Niedźwiedziołaki: Różnice pomiędzy wersjami

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
Linia 27: Linia 27:
 
| Pochodzenie =
 
| Pochodzenie =
  
Niedźwiedziołak to jedna z ofiar lykantropii, po ugryzieniu przez innego niedźwiedziołaka lub czasem w szczególnych przypadkach przez zwykłego niedźwiedzia. (Krzyżówki przez naturalne stosunki nie zostały jeszcze zbadane ) 
+
Niedźwiedziołak to jedna z ofiar lykantropii, po ugryzieniu przez innego niedźwiedziołaka lub czasem w szczególnych przypadkach przez zwykłego niedźwiedzia.
 
 
 
| Kultura =
 
| Kultura =
  

Wersja z 16:53, 21 kwi 2018

Niedźwiedziłaki

Rasa niedzwiedziolak.jpg

Grupa Zmiennokształtni
Rasa Niedźwiedziłaki
Przeciętna długość życia 150 lat
Grywalny wiek postaci 15 - 150 lat
Cechy rasowe Przemiana w niedźwiedzia i hybrydę

Mowa zwierząt

Szał

Przeciętne atrybuty
Bardzo silny

Wytrwały

Wyostrzony węch

Wyostrzony wzrok

Nieznaczny zmysł magiczny

Silna Wola

Występowanie

Lasy


Wygląd

W postaci niedźwiedzia porusza się i biega na czterech łapach, przez co jest dużo szybszy od człowieka biegnącego co sił w dwóch kończynach. NIedźwiedziołaki, które zatraciły do tego zdolność lub nie lubią zmieniać się w ludzką formę, preferują jednak chodzenie na dwóch łapach (jednak dalej biegają na czterech). Górne łapy zakończone mają ostrymi szponami, długimi i zakrzywionymi. Ich ciało porasta gruba warstwa futra, zwykle w jednolitym odcieniu brązu lub czerni. Są to istoty o harmonicznie zbudowanym ciele, krótkiej, grubej szyi, szerokiej, niedźwiedziej głowie z wydłużonym spiczastym pyskiem. Ich małe oczka są usadzone bardzo głęboko w oczodołach, dlatego istoty mają małe pole widzenia. Mają ostre zęby przystosowane do rozgryzania i rozcierania pożywienia zarówno roślinnego, jak i mięsnego, chociaż żywią się tylko tym drugim. Stopy zakończone mają pięcioma palcami, a podeszwy gołe lub owłosione, nieprzystosowane do cichego poruszania się. W postaci ludzkiej zazwyczaj są istotami o znacznym umięśnieniu. Wysokością znacznie przekraczające wymiary normalnych ludzi. Lekko wysunięta szczęka i zwierzęce uzębienie sprawia, że jeśli ktoś po wymiarach ma wątpliwości, uśmiech lub warknięcie niedźwiedziołaka w ludzkiej postaci rozwieje je ostatecznie.

Pochodzenie

Niedźwiedziołak to jedna z ofiar lykantropii, po ugryzieniu przez innego niedźwiedziołaka lub czasem w szczególnych przypadkach przez zwykłego niedźwiedzia.

Kultura

Niedźwiedziołaki żyją samotnie w rozległych lasach Alaranii, nie tworzą jako takiej kultury. Nie mają hierarchii społecznej, nie tworzą miast, żyją raczej spokojnie, polując na zwierzynę. Nie pożywiają się ludźmi, czy też innymi rasami humanoidalnymi. Jednak dzikie niedźwiedziołaki są w stanie zaatakować człowieka, jeśli ten im zagraża. W stanie zagrożenia życia wpadają w tak zwany Szał, w którym zwiększa się ich siła i zręczność. Są w stanie zabijać bez większego problemu.

Odżywianie

Niedźwiedziołaki najchętniej zjadają łososie i inne ryby, na surowo a także miód. Żywią się też małymi ssakami, gryzoniami, ptakami, ptasimi jajami, nasionami, grzybami, a nawet dżdżownicami i ślimakami, a w przypadku braku innego pożywienia także trawą. Oczywiście mówimy tu o formie niedźwiedzia i hybrydy jako takiej. W swojej humanoidalnej formie odżywiają się tak jak ludzie. Pieczonym mięsem, zupami, warzywami, czy owocami, a także serami, mlekiem i tak dalej. Mają dosyć mocne głowy, dlatego piwo praktycznie nie wpływa na ich układ nerwowy.

Rozmnażanie

Niedźwiedziołaki mogą rozmnażać się między sobą, a także z ludźmi, z czego potomek ludzki nie uzyska cech niedźżwiedzia. Przejmie cechy pochodzące od ludzkiego rodzica. Jedyne co może przekazać w genach rodzić-niedźwiedź to wyższy, niż przeciętny, wzrost. Ciąża u niedźwiedziołaczki trwa tak jak u ludzi dziewięć miesięcy.

Śmierć

Niedźwiedziołaki umierają ze starości, lub od odniesionych ran. Nie mają żadnego rytuału pochówku. Jeśli żyją pośród ludzi, czy elfów są grzebani zgodnie z obrządkiem danej kultury.

Cechy rasowe

Przemiana w niedźwiedzia i hybrydę 
Niedźwiedziołaki są w stanie przybrać dwie formy, hybrydę i niedżwiedzia. W postaci hybrydy rosną i poruszają się na dwóch, tylnych łapach. Są też w stanie mówić ludzkim językiem przebywając w tej formie. Natomiast w formie niedźwiedzia mogą porozumiewać się tylko mową zwierząt. Fizycznie przypominają przeciętnego niedźwiedzia.
Przenikanie przez przedmioty 
Upiory w swojej naturalnej postaci, to jest wtedy gdy są niewidoczne, lub przybierają formę dymu są w stanie przenikać przez przedmioty bez żadnego problemu.
Mowa zwierząt 
Naturalną cechą niedźwiedziołaka jest porozumiewanie się mową zwierząt.
Szał 
Kiedy życie danego niedźwiedziołaka jest zagrożone, ten może wpaść w tak zwany Szał, staje się wtedy dużo szybszy i silniejszy niż w swojej normalnej formie.
Rasy
Ludzie Alarianie - Tarianie - Mahińczycy - Eravallowie - Dotknięci
Elfy Leśne Elfy - Morskie Elfy - Pustynne Elfy - Górskie Elfy - Mroczne Elfy - Lodowe Elfy
Pradawni Czarodzieje - Smoki - Drakoni - Rarogi
Naturianie Fellarianie - Driady - Nimfy - Krydiany - Chochliki/Wróżki - Syreny/Trytony - Centaury - Maie - Minotaury - Eugony- Satyry - Harpie - Feerie - Irminsulani
Zmiennokształtni Wilkołaki - Kotołaki - Niedźwiedziołaki - Smokołaki - Panterołaki - Tygrysołaki - Lisołaki - Jeleniołaki - Leonidzi -
Zwierzonidzi Anurai - Arachnidzi - Harenidzi
Piekielni Diabły - Upadłe Anioły - Łowcy Dusz - Pokusy - Potępieńcy
Niebianie Duchy Światłości - Aniołowie Światła - Aniołowie Ducha - Dobre Duchy - Palladyni - Emisariusze - Błogosławieni
Demony Nemorianie - Kaer Natherini - Upiory - Przemienieni
Nieumarli Wampiry - Dhampiry - Liche - Zjawy
Nordowie Nordyjczycy - Krasnoludy - Ragarianie - Brevijczycy
Rasy niegrywalne Akolici - Archaniołowie - Armahirowie i Protherianki - Eskulapi - Lwy Sheriońskie - Mistrzowie i Mentorki - Motyle Etariońskie - Przodkowie - Serafini - Węże Periońskie