Centaury: Różnice pomiędzy wersjami

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
(Utworzono nową stronę "{{Specyfikacja rasy | Centaury | Naturianie | 400 lat | 15 - 350 lat | Mowa roślin i zwierząt Talent magiczny | ''Odporne'' ''Bardzo silne'' ''Niezwykle szybkie''...")
 
 
Linia 12: Linia 12:
  
 
Większość kontynentu
 
Większość kontynentu
 +
|
 +
[[File: Rasa_centaurka.jpg | 400px ]]
 
}}
 
}}
  

Aktualna wersja na dzień 10:03, 19 kwi 2018

Centaury

Rasa centaurka.jpg

Grupa Naturianie
Rasa Centaury
Przeciętna długość życia 400 lat
Grywalny wiek postaci 15 - 350 lat
Cechy rasowe Mowa roślin i zwierząt

Talent magiczny

Przeciętne atrybuty Odporne

Bardzo silne

Niezwykle szybkie

Silna wola

Przeciętna uroda

Występowanie

Większość kontynentu


Wygląd

Stara rasa, która z wyglądu przypomina krzyżówkę człowieka i konia. Z końskiego tułowia, na miejscu, gdzie powinna być szyja i głowa, wyrasta połowa ludzkiego ciała, rozpoczynającego się od bioder. Centaury charakteryzują ciemne włosy, zazwyczaj nie upinane w żaden sposób, niezależnie od płci. Mogą mieć bardzo różne odcienie skóry, bardzo często ich karnacja jest jednak bardzo ciemna, lekko zszarzała. Mają zawsze ciemne oczy, czasem można w nich jednak dostrzec jaśniejsze plamki. Zawsze są wysportowana i umięśnione. Ludzka część ich ciała zasłaniana jest jedynie częściowo lekkimi i dość niedbale skrojonymi ubraniami. Bardzo często zdobią swe ciało permanentnymi wzorami i obrazami.

Pochodzenie

Matka Natura powołała centaury do życia, by wraz z innymi naturianami strzegły natury. Od innych ras z tej grupy różnią się jednak ponadprzeciętną szybkością. Końska część ich ciała umożliwia im bardzo szybkie i sprawne biegi. Podczas pościgów mają jednak wolne obie ręce, co bardzo przydaje się im w walce. Centaury w pradawnych czasach były przez starożytne rasy postrzegane jako strażnicy bogów. Ich waleczne usposobienie sprawiało, iż pojawiały się w niejednych mitach i legendach, często postrzegane były jednak błędnie jako istoty mało inteligentne, wręcz dzikie. Takie ich postrzeganie wpłynęło na opinię ludzi na temat centaurów, przez co bardzo szybko zrazili tych naturian do siebie. Niektóre starsze klany pamiętają czasy rocznej wojny między tymi dwoma rasami. Zakończyła się ona porażką centaurów, co wpłynęło na znaczne zmniejszenie liczebności tej rasy. Wtedy najstarszy z Ojców zgodził się na zawarcie pokoju między klanami centaurów i wioskami ludzi. Od tamtej pory żadna ze stron nie doprowadziła jeszcze do sprzeczki, a czas, który upłynął pozwolił na zapomnienie dawnych uraz, centaury wciąż jednak bywają nieufne.

Kultura

Ich życie społeczne opiera się na strukturze klanu. Zdanie przywódcy klanu, który jest zwany Ojcem, jest niepodważalne i zawsze święte dla innych centaurów. Podejmuje o wszelkie najważniejsze decyzje, choć w hierarchii klanu występują także inne centaury, które mają podobne prawa. Zazwyczaj pozycja w hierarchii klanu wzrasta wraz z wiekiem i osiągnięciami bitewnymi. Walka jest dla centaurów niezwykle ważnym elementem kultury. Są szczególnie uzdolnionymi łucznikami. Zdolności magiczne nie występują zbyt często, gdy jednak któryś z członków klanu centaurów jest nimi obdarzony, potrafi się nimi posługiwać z niezwykłą łatwością. Zazwyczaj takie osobniki przejmuję funkcję szamanów. Kobiety wśród są bardzo szanowane, gdyż w ich klanach zazwyczaj przeważa ilość mężczyzn. Także centaurzyce szkolą się w walce, jednak zdolności tych nie wykorzystują często. Rasa ta ma spore zdolności artystyczne. Potrafią szczególnie pięknie malować i grać na różnych instrumentach, szczególnie wszelkiego rodzaju fletach. Są bardzo małomówne. Centaury kochają naturę. Nie potrafią obojętnie patrzeć na jej krzywdę, stają się wtedy bardzo agresywne. Większość z nich większość negatywnych emocji przemienia w gniew, nad czym od najmłodszych lat starają się panować. Przez pracę nad swoimi słabościami stają się bardzo silnymi psychicznie istotami. Często są ostrożne w stosunku do ludzi, większym szacunkiem darzą innych naturian i elfy. Zasiedlają więc lasy i łąki możliwie najbardziej oddalone od ludzkich siedlisk. Żyją w zbudowanych między drzewami chatach, zazwyczaj wielkich, ale niezbyt starannie zbudowanych.

Odżywianie

Dieta centaurów jest bogata w mięso i warzywa. Centaury nieczęsto używają soli, nie znają się także na przyprawach. Pieką mięso na wielkich paleniskach, wokół których gromadzą się całymi klanami. Rzadko piją coś innego niż krystalicznie czystą wodę, inne napoje nie są dla nich jednak szkodliwe. Cenią kuchnię innych ras, choć nie słyną z chwalenia się tym. Nie przepadają za słodkościami i pszennym pieczywem.

Rozmnażanie

Centaury mogą rozmnażać się jedynie z przedstawicielami swojej rasy. Centaurzyce rodzą się jednak bardzo rzadko. Rodzić mogą za to jedynie raz na kilka lat, przez co rasa centaurów jest bliska wymarciu. Dzieci i kobiety są z tego powodu traktowane z wielkim szacunkiem. W większych klanach niektórzy z ich członków przejmują specjalną funkcję obrońców dzieci i kobiet. Młode centaury są szkolone w walce od najmłodszych lat. Za pełnoprawnych członków klanu uważane są od wieku 30 lat.

Śmierć

Umierają najczęściej ze starości, najbardziej honorową śmiercią jest dla nich jednak utrata życia w boju. Po śmierci ich ciało zdobione jest pięknymi obrazami, malowanymi bardzo starannie, co jest charakterystycznym i niepowtarzalnym rytuałem dla centaurów. Pogrzeb jest zazwyczaj bardzo uroczysty, choć krótki. Zazwyczaj cała ceremonia przebiega w milczeniu, jednak przy dźwięku muzyki. Każdy centaur chowany jest wraz z bronią, co według ich wierzeń ma im pozwolić zwyciężyć walkę ze złymi siłami, które staną im na drodze, gdy będą pośmiertnie zmierzali do spotkania z Matką.

Cechy rasowe

Mowa roślin i zwierząt
Cecha charakterystyczna dla większości naturian, która również u centaurów jest bardzo dobrze rozwinięta.
Talent Magiczny
Jeśli centaury obdarzone są zdolnościami magicznymi, rozwijają się one u nich bardzo szybko, a posługiwanie się nimi przychodzi im wyjątkowo łatwo. Najczęściej pojawiającymi się u nich zdolnościami magicznymi są dziedziny żywiołów.
Rasy
Ludzie Alarianie - Tarianie - Mahińczycy - Eravallowie - Dotknięci
Elfy Leśne Elfy - Morskie Elfy - Pustynne Elfy - Górskie Elfy - Mroczne Elfy - Lodowe Elfy
Pradawni Czarodzieje - Smoki - Drakoni - Rarogi
Naturianie Fellarianie - Driady - Nimfy - Krydiany - Chochliki/Wróżki - Syreny/Trytony - Centaury - Maie - Minotaury - Eugony- Satyry - Harpie - Feerie - Irminsulani
Zmiennokształtni Wilkołaki - Kotołaki - Niedźwiedziołaki - Smokołaki - Panterołaki - Tygrysołaki - Lisołaki - Jeleniołaki - Leonidzi -
Zwierzonidzi Anurai - Arachnidzi - Harenidzi
Piekielni Diabły - Upadłe Anioły - Łowcy Dusz - Pokusy - Potępieńcy
Niebianie Duchy Światłości - Aniołowie Światła - Aniołowie Ducha - Dobre Duchy - Palladyni - Emisariusze - Błogosławieni
Demony Nemorianie - Kaer Natherini - Upiory - Przemienieni
Nieumarli Wampiry - Dhampiry - Liche - Zjawy
Nordowie Nordyjczycy - Krasnoludy - Ragarianie - Brevijczycy
Rasy niegrywalne Akolici - Archaniołowie - Armahirowie i Protherianki - Eskulapi - Lwy Sheriońskie - Mistrzowie i Mentorki - Motyle Etariońskie - Przodkowie - Serafini - Węże Periońskie