Harenidzi

Z Grymuar
Wersja z dnia 12:47, 18 kwi 2023 autorstwa Malfo (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "{{Specyfikacja rasy | Arachnidzi | Zmiennokształtni | 90 lat | 15 - 90 lat | Jad Tkanie sieci Szaleństwo Agresja | ''Wytrwały'' ''Przytępiony smak'' ''Szybki''...")
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacja, szukaj
Arachnidzi

Rasa arachnidzi.jpg

Grupa Zmiennokształtni
Rasa Arachnidzi
Przeciętna długość życia 90 lat
Grywalny wiek postaci 15 - 90 lat
Cechy rasowe Jad

Tkanie sieci

Szaleństwo

Agresja

Przeciętne atrybuty Wytrwały

Przytępiony smak

Szybki

Precyzyjny

Odpychający

Występowanie

Cała Alarania


Wygląd

Arachnidzi (Arachnidka - kobieta; Arachnid - mężczyzna), to bardzo specyficzna i dość rzadka rasa. Można powiedzieć, że jest to mutacja humanoida z pająkiem. Dół ciała Arachnida zawsze jest pajęczy. Jak bardzo - to cecha osobnicza. W każdym przypadku jest to jednak odwłok i odnóża. Górna połowa ciała jest ludzka, w pajęczą zmienia się mniej więcej pod pępkiem. Kobiety posiadają wyraźnie zarysowany biust. Jednak niezależnie od płci nie występują rozrodcze narządy humanoidalne. Kiedy kończy się "ludzkie" ciało, zaczyna się część "pajęcza". Najczęście przechodzi od razu w odwłok, ale czasem zdarza się, że w tym miejscu znajdują się szczękoczułki i kły jadowe, lecz nigdy nie ma tam jamy gębowej. U większości Arachnidów jad znajduje się w żądle na odwłoku, niczym u skorpiona. Żądło zaś jest chowane w głębi ciała i wyciągane tylko wtedy, kiedy zadzie taka potrzeba. Arachnidzi mają zdolność snucia ogromnych sieci i są w tym niezwykle sprawne. Znaczna większość posiada także długie pazury u rąk. Kolor oczu, jest cechą osobniczą, choć po przemianie często stają się one czerwone. Włosy zaś mogą zostać takie jak wcześniej, ale jeżeli pająk był szczególnie ubarwiony, potrafią zmienić swój kolor na taki, który nie występuje w naturze: turkus, kobalt, fiolet, róż, zieleń itp. Czasem Arachnidzi mają też wielobarwną skórę. Niektórzy stają się prawie biali, inni zmieniają cerę na zielonkawą, fioletową, czy niebieską.

Pochodzenie

Nie wiadomo kiedy powstał pierwszy Arachnid, ani dlaczego w tych zmiennokształtnych przemieniają się jedynie ludzie i elfy. Wiadomo natomiast, że niektórzy z nich, po ugryzieniu przez pająka zaczynają mutować. Nawet te najbardziej jadowite nie zabijają, a jedynie powodują niezwykle bolesną przemianę. Arachnidzi należą do grupy zmiennokształtnych, nie dlatego, że potrafią zmieniać swoje formy, a dlatego, że "zmienili swój kształt" poprzez wstrzyknięcie w ich ciała jadu pająka. Proces mutacji jest niesamowicie bolesny, do tego stopnia, że niektórzy ugryzieni popełniają samobójstwo. Może trwać od kilku godzin, do kilku tygodni. Wydłużony czas przemiany nie oznacza, że ból jest mniejszy. Wręcz przeciwnie, a długość jego trwania u niejednego powoduje szaleństwo. Arachnidzi nie przenoszą klątwy lykantropii. Ich ugryzienie/użądlenie najczęściej powoduje śmierć, nigdy przemianę w im podobnego osobnika.

Kultura

Nie można mówić o konkretnej kulturze w przypadku Arachnidów. Jest ich na tyle mało, że nie tworzą jako takich społeczeństw. Są samotnikami, którzy ukrywają się w lasach, jaskiniach, na bagnach, z dala od innych ras. U większości budzą obrzydzenie i strach. Są postrzegani bardziej jako bestie niż istoty rozumne. Choć ich inteligencja jest taka sama jak u innych humanoidów. Nikt nie opisał jeszcze przypadku, w którym Arachnidzi stanowili by jakąkolwiek społeczność. Stronią od skupisk ludzi, dlatego, że uważani są za zagrożenie i istoty, które natychmiast należy unicestwić.

Odżywianie

Podstawą diety Arachnidów jest mięso. W zależności od rozmiaru Arachnida zapotrzebowanie na pokarm jest różne. Styl polowania również. Łapanie swoich ofiar w sieci jest najbardziej oczywiste, ale ci zmiennokształtni potrafią też zaczaić się na drzewie i spaść na zdobycz łapiąc ją w odnóża, czy gonić za nią i będąc w odpowiedniej odległości skoczyć niczym gepard. Mogą jeść zarówno surowe mięso, jak i przetworzone. Słabo trawią alkohol. Mogą natomiast spożywać nabiał. Co do pokarmów roślinnych, to źle trawią warzywa, zioła i bulwy. Ale już owoce dostarczają im energii, ponieważ zawierają cukier.

Rozmnażanie

Arachnidzi nie rozmnażają się płciowo, nie posiadają ludzkich genitaliów. Nie mogą też rozmnażać się jak pająki. Jedynym sposobem na powstanie Arachnida jest ugryzienie przez pająka, przedstawiciela rasy elfów, lub ludzi. Nie wiadomo dlaczego niektórzy zamiast umrzeć, czy zachorować przez jad zaczynają mutować. Nikt nie odkrył też co jest powodem, że przemianie ulegają jedynie elfy i ludzie.

Śmierć

Arachnidzi umierają ze starości, od chorób, czy odniesionych ran. Ich truchło rozkłada się tak jak ciała humanoidów. Nie zmienia się w popiół, czy kamień. Dożywają do 90 lat. Trzeba jednak pamiętać, że jeżeli człowiek zostanie przemieniony w Arachnida w wieku 30 lat, to zostaje mu mniej więcej 60 lat, czyli w sumie 90. Mutacja nie przedłuża życia, czasem wręcz przeciwnie, może jest skrócić.

Cechy rasowe

Jad
Wszyscy Arachnidzi posiadają albo szczękoczułki jadowe, albo kolec jadowe. Siła jadu jest uzależniona od wielu czynników, np. od tego jaki pająk przyczynił się od mutacji, ale także od siły ludzkiego/elfiego ciała, czy innych cech osobniczych. Niektóre jady zabijają od razu, inne powoli rozpuszczają wnętrzności delikwenta, jeszcze inne usypiają, paraliżują, czy dokonują natychmiastowego rozkłady ofiary. Zdarza się, że jad niektórych Arachnidów nie jest trujący, a wręcz przeciwnie, nakłucie i wstrzyknięcie go działać może uzdrawiająco, pomagać w regeneracji, odżywiać, czy uspokajać - w pozytywnym sensie.
Tkanie sieci
Arachnidzi posiadają gruczoł, który produkuje sieć, czyli nici przędne, z których Arachnidzi, tak jak zwykłe pająki tworzą lepkie sieci do łapania ofiar. Robią to niezwykle sprawnie i szybko.
Szaleństwo
Nie występuje u wszystkich Arachnidów, a jedyny u tych, które wyjątkowo boleśnie przeszły przemianę. Objawia się różnie, od bezsenności i depresji, po psychozę, schizofrenię, manie prześladowczą, czy chorobę afektywną dwubiegunową i wiele innych zaburzeń psychicznych.
Agresja
Tak, jak "szaleństwo" nie u wszystkich objawia się wyjątkowa agresja. Jednak u części występuje nieopanowane łaknienie, które powoduje nieustanne łowy, a Arachnid jest wyjątkowo agresywny wobec swoich ofiar. W połączeniu z zaburzeniami psychicznymi agresja może zmienić się nieopanowaną chęć sprawiania innym bólu, np. przez tortury. Należy pamiętać, że nie wszyscy Arachnidzi są agresywni.
Galeria 
Rasy
Ludzie Alarianie - Tarianie - Mahińczycy - Eravallowie - Dotknięci
Elfy Leśne Elfy - Morskie Elfy - Pustynne Elfy - Górskie Elfy - Mroczne Elfy - Lodowe Elfy
Pradawni Czarodzieje - Smoki - Drakoni - Rarogi
Naturianie Fellarianie - Driady - Nimfy - Krydiany - Chochliki/Wróżki - Syreny/Trytony - Centaury - Maie - Minotaury - Eugony- Satyry - Harpie - Feerie - Irminsulani
Zmiennokształtni Wilkołaki - Kotołaki - Niedźwiedziołaki - Smokołaki - Panterołaki - Tygrysołaki - Lisołaki - Jeleniołaki - Leonidzi -
Zwierzonidzi Anurai - Arachnidzi - Harenidzi
Piekielni Diabły - Upadłe Anioły - Łowcy Dusz - Pokusy - Potępieńcy
Niebianie Duchy Światłości - Aniołowie Światła - Aniołowie Ducha - Dobre Duchy - Palladyni - Emisariusze - Błogosławieni
Demony Nemorianie - Kaer Natherini - Upiory - Przemienieni
Nieumarli Wampiry - Dhampiry - Liche - Zjawy
Nordowie Nordyjczycy - Krasnoludy - Ragarianie - Brevijczycy
Rasy niegrywalne Akolici - Archaniołowie - Armahirowie i Protherianki - Eskulapi - Lwy Sheriońskie - Mistrzowie i Mentorki - Motyle Etariońskie - Przodkowie - Serafini - Węże Periońskie