Fargoth

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
Fargoth
Herb fargoth.png
Flaga fargoth.png
Położenie Północna część równiny Drivii
Mieszkańcy Ludzie
Ustrój Monarchia dziedziczna

Władza

Ustrój: monarchia dziedziczna.

System władzy: królestwo.

Władca: królowa Aldrea z rodu Wizenodów.

Rodzina królewska: synowie: pierworodny książę Berger oraz książę Daliur.

Twierdza obronna osadzona na wschodniej ścianie łańcucha górskiego. Niskie wieże, małe okna, „nabite” budynki z grubymi murami. Od chwil stworzenia miała pełnić funkcję przede wszystkim obronną.

Ustrój polityczny

{{{Ustrój}}}

Herb i flaga

{{{Herb}}}

Siedziba władcy

{{{Siedziba}}}

Ubiór

{{{Ubiór}}}

Architektura

{{{Architektura}}}

Geografia

Położenie: północna część równiny Drivii, stolica usytuowana pod łańcuchem gór odcinających miasto od Pustkowi.

Miasto, w którym pozycja społeczna ściśle współgra z architekturą na kolejnych częściach miasta. Najbliżej fortecy mieszkają arystokraci oraz wysocy oficerowie wojskowi. Są to przestronne domy, głównie w kolorach bieli i beżu. Kolejnym pierścień architektury miasta prezentują budynki urzędników i niższych rangą żołnierzy. Mniejsze budynki w ciemniejszych odcieniach, najczęściej z dwoma piętrami. Zewnętrzną warstwę miastowej architektury stanowią budynki służby oraz pracowników niższego pochodzenia. Budynki z kamienia stopniowo przeradzają się w drewniane, pokryte strzechą.

Wojsko

Przewaga wojsk konnych, idealnych do szybkich manewrów po równinach. Mniejsze liczebnie dywizje kuszników oraz piechoty. Fargoth jest zdecydowanie najgroźniejszym państwem na równinach Drivii oraz Maurat.

Stosunki dyplomatyczne

Handel: Szlak Błękitny, Szlak Niebieski, Szlak Żółty.

Produkcje (wyroby eksportowe): diamenty, rudy metali, węgiel, kusze oraz tkaniny.

Stosunki dyplomatyczne: spory terytorialne z Elisią; Porozumienie handlowe z Demarą.

Miasta Sojusznicze: brak.

Handel

{{{Handel}}}

Kuchnia

Położone na równinach Fargoth jest ukierunkowane głównie na przemysł wydobywczy, przez co rolnictwo i sadownictwo jest tu relatywnie mało rozwinięte, a co za tym idzie, również tutejsza kuchnia należy do tych bardziej sycących i niespecjalnie wyszukanych. Spożywa się tu bardzo duże ilości wieprzowiny - smażonym boczkiem omaszcza się prawie każdą możliwą potrawę, dodaje się go nawet do zup. Nóżki w galarecie czy różne odmiany golonki to standard w tutejszych karczmach, a jeśli ktoś ma problem z tak ciężkostrawną kuchnią, może liczyć na klasyczną pieczeń ze schabu, nadziewaną śliwkami bądź morelami. Zamiast ziemniaków jako dodatek do dań mięsnych w Fargoth serwuje się raczej różne odmiany fasoli gotowanej z dodatkiem pasty pomidorowej. Przy tak treściwej kuchni nikogo nie powinno dziwić, iż to stąd pochodzi najlepsza czysta wódka, jak również wiele jej smakowych wariantów. Uisge beatha to alkohol powstały z zacieru zbożowego dojrzewającego w drewnianej beczce, ma on dużą moc, bursztynowy kolor i złożony aromat, zależny od wykorzystanego zacieru, jak również drewna, z którego wykonano beczkę i czasu leżakowania. Piwa sprowadza się tutaj przede wszystkim z Demary.

Deserem jednoznacznie kojarzonym z Fargoth jest strucla makowa oraz drożdżowe bułki w formie charakterystycznych ślimaków, których skręty przekładane są nadzieniem z masła, cukru oraz rodzynek.

Ciekawostki

1. Fargoth jest jednym z najważniejszych ośrodków przemysłu wydobywczego ludzkiej cywilizacji. Najnowsze rozwiązania pozwalają osiągać nie tylko niebywałą efektywność w sferze kopania surowców, ale także znacznie zmniejszyły śmiertelność wśród ludzi pracujących w tej branży.

2. Południowe granice królestwa są częstą przyczyną sporów z państwem Elisii. Jest to spowodowane głównie brakiem naturalnych odnośników, a słupy graniczne są traktowane z delikatną nonszalancją pozwalając obydwu stronom na mniejsze najazdy na terytorium sąsiadów. Pozostałe granice są uformowane poprzez naturalne bariery- pustynie Nanher na zachodzie, kolejny łańcuch górski na wschodzie oraz słynny trzy jeziora, które stanowią podział terytorium na ziemie Fargoth oraz Demary.

Państwa
Środkowa Alarania Adrion - Arturon - Danae - Demara - Efne - Ekradon - Elfidrania - Elisia - Et'Aurill - Fargoth - Irrasil - Karnstein - Katima - Kryształowe Królestwo - Leonia - Mauria - Menaos - Meot - Nandan-Ther - Nowa Aeria - Ostatni Bastion - Rapsodia - Renidia - Rododendronia - Rubidia - Serenaa - Shari - Soral - Thenderion - Trytonia - Turmalia - Valladon
Poza Środkową Alaranią Al-Atrah - Argentia - Arrantalis - Arrimm - Draconis - Et Iris - Kalim - Lillavo - Limaria - Lirin-Dahr - Lydia - Na'Zahir - Neverith - Nira - Oaza Kerendir- Revendor - Teandir - Teherruss - Trijou - Xan-Lovar
Zagłębie Artystów Arfaa - Arivela - Arnotai - Aurellie - Dafne - Eunice - Megara - Randil - Siv'Lead - Thalia - Zorica
Krainy
Krainy Geograficzne Daleka Północ - Góry Dasso - Góry Druidów - Góry Księżycowe - Jadeitowe Wybrzeże - Las Driad - Morze Cienia - Mroczne Doliny - Nizina Arkadyjska - Ocean Jadeitów - Opuszczone Królestwo - Pustynia Nanher- Równiny Andurii - Równina Drivii- Równina Magenar - Równina Maurat - Równiny Theryjskie - Szepczący Las - Szczyty Fellarionu - Śnieżny Las - Lasy Eriantur - Wybrzeże Cienia - Wielka Pustynia Słońca - Wulkany Sori-Andu - Wyspa Syren
Regiony Naturalne Astra i Luna - Czarna Puszcza - Dolina Umarłych - Jezioro Czarodziejek - Lisie Wodospady - Łzy Rapsodii - Wierzbowy Gaj - Nole'ara - Tęczowe Jeziora
Tajemnicze Miejsca Drzewo Jutrzenki - Drzewo Świata - Drzewo Zmierzchu - Hurma Dotkniętych - Klasztor Mrocznych Sekretów - Klasztor Zakonu Czterech - Krąg Magii Starej - Kryształowe Groty - Matrony z Mglistych Bagien - Nawiedzony Las - Ogrody Edenu - Piaski Czasu - Północna Brama - Przeklęta Irmilla - Ruiny Nemerii - Strażniczki Edenu - Świątynia Deszczu - Świątynia Węży - Twierdza Czarodziejów - Zamek Czarodziejek - Zatopione Miasto
Plany Zewnętrzne Otchłań - Niebiosa - Piekło