Arrantalis

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
Arrantalis
Herb arrantalis.png
Flaga arrantalis.png
Położenie Ocean Jadeitów - wyspy Arrante i Talianis
Mieszkańcy Czarodzieje, Ludzie
Ustrój Monarchia absolutna
Władca
Krolowa Delia.jpg
Tytuł Królowa
Godność Delia z rodu Antelion
Rasa Anioł Światła
Wiek 119 lat

Władza

Ustrój: monarchia absolutna.

System władzy: królestwo.

Władca: królowa Delia z rodu Antelion.

Rodzina królewska: brak.

Pałac królewski położony w najwyższej części wyspy Arranta. Prowadzi do niego nieco kręta lecz niewyboista i zadbana droga, na której co kilka metrów znajduję się parę stopni. Charakteryzuje go również to, że zbudowany jest na planie koła, a jego dachy mają niezwykłą, błękitną barwę. Posiada sporą ilość wież oraz w jego otoczeniu widoczne są liczne mury obronne. Zamek jest dość stary, ale niesamowicie solidny, przetrwał wszystkie zanurzenia wyspy od czasu rzucenia klątwy.

Ustrój polityczny

{{{Ustrój}}}

Herb i flaga

{{{Herb}}}

Siedziba władcy

{{{Siedziba}}}

Ubiór

{{{Ubiór}}}

Architektura

{{{Architektura}}}

Geografia

Położenie: Leży na Oceanie Jadeitów, zajmuje dwie wyspy – Arrante i Talianis, których jedynym połączeniem jest kamienny most.

Każda z wysp zachowała swój odmienny styl. Mówiąc o Arrancie można stwierdzić że to część kraju typowo morska, zabudowy kamienne, solidne by przetrwały jak najwięcej. Jest tu także o wiele więcej portów niż w Talianis. Na drugiej wyspie natomiast jest o wiele więcej lasów i z tego powodu domy zazwyczaj są drewniane i proste. Ponieważ tu nikt nigdy nie zmagał się z tak wielkimi przeciwieństwami losu jak Arranci, których wyspa co jakiś czas znika pod wodę.

Wojsko

Dzielni - składa się z prostych ludzi, posiadających chęć i zapał do walki w razie zagrożenia ojczyzny. W takim czasie występuje masowy pobór do tej części wojska i każdy mieszczanin lub chłop może dostać się do piechoty.

Jazda czarnego końca – wyszkoleni i odpowiedni do tego żołnierze. Dosiadają tylko i wyłącznie czarnych koni, stąd ich nazwa. Podczas walki używają charakterystycznych mieczy, lekko zagiętych u góry, co pozwala na łatwe pozbawienie wroga jego głowy.

Gwardia magów – oddział specjalny, atakujący w ostateczności w razie wizji rychłej porażki, składa się w nim parunastu bardzo dobrze wyszkolonych magów. W czasie pokoju doskonalą swoją moc. Są w swego rodzaju asem w rękawie czy też ostatnią deską ratunku.

Stosunki dyplomatyczne

Handel: Szlak Rubinowy.

Produkcje (wyroby eksportowe): złoto, srebro, egzotyczne rośliny.

Stosunki dyplomatyczne: neutralne.

Miasta Sojusznicze: brak.

Handel

{{{Handel}}}

Kuchnia

Kuchnia Arrantalis jest niejednolita, czego przyczynę można upatrywać zarówno w jej położeniu na dwóch wyspach, jak i w tym, iż relatywnie od niedawna oba państwa stanowią jedność, wcześniej zaś rozwijały się oddzielnie.

Na wyspie Talianis dominuje prostota. Dania serwowane w tutejszych karczmach wielu podróżnikom mogą skojarzyć się z tym, co na kontynencie jada się na wsi bądź w niewielkich miasteczkach utrzymujących się z uprawy roli i prac leśnych. Przez cały rok dieta obfituje w warzywa - polewkę z warzyw korzeniowych z dodatkiem kapusty jada się tu o każdej porze dnia, niektóre gospodynie podają ją z krajanką makaronową. Wiosną popularne są zupy z młodych warzyw zabielane śmietaną, które serwuje się razem z gotowanymi ziemniakami okraszonymi słoniną. Wśród potraw mięsnych ze względu na duże zalesienie wyspy dominuje dziczyzna. Przyrządza się ją w dość oszczędny sposób, z reguły opiekając nad ogniem z niewielkim dodatkiem ziół. Mniejsze zwierzęta, takie jak króliki czy dzikie kaczki, piecze się w całości w piecach chlebowych, niejednokrotnie wykładając brytfannę warzywami, m.in. marchewką, groszkiem cukrowym bądź ziemniakami. Na Talianis produkcja wina bądź piwa jest szczątkowa, większość trunków, jakich można się tu napić, pochodzi z Arranty. W niektórych wsiach produkuje się nalewki bądź wódki z leśnych ziół, oprócz tego jednak mieszkańcy wyspy pijają głównie napary bądź soki rozcieńczone wodą.

Na Arrancie, ze względu na większą możliwość handlu, kontakt z krajami z kontynentu oraz usytuowanie siedziby królowej kuchnia jest zdecydowanie bogatsza. Te same mięsa, które na Talianis przyrządzano w sposób prosty, tu znajdują nową oprawę: z królików robi się wykwintne pasztety, a pieczenie są z fantazją doprawiane przyprawami z kontynentu. Na Arrancie je się również znacznie więcej ryb, głównie w postaci wędzonej, na zimno jak i na gorąco, chociaż gotuje się z nich również zupę, którą zamożni mieszkańcy doprawiają szafranem. Dodatkowo stolica wyspy słynie ze swoich deserów. Są to przede wszystkim niewielkie bezy barwione sokami owocowymi, a oprócz nich biszkopty przekładane kremami na bazie śmietany i dekorowane owocami, lokalnymi bądź importowanymi z miast Wybrzeża Jadeitów.

Ciekawostki

Niegdyś Arranta i Talianis były osobnymi państwami jednakże zostały połączone w jedno królestwo, Arrantalis za sprawą Delii. Mimo to wciąż posługuje się nazwami dawnych dwóch państw do określeń każdej z wysp. Wyspa Arranta co jakiś czas zanurza się pod wodę. Zazwyczaj co roku. Na Talianis czasem mówi się Talinis.

Państwa
Środkowa Alarania Adrion - Arturon - Danae - Demara - Efne - Ekradon - Elfidrania - Elisia - Et'Aurill - Fargoth - Irrasil - Karnstein - Katima - Kryształowe Królestwo - Leonia - Mauria - Menaos - Meot - Nandan-Ther - Nowa Aeria - Ostatni Bastion - Rapsodia - Renidia - Rododendronia - Rubidia - Serenaa - Shari - Soral - Thenderion - Trytonia - Turmalia - Valladon
Poza Środkową Alaranią Al-Atrah - Argentia - Arrantalis - Arrimm - Draconis - Et Iris - Kalim - Lillavo - Limaria - Lirin-Dahr - Lydia - Na'Zahir - Neverith - Nira - Oaza Kerendir- Revendor - Teandir - Teherruss - Trijou - Xan-Lovar
Zagłębie Artystów Arfaa - Arivela - Arnotai - Aurellie - Dafne - Eunice - Megara - Randil - Siv'Lead - Thalia - Zorica
Krainy
Krainy Geograficzne Daleka Północ - Góry Dasso - Góry Druidów - Góry Księżycowe - Jadeitowe Wybrzeże - Las Driad - Morze Cienia - Mroczne Doliny - Nizina Arkadyjska - Ocean Jadeitów - Opuszczone Królestwo - Pustynia Nanher- Równiny Andurii - Równina Drivii- Równina Magenar - Równina Maurat - Równiny Theryjskie - Szepczący Las - Szczyty Fellarionu - Śnieżny Las - Lasy Eriantur - Wybrzeże Cienia - Wielka Pustynia Słońca - Wulkany Sori-Andu - Wyspa Syren
Regiony Naturalne Astra i Luna - Czarna Puszcza - Dolina Umarłych - Jezioro Czarodziejek - Lisie Wodospady - Łzy Rapsodii - Wierzbowy Gaj - Nole'ara - Tęczowe Jeziora
Tajemnicze Miejsca Drzewo Jutrzenki - Drzewo Świata - Drzewo Zmierzchu - Hurma Dotkniętych - Klasztor Mrocznych Sekretów - Klasztor Zakonu Czterech - Krąg Magii Starej - Kryształowe Groty - Matrony z Mglistych Bagien - Nawiedzony Las - Ogrody Edenu - Piaski Czasu - Północna Brama - Przeklęta Irmilla - Ruiny Nemerii - Strażniczki Edenu - Świątynia Deszczu - Świątynia Węży - Twierdza Czarodziejów - Zamek Czarodziejek - Zatopione Miasto
Plany Zewnętrzne Otchłań - Niebiosa - Piekło