Liche: Różnice pomiędzy wersjami

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
Linia 1: Linia 1:
{{Specyfikacja rasy | Leśne Elfy | Elfy | Potencjalnie nieśmiertelne | 15 - 2500 lat | Brak potrzeb fizjologicznych
+
{{Specyfikacja rasy | Liche | Nieumarli | Potencjalnie nieśmiertelne | 15 - 2500 lat | Brak potrzeb fizjologicznych
  
 
Głód energii
 
Głód energii

Wersja z 15:51, 22 kwi 2018

Liche

Rasa liche.jpg

Grupa Nieumarli
Rasa Liche
Przeciętna długość życia Potencjalnie nieśmiertelne
Grywalny wiek postaci 15 - 2500 lat
Cechy rasowe Brak potrzeb fizjologicznych

Głód energii

Przeciętne atrybuty Słaby

Wytrwały

Delikatny

Przytępiony słuch i węch

Fajtłapa

Niezwykle wyostrzony zmysł magiczny

Niezwykle odpychający

Niezwykle brzydki

Występowanie

Mauria

Wygląd

Ludzcy magowie, którzy za wszelką cenę postanowili wymknąć się śmierci poprzez złamanie zasad panujących pośród żywych i umarłych, stając pomiędzy obydwoma grupami, mając martwe ciało oraz wciąż żywy i krystaliczny umysł.

Osiągnięcie tego jest wyjątkowo trudne, wymaga lat przygotowań oraz ogromnej wiedzy na temat przemian życia i śmierci, magicznych zasobów oraz dogłębnego studiowania tajników magii i alchemii. Ci, którym udało się poprawnie przeprowadzić proces stali się nieumarłymi. Ich wygląd zmienił się - ciała stały się wątłe i chude, a twarze zaś maja wysuszone i kościste, narządy wewnętrzne zeschły się i skurczyły w atrofii. Ich wygląd zmienił się diametralnie, atroficzne narządy i mięśnie pokryte są suchą, bladą skórą. Bardziej przypominają obciągnięty pergaminem szkielet niż prawdziwego człowieka. Ich głos zmienia się w suchy, ostry niczym szelest i skrzypienie pióra po papierze szept, czasami utrudniając rozumienie słów, wypływających z martwych, ściągniętych warg.

U niektórych oczy płoną martwym, jałowym blaskiem, który zdradza ich magiczną naturę. W żyłach płyną magiczne eliksiry i sploty magicznej natury. Nadal zajmują się zgłębianiem tajników magii i studiowaniem ksiąg na jej temat, korzystając z nieskończonych zasobów czasu jakie zapewniła im tak groteskowa przemiana.

Poruszają się powoli i ostrożnie, często używając kosturów, by podpierać swoje wątłe skorupy, pozostałości ich ciała. Mimo pozornie delikatnego wyglądu często otoczeni są masą zaklęć ochronnych, zapobiegających naruszeniu ich fizycznej struktury, odbijających ciosy mieczem oraz neutralizujących zaklęcia.

Pochodzenie

Rozdarcie struktury czasu, sprawiło, że ludzie podobnie jak wiele istot, które były niewystarczająco silne, zaczęli się starzeć, a ich ciała umierać. Magowie panicznie szukali sposobu by oprzeć się jego zgubnemu wpływowi, a Ci, którzy okazali się nadzwyczaj wytrwali w tych poszukiwaniach odkryli drogę, która, miała przywrócić im upragnioną długowieczność, a zarazem zesłać klątwę straszniejszą niż wszystkie inne.

Mroczne rytuały, które odprawili magowie zdołały wyrwać ich spod władzy śmierci, lecz jednocześnie spaczyły ich dusze i ciała. Z dnia na dzień serca nieumarłych magów były zatruwane przez sekrety czarnej magii, którą posiedli. Prosty lud, chcąc również otrzymać dar długowieczności zwrócili się do nich o pomoc. Lecz Ci odmówili im, pragnąc zachować swe tajemnice. Magowie wykorzystując arkana ciemnej magii przemienili się w nieumarłych i tak stworzyła się nowa rasa – liche.

Kultura

Liche żyją samotnie, nie tworzą grup, poza tym jest ich stosunkowo niewielu. By przemienić się w liche trzeba wyjątkowych umiejętności i niesamowitej predyspozycji do magii. Nie żyją w zwartych grupach. Często zamieszkują wieże, lub stare dwory. Zdarza się, że są wędrowcami, jednak ich możliwości chodzenia są upośledzone. Tak, czy inaczej nie tworzą społeczności i nie mają jako takiej kultury. Jedynym wyjątkiem są liche zamieszkujące Maurię, tamtejsi magowie czasem należą do społeczności innych nieumarłych, zazwyczaj wampirów, jednak są to jednostkowe przypadki

Odżywianie

Liche nie odżywiają się normalnym pokarmem, nie jedzą, ani nie piją. Żywią się jedynie energią magiczną pochodzącą z przedmiotów i osób. Wysysają magię z czego tylko się da. Jeśli nie maja pod ręką żadnego magicznego obiektu potrafią czerpać magię nawet z drzew i skał, z wszystkiego co posiada aurę. Pokarmy takie jak mięso czy pieczywo im szkodzą, zjedzenie normalnego pokarmu, którym żywą się ludzie powoduje u liche wymioty i choroby. Ich ciała nie są w stanie przyswoić zwykłego jedzenia.

Rozmnażanie

Liche są bezpłodne, nie mogą rozmnażać się z żadną z ras. Ich ciała nie są zdolne do reprodukcji.

Śmierć

Liche nie są tak do końca nieśmiertelne, jeśli nie spożywają odpowiedniej ilości energii magicznej ich ciała zaczną się starzeć i dosłownie sypać. Nie przeżyją bez pożywiania się magią. Po śmierci zostaje z nich sam szkielet, który często po niedługim czasie zamienia się w proch. U liche nie ma żadnego obrządku pochówku. Zazwyczaj nie mają żadnych bliskich, umierają samotnie, a ich ciała powoli się rozpadają i tak jak było wspomniane zostaje z nich sam szkielet.

Cechy rasowe

Brak potrzeb fizjologicznych
liche nie jedzą, nie piją, a co za tym idzie nie wydalają. Gdyby jednak jakiemuś przedstawicielowi tej rasy zdarzyło się zjeść ludzki pokarm, czy wypić wodę, tudzież alkohol taki delikwent skończy wymiotując. Poza tym liche nie potrzebują również snu..
Głód energii 
liche pożywiają się wyłącznie energią magiczną, muszą ją spożywać, tudzież „wysysać” z obiektów, czy też osób. Bez tego ich ciało zacznie się starzeć, a co za tym idzie umierać.
Rasy
Ludzie Alarianie - Tarianie - Mahińczycy - Eravallowie - Dotknięci
Elfy Leśne Elfy - Morskie Elfy - Pustynne Elfy - Górskie Elfy - Mroczne Elfy - Lodowe Elfy
Pradawni Czarodzieje - Smoki - Drakoni - Rarogi
Naturianie Fellarianie - Driady - Nimfy - Krydiany - Chochliki/Wróżki - Syreny/Trytony - Centaury - Maie - Minotaury - Eugony- Satyry - Harpie - Feerie - Irminsulani
Zmiennokształtni Wilkołaki - Kotołaki - Niedźwiedziołaki - Smokołaki - Panterołaki - Tygrysołaki - Lisołaki - Jeleniołaki - Leonidzi -
Zwierzonidzi Anurai - Arachnidzi - Harenidzi
Piekielni Diabły - Upadłe Anioły - Łowcy Dusz - Pokusy - Potępieńcy
Niebianie Duchy Światłości - Aniołowie Światła - Aniołowie Ducha - Dobre Duchy - Palladyni - Emisariusze - Błogosławieni
Demony Nemorianie - Kaer Natherini - Upiory - Przemienieni
Nieumarli Wampiry - Dhampiry - Liche - Zjawy
Nordowie Nordyjczycy - Krasnoludy - Ragarianie - Brevijczycy
Rasy niegrywalne Akolici - Archaniołowie - Armahirowie i Protherianki - Eskulapi - Lwy Sheriońskie - Mistrzowie i Mentorki - Motyle Etariońskie - Przodkowie - Serafini - Węże Periońskie