Leksykon Aur

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj

Przejdź do opisu i wyjaśnienia Aur

Barwy Aur

  • Barachitowa - druid, zielarz, treser zwierząt lub inna osoba powiązana z naturą
  • Cynkowa - mieszczanin, chłop lub inna osoba prowadząca stabilne życie
  • Cynowa - wędrowiec, podróżnik, żeglarz lub inna osoba zwiedzająca świat
  • Kobaltowa - uczony, nauczyciel, pustelnik, kartograf lub inna osoba związana z nauką
  • Miedziana - bard, artysta, malarz lub inna osoba zajmująca się sztuką
  • Platynowa - król, władca, zarządca, wysoki urzędnik lub inna osoba sprawująca władzę
  • Rtęciowa - alchemik
  • Srebrna - mag, czarodziej, wiedźma lub inna osoba związana z magią
  • Złota - kupiec, złodziej, lub inna osobą, której głównym zainteresowaniem są kosztowności
  • Żelazna - wojownik, najemnik, gwardzista lub inna osoba zajmująca się wojaczką

Poświata

  • Ametystowa - podmioty ze skłonnością do dobra i porządku
  • Bursztynowa - podmioty ze skłonnością ku złu i chaosowi
  • Obsydian - podmioty ze skłonnością ku harmonii
  • Rubinowa - podmioty ze skłonnością ku złu
  • Szafirowa - podmioty ze skłonnością do dobra
  • Szmaragdowa - podmioty ze skłonnością do dobra i chaosu
  • Topazowa - podmioty ze skłonnością ku chaosowi
  • Turmalinowa - podmioty ze skłonnościami do zła i harmonii

Dźwięk

  • Buczenie - magia istnienia
  • Brzęczenie - magia struktury
  • Cisza - magia pustki
  • Dziwne głosy/dźwięki - magia demonów
  • Echo - magia przestrzeni
  • Głęboka melodia - magia umysłu
  • Głęboki ton - magia ziemi
  • Grzmoty - magia energii
  • Harmonijny - magia harmonii
  • Huk wodospadu - magia wody
  • Jęki - magia zła
  • Kakofonia - magia chaosu
  • Kojąca - magia umysłu
  • Krzyk agonii - magia śmierci
  • Liczne głosy - magia życia
  • Liczne głosy, o zmiennym natężeniu - magia chaosu
  • Młot - patrz „uderzenia młota”
  • Nienaturalne głosy/dźwięki - magia demonów
  • Pojedynczy ton - magia istnienia
  • Przyjazny - magia dobra
  • Stały ton - magia ziemi
  • Szczęk metalu - magia sił
  • Szept liści - magia wiatru
  • Szmer wody - magia wody
  • Śmiech dzieci - magia życia
  • Trupie głosy - magia ducha
  • Trzask płomieni - magia ognia
  • Uderzenia młota - magia sił
  • Zawodzenie (głosy) - magia ducha
  • Zawodzenie wiatru - magia wiatru
  • Zmysłowy szept - magia emocji

Zapach

LUDZIE

  • Alarianie - potu, soli, skóry, a także zapachy w zależności od miejsca zamieszkania i zawodu, np druid będzie pachniał ziołami, a krawcowa barwnikami do tkanin, stolarz trocinami, kowal rozgrzanym metalem, medyk - medykamentami, browarnik - piwem i tak dalej.
  • Tarianie - potu, skóry, opuncji, delalii kolczastej, dymu z ogniska
  • Mahińczycy - potu, soli, skóry, cynamonu, goździków, przypraw korzennych, pomarańczy
  • Eravallowie - skóry, soli, lotosów i wiśni eravallskiej
  • Dotknięci - przez Wróżkę - Konwalii, przez Chochlika - Paproci - plus zapach podrasy ludzkiej.

ELFY

PRADAWNI

  • Czarodzieje - pergaminu, fuksji, amarantusa, odczynników alchemicznych
  • Smoki - płynnego złota, zaśniedziałego srebra, pocieranego brązu, mosiądzu
  • Drakoni - gęstej, krzepnącej krwi, w połączeniu z metalem i wonią zaśniedziałego srebra.
  • Rarogi - płatków kwiatów limfei

NATURIANIE

  • Fellarianie - zawilców, prymulek, cedrów, cisów, wrońców widlastych, ciężkiego, mokrego śniegu, lodu, owoców jałowca, rozrzedzonego powietrza, chłodu.
  • Driady - poszycia leśnego, jarzębiny, poziomek, miodu, bluszczy różnych gatunków, liści, kory, lebiody, bluszczyku kurdybanku.
  • Nimfy- rogatka sztywnego, tataraku, kosaćców, nasiąkniętych wodą mchów, grzybieni ognistych, wilgoci, mokrych włosów
  • Krydiany - palonych pochodni, stali, obrabianego drewna, kryształów, kwiatów lilii kamiennych
  • Chochliki/Wróżki - paproci, mchów, olszyny
  • Chochliki/Wróżki - konwalii, peoni, maliny moroszki
  • Syreny/Trytony - eufyri syreniej, wodnogron, kwiatów jagody wulkanicznej, syreny i trytony słodkowodne pachną nenufarami, irysami wodnymi i miętą wodną.
  • Centaury - trawy (rosnącej), świeżo skoszonej trawy, siana, kończyny, owsa, sasanek, chabrów, maków.
  • Maie - kwiatów czarnego bzu, jeżówki purpurowej, macierzanki, komarzycy, mgły, wilgotnego powietrza, świeżej, płynącej wody (np zapach mgiełki wodospadu), kory topoli
  • Minotaury - wrotyczu, lebiody, maruny, krwawnika, wilgotnej trawy, rosy, olejku z dziewanny
  • Eugony - w zależności od miejsca urodzenia: np. bagien, dżungli, storczyków, źródlanej wody, wilczomleczu błotnego, bodziszka błotnego, kwiatów juki, słonej wody, muchomorów.
  • Satyry - kwiatów lipy, owoców jeżyn, jagód, liści wierzby, mięty jeleniej, kory, brzozy, dębu, dzikiej róży.
  • Harpie - szałwii, lawendy, bazylii, tymianku, piór, czasem lekkiego zapachu imbiru i rumianku.
  • Feerie - floksów, goździków brodatych (kwiatów), kiatów kwitnących wiśni i jabłoni, kwiatów robinii białej, kwiatów lilaka (bzu), kwiatów jaśminowca, wierzby wisteriowej, szafirków, narcyzy, hiacyntów
  • Irminsulani - drzewa, w zależności z jakiego gatunku powstał plus zapach kokoryczki wielokwiatowej dla wszystkich lasów prócz tropikalnych. W lasach tropikalnych zapach aury irminsulani przypomina dodatkowo ten wydzielany przez ćmówkę pumeksową.

ZMIENNOKSZTAŁTNI

  • Wilkołaki - cisojałowca żywotnikolistnego, mokrej, psiej sierści, mokrej ziemi, kwiatów krzewu Illthu (ponieważ kwitnie tylko podczas pełni)
  • Kotołaki - kocimiętki, mleka, wypalanej gliny (rozgrzane słońcem gliniane dachówki), surowych ryb, czasem suchego piasku zmieszanego z kurzem.
  • Niedźwiedziołaki - orzechów włoskich, orzechów laskowych, liści leszczyny, kory, leśnej ziemi.
  • Smokołaki - soli, mosiądzu, stali, łusek.
  • Panterołaki - azodii księżycowej, w szczególności suchych, palonych liści tej rośliny,
  • Tygrysołaki - trawy cytrynowej, bergamotki, jagodlinu wonnego
  • Lisołaki - paczuli, melisy, pokrzywy
  • Jeleniołaki - kwiatów dulteii, zapach grzybów takich jak kanie szafirowe, borowiki, maślaki, kurki, a także intensywny zapach jałowców, kaliny koralowej zarówno kwiatów, jaki i owoców. Owocó dzikiej róży a także czarnej porzeczki oraz kwiatów malwy.
  • Leonidzi - surowego mięsa, suchych traw, drewna baobabów, liści i kory akacji (nie mylić z robinią białą)
  • Arachnidzi - palonego cukru, mokrego kamienia, czarnuszki

PIEKIELNI

NIEBIANIE

DEMONY

  • Nemorianie - anyżu, intensywny zapach mocnych kwiatowych lub korzennych perfum
  • Kaer Natherini - anyżu, żywicy i czarnego kardamonu
  • Upiory - anyżu, hebanu i drzewa sandałowego
  • Przemienieni - anyżu - jak wszystkie demony - oraz zapachy rasowe z poprzedniego życia

NIEUMARLI

NORDOWIE

  • Nordyjczycy - alkoholi pędzonych z Żołądnika Różowego, piwa, szyszek sosnowych, syropu sosnowego, derenia jadalnego, pieczonego mięsa, szyszek chmielowych.
  • Krasnoludy - spirytusu, ziemniaków, zimna, skał, wilgoci.
  • Ragarianie - kwiatów dzwonków (rośliny), liści jesionu, jemioły smoczej, dzwonnika jałowcowego czarnego
  • Brevijczycy - w zależności od zawodu: smaru, olejów do mechanizmów, odczynników chemicznych lub słoneczników, chmielu, czosnku niedźwiedziego, dziewanny fioletowej, szczypiorku, żółtego sera, świeżego pieczywa, czarnej soli


Wrażenia dotykowe

  • Chropowata - patrz „szorstka”
  • Giętka - podmioty odznaczające się dużą zręcznością i zwinnością
  • Gładka - podmioty odznaczające się pięknem i charyzmą
  • Tępa - podmioty odznaczające się słabą wolą lub niską inteligencją
  • Twarda - podmioty odznaczające się wielką wytrzymałością i siłą
  • Miękka - podmioty odznaczające się małą wytrzymałością i słabe
  • Ostra - podmioty odznaczające się bystrością umysłu i intelektem lub silną wolą
  • Szorstka - podmioty odznaczające się brzydotą, odpychające
  • Sztywna - podmioty odznaczające się małą zręcznością i zwinnością

Smak

  • Gorzka - podmioty zdecydowane
  • Kwaśna - podmioty wrażliwe
  • Lepka - podmioty o wysokiej percepcji
  • Łagodna - podmioty opanowane
  • Ostra - podmioty impulsywne
  • Pikantna - patrz „ostra”
  • Słodka - podmioty skłonne do zmiany decyzji
  • Słona - podmioty obojętne
  • Sucha - podmioty o niskiej percepcji