Smokołaki

Z Grymuar
(Przekierowano z Smokołak)
Skocz do: nawigacja, szukaj
Smokołaki

Rasa smokolak.jpg

Grupa Zmiennokształtni
Rasa Smokołaki
Przeciętna długość życia 300 lat
Grywalny wiek postaci 15- 300 lat
Cechy rasowe

Latanie

Przemiana w smoka i hybrydę

Mowa smoków

Przeciętne atrybuty

Bardzo silny

Odporny

Wytrzymały

Bystry

Błyskotliwy

Występowanie

Trytonia

Wygląd

Smokołaki – często mylone z prawdziwymi smokami - potrafią przybierać smoczo-podobną postać, która różni się od prawdziwych smoków jedynie tym, iż jest znacznie od nich mniejsza, a także słabsza i mniej odporna. Swymi gabarytami przypomina bardziej wywerny niż smoki. Smokołaki jednak potrafią w tej formie ziać ogniem, kwasem czy lodem jak to przedstawiciele rasy, od której wzięli swój początek. W postaci hybrydy, smokołakom wyrastają z łopatek, duże, skórzaste skrzydła oraz długie, ostre jak brzytwa pazury przy kończynach. Skórę porastają twarde łuski, które zastępują tym istotom często zbroję. Ich ciała stają się również bardziej masywne. W swej ludzkiej postaci, smokołaki bardziej przypominają elfy o pionowych, gadzich źrenicach niźli ludzi

Pochodzenie

Smokołaki w przeciwieństwie do większości zmiennokształtnych, nie zostały poddane klątwie lykantropi przypadkowo. Kilkanaście wieków temu, w mrocznych dolinach wznosiła się potężna forteca – teraz w całkowitej ruinie – rządzona przez władcę-smoka. Była ona ciągle niepokojona przez wszelkiego rodzaju potwory zamieszkujące daleką północ i udające się na południe. Ludzie zamieszkujący fortecę z trudem odpierali coraz to liczniejsze ataki, więc pewnego dnia władca-smok zebrał swych najlepszych obrońców i za ich zgodą poddał ich rytuałowi, który udzielił im części jego smoczych mocy, czyniąc z nich niezrównanych wojowników. Mimo ich heroicznej obrony, twierdza w końcu i tak upadła, smok-władca został zabity, a przedstawiciele nowej rasy rozpierzchli się po całym świecie

Kultura

Smokołaki są rozsiane po świecie i żyją w społeczeństwach ludzkich, w związku z tym nie posiadają jako takiej kultury. Przejmują zwyczaje i zachowania społeczeństw w których żyją. Nie tworzą hierarchii społecznej ponieważ nie posiadają miast, czy królestw. Ich zachowanie, poglądy, upodobania są w dużej mierze uzależnione od tego gdzie się wychowali i gdzie żyli w dorosłym życiu. Jako istoty bardzo rzadkie i niezwykle silne, posiadające w swojej formie smoka i hybrydy niezwykle trwałę łuski często parają się pracą na zlecenie. Są najemnikami i wojownikami, ochraniają karawany, czy bogatych ludzi. Często służą też w wojsku.

Odżywianie

Smokołaki jedzą właściwie to samo co ludzie, jednak ich żołądki są w stanie trawić dużo więcej. Surowe mięso nie stanowi dla nich żadnego problemu. Są w stanie zjadać kości, a nawet kamienie, ich żołądki są niezwykle podobne do smoczych. Soki trawienne tych istot są w stanie strawić nawet metal. Oczywiście smokołaki nie upodobały sobie jedzenia kamieni, czy kości, zdecydowanie wolą jeść ludzkie jedzenie, ponieważ jest dla nich smaczne

Rozmnażanie

Smokołaki mogą rozmnażać się płciowo między sobą. Nie są w stanie posiadać potomstwa z innymi rasami. Ciąża u smokołaczki trwa aż dziesięć miesięcy. Jednak przedstawicieli tej rasy jest bardzo niewielu, więc znalezienie partnerki, czy partnera graniczy z cudem, w związku z czym rasa ta jest praktycznie na wymarciu.

Śmierć

Smokołaki umierają ze starości i żyją stosunkowo krótko bo około 300 lat. Po śmierci ich ciała są grzebane w ziemi, lub palone na stosie, wszystko zależy od kultury w jakiej znajdowali się gdy umierali i kto zajmuje się pochówkiem.

Cechy rasowe

Latanie 
W formie smoka, a czasem także w formie hybrydy (nie wszystkie formy hybrydowe posiadają skrzydła) z pleców wyrastają im błoniaste skrzydła, dzięki którym są w stanie latać.
Przemiana w smoka i hybrydę 
Są w stanie przybrać dwie formy, smoczą, choć dużo, dużo mniejszą od prawdziwego smoka, a także formę hybrydy.
Mowa Smoków 
Ich naturalną zdolnością jest posługiwanie się specyficzną smoczą mową.
Rasy
Ludzie Alarianie - Tarianie - Mahińczycy - Eravallowie - Dotknięci
Elfy Leśne Elfy - Morskie Elfy - Pustynne Elfy - Górskie Elfy - Mroczne Elfy - Lodowe Elfy
Pradawni Czarodzieje - Smoki - Drakoni - Rarogi
Naturianie Fellarianie - Driady - Nimfy - Krydiany - Chochliki/Wróżki - Syreny/Trytony - Centaury - Maie - Minotaury - Eugony- Satyry - Harpie - Feerie - Irminsulani
Zmiennokształtni Wilkołaki - Kotołaki - Niedźwiedziołaki - Smokołaki - Panterołaki - Tygrysołaki - Lisołaki - Jeleniołaki - Leonidzi -
Zwierzonidzi Anurai - Arachnidzi - Harenidzi
Piekielni Diabły - Upadłe Anioły - Łowcy Dusz - Pokusy - Potępieńcy
Niebianie Duchy Światłości - Aniołowie Światła - Aniołowie Ducha - Dobre Duchy - Palladyni - Emisariusze - Błogosławieni
Demony Nemorianie - Kaer Natherini - Upiory - Przemienieni
Nieumarli Wampiry - Dhampiry - Liche - Zjawy
Nordowie Nordyjczycy - Krasnoludy - Ragarianie - Brevijczycy
Rasy niegrywalne Akolici - Archaniołowie - Armahirowie i Protherianki - Eskulapi - Lwy Sheriońskie - Mistrzowie i Mentorki - Motyle Etariońskie - Przodkowie - Serafini - Węże Periońskie