej kąpieli tygielek powinien pozostać cały dzień, a następnie natychmiast należy przenieść go do kręgu alchemicznego, w którym dominują symbole powietrza oraz wody, z otwierającym symbolem metalu i zamykającym ziemi. Od doboru symboli pomocniczych zależeć będzie iluzja, która zostanie wprawiona w szkło. Po umieszczeniu naczynia w kręgu stopione szkło zasyczy i zacznie poruszać się w niekontrolowany sposób, nie grożąc jednak wykipieniem. Przemiana dobiegnie końca w chwili, gdy szkło zastygnie. Jeszcze przez dobę pozostanie plastyczne na tyle, aby można było odbić na jego powierzchni runy odpowiedzialne za powstawanie dymu wzmacniającego doznania. Dobór run zależy zaklętego wewnątrz widziadła i ich zestaw również dostępny jest w fachowej literaturze.

Alchemia
Szkoły Stara Szkoła Południowa - Nowa Szkoła Południowa - Szkoła Laure Alda
Receptury Alchemiczny Świetlik - Areka Żelazna - Błogosławieństwo Ognia - Marmur słoneczny - Owoce Lanellego - Wina alchemiczne - Żywy Płyn Dermena - Kryształowa Królowa - Kajdannik - Kwas Skałożer - Kryształy Akceleracyjne - Serum Venis Venitis - Eliksir Miłosny - Trucizna Noctua - Nalewka Klarówka - Stal skrytobójców - Płynny Żar - Pożeracz Śmierci - Świeca Ciszy - Szkło Animowane - Kadzidło Demarigońskiego - Czarna Świeca Spiranta - Piorunnica - Driadowy Kryształ - Perfumy Kasseovein - Glina Akustyczna - Niebianka - Lewitująca Świeca - Skrzelokokt