Lydia

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
Lydia
Herb lydia.png
Flaga lydia.png
Położenie Zachodnia część Gór Thargorn
Mieszkańcy Ludzie, Lodowe Elfy
Ustrój Monarchia dziedziczna

Władza

Ustrój: monarchia matriarchalna.

System władzy: królestwo.

Władca: Królowa Lyana Leocan..

Rodzina królewska: Współmałżonek Belanor i córka, następczyni tronu: Księżniczka Arra.

Zamek Dwunastu Wież – budowla ta jest siedzibą rodziny królewskiej i wojska, a nazwa wzięła się od ilości wież, które go otaczają. Zamek znajduje się w samym centrum Lydii i prowadzą do niego cztery mosty – każdy z innej strony świata. W środku, otoczone kamiennymi murami zamku, znajdują się budynki koszar, a także te, które zamieszkiwane są przez rodzinę królewską, służbę, doradców, a także przez ważnych gości, dla których wydzielone są komnaty gościnne.

Ustrój polityczny

{{{Ustrój}}}

Herb i flaga

{{{Herb}}}

Siedziba władcy

{{{Siedziba}}}

Ubiór

{{{Ubiór}}}

Architektura

{{{Architektura}}}

Geografia

Położenie: Zachodnia część Gór Thargorn

W mieście głównie można zobaczyć kamienne budynki z dachami wyłożonymi czerwoną dachówką. Lodowym elfom, które zamieszkują miasto, dzięki ich niewrażliwości na zimno, w ogóle nie przeszkadza to, że kamień słabo przepuszcza ciepło i wewnątrz budynków, nawet w cieplejsze dni, może być zimno. Zwykłe budynki mieszkalne przeważnie są parterowe lub mają parter i jedno piętro – więcej niż jedno piętro mają wszelakie karczmy i gospody, w których można wynająć pokoje. Jeśli chodzi o różnorakie sklepy i zakłady, to one służą właścicielom także za mieszkania, więc te prawie zawsze mają parter, który jest przestrzenią sklepową, warsztatem lub czymś podobnym, a także piętro, gdzie mieszka właściciel i jego rodzina. Miasto otacza mur obronny z kamienia, który jest regularnie patrolowany. Do miasta prowadzą dwie bramy, przy których zbudowane są wieżyczki strażnicze i niewielkie posterunki. Miasto posiada rozbudowany system kamiennych dróg – główne prowadzą prosto na plac miejski, który służy za rynek.

Wojsko

Głównie są to strzelcy i piechota, chociaż Lydia posiada też kilka oddziałów konnicy. Mury patrolowane są przez łuczników i kuszników, oni także pełnią warty w wieżach strażniczych. O bezpieczeństwo w murach miasta dba piechota, regularnie patrolując ulice i sprawnie reagując na wezwania. Oczywiście, jest też gwardia królewska, która odpowiada za ochronę życia władczyni i jej rodziny – gwardziści ci wybierani są spośród najlepszych rekrutów. Miasto posiada też sporą grupę myśliwych, którzy oficjalnie zajmują się polowaniem na leśnych terenach należących do Lydii, jednak, w razie czego, są też gotowi na to, aby wesprzeć wojsko.

Stosunki dyplomatyczne

Handel: Szlak Zielony Szlak Pomarańczowy.

Produkcje (wyroby eksportowe): ryby słodkowodne, mięso i skóra zwierząt leśnych, drewno drzew iglastych, żywica.

Stosunki dyplomatyczne: wrogie stosunki dyplomatyczne z miastamikrasnoludów, neutralne z pozostałymi.

Miasta Sojusznicze: Brak

Handel

{{{Handel}}}

Kuchnia

{{{Kuchnia}}}

Ciekawostki

Wśród mieszkańców znana jest legenda związana z nazwą miasta – pierwsza kobieta sprawująca tu rządy długo myślała nad tym, jak nazwać miasto, aż w końcu postanowiła, że otrzyma ono nazwę po osobie, którą kocha najmocniej. Chodziło tu o jej córkę – Lydię. Dziewczyna, gdy jej matka zmarła, przejęła władzę w mieście i to właśnie od tamtego czasu zawsze jest tak, że Lydia rządzona jest wyłącznie przez kobiety, a władza przechodzi z matki na córkę. Przeważnie dwa razy w roku na Lodowym Jeziorze organizowane są zawody w jeżdżeniu na łyżwach. Nie są one znane w całej Alaranii, jednak dość często przybywają na nie grupy z innych miast, a nawet krain. Zawody składają się z dwóch etapów – wyścig na czas, który polega na okrążeniu Lodowego Jeziora i wyścig drużynowy, gdzie cała trasa podzielona jest na odcinki, a zawodnicy każdej z drużyn mają do przebycia odległość jednego odcinka, po czym przekazują następnemu pałeczkę z chustką w kolorze ich drużyny, aby osoba ta kontynuowała wyścig. Na drużynę, która wygra czeka uczta w najlepszej karczmie w mieście i nierzadko zdarza się, że dołącza do nich ktoś z ważnych osób w mieście, przedstawiciel rodziny królewskiej lub nawet sam członek rodziny królowej. Poza tym, dostają także pamiątkowe medale, a także inne, drobne upominki.

Państwa
Państwa Adrion - Al-Atrah - Argentia - Arrantalis - Arturon - Danae - Demara - Draconis - Efne - Ekradon - Elfidrania - Elisia - Et Iris - Fargoth - Irrasil - Karnstein - Katima - Kryształowe Królestwo - Leonia - Limaria - Lirin-Dahr - Lydia - Mauria - Menaos - Meot - Na'Zahir -Nandan-Ther - Neverith - Nira - Nowa Aeria - Oaza Kerendir - Ostatni Bastion - Rapsodia - Renidia - Rododendronia - Rubidia - Serenaa - Shari - Soral - Thenderion - Trijou - Trytonia - Turmalia - Valladon - Xan-Lovar
Krainy
Krainy Geograficzne Daleka Północ - Góry Dasso - Góry Druidów - Góry Ksieżycowe - Jadeitowe Wybrzeże - Las Driad - Morze Cienia - Mroczne Doliny - Nizina Arkadyjska - Ocean Jadeitów - Opuszczone Królestwo - Pustynia Nanher- Równiny Andurii - Równina Drivii- Równina Magenar - Równina Maurat - Równiny Theryjskie - Szepczący Las - Szczyty Fellarionu - Śnieżny Las - Lasy Eriantur - Wybrzeże Cienia - Wielka Pustynia Słońca - Wulkany Sori-Andu - Wyspa Syren
Regiony Naturalne Astra i Luna - Czarna Puszcza - Dolina Umarłych - Jezioro Czarodziejek - Lisie Wodospady - Łzy Rapsodii - Mai Lantha'e - Wierzbowy Gaj
Tajemnicze Miejsca Drzewo Jutrzenki - Drzewo Świata - Drzewo Zmierzchu - Hurma Dotkniętych - Klasztor Mrocznych Sekretów - Klasztor Zakonu Czterech - Krąg Magii Starej - Kryształowe Groty -Nawiedzony Las - Ogrody Edenu - Piaski Czasu - Północna Brama - Ruiny Nemerii - Strażniczki Edenu - Świątynia Deszczu - Świątynia Węży - Twierdza Czarodziejów - Zamek Czarodziejek - Zatopione Miasto
Plany Zewnętrzne Otchłań - Niebiosa - Piekło