Alarianie

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
Ludzie
{{{8}}}
Grupa Alarianie
Rasa Ludzie
Przeciętna długość życia 85 lat
Grywalny wiek postaci 15-85 lat
Cechy rasowe Brak
Przeciętne atrybuty Przeciętne
Występowanie Środkowa Alarania

Rasa smok solarny.jpg


Wygląd

Alarianie są najbardziej znaną i najbardziej pospolitą z ras ludzkich. To co odróżnia ich od na przykład Tarian, czy Mahińczyków to kolor ich skóry. Potocznie mówi się, że jest on po prostu biały, w rzeczywistości jest on raczej beżowy, ale ciągle jasny. Niektórzy „pospolici” ludzie mogą być nieco ciemniejsi, na przykład ci, którzy zamieszkują tereny pustynne, gdzie bardzo mocno świeci słońce. Jednak w znacznej części Alarianie są po prostu „biali”. Poza tym mogą posiadać włosy wszelkiej maści (oczywiście mówimy tu o kolorach naturalnych, to jest siwy (ze starości), blond, brąz, czerń, rudy), ludzie nie mogą posiadać włosów w innych kolorach, to jest na przykład w odcieniach tęczy. Poza tym ich włosy mogą być zarówno proste, jak i kręcone. Jeśli chodzi o wzrost to waha się on od 150 cm, w przypadku bardzo niskich kobiet (zdarzają się osoby niższe jest jest to ogromna rzadkość) do ponad dwóch metrów, choć to również zdarza się raczej rzadko.

Pochodzenie

Po wielkiej smoczej wojnie i czasach gdzie ziemia była martwa jeden z Duchów Początku poświęcił swoje „ja” by uleczyć ziemię. Widząc to reszta Duchów Początku postanowiła stworzyć Przodków. Istoty stworzone z ich wyobraźni, będące kwintesencją ich sztuki, czerpiące to, co najlepsze z doświadczeń, jakie zebrał Prasmok. Przodkowie byli długowieczni, mądrzy, potrafili władać magią na poziomie niemalże dorównującym im stwórcom. Byli silni i zręczni o raz piękni. To właśnie Przodkowie zapoczątkowali ród elfów, ludzi i czarodziejów. (Więcej o Przodkach i rozłamie znajdziesz w artykule: Historia Świata)

Kultura

Ludzie - Alarianie są multikulturowi, zależy to w głównej mierze od tego gdzie się wychowali, gdzie dorastali. Rzecz jasna osoby wychowane wśród elfów będą miały inne przekonania i będą żyć w inny sposób niż te, które zamieszkują na przykład Valladon, czy Ekradon. Jednak w dużej większości ludzie są wyznawcami wiary w Najwyższego, która jest najbardziej rozpowszechnioną religią w Środkowej Alaranii i wierzy w nią znaczna część Alarian. Oczywiście są też wyjątki, zwłaszcza jeśli na przykład człowiek został wychowany wśród elfów, którzy wierzą w Matkę Naturę. Alarianie wykonują przeróżne zawody, od cieśli, kowala, stolarza, krawca, czy szewca, po tancerki, magów i zielarzy. Nie ma chyba zawodu, którym ludzie by się nie parali. Żyją zarówno w dużych grupach i mowa tu o miastach, jak i samotnie, jak na przykład pustelnicy, czy zielarze, ze Szlaku Ziół.

Odżywianie

Ludzie jedzą praktycznie wszystko, oprócz padliny. Ich kuchnia jest niezwykle bogata. Żywią się zarówno roślinami, jak i mięsem, tak istot żyjących na kontynencie, jak rybami, czy innymi stworzeniami wodnymi. (Więcej na temat jedzenia znajdziesz w artykule: Kuchnia Alarańska)

Rozmnażanie

Ludzie mogą rozmnażać się z wieloma rasami, a także między sobą. I tak ludzie rozmnażają się i tworzą krzyżówki:

Elfy - ze związku człowieka z elfem (jakimkolwiek) zawsze urodzi się półelf. Dziedziczy on część cech po rodzicu ludzkim, a część po elfim. Szpiczaste uszy u półelfa są cechą osobniczą, jedni dziedziczą ten gen, inni nie. Nie jesteśmy w stanie powiedzieć dlaczego. Poza tym półelfowie żyją znacznie dłużej niż ludzie, dożywają zazwyczaj kilkuset lat. Jednak nie są tak długowieczni jak elfy, mimo to starzeją się dużo wolniej niż ludzie. Często dziedziczą też pewne cechy specjalne oraz predyspozycję do magii.

Nemorianie – ludzie mogą rozmnażać się z tą rasą demonów. Ze związku człowieka z nemorianinem zawsze rodzi się nemorianin, jednak posiada on cechy po obu rodzicach. Nemorianie z mieszanych związków (półnemorianie, bo również się ich tak nazywa). Posiadają oni zmysł smaku i mają wszystkie potrzeby fizjologiczne. Po rodzicu ludzkim mogą odziedziczyć w pewnym stopniu wygląd, jednak ich oczy zawsze są zielone, bo rodzicu-demonie. Kolor włosów natomiast mogą odziedziczyć zarówno po rodzicu ludzkim, jak i demonim. Często dziedziczą także predyspozycję do magii, zazwyczaj jednej, wybranej, którą posiadał rodzic nemoriański.

Przemienieni – jeśli chodzi o Przemienionych to wszystko zależy, kim byli przed przemianą, jeśli człowiekiem, lub inną rasą, która mogła rozmnażać się z ludźmi, wtedy będą mogli oni posiadać zdolność prokreacji ze zwykłym człowiekiem. Dziecko z takiego związku nie dziedziczy cech specjalnych po rodzicu przemienionym, ani też predyspozycji do magii. Z Przemienionego i człowieka, zawsze urodzi się człowiek. Nie będzie on posiadał wydłużonego życia, ani wolniejszego starzenia się. Będzie zwyczajnym, przeciętnym przedstawicielem ludzi.

Duchy Światłości – mogą posiadać potomstwo z ludźmi (oczywiście tylko w konfiguracji kobieta-człowiek – mężczyzna - duch światłości, ponieważ duchy światłości to wyłącznie mężczyźni) jednak z takiego związku zawsze urodzi się człowiek, nie jakby się mogło wydawać wpół duch światłości. Męscy potomkowie takiej krzyżówki często wychowywani są na następców swoich ojców. Inaczej sprawa ma się z dziewczynkami. Te nie mogą zostać wychowane na sługi Pana, ani polecone przez ojców. Żyją normalnie, mają pełną wolną wolę i to okoliczności w jakich się wychowują i żyją decydują o ich losie po śmierci.

Aniołowie Światła i Ducha – ludzie mogą rozmnażać się zarówno z aniołami światła, jak ducha, z takiego związku zawsze urodzi się Błogosławiony (więcej o Błogosławionych).

Błogosławieni - Ze związku błogosławionego z człowiekiem zawsze urodzi się człowiek, może on jednak odziedziczyć predyspozycję do magii niebiańskiej, lub magii życia. Nie dziedziczy jednak długości życia, która u błogosławionych jest wydłużona.

Czarodzieje – ze związku czarodzieja z człowiekiem zawsze urodzi się człowiek. Dziedziczy on jednak zmysł magiczny po rodzicu – czarodzieju. Ludzie, którzy rodzą się ze związku czarodzieja z człowiekiem żyją dłużej niż przeciętni ludzie. Dożywają mniej więcej 350 lat. Starzeją się wolniej, ale ich ciało nadal jest podatne na upływ czasu. Tak więc w wieku kilkuset lat ich ciała chorują, włosy siwieją, zmniejsza się percepcja i siła.

Fellarianie - Ze związku fellarianina z człowiekiem zawsze urodzi się półfellarianin. Taki osobnik nie będzie miał skrzydeł, po fellarianach odziedziczy jednak miłość do natury, predyspozycję do magii powietrza oraz mowę zwierząt. Półfellarianie żyją też znacznie dłużej niż ludzie. Dożywają około 150 lat.

Driady – ludzie mogą rozmnażać się z driadami, a z takiego związku zawsze urodzi się dziewczynka, która także będzie driadą. Dlatego też rasa driad składa się wyłącznie z kobiet. Driada dziedziczy wszystkie swoje cechy specjalne po matce, nie po ojcu.

Krydiany – ludzie mogą rozmnażać się z krydianami, jednak tak samo jak w przypadku driad z takich związków urodzić się może jedynie dziewczynka i będzie ona krydianą. Jeśli chodzi o dziedziczenie cech to dziecko odziedziczy je jedynie po matce.

Wampiry – ludzie są w stanie rozmnażać się z tą rasą, z takiego związku zawsze urodzić się Dhampir (więcej o Dhampirach)

Dhampiry - jeśli dhampir będzie miał potomstwo z człowiekiem to z takiego związku zawsze urodzi się również człowiek, jedyne co może odziedziczyć po dhampirskim rodzicu to pewne, niewielkie predyspozycję do magii

Śmierć

Ludzie umierają ze starości, jeśli cieszą się dobrym zdrowiem dożywają nawet dziewięćdziesiątki, ale przeciętna długość życia ludzkiego to jakieś 75-85 lat, w zależności od tego jak wyglądało życie danego człowieka. Oczywiście ludzie na wsi żyją znacznie krócej, ze względu na ciężką pracę, niewygody i choroby. Wyższe warstwy społeczne, te które nie muszą parać rąk pracą żyją znacznie dłużej. Co zaś się tyczy pochówku. Większość ludzi po śmierci zostaje pochowana w ziemi, rzadziej zdarzają się pochówki kiedy ciało się pali. Robi się to zazwyczaj jeśli osoba była chora na jakąś chorobę zakaźną, by nie rozprzestrzenić choroby.

Cechy rasowe

Brak.

Rasy
Ludzie Alarianie - Tarianie - Mahińczycy - Eravallowie - Dotknięci
Elfy Leśne Elfy - Morskie Elfy - Pustynne Elfy - Górskie Elfy - Mroczne Elfy - Lodowe Elfy
Pradawni Czarodzieje - Smoki - Drakoni - Rarogi
Naturianie Fellarianie - Driady - Nimfy - Krydiany - Chochliki/Wróżki - Syreny/Trytony - Centaury - Maie - Minotaury - Eugony- Satyry - Harpie - Feerie - Irminsulani
Zmiennokształtni Wilkołaki - Kotołaki - Niedźwiedziołaki - Smokołaki - Panterołaki - Tygrysołaki - Lisołaki - Jeleniołaki - Leonidzi -
Zwierzonidzi Anurai - Arachnidzi - Harenidzi
Piekielni Diabły - Upadłe Anioły - Łowcy Dusz - Pokusy - Potępieńcy
Niebianie Duchy Światłości - Aniołowie Światła - Aniołowie Ducha - Dobre Duchy - Palladyni - Emisariusze - Błogosławieni
Demony Nemorianie - Kaer Natherini - Upiory - Przemienieni
Nieumarli Wampiry - Dhampiry - Liche - Zjawy
Nordowie Nordyjczycy - Krasnoludy - Ragarianie - Brevijczycy
Rasy niegrywalne Akolici - Archaniołowie - Armahirowie i Protherianki - Eskulapi - Lwy Sheriońskie - Mistrzowie i Mentorki - Motyle Etariońskie - Przodkowie - Serafini - Węże Periońskie