Thenderion

Z Grymuar
Skocz do: nawigacja, szukaj
Thenderion
Herb thenderion.png
Flaga thenderion.png
Położenie Góry Druidów
Mieszkańcy Ludzie, Krasnoludy
Ustrój Diarchia

Władza

Ustrój: diarchia (rządy dwóch królów).

System władzy: królestwo terytorialne.

Władca: król Theodor II i król Arin III, syn Lorda Donora.

Rodzina królewska: syn króla Arina - Eor.

Rubinowy Dwór. Zamek wykuty w górskiej skale na północy poza murami miasta, w Górach Druidów. Wieże zamku zbudowane są z kamienia i wznoszą się ponad skalną kondygnację zamku. Do dworu prowadzi stroma górska ścieżka możliwa do przebycia pieszo lub konno. Z zewnątrz piękna, robiąca wrażenie budowla idealnie wpasowana w skałę. Na pierwszy rzut oka wydaje się nieco surowa, wnętrza zamku są jednak bardzo dobrze wyposażone, ozdabiane rubinami i srebrem. Siedziba króla sprawującego władzę nad całym terytorium królestwa.

Rezydencja Thenderyjska - rozległy dwór położony w środkowej części stolicy: Thenderionie. Jest siedzibą króla sprawującego władzę wyłącznie nad miastem. Rezydencja otoczona jest kamiennym murem z czteroma masywnymi wieżami. Sam dwór ma 4 piętra wysokości, jego okna są wąskie i strzeliste, wiele z nich zdobią barwne witraże.

Ustrój polityczny

{{{Ustrój}}}

Herb i flaga

{{{Herb}}}

Siedziba władcy

{{{Siedziba}}}

Ubiór

{{{Ubiór}}}

Architektura

{{{Architektura}}}

Geografia

Położenie: stolica Thenderion położona jest pod Górami Druidów, natomiast tereny państwa obejmują zachodnią część Gór Druidów, oraz rozległe tereny na zachód i północ od miasta.

Thenderion zbudowany jest głównie z kamienia, więc domy są tu masywne i trwałe, ale ich wnętrza są zimne mimo dość ciepłego klimatu. Budynki mieszkalne mają zazwyczaj jedno lub dwa piętra, zaś budynki użyteczności publicznej są zwykle wyższe i bardziej rozległe jak np. gmach sądu. Okna masywniejszych budowli zdobią barwne witraże. W mieście znajduje się rezydencja króla Arina, sprawuję on głównie władzę nad miastem. Rubinowy Dwór wykuty w górach jest siedzibą króla Theodora. Miasto posiada bardzo rozbudowany system kamiennych dróg, które prowadzą również poza tereny Thenderionu, głównie w kierunkach północnym i zachodnim na obszary należące do królestwa.

Wojsko

Głównie konnica i łucznicy, mniej liczna piechota. Największe oddziały tworzą łucznicy i kusznicy stacjonujący w górach, w kilku garnizonach. W mieście stacjonuje piechota i oddziały konnicy.

Stosunki dyplomatyczne

Handel: Szlak Rubinowy, Szlak Purpurowy.

Produkcje (wyroby eksportowe): rubiny, kamień, żelazo, oliwa, winogrona , wino.

Stosunki dyplomatyczne: przyjazne stosunki z Maurią – główny importer kamienia. Nieprzyjazne stosunki z Shari – rywalizacja ekonomiczna i terytorialna, państwa nie są jednak w stanie wojny.

Miasta Sojusznicze: brak.

Handel

{{{Handel}}}

Kuchnia

Mówiąc o kuchni Thenderionu należy zacząć od ich najsłynniejszego towaru eksportowego, którym jest wino. Tutejsze winnice produkują wiele różnych jego odmian, od białych po czerwone, od słodkich po wytrawne, jednak te najdroższe, najbardziej cenione szczepy dają czerwone wytrawne wino o bukiecie bogatym w nuty owoców leśnych, róży i czarnego bzu - jest to tzw. thanderiońskie wino królewskie albo kolokwialnie “Królewiak”. W karczmach Thanderionu podaje się wino pod wszelkimi możliwymi postaciami, wliczając w to grzańce oraz sangrie w zależności od pory roku, mniej popularne, ale również obecne są winiaki produkowane na bazie rodzynek. Inne alkohole, w tym piwa i mocne trunki, pochodzą w większości z importu. W Górach Druidów popularną praktyką jest aromatyzowanie wina ziołami i dzikimi kwiatami - te trunki nazywa się mylnie winami ziołowymi.

Daniem, które serwuje się w każdej karczmie Thanderionu, jest gulasz z jelenia (rzadziej innego rodzaju dziczyzny) z dodatkiem marchwi, cebuli oraz, oczywiście, czerwonego wina. Oprócz tego do wielu potraw dodawane są liście winogron. Częstą praktyką jest zawijanie w nie farszu składającego się z kaszy zmieszanej z mięsem, grzybami lub warzywami, tak powstałe gołąbki gotuje się na parze bądź zapieka pod warstwą sera.

Lekkim posiłkiem podawanym jako śniadanie bądź w ramach przekąski jest białe pieczywo maczane w aromatyzowanej oliwie. Trudno tradycyjny deser z Thanderionu, lecz wiele osób uznałoby za takowy drożdżowe bułeczki nadziewane rodzynkami i szczodrze oblewane lukrem.

Ciekawostki

Thenderion jest jednym z dwóch terytorialnych królestw w zachodniej Alarani, jest też jako jedyne rządzone przez dwóch królów. Władza króla, którego rządy obejmują całe królestwo jest dziedziczna, natomiast władcę samej stolicy wybiera Rubinowa Rada złożona z 10 członków, nestorów najszlachetniejszych rodów w królestwie. Thenderion słynie z dwóch rzeczy: kopalni i winnic. Głęboko w Górach Druidów kryją się liczne kopalnie ze złożami rubinów. To od Thenderionu właśnie swoją nazwę przybrał Szlak Rubinowy. Zaś na stromych ale żyznych zboczach zachodniej części gór Thenderiończycy wiele wieków temu zaczęli zakładać winnice, przez co dziś są głównymi producentami winogron w tej części kontynentu, a co za tym idzie również i znakomitego wina. Eksportują również kamień, głównie na północ, do Mauri, z którą ze względu na ten handel utrzymują przyjazne stosunki.

Państwa
Środkowa Alarania Adrion - Arturon - Danae - Demara - Efne - Ekradon - Elfidrania - Elisia - Et'Aurill - Fargoth - Irrasil - Karnstein - Katima - Kryształowe Królestwo - Leonia - Mauria - Menaos - Meot - Nandan-Ther - Nowa Aeria - Ostatni Bastion - Rapsodia - Renidia - Rododendronia - Rubidia - Serenaa - Shari - Soral - Thenderion - Trytonia - Turmalia - Valladon
Poza Środkową Alaranią Al-Atrah - Argentia - Arrantalis - Arrimm - Draconis - Et Iris - Kalim - Lillavo - Limaria - Lirin-Dahr - Lydia - Na'Zahir - Neverith - Nira - Oaza Kerendir- Revendor - Teandir - Teherruss - Trijou - Xan-Lovar
Zagłębie Artystów Arfaa - Arivela - Arnotai - Aurellie - Dafne - Eunice - Megara - Randil - Siv'Lead - Thalia - Zorica
Krainy
Krainy Geograficzne Daleka Północ - Góry Dasso - Góry Druidów - Góry Księżycowe - Jadeitowe Wybrzeże - Las Driad - Morze Cienia - Mroczne Doliny - Nizina Arkadyjska - Ocean Jadeitów - Opuszczone Królestwo - Pustynia Nanher- Równiny Andurii - Równina Drivii- Równina Magenar - Równina Maurat - Równiny Theryjskie - Szepczący Las - Szczyty Fellarionu - Śnieżny Las - Lasy Eriantur - Wybrzeże Cienia - Wielka Pustynia Słońca - Wulkany Sori-Andu - Wyspa Syren
Regiony Naturalne Astra i Luna - Czarna Puszcza - Dolina Umarłych - Jezioro Czarodziejek - Lisie Wodospady - Łzy Rapsodii - Wierzbowy Gaj - Nole'ara - Tęczowe Jeziora
Tajemnicze Miejsca Drzewo Jutrzenki - Drzewo Świata - Drzewo Zmierzchu - Hurma Dotkniętych - Klasztor Mrocznych Sekretów - Klasztor Zakonu Czterech - Krąg Magii Starej - Kryształowe Groty - Matrony z Mglistych Bagien - Nawiedzony Las - Ogrody Edenu - Piaski Czasu - Północna Brama - Przeklęta Irmilla - Ruiny Nemerii - Strażniczki Edenu - Świątynia Deszczu - Świątynia Węży - Twierdza Czarodziejów - Zamek Czarodziejek - Zatopione Miasto
Plany Zewnętrzne Otchłań - Niebiosa - Piekło