Leksykon Aur
Z Grymuar
Przejdź do opisu i wyjaśnienia Aur
Spis treści
Barwy Aur
- Barachitowa - druid, zielarz, treser zwierząt lub inna osoba powiązana z naturą
- Cynkowa - mieszczanin, chłop lub inna osoba prowadząca stabilne życie
- Cynowa - wędrowiec, podróżnik, żeglarz lub inna osoba zwiedzająca świat
- Kobaltowa - uczony, nauczyciel, pustelnik, kartograf lub inna osoba związana z nauką
- Miedziana - bard, artysta, malarz lub inna osoba zajmująca się sztuką
- Platynowa - król, władca, zarządca, wysoki urzędnik lub inna osoba sprawująca władzę
- Rtęciowa - alchemik
- Srebrna - mag, czarodziej, wiedźma lub inna osoba związana z magią
- Złota - kupiec, złodziej, lub inna osobą, której głównym zainteresowaniem są kosztowności
- Żelazna - wojownik, najemnik, gwardzista lub inna osoba zajmująca się wojaczką
Poświata
- Ametystowa - podmioty ze skłonnością do dobra i porządku
- Bursztynowa - podmioty ze skłonnością ku złu i chaosowi
- Obsydian - podmioty ze skłonnością ku harmonii
- Rubinowa - podmioty ze skłonnością ku złu
- Szafirowa - podmioty ze skłonnością do dobra
- Szmaragdowa - podmioty ze skłonnością do dobra i chaosu
- Topazowa - podmioty ze skłonnością ku chaosowi
- Turmalinowa - podmioty ze skłonnościami do zła i harmonii
Dźwięk
- Buczenie - magia istnienia
- Brzęczenie - magia struktury
- Cisza - magia pustki
- Dziwne głosy/dźwięki - magia demonów
- Echo - magia przestrzeni
- Głęboka melodia - magia umysłu
- Głęboki ton - magia ziemi
- Grzmoty - magia energii
- Harmonijny - magia harmonii
- Huk wodospadu - magia wody
- Jęki - magia zła
- Kakofonia - magia chaosu
- Kojąca - magia umysłu
- Krzyk agonii - magia śmierci
- Liczne głosy - magia życia
- Liczne głosy, o zmiennym natężeniu - magia chaosu
- Młot - patrz „uderzenia młota”
- Nienaturalne głosy/dźwięki - magia demonów
- Pojedynczy ton - magia istnienia
- Przyjazny - magia dobra
- Stały ton - magia ziemi
- Szczęk metalu - magia sił
- Szept liści - magia wiatru
- Szmer wody - magia wody
- Śmiech dzieci - magia życia
- Trupie głosy - magia ducha
- Trzask płomieni - magia ognia
- Uderzenia młota - magia sił
- Zawodzenie (głosy) - magia ducha
- Zawodzenie wiatru - magia wiatru
- Zmysłowy szept - magia emocji
Zapach
- Alarianie - potu, soli, skóry, a także zapachy w zależności od miejsca zamieszkania i zawodu, np druid będzie pachniał ziołami, a krawcowa barwnikami do tkanin, stolarz trocinami, kowal rozgrzanym metalem, medyk - medykamentami, browarnik - piwem i tak dalej.
- Tarianie - potu, skóry, opuncji, delalii kolczastej, dymu z ogniska
- Mahińczycy - potu, soli, skóry, cynamonu, goździków, przypraw korzennych, pomarańczy
- Eravallowie - skóry, soli, lotosów i wiśni eravallskiej
- Dotknięci - przez Wróżkę - Konwalii, przez Chochlika - Paproci - plus zapach podrasy ludzkiej.
- Leśne Elfy - liści i lasów, a te urodzone w Adrionie także Róży Adriońskiej, oprócz tego barwinków, grabu, kasztanowców, krokusów, przylaszczki
- Morskie Elfy - morskiej bryzy, mokrego nabrzeżnego piasku, te żyjące przy zbiornikach słodkiej wody sitowia, kaczeńców, niezapominajki wodnej, linarii pospolitej.
- Pustynne Elfy - gorącego powietrza lub pustynnego piasku, czasem zapachy oazy, kokosów, gardenii, a także wyprawionej skóry zwierząt
- Górskie Elfy - cisu, świerku, sosny, arniki górskiej, śnieżyczki
- Mroczne Elfy- mchów, porostów, grzybów jaskiniowych
- Lodowe Elfy- lodowatego powietrza, nenufarów lodowcowych, tiarelli mroźnej.
- Czarodzieje - pergaminu, fuksji, amarantusa, odczynników alchemicznych
- Smoki - płynnego złota, zaśniedziałego srebra, pocieranego brązu, mosiądzu
- Drakoni - gęstej, krzepnącej krwi, w połączeniu z metalem i wonią zaśniedziałego srebra.
- Rarogi - płatków kwiatów limfei
- Fellarianie - zawilców, prymulek, cedrów, cisów, wrońców widlastych, ciężkiego, mokrego śniegu, lodu, owoców jałowca, rozrzedzonego powietrza, chłodu.
- Driady - poszycia leśnego, jarzębiny, poziomek, miodu, bluszczy różnych gatunków, liści, kory, lebiody, bluszczyku kurdybanku.
- Nimfy- rogatka sztywnego, tataraku, kosaćców, nasiąkniętych wodą mchów, grzybieni ognistych, wilgoci, mokrych włosów
- Krydiany - palonych pochodni, stali, obrabianego drewna, kryształów, kwiatów lilii kamiennych
- Chochliki - paproci, mchów, olszyny
- Wróżki - konwalii, peoni, maliny moroszki
- Syreny/Trytony - eufyri syreniej, wodnogron, kwiatów jagody wulkanicznej, syreny i trytony słodkowodne pachną nenufarami, irysami wodnymi i miętą wodną.
- Centaury - trawy (rosnącej), świeżo skoszonej trawy, siana, kończyny, owsa, sasanek, chabrów, maków.
- Maie - kwiatów czarnego bzu, jeżówki purpurowej, macierzanki, komarzycy, mgły, wilgotnego powietrza, świeżej, płynącej wody (np zapach mgiełki wodospadu), kory topoli
- Minotaury - wrotyczu, lebiody, maruny, krwawnika, wilgotnej trawy, rosy, olejku z dziewanny
- Eugony - w zależności od miejsca urodzenia: np. bagien, dżungli, storczyków, źródlanej wody, wilczomleczu błotnego, bodziszka błotnego, kwiatów juki, słonej wody, muchomorów.
- Satyry - kwiatów lipy, owoców jeżyn, jagód, liści wierzby, mięty jeleniej, kory, brzozy, dębu, dzikiej róży.
- Harpie - szałwii, lawendy, bazylii, tymianku, piór, czasem lekkiego zapachu imbiru i rumianku.
- Feerie - floksów, goździków brodatych (kwiatów), kiatów kwitnących wiśni i jabłoni, kwiatów robinii białej, kwiatów lilaka (bzu), kwiatów jaśminowca, wierzby wisteriowej, szafirków, narcyzy, hiacyntów
- Irminsulani - drzewa, w zależności z jakiego gatunku powstał plus zapach kokoryczki wielokwiatowej dla wszystkich lasów prócz tropikalnych. W lasach tropikalnych zapach aury irminsulani przypomina dodatkowo ten wydzielany przez ćmówkę pumeksową.
- Wilkołaki - cisojałowca żywotnikolistnego, mokrej, psiej sierści, mokrej ziemi, kwiatów krzewu Illthu (ponieważ kwitnie tylko podczas pełni)
- Kotołaki - kocimiętki, mleka, wypalanej gliny (rozgrzane słońcem gliniane dachówki), surowych ryb, czasem suchego piasku zmieszanego z kurzem.
- Niedźwiedziołaki - orzechów włoskich, orzechów laskowych, liści leszczyny, kory, leśnej ziemi.
- Smokołaki - soli, mosiądzu, stali, łusek.
- Panterołaki - azodii księżycowej, w szczególności suchych, palonych liści tej rośliny,
- Tygrysołaki - trawy cytrynowej, bergamotki, jagodlinu wonnego
- Lisołaki - paczuli, melisy, pokrzywy
- Jeleniołaki - kwiatów dulteii, zapach grzybów takich jak kanie szafirowe, borowiki, maślaki, kurki, a także intensywny zapach jałowców, kaliny koralowej zarówno kwiatów, jaki i owoców. Owocó dzikiej róży a także czarnej porzeczki oraz kwiatów malwy.
- Leonidzi - surowego mięsa, suchych traw, drewna baobabów, liści i kory akacji (nie mylić z robinią białą)
- Arachnidzi - palonego cukru, mokrego kamienia, czarnuszki
- Diabły - Piekielnego Ciernia, siarki, palonych włosów
- Upadłe Anioły - palonych piór, węgla, smoły, olibanum
- Łowcy Dusz - siarki, palonego drewna, węgla, gorącej smoły, a także amarynu halabardnika.
- Pokusy - Tula Różanego, olejku z płatków Róży Wulkanicznej
- Potępieńcy - smoły, siarki, rozżarzonego węgla, ognia, suchej krwi (strupów) lub przeciwnie - gnijących ran.
- Duchy Światłości - białych orchidei i wanilii
- Aniołowie Światła - frezji, lilii, goździków piaskowych, kadzidła, mirry
- Aniołowie Ducha - eustomy, liliowca, jaśminu, świec, kadzideł, mirry
- Dobre Duchy - kwiatów gorzkiej pomarańczy i migdałów
- Palladyni - srebra, mirry, pierwiosnka lekarskiego
- Emisariusze - mleczka mniszka lekarskiego, nagietków, niezapominajek, palonych świec
- Błogosławieni - fiołków i kwiatów Gwendolline
- Nemorianie - anyżu, intensywny zapach mocnych kwiatowych lub korzennych perfum
- Kaer Natherini - anyżu, żywicy i czarnego kardamonu
- Upiory - anyżu, hebanu i drzewa sandałowego
- Przemienieni - anyżu - jak wszystkie demony - oraz zapachy rasowe z poprzedniego życia
- Wampiry - świeżej krwi, wawrzynu cmentarnego, kwiatów zmrocznika miododajnego
- Dhampiry - Grońca Wiśniowego zmieszanego z zapachem rasowym drugiego (niewampirzego) rodzica oraz merahii czerwonej
- Liche - lilii żałobnicy, pergaminów, wysuszonej skóry, czasem zgnilizny, kurzu.
- Zjawy - pleśni i ozonu
- Nordyjczycy - alkoholi pędzonych z Żołądnika Różowego, piwa, szyszek sosnowych, syropu sosnowego, derenia jadalnego, pieczonego mięsa, szyszek chmielowych.
- Krasnoludy - spirytusu, ziemniaków, zimna, skał, wilgoci.
- Ragarianie - kwiatów dzwonków (rośliny), liści jesionu, jemioły smoczej, dzwonnika jałowcowego czarnego
- Brevijczycy - w zależności od zawodu: smaru, olejów do mechanizmów, odczynników chemicznych lub słoneczników, chmielu, czosnku niedźwiedziego, dziewanny fioletowej, szczypiorku, żółtego sera, świeżego pieczywa, czarnej soli
Wrażenia dotykowe
- Chropowata - patrz „szorstka”
- Giętka - podmioty odznaczające się dużą zręcznością i zwinnością
- Gładka - podmioty odznaczające się pięknem i charyzmą
- Tępa - podmioty odznaczające się słabą wolą lub niską inteligencją
- Twarda - podmioty odznaczające się wielką wytrzymałością i siłą
- Miękka - podmioty odznaczające się małą wytrzymałością i słabe
- Ostra - podmioty odznaczające się bystrością umysłu i intelektem lub silną wolą
- Szorstka - podmioty odznaczające się brzydotą, odpychające
- Sztywna - podmioty odznaczające się małą zręcznością i zwinnością
Smak
- Gorzka - podmioty zdecydowane
- Kwaśna - podmioty wrażliwe
- Lepka - podmioty o wysokiej percepcji
- Łagodna - podmioty opanowane
- Ostra - podmioty impulsywne
- Pikantna - patrz „ostra”
- Słodka - podmioty skłonne do zmiany decyzji
- Słona - podmioty obojętne
- Sucha - podmioty o niskiej percepcji