Adrion: Różnice pomiędzy wersjami

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
Linia 2: Linia 2:
 
}}
 
}}
  
{{Opis państwa}}
+
{{Opis państwa |
 
+
Ogólny opis tutaj
 +
| Władza =
 
'''Ustrój''': Merytokracja (rządy najmądrzejszych).
 
'''Ustrój''': Merytokracja (rządy najmądrzejszych).
  
'''System władzy''':vPaństwo terytorialne.
+
'''System władzy''': Państwo terytorialne.
 
   
 
   
 
'''Władca''': Rada pięćdziesięciu pięciu uznawanych za najmądrzejszych mędrców.
 
'''Władca''': Rada pięćdziesięciu pięciu uznawanych za najmądrzejszych mędrców.
Linia 12: Linia 13:
 
'''Rodzina królewska''': Brak.
 
'''Rodzina królewska''': Brak.
  
==Siedziba władcy==
 
 
Pałac Serca Lasu. Umiejscowiony na prastarym, rozłożystym platanie pałac, którego ściany zbudowane są ze splecionych ze sobą konarów tego drzewa, a za dach służy mu listowie. Tętni w nim życie, a powietrze niemal wibruje od pradawnego śpiewu jednego z najstarszych drzew świata. Tworzy jedność z Żywym Drzewem. Znajduje się w samym centrum miasta Adrionu i jest uważany za najstarszy budynek w całym Szepczącym Lesie.
 
Pałac Serca Lasu. Umiejscowiony na prastarym, rozłożystym platanie pałac, którego ściany zbudowane są ze splecionych ze sobą konarów tego drzewa, a za dach służy mu listowie. Tętni w nim życie, a powietrze niemal wibruje od pradawnego śpiewu jednego z najstarszych drzew świata. Tworzy jedność z Żywym Drzewem. Znajduje się w samym centrum miasta Adrionu i jest uważany za najstarszy budynek w całym Szepczącym Lesie.
 +
| Geografia =
 +
'''Położenie:''' Centralna część Szepczącego Lasu.
  
'''Mieszkańcy''': [[Elfy]], [[Chochliki]], leśne zwierzęta.
+
Budynki Adrionu zlewają się z otaczającą miasto przyrodą w jedną, harmonijną całość. Wkomponowane w krajobraz, zbudowane z żywego drewna budowle odznaczają się delikatnym pięknem i zdają się żyć wraz z całym lasem. Cały Adrion przypomina bardziej las niż ludzkie osady. W mieście nie brakuje również mniejszych bądź większych polan usłanych kwieciem.
 
+
| Wojsko =
 +
Państwo, którego stolicą jest Adrion ukierunkowane jest nadzwyczaj pokojowo, nie przeszkadza mu to jednak w utrzymywaniu doskonale wyszkolonej armii składającej się z wyspecjalizowanych oddziałów. Wśród nich najważniejszymi są: Strażnicy Lasu – doskonali wojownicy posługujący się pikami i puginałami, Szept Drzew – jedni z najlepszych na swiecie łuczników, Zwiadowcy – potrafiące poruszać się bezszelestnie jednostki, będące oczami lasu, Wola Lasu – elfi czarodzieje władający potęgą natury.
 +
| Dyplomacja =
 
'''Handel''': [[Szlak Niebieski]], [[Szlak Zielony]];
 
'''Handel''': [[Szlak Niebieski]], [[Szlak Zielony]];
  
Linia 24: Linia 28:
  
 
'''Miasta Sojusznicze''': [[Danae]], [[Kryształowe Królestwo]].
 
'''Miasta Sojusznicze''': [[Danae]], [[Kryształowe Królestwo]].
 
+
| Ciekawostki =
==Wojsko==
 
Państwo, którego stolicą jest Adrion ukierunkowane jest nadzwyczaj pokojowo, nie przeszkadza mu to jednak w utrzymywaniu doskonale wyszkolonej armii składającej się z wyspecjalizowanych oddziałów. Wśród nich najważniejszymi są: Strażnicy Lasu – doskonali wojownicy posługujący się pikami i puginałami, Szept Drzew – jedni z najlepszych na swiecie łuczników, Zwiadowcy – potrafiące poruszać się bezszelestnie jednostki, będące oczami lasu, Wola Lasu – elfi czarodzieje władający potęgą natury.
 
 
 
'''Położenie:''' Centralna część Szepczącego Lasu.
 
 
 
==Architektura:==
 
Budynki Adrionu zlewają się z otaczającą miasto przyrodą w jedną, harmonijną całość. Wkomponowane w krajobraz, zbudowane z żywego drewna budowle odznaczają się delikatnym pięknem i zdają się żyć wraz z całym lasem. Cały Adrion przypomina bardziej las niż ludzkie osady. W mieście nie brakuje również mniejszych bądź większych polan usłanych kwieciem.
 
 
 
==Ciekawostki==
 
 
Adrion posiada słynną na cały kontynent akademię medyczną i jej bibliotekę. Co roku, setki tysięcy elfów i ludzi stara się dostać na ten uniwersytet, a prośby o otworzenie biblioteki dla celów badawczych spływają dosłownie w tonach listów.
 
Adrion posiada słynną na cały kontynent akademię medyczną i jej bibliotekę. Co roku, setki tysięcy elfów i ludzi stara się dostać na ten uniwersytet, a prośby o otworzenie biblioteki dla celów badawczych spływają dosłownie w tonach listów.
 
+
}}
{{Tabela państw}}
 

Wersja z 20:44, 1 mar 2018

Adrion
{{{Herb}}}
{{{Flaga}}}
Położenie Centralna część Szepczącego Lasu
Mieszkańcy Elfy, Chochliki, leśne zwierzęta
Ustrój Merytokracja

Władza

Ustrój: Merytokracja (rządy najmądrzejszych).

System władzy: Państwo terytorialne.

Władca: Rada pięćdziesięciu pięciu uznawanych za najmądrzejszych mędrców.

Rodzina królewska: Brak.

Pałac Serca Lasu. Umiejscowiony na prastarym, rozłożystym platanie pałac, którego ściany zbudowane są ze splecionych ze sobą konarów tego drzewa, a za dach służy mu listowie. Tętni w nim życie, a powietrze niemal wibruje od pradawnego śpiewu jednego z najstarszych drzew świata. Tworzy jedność z Żywym Drzewem. Znajduje się w samym centrum miasta Adrionu i jest uważany za najstarszy budynek w całym Szepczącym Lesie.

Ustrój polityczny

{{{Ustrój}}}

Herb i flaga

{{{Herb}}}

Siedziba władcy

{{{Siedziba}}}

Ubiór

{{{Ubiór}}}

Architektura

{{{Architektura}}}

Geografia

Położenie: Centralna część Szepczącego Lasu.

Budynki Adrionu zlewają się z otaczającą miasto przyrodą w jedną, harmonijną całość. Wkomponowane w krajobraz, zbudowane z żywego drewna budowle odznaczają się delikatnym pięknem i zdają się żyć wraz z całym lasem. Cały Adrion przypomina bardziej las niż ludzkie osady. W mieście nie brakuje również mniejszych bądź większych polan usłanych kwieciem.

Wojsko

Państwo, którego stolicą jest Adrion ukierunkowane jest nadzwyczaj pokojowo, nie przeszkadza mu to jednak w utrzymywaniu doskonale wyszkolonej armii składającej się z wyspecjalizowanych oddziałów. Wśród nich najważniejszymi są: Strażnicy Lasu – doskonali wojownicy posługujący się pikami i puginałami, Szept Drzew – jedni z najlepszych na swiecie łuczników, Zwiadowcy – potrafiące poruszać się bezszelestnie jednostki, będące oczami lasu, Wola Lasu – elfi czarodzieje władający potęgą natury.

Stosunki dyplomatyczne

Handel: Szlak Niebieski, Szlak Zielony;

Produkcje (wyroby eksportowe): Medykamenty, odczynniki chemiczne, zioła.

Stosunki dyplomatyczne: Sprzymierzone z elfickimi królestwami.

Miasta Sojusznicze: Danae, Kryształowe Królestwo.

Handel

{{{Handel}}}

Kuchnia

{{{Kuchnia}}}

Ciekawostki

Adrion posiada słynną na cały kontynent akademię medyczną i jej bibliotekę. Co roku, setki tysięcy elfów i ludzi stara się dostać na ten uniwersytet, a prośby o otworzenie biblioteki dla celów badawczych spływają dosłownie w tonach listów.

Państwa
Środkowa Alarania Adrion - Arturon - Danae - Demara - Efne - Ekradon - Elfidrania - Elisia - Et'Aurill - Fargoth - Irrasil - Karnstein - Katima - Kryształowe Królestwo - Leonia - Mauria - Menaos - Meot - Nandan-Ther - Nowa Aeria - Ostatni Bastion - Rapsodia - Renidia - Rododendronia - Rubidia - Serenaa - Shari - Soral - Thenderion - Trytonia - Turmalia - Valladon
Poza Środkową Alaranią Al-Atrah - Argentia - Arrantalis - Arrimm - Draconis - Et Iris - Kalim - Lillavo - Limaria - Lirin-Dahr - Lydia - Na'Zahir - Neverith - Nira - Oaza Kerendir- Revendor - Teandir - Teherruss - Trijou - Xan-Lovar
Zagłębie Artystów Arfaa - Arivela - Arnotai - Aurellie - Dafne - Eunice - Megara - Randil - Siv'Lead - Thalia - Zorica
Krainy
Krainy Geograficzne Daleka Północ - Góry Dasso - Góry Druidów - Góry Księżycowe - Jadeitowe Wybrzeże - Las Driad - Morze Cienia - Mroczne Doliny - Nizina Arkadyjska - Ocean Jadeitów - Opuszczone Królestwo - Pustynia Nanher- Równiny Andurii - Równina Drivii- Równina Magenar - Równina Maurat - Równiny Theryjskie - Szepczący Las - Szczyty Fellarionu - Śnieżny Las - Lasy Eriantur - Wybrzeże Cienia - Wielka Pustynia Słońca - Wulkany Sori-Andu - Wyspa Syren
Regiony Naturalne Astra i Luna - Czarna Puszcza - Dolina Umarłych - Jezioro Czarodziejek - Lisie Wodospady - Łzy Rapsodii - Wierzbowy Gaj - Nole'ara - Tęczowe Jeziora
Tajemnicze Miejsca Drzewo Jutrzenki - Drzewo Świata - Drzewo Zmierzchu - Hurma Dotkniętych - Klasztor Mrocznych Sekretów - Klasztor Zakonu Czterech - Krąg Magii Starej - Kryształowe Groty - Matrony z Mglistych Bagien - Nawiedzony Las - Ogrody Edenu - Piaski Czasu - Północna Brama - Przeklęta Irmilla - Ruiny Nemerii - Strażniczki Edenu - Świątynia Deszczu - Świątynia Węży - Twierdza Czarodziejów - Zamek Czarodziejek - Zatopione Miasto
Plany Zewnętrzne Otchłań - Niebiosa - Piekło