Nowa Aeria

Z Granica PBF Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
Nowa Aeria
Herb Herb nowa aeria.png
Flaga Flaga nowa aeria.png
Położenie centrum Środkowej Alaranii, podnóże Gór Dasso
Mieszkańcy Mieszanina wielu ras, głównie Ludzie i Półelfy
Ustrój Plutokracja
System Władzy Miasto-Państwo


Ogólny opis tutaj


Siedziba władcy

Ustrój: plutokracja (rządy bogatych).

System władzy: miasto - państwo.

Władca: trzynastu najbardziej wpływowych i zamożnych kupców.

Rodzina królewska: nie dotyczy.

Każdy kupiec posiada własną (dobrze strzeżoną) siedzibę, oraz podległą mu dzielnicę miasta. Siedziby różnią się od siebie stylem, a ich architektura uzależniona jest od gustów sprawujących władzę kupców.

Geografia i Architektura

Położenie: Nowa Aeria położona jest w centrum Środkowej Alaranii, na skrzyżowaniu trzech szlaków handlowych, u podnóża Gór Dasso po północnej stronie.

Nowa Aeria składa się z dzielnic zamieszkiwanych przez różne rasy i klasy społeczne. Każda z dzielnic ma styl odpowiadający profilowi zamieszkujących ją mieszkańców. I tak w dzielnicy elfów dominują otwarte przestrzenie, rośliny, motywy zwierzęce oraz lekka zabudowa, podczas gdy w dzielnicy zamieszkiwanej głównie przez ludzi uliczki są ciasne, a budynki masywne.

Wojsko

Utrzymywana przez wszystkich kupców armia składająca się z piechoty, kawalerii i łuczników, obozuje w forcie poza miastem i nie ma prawa do mieszania się w politykę wewnętrzną miasta. Służyć ma ona jedynie obronie przed zewnętrznymi zagrożeniami. Oprócz niej miasto posiada całą rzeszę najemników wynajmowanych przez kupców zamieszkujących miasto, a także ich osobistych strażników.

Stosunki dyplomatyczne

Handel: Szlak Błękitny, Szlak Niebieski, Szlak Zielony.

Produkcje (wyroby eksportowe): brak.

Stosunki dyplomatyczne: pokojowe stosunki z wszystkimi państwami.

Miasta Sojusznicze: brak.

Kuchnia

{{:Kuchnia: PAGENAME}}

Ciekawostki

1. Miasto utrzymuje się tylko i wyłącznie z handlu, który to jest sensem jego istnienia. To tutaj, na neutralnych ziemiach dokonuje się największych w całej Środkowej Alarani transakcji – zarówno tych legalnych jak i nielegalnych. Jeśli szukasz wyjątkowych, ekskluzywnych dóbr, to najpewniej znajdziesz je prędzej tutaj, niźli w jakimkolwiek innym miejscu.

2. Każda z dzielnic miasta rządzi się własnymi prawami, dyktowanymi przez lokalnych magnatów. Większość z nich stara się utrzymywać względny porządek w podlegającym im ziemiom, tak by transakcje tu dokonywane przebiegały w spokoju. Rzecz jasna każdy z kupców dba by przybysze okazywali odpowiednią wdzięczność za oferowaną im ochronę, powiększając tym samym i tak już pokaźne skarbce.

Państwa
Adrion - Arrantalis - Arturon - Danae - Demara - Efne - Ekradon - Elfidrania - Elisia - Fargoth - Irrasil - Karnstein - Katima - Kryształowe Królestwo - Leonia - Mauria - Menaos - Meot - Nandan-Ther - Na'Zahir - Nowa Aeria - Ostatni Bastion - Rapsodia - Rododendronia - Rubidia - Serenaa - Shari - Thenderion - Trytonia - Turmalia - Valladon