Pokusy

Z Grymuar
(Przekierowano z Pokusa)
Skocz do: nawigacja, szukaj
Pokusy

Rasa pokusa.jpg

Grupa Piekielni
Rasa Pokusy
Przeciętna długość życia 700 lat
Grywalny wiek postaci 20 - 600 lat
Cechy rasowe Czytanie w myślach

Zdolność przemian

Latanie

Przeciętne atrybuty Bardzo zręczne

Precyzyjne

Wyostrzony wzrok

Przytępiony węch i smak

Niezwykle piękne

Bardzo charyzmatyczne

Występowanie

Piekło


Wygląd

Pokusy wyglądają prawie jak nadzwyczaj piękne ludzkie kobiety, obdarzone przy tym uwodzicielskim kształtem ciała. Tym, co ich różni jest para nietoperzowych skrzydeł wyrastająca im z pleców, znacznie mniejszych niż w przypadku łowców dusz i nie aż tak masywnych, a także ciemny, zazwyczaj długi ogon kończący ich kręgosłup. W większości przypadków posiadają także parę rogów wyrastającą z głowy, aczkolwiek często zdarzają się pokusy pozbawione ich. Potrafią przybrać postać każdej ludzkiej kobiety, nawet takiej, która w rzeczywistości nie istnieje, a także dowolnie manipulować i kształtować uzyskanym ciałem wedle swej woli.

Pochodzenie

Pokusy pojawiły się w Piekle niedługo po tym, jak zaczęli do niego napływać potępieńcy. Są to dusze kobiet, które za życia dopuszczały się licznych grzechów rozpusty oraz nieczystości seksualnych. Jednakże, w przeciwieństwie do potępieńców, ich egzystencja nie opierała się na cierpieniu za grzechy, a wręcz przeciwnie. Kontynuowały swoje wcześniejsze czyny nawet i po śmierci. Niektórzy nie potrafią wyjaśnić, czemu akurat kobiety i akurat za te zbrodnie zostały wywyższone ponad zwykłych potępieńców. Inni sądzą, że jest w tym zamysł Księcia Ciemności i są jego bronią, dzięki której zdoła pokonać Pana, jeszcze inni twierdzą, że miał on taką zachciankę i nie doszukują się w tym głębszego sensu, akceptując po prostu ich istnienie, w jakimkolwiek celu się nie rozpoczęło.

Kultura

Pokusy kierują się w życiu w zasadzie jednym – popędem seksualnym. Odczuwają go o wiele silniej niż jakiekolwiek inne stworzenie, a w dodatku stosunki zwiększają na jakiś czas ich siły witalne. Również lubują się w intrygach i upokarzaniu, ale jest to już raczej uboczna rozrywka w ich życiu.

Pokusy zajmują w Piekle zaskakująco wysoką pozycję zważając na to, że tak naprawdę powinny być niewolnicami cierpiącymi za swe grzechy. Tymczasem prowadzą niemal beztroskie życie pełne uwodzeń, romansów oraz uciech cielesnych. Niektórzy twierdzą, że mają być żeńskim odpowiednikiem łowców dusz i rzeczywiście, pokusy częstokroć udają się do Alaranii, aby tam zajmować się wyciąganiem na wierzch gorszych stron ludzkiej natury i wzbudzaniem w ludziach żądzy, wiodącej ich na zgubę ich duszy. Jedno współżycie nie może co prawda zaprowadzić człowieka do Piekła, ale żadne spotkanie z pokusą nie kończy się dobrze. Osoba ta zdecydowanie się zmienia i nie pozostaje sobą. Sprawiają one, iż ludzie w o wiele większym stopniu zaczynają odczuwać pożądanie, a także osłabia samokontrole oraz wszelkie zahamowania zdrowego rozsądku. Rzadko komu udaj się nad tym zapanować, a każdy kolejny stosunek jedynie wzmaga ów efekt. Dlatego też pokusy przyczyniają się do tego, aby wiele osób trafiało do Piekła.

Jednakże z drugiej strony cieszą się olbrzymią wolnością oraz nie otrzymują jakichkolwiek poleceń. Książę Ciemności pozwala im działać wedle ich woli, będąc pewnym, iż niezależnie od tego, co zrobią, przysłużą się Piekłu.

Pokusy są z reguły świetnymi manipulantkami, potrafią szybko odnaleźć się w danym środowisku i sprawić, aby to wręcz zaczęło je chronić. Zadziwiające jest, jak bardzo są w stanie ogłupić ludzi, nieraz zdarzało się, iż paladyni wezwani na miejsce zaczynali walczyć pomiędzy sobą na skutek sprytu piekielnej, choć są to bardzo rzadkie przypadki i zawsze spowodowane przez bardzo przebiegłą oraz doświadczoną pokusę. Tę zdolność posiadają głównie z tej przyczyny, że rzadziej od innych piekielnych posiadają umiejętności walki, częściej magii i jest to zazwyczaj arkan emocji, która stanowi wsparcie dla początkujących pokus i wśród tych starszych traktowana jest pogardliwie. Zazwyczaj pokusa ucieka lub rzuca do walki z agresorem swojego obrońcę lub obrońców, których wcześniej omamiła. Bywają jednakże przypadki przypadki pokus, które potrafią walczyć, a nawet odczuwać. Wówczas częściej są przyczynami starć. Kierują się wywołaniem konfliktu między innymi istotami tak by polała się krew, którą sączą z wielką przyjemnością. Same nie są wybitnymi mistrzami w walce, wciąż pragną aby to inni wokół nich cierpieli jak najmocniej, przy czym one same nie chcą sobie za bardzo brudzić rączek. Duża część takich pokus potrzebuje włączyć w miłosną grę gamę tortur, bo tylko w tedy odczuwają rozkosz i uciechę ze stosunku ze swoją ofiarą, co z kolei dodaje im sił witalnych. Biada temu, który więc trafi na taką diablicę.

Pokusy są w stanie uwodzić ludzi dzięki zdolności czytania w myślach, która, podobnie zresztą jak w przypadku łowców dusz, nad wyraz ułatwia ich pracę. W ten sposób są w stanie śledzić żądze oraz pragnienia drugiej osoby pokazując, jak wiele może stracić, wyznając Pana i starając się zachować czystość. Zazwyczaj udaje im się to bez większego problemu. Pokusy są piekielnymi, na które paladyni polują z największą zawziętością. Diabły oraz łowcy dusz po zdemaskowany z reguły nie wywołują sympatii u społeczeństwa, są przerażające i wydają się być ucieleśnieniem wszelkiego zła, ale w przypadku pokus jest inaczej. Wykorzystują jedno z najsilniejszych ludzkich pragnień i wedle niektórych ludzi nie robią nic szczególnie złego. Do polowań na pokusy wysyła się najsprytniejszych i najbardziej oddanych sprawie paladynów, aby byli w ogóle odnaleźć i dopaść pokusę, a następnie widzieć w niej nie urodziwą kobietę, a jedynie naczynie piekielnego zła.

Odżywianie

Pokusy nie muszą się odżywiać, siły witalne pochodzące ze stosunków aż nadto dają im sił, jednakowoż przez wzgląd na to, że niegdyś były zwykłymi, ludzkimi kobietami, odczuwają tęsknotę za jedzeniem i spożywają je dla przyjemności, zwłaszcza wszelkiego rodzaju napoje alkoholowe.

Rozmnażanie

Pokusy, pomimo częstokrotnych stosunków seksualnych, nie są w stanie posiadać potomstwa.

Śmierć

Pokusy aby przestać istnieć nie muszą odpokutować swoich śmiertelnych grzechów, w ich przypadku taka możliwość wydaje się być niemal śmieszna, co jest kolejną rzeczą różniącą je od potępieńców. Pokusy są tak samo wrażliwe na śmierć co zwykli ludzie, aczkolwiek są niewrażliwe na wszelakie choroby. Działają na nie ściśle określone trucizny, które niestety często używane stały się także rozpoznawalne przez piekielne więc trudno im je podsunąć do spożycia. Pokusa może umrzeć ze starości, co pod kolejnym względem upodabnia je do łowców dusz. Piękno tych kobiet towarzyszy im do ostatniej chwili. Cudem na skórze diablic pojawia się jakakolwiek zmarszczka, lecz te starsze są o wiele słabsze i bardziej podatne na trucizny, w tym także i ludzkie. Po śmierci ciało pokusy zazwyczaj po kilku dniach zamienia się w proch, łącznie z kośćmi.

Cechy rasowe

Czytanie w myślach
Są w stanie odczytywać ludzkie myśli, a także emocje oraz pragnienia.
Zdolność przemian
Potrafią kontrolować wygląd swego ciała oraz w dość dużym stopniu nim manipulować. Jednakże posiadają ograniczenia, są w stanie przybrać postać jedynie ludzkiej kobiety. Szczytem ich możliwości jest upodobnienie się do elfki za pomocą odpowiedniego kształtu uszów i rysów twarzy.
Latanie
W swej prawdziwej postaci pokusy są w stanie latać, choć robią to znacznie niezdarniej od łowców dusz czy aniołów, jednakże równie szybko.
Rasy
Ludzie Alarianie - Tarianie - Mahińczycy - Eravallowie - Dotknięci
Elfy Leśne Elfy - Morskie Elfy - Pustynne Elfy - Górskie Elfy - Mroczne Elfy - Lodowe Elfy
Pradawni Czarodzieje - Smoki - Drakoni - Rarogi
Naturianie Fellarianie - Driady - Nimfy - Krydiany - Chochliki/Wróżki - Syreny/Trytony - Centaury - Maie - Minotaury - Eugony- Satyry - Harpie - Feerie - Irminsulani
Zmiennokształtni Wilkołaki - Kotołaki - Niedźwiedziołaki - Smokołaki - Panterołaki - Tygrysołaki - Lisołaki - Jeleniołaki - Leonidzi -
Zwierzonidzi Anurai - Arachnidzi - Harenidzi
Piekielni Diabły - Upadłe Anioły - Łowcy Dusz - Pokusy - Potępieńcy
Niebianie Duchy Światłości - Aniołowie Światła - Aniołowie Ducha - Dobre Duchy - Palladyni - Emisariusze - Błogosławieni
Demony Nemorianie - Kaer Natherini - Upiory - Przemienieni
Nieumarli Wampiry - Dhampiry - Liche - Zjawy
Nordowie Nordyjczycy - Krasnoludy - Ragarianie - Brevijczycy
Rasy niegrywalne Akolici - Archaniołowie - Armahirowie i Protherianki - Eskulapi - Lwy Sheriońskie - Mistrzowie i Mentorki - Motyle Etariońskie - Przodkowie - Serafini - Węże Periońskie